määränjakajan mötikkä
määränjakajan mötikkä
elikkäs tämmösellä lähestyn kun auto käy välillä tyhjäkäyntiä huonosti ja välillä taas ihan hyvin.. välillä tyhjäkäynti 500+rpm ja välillä taas normi.
yj-rele kolvattu ja niin se kuuluisa tyhjäkäyntimoottori, mutta kun sitä ei oo siellä ollenkaan niiin, mitenhän sitten...
kävin purkaamolta hakee uuden ja nyt pähkäilen et miten se tulee kiinni sinne kun ei oo mitään kuvaa tai mallia ennestään...
mistä se sähköliitin tulee tk moottorille kun sitä en löydä mistään.
yj-rele kolvattu ja niin se kuuluisa tyhjäkäyntimoottori, mutta kun sitä ei oo siellä ollenkaan niiin, mitenhän sitten...
kävin purkaamolta hakee uuden ja nyt pähkäilen et miten se tulee kiinni sinne kun ei oo mitään kuvaa tai mallia ennestään...
mistä se sähköliitin tulee tk moottorille kun sitä en löydä mistään.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Vanhemmissa vehkeissä tais olla pelkkä bimetalliluisti jossain vähän piilosammassa paikassa imusarjan alla, uudemmissa tuo varsinainen "säätömoottori" on kumilla kiilattuna imusarjaan 3-4 sylinterien rännien väliin. Onko minkäaikusesta pelistä kyse, onko kattipeli?
Jos ei vika löydy tk-säätimestä, voisi seuraavat vikapaikat olla kaasuvivuston mikrokytkin, ilmamääräläpän asennontunnistinpotentiometri tai lambda-anturi, jos sellainen siellä on. Voi se YJ-relekin olla vainaa vaikka kuinka tinaisi tai jossain huojukosketus, esim em. releen sokkelissa.
Jos ei vika löydy tk-säätimestä, voisi seuraavat vikapaikat olla kaasuvivuston mikrokytkin, ilmamääräläpän asennontunnistinpotentiometri tai lambda-anturi, jos sellainen siellä on. Voi se YJ-relekin olla vainaa vaikka kuinka tinaisi tai jossain huojukosketus, esim em. releen sokkelissa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
auto on vm90 ja on katillinen peli.
juu siinähän sen pitäisi olla 3-4 välissä. mutta siinä on vaan liitos (yks letku tulee määränjakajan alta liitokseen, yks mänee ylöspäin venttiilikopan viereen ja yks mänee alas koneen ja tulipellin väliin johonkin pömpeliin mihin menee myös yks sähköliitin. en ymmärrä....
juu siinähän sen pitäisi olla 3-4 välissä. mutta siinä on vaan liitos (yks letku tulee määränjakajan alta liitokseen, yks mänee ylöspäin venttiilikopan viereen ja yks mänee alas koneen ja tulipellin väliin johonkin pömpeliin mihin menee myös yks sähköliitin. en ymmärrä....

- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Oisko öljypohjan yläpuolella lohkossa laturin tienoolla, kutosessa ainakin on mutta olikos se nuissa ny toisin...Temu kirjoitti:mietin vaan.et onkohan siihen vaihdettu kone joskus, niin mistä näkkee sen konee numerotyypin et onko mihin raapustettu. imusarjassa on joku numerohärdelli..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
tuskin koskaan menee rikki ja minulla ollu jo neljä bimetalli mallia rikki
tuo on kyllä siitä hyvä vehe että itse systeemi ei mene rikki, se vaan tukkeutuu. Puhdistamalla toiminu aina. Sen uudemman värinät ei ole kait balanssissa kun kerran menee rikki ihan mekaanisesti 


I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Juu otin säätimen irti ja puhdistin kunnolla, oli se jonnin verran likainen, mutta vika ei kuitenkaan ollut siinä. Seuraavaksi otan tuon määränjakajan irti ja tsekkaan kumikaukalon. Imuvuodolta vähän vaikuttaa.
Toinen homma on se että kun vaikka 3000->rmp ylöspäin päästää kaasun niin kiekkamittari pomppii parisen kertaa sinne tyhjäkäynti alueelle takasin, ei siis siis laskeudu sinne suoraan vaan parin hypyn kautta, mutta moottorin kierosluki ei heittele, vaan pelkkämittari, paitsi kun joskus tyhjäkäynnillä huojuu. Mistähän tuota vikaa voisi etsiä? voisiko tuokin viitata imuvuotoon?
Toinen homma on se että kun vaikka 3000->rmp ylöspäin päästää kaasun niin kiekkamittari pomppii parisen kertaa sinne tyhjäkäynti alueelle takasin, ei siis siis laskeudu sinne suoraan vaan parin hypyn kautta, mutta moottorin kierosluki ei heittele, vaan pelkkämittari, paitsi kun joskus tyhjäkäynnillä huojuu. Mistähän tuota vikaa voisi etsiä? voisiko tuokin viitata imuvuotoon?