 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
Erew126 Ässämies

Liittynyt: 22 Lok 2005 Viestejä: 387
 |
Lähetetty: 22.4.2012 19:40 Viestin aihe: 600SE kiikarissa - mitä huomioida? |
 |
|
Eli tuohon paikalliseen on ilmaantunut 600SE ja ollut 5 vuotta herrasmiehellä pohjoisessa ja ajettu hyvin vähän tuona aikana.
http://crf.autovista.eu/carFin.....eId=442359
Myyjän mukaan kilometrit pitävät paikkansa (kuten aina), Vehon oman tietokannan mukaan mutta siltikään huoltokirjaa ei autoon löydy. Autosta vuoti öljyä ja moottorissa eivät olleet tehot tallessa. Siihen tehtiin moottorinhuolto 2500€ edestä. Myyjän mukaan jakopää oli käytetty auki ja tiivisteet vaihdettu. Tarkempaa tietoa en vielä saanut.
Tämän jälkeen ajelulle. Kylmänä käyntiin pikku pakkasessa ilman ongelmia, mutta flekti huusi kovinkin suuresti. Onko normaalia 600ssa?
Ajaessa alusta ei pitänyt ääntä, tehoa koneessa tuntui olevan ja muutenkaan mikään muu ei pistänyt silmiin kuin bensamittarin merkkivalo
Koppa on ruosteeton mutta toisen takalokasuojan muovinen sisäkaari on mennyt puhki. Eli siitä kohtaa mihin rengas nakkaa tavaraa joten siellä lienee putsaamisen paikka.
Ajattelin tuota vielä käydä kokeilemassa lähiaikoina ja tehdä käteistarjouksen.
Arvoisa raati voisi antaa vinkkiä, että mihin autossa kannattaa kiinnittää huomiota ajaessa. Siis tekniikkan? Tuon 600 koneen kanssa lähinnä epäilyttää se, että käykö kaikki pytyt ja miten tuon tasonsäädön kanssa? Eikös 600 ole vakiona vähän erilainen alusta? Mistä napista ko. toimintaa voi testata? _________________ w126 300SE 1986 |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
laineracing Rasvanäppi

Liittynyt: 12 Mar 2007 Viestejä: 3094 Paikkakunta: hämeenlinna  |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Erew126 Ässämies

Liittynyt: 22 Lok 2005 Viestejä: 387
 |
Lähetetty: 22.4.2012 19:58 Viestin aihe: |
 |
|
Ja olikos niin, että 91 vuosimallissa ei tarvinnut olla niini huolissaan noista johtosarjoista? Vai hapertuuko samaa myötä kuin uudemmissa? _________________ w126 300SE 1986 |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Erew126 Ässämies

Liittynyt: 22 Lok 2005 Viestejä: 387
 |
Lähetetty: 22.4.2012 19:58 Viestin aihe: |
 |
|
laineracing kirjoitti: |
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=33540
Tuossa ois ainaki kunnossa oleva |
Jep Tahtoo vuan nuo nahkapenkit ja väri olla väärät! Olen aina ässäni nauttinut veluureilla! _________________ w126 300SE 1986 |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Mika.T Mersutohtori

Liittynyt: 02 Lok 2005 Viestejä: 5882
 |
Lähetetty: 22.4.2012 21:24 Viestin aihe: Re: 600SE kiikarissa - mitä huomioida? |
 |
|
Erew126 kirjoitti: |
Eikös 600 ole vakiona vähän erilainen alusta? Mistä napista ko. toimintaa voi testata? |
Ihan normaali alusta taka-akselin tasonsäädöllä.
= Samanlainen tasonsäätö kuin esim W123/W124/W210 farmareissa.
Siis ihan sama kuin lisävarusteena pienempi koneisiin saatavana oleva.
Käytännössä kolisevat vitun kalliit takaiskarit. |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Mika.T Mersutohtori

Liittynyt: 02 Lok 2005 Viestejä: 5882
 |
Lähetetty: 22.4.2012 21:30 Viestin aihe: |
 |
|
Oliko muuten jakoketju vaihdettu tuossa kun olivat paikkoja raotelleet? |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Erew126 Ässämies

Liittynyt: 22 Lok 2005 Viestejä: 387
 |
Lähetetty: 23.4.2012 8:52 Viestin aihe: |
 |
|
Mika.T kirjoitti: |
Oliko muuten jakoketju vaihdettu tuossa kun olivat paikkoja raotelleet? |
Todennäköisesti eivät, Niemelän auton tuntien. Mutta siis pitää tsekata se laskun erittely kun seuravan kerran ehdin paikan päälle. _________________ w126 300SE 1986 |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Ilpo L

Liittynyt: 30 Syy 2005 Viestejä: 858 Paikkakunta: Oulu  |
Lähetetty: 05.5.2012 16:44 Viestin aihe: |
 |
|
Mitens tämän asian kävi? Tuliko kauppoja....??? _________________ V12
300 TDT 4matic
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Erew126 Ässämies

Liittynyt: 22 Lok 2005 Viestejä: 387
 |
Lähetetty: 05.5.2012 17:23 Viestin aihe: |
 |
|
ilipo kirjoitti: |
Mitens tämän asian kävi? Tuliko kauppoja....??? |
Hieroin eräästä toisesta yksilöstä ja asiat jäi hiukka kesken. Toisaalta soitto Niemelälle karkoitti ostohalut kun eivät kuulemma autoa enää laita mitenkään. Pyysin pari viikkoa sitten tutkimaan kun toisen lokasuojan takaosa oli rikki. Reikä siis siellä muovissa, ilmeisesti polettaessa heittänyt jotain raskasta siihen ja nyrkin kokoisen reiän tehnyt. Siitähän on sitten mennyt kaikki paska ja kura sisälle. Annetaan ajan kulua, josko se hintakin alkaisi löytymään... _________________ w126 300SE 1986 |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Wikke Becker-spesialisti
Porkkana-klubin presidentti Tallasin Bopi
Liittynyt: 30 Syy 2005 Viestejä: 1457
 |
Lähetetty: 05.5.2012 19:08 Viestin aihe: |
 |
|
Erew126 kirjoitti: |
ilipo kirjoitti: |
Mitens tämän asian kävi? Tuliko kauppoja....??? |
Hieroin eräästä toisesta yksilöstä ja asiat jäi hiukka kesken. Toisaalta soitto Niemelälle karkoitti ostohalut kun eivät kuulemma autoa enää laita mitenkään. Pyysin pari viikkoa sitten tutkimaan kun toisen lokasuojan takaosa oli rikki. Reikä siis siellä muovissa, ilmeisesti polettaessa heittänyt jotain raskasta siihen ja nyrkin kokoisen reiän tehnyt. Siitähän on sitten mennyt kaikki paska ja kura sisälle. Annetaan ajan kulua, josko se hintakin alkaisi löytymään... |
No se muovi on puhki varmaan kaikista, kun toimittaa tavallaan roiskeläpänkin virkaa. Ei ole kallis osa Saksasta tilattuna se sisälokasuoja. Itelläkin tarkoitus uusia ne tässä. _________________ ® Mesen Porkkana-klubi |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Mika.T Mersutohtori

Liittynyt: 02 Lok 2005 Viestejä: 5882
 |
Lähetetty: 05.5.2012 19:53 Viestin aihe: |
 |
|
Juu ne sisälokarit on kyllä vanhemmiten ihan rapeaa korppua. Ei tarvi kuin nasta lentää vauhdissa niin varmasti on reikä |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
650000tuttavuus
aktiivimeseläinen
Liittynyt: 20 Tam 2007 Viestejä: 1765
 |
Lähetetty: 05.5.2012 20:02 Viestin aihe: |
 |
|
Wikke kirjoitti: |
No se muovi on puhki varmaan kaikista, kun toimittaa tavallaan roiskeläpänkin virkaa. Ei ole kallis osa Saksasta tilattuna se sisälokasuoja. Itelläkin tarkoitus uusia ne tässä. |
Kuinka halvalla Saksasta, kun ei mielestäni olleet kovin kalliit KL:kään muutama vuosi sitten. Ihan repaleet olivat minullakin. _________________ subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07 |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Wikke Becker-spesialisti
Porkkana-klubin presidentti Tallasin Bopi
Liittynyt: 30 Syy 2005 Viestejä: 1457
 |
Lähetetty: 05.5.2012 21:20 Viestin aihe: |
 |
|
650000tuttavuus kirjoitti: |
Wikke kirjoitti: |
No se muovi on puhki varmaan kaikista, kun toimittaa tavallaan roiskeläpänkin virkaa. Ei ole kallis osa Saksasta tilattuna se sisälokasuoja. Itelläkin tarkoitus uusia ne tässä. |
Kuinka halvalla Saksasta, kun ei mielestäni olleet kovin kalliit KL:kään muutama vuosi sitten. Ihan repaleet olivat minullakin. |
A1406980530 44,35 EUR
A1406980630 44,35 EUR  _________________ ® Mesen Porkkana-klubi |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
LiQQe
aktiivimeseläinen

Liittynyt: 19 Lok 2010 Viestejä: 1650 Paikkakunta: Pitsikylä  |
Lähetetty: 05.5.2012 22:34 Viestin aihe: |
 |
|
Mulla on ehjät
Varaosa-autossa ei ole. Toki sillä on rullattu paljon enemmän..  _________________ ® Mesen V8 Klubi |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
CL600
Liittynyt: 01 Hei 2012 Viestejä: 20 Paikkakunta: Vuosaari  |
Lähetetty: 27.7.2012 10:02 Viestin aihe: |
 |
|
to Erew126:
Johtosarjat olivat valmistettu liian heikoista (ympäristöystävällisistä) materiaaleista 1991-1995 malleissa.
FACELIFT eli 1996-1998 malleissa ne on jo kestävämmistä materiaaleista.
Siis kannattaa ostaessa valita aina 1996-1998 malli kun johtosarjat saatavana vain A-osana n 3000-4000eur ja niistä voi tulla kaikenlaisia vikahälytyksiä. |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit
|
|
 |