as.autossa ei kytkin toimikkaan talven seisonnan jälkeen ???
as.autossa ei kytkin toimikkaan talven seisonnan jälkeen ???
Merkki on kyllä väärä eli puhutaan hieman järeämmästä asuntoautosta , kyse Volvo B6F vm 82 ja nyt kävi silleen , että enpä liikutellut talvella ollenkaan ja onneksi vaihde oli vapaalla ja sain käymään tuon kotteron, no sitten siinä jotain tumpuloin, kun en oikein 100% ymmärtänyt että ei kytkin toimi ja sain jopa ykkosen päälle ja siirtyi pätkän , no jarrut päällä ja pysähtyi
, mutta nyt en saa vaihdetta pois päältä ja entä sitten jos saa vaihteen pois, niin millä saa sen kytkimen toimimaan, kait ruostunut talvella kiinni, nestettä on pikku kipossa ja kun poljinta painaa, niin paineilma suhahtelee eli neuvoja kaivataan, että pääsisin kuljettamaan emäntää kesälaitumille 
-
touhottaja
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
touhottaja
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
röykkyytä sitä kytkin pohojassa, että saisit kytkimen irrottamaansupersepe kirjoitti:Koitin starttailla kytkin päällä, että jos olisi jotain irroitusta tapahtunut ja silleen kun starttailin, niin sitten en saa vaihdetta pois päältä, kun taitaa hieman olla pantteessatouhottaja kirjoitti:olekko koittanu starttailla kytkin pohojassa vaihe päällä, kytkin pohjassa en ehkä kokeillut
voithan koittaa sellasta jos siellä kytkin kopan päällä on isompi reikä, kaaja sinne kiehuvaa vettä ja vartoot hetken ja rykäset käyntiin vaihe päällä ja kytkin pohojassa
Hitsi ku muistais kui sen saa liikkumaan siinä akselilla jotta irrottaa, enkä muista ulkoa enää sitäkään oliko tuossa mallissa vielä/enään sitä luukkua siinä koneen ja laatikon katkoksen kohilla mistä sen tapin näkee, siitä sen sais kangella törkkimällä ja suihkimalla sinne jotaki veden tapaista jossa parit tipat vaikka fairya.
Eikös sen vaihteen saa väkisin pois niistä tangoista vääntämällä..vai olikoha seki nii jotta piti 2 tankoa ainaki ottaa irti toisesta päästä ja sitte rynkäyttää pikkasen
Aikaa on kulunu sen 30 vuotta ku viimeks oli tuollaanen vika..enkä kyllä ihan heti muista kui se irrotettiin....mutta kysyppäs kylähullujen sivuilta..tai voin minäki kysästä jos laitat enempi tietoa kulkineesta, kuvaa en tarvii...vaikka oisha selolanenki kiva tällä foorumilla
Eikös sen vaihteen saa väkisin pois niistä tangoista vääntämällä..vai olikoha seki nii jotta piti 2 tankoa ainaki ottaa irti toisesta päästä ja sitte rynkäyttää pikkasen
Aikaa on kulunu sen 30 vuotta ku viimeks oli tuollaanen vika..enkä kyllä ihan heti muista kui se irrotettiin....mutta kysyppäs kylähullujen sivuilta..tai voin minäki kysästä jos laitat enempi tietoa kulkineesta, kuvaa en tarvii...vaikka oisha selolanenki kiva tällä foorumilla
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
touhottaja
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
nosta vetävät pyörät ilimaan ja koita saaha se vaihe pois päältä, ja hinnaa se johonkin hyvän mäen päälle ja rojautat sitten se vaihepäällä alamäkkeen käyntiin ja sen jälestä kun auto liikkuu omalla kone voimalla alat polokee kytkintä ja kaasua edestakasi, tarkista kumminki sitä ennen että se sun auton kytkin pellaa eli irrotin haarukka liikkuu niinku pitääki 
Kävimpä asuntoauton kimppuun ja sieltä löytyi sisältä lattiasta luukku, josta pääsi näkemään kytkin ja vaihdelaatikkokoppaan. Kytkin kopassa oli luukku, josta näki esim painelaakerin ja jotain muuta, no katseleminen oikeastaan tällä kertaa auttoi, koska kun menin täydellä akulla starttaamaan 2-5 kertaa, niin sepä helppasi. Viimeksi ei jaksanut niin paljoa rytkyttää, että olisi irronnut. Homma toimii nyt ja ei kun joku kerta liikennekäyttöön ja ajelulle.
