'81 240D hehkun merkkivalo jää palamaan
'81 240D hehkun merkkivalo jää palamaan
Merkkivalo ei sammu ollenkaan, palaa koko ajan kun kone on käynnissä & ennen käynnistystä.
Mikä näistä yleensä porsii: virtalukon pohja vai hehkurele? Hehkurele lie konehuoneessa? Voiko siitä nyppästä jonkun johdon irti käynnistyksen jälkeen ettei hehkut jää päälle?
n kyllä tutkinut jääkö hehkurele vetämään vai palaako pelkkä valo ku oli kiire ja hoppu ja yleismittari jossain ja niin
Mikä näistä yleensä porsii: virtalukon pohja vai hehkurele? Hehkurele lie konehuoneessa? Voiko siitä nyppästä jonkun johdon irti käynnistyksen jälkeen ettei hehkut jää päälle?
n kyllä tutkinut jääkö hehkurele vetämään vai palaako pelkkä valo ku oli kiire ja hoppu ja yleismittari jossain ja niin
Kipinähommat jäi toiselle päivälle, mutta heiluin yleismittarin kanssa pellin alla. Hehkureleen liittimestä mitattuna kaikki hehkut antoivat kutakuinkin saman tuloksen (< 1 Ω). Tämä on tietääkseni ok.
Pitää testailla vielä rele. Täällä olikin hyvät kuvalliset ohjeet: http://dieselgiant.com/glowplugrepair.htm
Pitää testailla vielä rele. Täällä olikin hyvät kuvalliset ohjeet: http://dieselgiant.com/glowplugrepair.htm
Avasin releen. Releessä oli vettä .
Piirilevyn jäljistä päätellen joistain osista on karannut toimintasavu, ja samaa tukee testitulokset: puhdistuksesta ja kuivaamisesta huolimatta hehkuvalo alkoi möllöttämään, vaikka hetken startin jälkeen olikin pimeänä. Ja hehkut siis mittausten mukaan ovat ehjät. Vesi oli vissiin päässyt ajoviiman puskemana releen ruuveilla kiinni olevan kuoren raosta, sillä kuoren tiiviste oli katki.
Rele Motonetistä 88 eur (joskin varastotilanne pyöreä 0), KL-Varaosilta 89 eur - ei varmaan väliä kumman hakee?
Piirilevyn jäljistä päätellen joistain osista on karannut toimintasavu, ja samaa tukee testitulokset: puhdistuksesta ja kuivaamisesta huolimatta hehkuvalo alkoi möllöttämään, vaikka hetken startin jälkeen olikin pimeänä. Ja hehkut siis mittausten mukaan ovat ehjät. Vesi oli vissiin päässyt ajoviiman puskemana releen ruuveilla kiinni olevan kuoren raosta, sillä kuoren tiiviste oli katki.
Rele Motonetistä 88 eur (joskin varastotilanne pyöreä 0), KL-Varaosilta 89 eur - ei varmaan väliä kumman hakee?