Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Vaihoin sadepäivän ratoksi taakse myös tukivarsien puslat. Ja kun siellä auton alla makoilin niin huomasin että vielä olis kaksi kummallista tukivartta vailla polyuretaanipuslia. Siis taka-akselin yläpuolelle kiinnittyy pallonivelen välityksellä yhteen pisteeseen kaksi vinottain keulasta päin menevää järeää tukivartta. Mitä ne on? Niihinkin olis järeät puslat hyllyssä, kai ne täytyy vaihtaa vielä jossain vaiheessa.
Mutta nää tämänpäiväiset vaihdon kohteena olevat vanhat metalliholkkiset kumipuslat oli periaatteessa ihan hyvät mutta kovat. Ja siis vaihdoin ne koska nämä etupään ajotunnelmien muutokset on ollu niin mukavia. Tukivarsien yläpäästä kuului kolinaa ja ne joutikin vaihtaa. Näissä puslatouhuissa kovin homma on vanhojen puslien irroittaminen tukivarsista. Jatkossa ei enää sekään homma näiden osalta oo työlästä, senkun painaa peukalolla vanhan puslan pois ja uutta tilalle
Takatukivarsi uusilla puslilla odottamassa paikalleen asennusta.
Mutta nää tämänpäiväiset vaihdon kohteena olevat vanhat metalliholkkiset kumipuslat oli periaatteessa ihan hyvät mutta kovat. Ja siis vaihdoin ne koska nämä etupään ajotunnelmien muutokset on ollu niin mukavia. Tukivarsien yläpäästä kuului kolinaa ja ne joutikin vaihtaa. Näissä puslatouhuissa kovin homma on vanhojen puslien irroittaminen tukivarsista. Jatkossa ei enää sekään homma näiden osalta oo työlästä, senkun painaa peukalolla vanhan puslan pois ja uutta tilalle
Takatukivarsi uusilla puslilla odottamassa paikalleen asennusta.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Mitäs 131 viiatissa oli näiden vinotukien tilalla. Tässä huomannu funtsineeni että miten muuten tuet pruukaa olla samaisessa tehtävässä. 740 farkku volvossa oli jäykkä taka-akseli enkä millään muista kuinka siinä nää tuennat meni. Se oli nii hyvä auto että ajoittain ihan ikävätä pukkaa. 200d lankku on vaan sellanen patalaiska kulkupelijovihava kirjoitti:Eikö niitä haukuta diagonaalituiksi niitä vinotukia? Semmoset oli ainakin 132 Fiiussa pitämässä perää linjassaan, 131 fiiussa niitä taas ei ollut
Tuo yksi ruostunu/jumittunu/syöpyny ja varmaankin väärille jengoille jo alakujaan asennettu pultti muistutti kuparitahnatuubin olevan varaston hyllyllä. Sitä ei säästetty
edit: hymiön korjaus
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Defeen ilmestyi noin 1000km sitten Kurun mutkaisilla tieosuuksilla mekkoholmantien kohdalla kummallinen tienreunan heräterypylän tyylinen jurinatärinä joka kuului koko autossa ja tuntui kuskin jalkapohjissa. Se tuntui ilmestyvän aina kun kaartaa oikealle, 60-80 vauhdissa. Tätä oon sitten metsästäny kissojen ja koirien kanssa. Vaihtanu etupyörän laakerin (oli väljä), vaihtanu alustan puslat (joissakin oli sanomista), irroittanu ja tarkistanu/tarkistuttanu kardaanit (ei moitteita)...
Lopulta eräästä vihjeestä vaari ja tutkimaan ties kuinkamonennen kerran pakoputken ympäristöä. Defessä se kulkee ihan rungon vierestä (muutaman millin päästä) kuskin jalkatilan alapuolelta taaksepäin. Ajoin auton kallelleen vinolle pihalle kivetysten päälle niin että vänkärin puoli oli alempana ja siirryin auton alle. Putki kulki nyt etäämmällä ja rungossa oli jälki kosketuksesta.
Tein seuraavan operaation ja testiajolle. Äänet häipyi tyystin. Upeaa! Mutta mikä sitä putkea on siirtäny. Väsyneet vaihteiston ja moottorin kumityynyt vai ?
Lopulta eräästä vihjeestä vaari ja tutkimaan ties kuinkamonennen kerran pakoputken ympäristöä. Defessä se kulkee ihan rungon vierestä (muutaman millin päästä) kuskin jalkatilan alapuolelta taaksepäin. Ajoin auton kallelleen vinolle pihalle kivetysten päälle niin että vänkärin puoli oli alempana ja siirryin auton alle. Putki kulki nyt etäämmällä ja rungossa oli jälki kosketuksesta.
Tein seuraavan operaation ja testiajolle. Äänet häipyi tyystin. Upeaa! Mutta mikä sitä putkea on siirtäny. Väsyneet vaihteiston ja moottorin kumityynyt vai ?
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Täytyy tänään hyvässä valaistuksessa oikein ajatuksen kanssa tutkia nuo pakoputken kiinnitykset. Ainakin osa kumikiinnikkeistä on väsyneitä ja venyneitä, saattais syyllinen löytyä niistäkin. Mutta kyllä hämmästyttää edelleen kuinka voimansiirtomainen ääni pääsee syntymään noinkin viattomasta kohteesta. Lankussa on kovastipalijo samaa vaivaa mutta pakariksi sen tunnistaa selvästi. Tosin siinä ei oo järeää ratakiskomaista runkoa. Mutta onneksi selvisi! Ja onneksi en ehtiny purkaa koko auton voimansiirtoa perineen kaikkineen. Ois saattanu nyppästä kun syy ois touhun jälkeen kirkastunu.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Tuli tuosta mieleen velipojan remontti vitosrellun kanssa, sillä alko vuotaa öljyä kampuran takapäästä, ja purki sitten koneen poise ja auko paikat havaitakseen että eihän siellä etes ole stefaa, vaan semmoinen vastakierre joka kelaa öljyä sisäänpäin ettei noru vauhtipyörälle. Ja syyksi öljyvuotoon paljastu tukossa oleva huohotinputki, jostainhen sen pittää kampikammiopaineet puskia pihalle Kiitteli muuten vitosrellua aika ahtaaksi asenneltavaksi kun oli saanut kaikki takas paikalleen
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Viitos rellusta tulee lähinnä mieleen että en millään muista koska olisin sellaisen viimeksi nähny, vähiin ne on liikenteessä jääny. Saattoi olle kuitenkin tällä vuosituhannella ehkä vuonna 2003 sellainen ajoi eräänä uudenvuoden aattoiltana pihaan pakattuna kuskinpenkin selkänojasta takaluukkuun saakka ilotulitteilla. Minusta se oli kaikkinensa pommiuden huippu. Ja kelikin oli mitä karsein kun eräs opiskelijanuorukainen ilotulitemyyntiurakan jälkeen sillä helsingistä pihaamme ajeli.
Mutta askartelin parin epäonnisen viritelmän jälkeen toimivanoloisen väköstyksen pakoputken kiinnitykseen ja pois rungosta pysymiseen. Idea tuli tuosta lankusta eli kai sen voi järeämminkin kiinnittää vaihteiston valmiiseen M8 kierteellä olevaan koloon. Ylijäämänä oli kattoturvatuotteesta sinkitty profiili konesaumakaton kulkusiltojen kiinnittämiseen. Siitä hieman lyhensin ja pakoputkiklemmari valmiiseen koloon profiilin alapuolelle ja kannatin yhdellä pultilla kiinni askin pohjaan. Se siis joustaa ylos-alas suunnassa tarvittaessa muutaman millin mutta pitää putken irti auton runkopalkkia jyskyttämästä. Tuon aiemman patentin ongelma oli "resonanssisoundi" eli vanteen kireys aiheutti epävireisen kuminan putkistoon ja se tunkeutui ärsyttävänä kabiinin puolelle 60 vauhdissa. Aika uskomatonta mielestäni. Kiersin siihen jesaria, jolloin se auttoi mutta oli melkoinen kötöstys.
Nyt tuntuis pelaavan ilman sivuvaikutuksia. Ja siis äänimaailma muuttui myös noin 100kmh vauhdissa kun runko ei enää soi. Liekö tuollaisesta jäykästä tuennasta jotain murheita tiedossa. Samaa pakettia se moottorin ja lootan kans muutoinkin on tuohon asti eli siksi rohkenin "parannella" tuotetta.
Kuvajainen
Mutta askartelin parin epäonnisen viritelmän jälkeen toimivanoloisen väköstyksen pakoputken kiinnitykseen ja pois rungosta pysymiseen. Idea tuli tuosta lankusta eli kai sen voi järeämminkin kiinnittää vaihteiston valmiiseen M8 kierteellä olevaan koloon. Ylijäämänä oli kattoturvatuotteesta sinkitty profiili konesaumakaton kulkusiltojen kiinnittämiseen. Siitä hieman lyhensin ja pakoputkiklemmari valmiiseen koloon profiilin alapuolelle ja kannatin yhdellä pultilla kiinni askin pohjaan. Se siis joustaa ylos-alas suunnassa tarvittaessa muutaman millin mutta pitää putken irti auton runkopalkkia jyskyttämästä. Tuon aiemman patentin ongelma oli "resonanssisoundi" eli vanteen kireys aiheutti epävireisen kuminan putkistoon ja se tunkeutui ärsyttävänä kabiinin puolelle 60 vauhdissa. Aika uskomatonta mielestäni. Kiersin siihen jesaria, jolloin se auttoi mutta oli melkoinen kötöstys.
Nyt tuntuis pelaavan ilman sivuvaikutuksia. Ja siis äänimaailma muuttui myös noin 100kmh vauhdissa kun runko ei enää soi. Liekö tuollaisesta jäykästä tuennasta jotain murheita tiedossa. Samaa pakettia se moottorin ja lootan kans muutoinkin on tuohon asti eli siksi rohkenin "parannella" tuotetta.
Kuvajainen
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Täytyypä vähä kysellä, että onko Castis menossa Caravan messuille, tai mahdollisesti käyny, kun muistaakseni jonkinlaista siirrettävää huvilaa tuon Defen perässä on liikkunu...
Kyllä on vaan hienoja kymppimetrisen vaunut.
Samoten Concorden sellanen 360t€ matkailuauto oli aikas hieno.
Kyllä on vaan hienoja kymppimetrisen vaunut.
Samoten Concorden sellanen 360t€ matkailuauto oli aikas hieno.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Hyvän näkönen patentti, lipo tehastekosen näkönen Nii sielläkö ei ole joustokappaletta missään putken varrella? Yleensähän semmoinen on hyvin pian pakosarjan jälkeen vähentämässä koriin/runkoon välittyviä matalia tärinöitä ja ottamassa vastaan moottorin liikkumisesta syntyviä jännityksiä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kyllä Jovi tuossa downpipessä sellainen 5cm haitari on parikyt senttiä lähtölaipasta, mutta niin jäykkä että ei juuri jousta vaikka rautakangella vääntää. Eikä varsinkaan jää toivottuun asentoon.
Loppukesästä kalenteriin messuajankohta laitettiin ja sinne oli aikomus pistäytyä matkalla valkealaan, mutta nää viikonlopun suunnitelmat muuttui pariinkertaan ja tais jäädä hienot nyt uutuudet väliin. Eilen harmittelin asiaa, ennakkokäsityksen mukaan mielenkiintoista kalustoa olisi ollu esillä.
Olikohan siellä yhtään off-road henkisempää vaunua edelleenkään. Sellanen 10m pitkänä ois kiva tai ehkä hieman lyhkäsempänä kuitenkin jotta mahtuu puiden väliin ja ei perä ota maahan purojen ylityksissä. Renkaina vaikka 235/85-16 allterrainia.
Sellainen concorde on kyllä kohtuullisen (vai kohtuuttoman) äveriäs. Jotenkin mun mielikuvissa työssäkäynti ja concorde ei mahu samaan yhtälöön, niin on vapauden ilmentymä. Juuri caravan-lehdestä sellaisen sisäkuvia ihmeteltiin vaimon kanssa. Siellä ei kuulemma kehtais ees leipoa Mutta oishan sillä nätti ajaa vaikka työpaikan parkkiin
Loppukesästä kalenteriin messuajankohta laitettiin ja sinne oli aikomus pistäytyä matkalla valkealaan, mutta nää viikonlopun suunnitelmat muuttui pariinkertaan ja tais jäädä hienot nyt uutuudet väliin. Eilen harmittelin asiaa, ennakkokäsityksen mukaan mielenkiintoista kalustoa olisi ollu esillä.
Olikohan siellä yhtään off-road henkisempää vaunua edelleenkään. Sellanen 10m pitkänä ois kiva tai ehkä hieman lyhkäsempänä kuitenkin jotta mahtuu puiden väliin ja ei perä ota maahan purojen ylityksissä. Renkaina vaikka 235/85-16 allterrainia.
Sellainen concorde on kyllä kohtuullisen (vai kohtuuttoman) äveriäs. Jotenkin mun mielikuvissa työssäkäynti ja concorde ei mahu samaan yhtälöön, niin on vapauden ilmentymä. Juuri caravan-lehdestä sellaisen sisäkuvia ihmeteltiin vaimon kanssa. Siellä ei kuulemma kehtais ees leipoa Mutta oishan sillä nätti ajaa vaikka työpaikan parkkiin
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Mutta eikös defessä ole 5-kone, eihän se juuri värise eikä väpätä? Tietysti liikkuu sivuttaissuunnassa, kun aletaan voimaa ottaa..
Eipä ollu offroad vaunuja. Ei sellasia niinku niillä australian pojilla..
Eipä tosin taida olla Concordella mihkään työpaikan pihaan asiaa. Ei tavan työssäkäyvä sellasta vois työssäkäymisaikana ikinä ostaa.
Ja ei kait sellaista käytettäiskään työautona?
Eipä ollu offroad vaunuja. Ei sellasia niinku niillä australian pojilla..
Eipä tosin taida olla Concordella mihkään työpaikan pihaan asiaa. Ei tavan työssäkäyvä sellasta vois työssäkäymisaikana ikinä ostaa.
Ja ei kait sellaista käytettäiskään työautona?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Mutta oishan se ihan naapurisovun rikkomisessa kova sana, ajelis kauppareisua concordella ja löis risman parkkiin, peruuttas takatallista minin pihalle ja käväsis driveinissä purilaisella rouvan piipahtaessa kaupassa. Ja töihin mennes vois jättää lähistön urkeilukentän parkkiin asuntoauton ja minillä loput muutama sata metriä...Vensku_ kirjoitti: Eipä tosin taida olla Concordella mihkään työpaikan pihaan asiaa. Ei tavan työssäkäyvä sellasta vois työssäkäymisaikana ikinä ostaa.
Ja ei kait sellaista käytettäiskään työautona?
Joo eipä ihan äkkiseltään omaan elämäntilanteeseen osais millään muotoa liittää concordea vaikka joku sellaisen vaikka lahjottaisi käyttöön. Mutta galboys henkisen off-road asuntovaunun tahtoisin. Siinon jottai
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Kuinkahan ne tasapainopisteet... Joskus naapurifoorumilla oli jutuntynkää aiheesta, ja ihan tunteitaherättävää mielipiteiden vaihtoa ilmeni. Liekö sitäperua että 5-kone olisi optimaalisin kampe värinättömyyden suhteen.jovihava kirjoitti:Mistähän tämäkin legenda juontaa? Kaapissa täristää viitoskone kuin höyryjyräVensku_ kirjoitti:Mutta eikös defessä ole 5-kone, eihän se juuri värise eikä väpätä?
Mutta koskas jovi niitä kaapin moottorin kumityynyjä lie uusittu. Juttelin kesällä erään kaappiasuntoautorakentelijan kans ja hän totes että mielettömän suuri vaikutus värinöihin ja äänimaailmaan oli kumityynyjen vaihdolla. Niistä kannattais aloittaa hänen mukaan meluntorjunta ja helppo se on uskoa todeksi jo tuon rouvan lankkulintan kohalta. Se tärisi mm tyhjäkäynnillä ja jyrryytti ku jovin 200d aikoinaan (muistelisin näin lukasseeni jostain). Ja kun kesällä konttoritätin kirjallisesta kehotuksesta vaihoin toisen tyynyn moponetin tyynyyn, niin ei resonoi enää palijo yhtään.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Rintterin om602:n ainakin kävi jopa laakerivikasena täysin värinättömästi, keppi ei hakkaa yhtään eikä auto tärise. Taasen om601, 208D, amalgaaneja ei liene perheen vanhemmistolla enää ees 16,17,26,27,36,37,46,47 hampaissa... Samoten oikeassa polvessa kuljettajalla, ja vasemmassa polvessa keskellä istujalla, on vaihdekepin muotinen kolo.jovihava kirjoitti:Mistähän tämäkin legenda juontaa? Kaapissa täristää viitoskone kuin höyryjyräVensku_ kirjoitti:Mutta eikös defessä ole 5-kone, eihän se juuri värise eikä väpätä?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
En tiedä voiko nuo kumityynyt muuten kovettua, mutta koneenvaihdon yhteydessä valkkasin viidestä irtotyynystä kaksi parasta paikalleen, ja kaikki tyynyt oli kyllä ehjiä On kyllä käynyt mielessä että kävisi marmoritiskiltä ihq uudet, josko vaikuttaisi yhtään
Mutta nyt kyllä harhauduttiin Defeaiheesta, sooori
Mutta nyt kyllä harhauduttiin Defeaiheesta, sooori
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
190 2.5 tärryytti ainaski tyhyjäkäynnillä tosi paljo. Sitte vaihoin vähempi käytetyt korvakon kumet nii ihmettelin käynnistämisenn jälkeen että sammuko se heti mutta kyllä se sitte käynnissä oli. Oli nii tottunu siihen jyrinään. Mutta ne vanhat oliki ihan loput.
MB 190 2.5D
quattro
½ 123
mb 913
Vipukirves
quattro
½ 123
mb 913
Vipukirves
Sotketaan nyt homejuuston topikkia ihan urakalla
Henkilöautoissa on semmoset nestetäytteiset vaimentimet, jotka tosiaan hajotessaan päästää tärinan läpitte, mutta kaappimersuissa taas perinteiset kumityynyt, joista ei ole nestettä karkaamassa, joten periaatteessa tyyny on ymmärtääkseni ehjä toiminnallisesti jos se ei ole repeillyt
Mites Defen koneentuenta? Eihän vaan ratkennut konetyyny ole tiputtanut moottoria sivuun ja siksi putki hakkaisi runkoon
Henkilöautoissa on semmoset nestetäytteiset vaimentimet, jotka tosiaan hajotessaan päästää tärinan läpitte, mutta kaappimersuissa taas perinteiset kumityynyt, joista ei ole nestettä karkaamassa, joten periaatteessa tyyny on ymmärtääkseni ehjä toiminnallisesti jos se ei ole repeillyt
Mites Defen koneentuenta? Eihän vaan ratkennut konetyyny ole tiputtanut moottoria sivuun ja siksi putki hakkaisi runkoon
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
kyllä tässä nyt aletaan olla hyvinkin aiheessa, nimittäin mikään muu ei mielestäni oo voinut putken linjausta noin muuttaa kuin koneen kallistuminen ja mikäs sitä kallistaisi ellei kiinnityspaikka ja siellä kiinnityspisteessä on ymmärtääkseni defessä kuiva kuminen tyyny (engine mount)... Kai se on jotenkin väsähtäny kasaan enemmän kuin toisella puolella. Moottori kallistuu kun väännättää ja kun vaikkapa vaunu perässä väännättää menemään ylämäkiä niin onko se kone kokoajan kallistuneena enemmän oikean puoleisen kumeksen päällä.
Nuo gumekset on ainakin polyuretaanipuslakauppiaan mainoslauseessa ominaisuuksiltaan sellaisia että niiden ominaisuudet alkaa muuttua huonommiksi samana päivänä kun ne paikalleen asentaa. Siis ne kovettuu päivä päivältä kun taas polyuretaani säilyttää ominaisuutensa paremmin. Eli pelkkä kuminen moottorin kumityynykin kovettuu tehtävässään vuosien mittaan ja vaimentaa värinöitä vähemmän välittäen myös melua vanhetessaan enemmän.
Defen kumityyny on niin hankalassa paikassa jotta sen kasaan painumista ei voi oikein todeta ennen kuin on uusi ja vanha rinnalla verrattavana. Mutta semmoset ajattelin tilata lontooksi seuraavassa tilauksessa.
Nuo gumekset on ainakin polyuretaanipuslakauppiaan mainoslauseessa ominaisuuksiltaan sellaisia että niiden ominaisuudet alkaa muuttua huonommiksi samana päivänä kun ne paikalleen asentaa. Siis ne kovettuu päivä päivältä kun taas polyuretaani säilyttää ominaisuutensa paremmin. Eli pelkkä kuminen moottorin kumityynykin kovettuu tehtävässään vuosien mittaan ja vaimentaa värinöitä vähemmän välittäen myös melua vanhetessaan enemmän.
Defen kumityyny on niin hankalassa paikassa jotta sen kasaan painumista ei voi oikein todeta ennen kuin on uusi ja vanha rinnalla verrattavana. Mutta semmoset ajattelin tilata lontooksi seuraavassa tilauksessa.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Oisko uretaanikumityynyt huippuu
Minähän tuohon Kaappiin muuten testasin henkilöauton moottorintyynyjä, niitä hydrostaattisia, mutta koska en pystynyt asentamaan niitä siten kuin ne henkilöautossa ovat eli keskellepäin vinoon niin päästävät moottorin liikkumaan liikaa sivusuunnassa ja koliseevat runkoon, pitäisi tehhä customoitu konekehto ja korvakot, ja se taas on tämmöselle toistaitoselle sepälle ihan liikoo Muutenkin ovat niin keljussa paikkaa vaihdella tuossakin ettei viihti huvikseen pelautua
Olikos tuohon Defeen muuten softattavissa tehoa vai onko menohalut kovakoodattuja rakenteisiin
Minähän tuohon Kaappiin muuten testasin henkilöauton moottorintyynyjä, niitä hydrostaattisia, mutta koska en pystynyt asentamaan niitä siten kuin ne henkilöautossa ovat eli keskellepäin vinoon niin päästävät moottorin liikkumaan liikaa sivusuunnassa ja koliseevat runkoon, pitäisi tehhä customoitu konekehto ja korvakot, ja se taas on tämmöselle toistaitoselle sepälle ihan liikoo Muutenkin ovat niin keljussa paikkaa vaihdella tuossakin ettei viihti huvikseen pelautua
Olikos tuohon Defeen muuten softattavissa tehoa vai onko menohalut kovakoodattuja rakenteisiin
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
heh, koitin googlettaa urtsutyynyistä jo pari viikkoo taapäin. Ei tärpänny. Tai en osannu oikealla haulla etsiä.jovihava kirjoitti:Oisko uretaanikumityynyt huippuu
Olikos tuohon Defeen muuten softattavissa tehoa vai onko menohalut kovakoodattuja rakenteisiin
Mutta defeen ois jos mitä plukändplei palikkaa saatavilla. Siis isoa kuuleria, isompaa turboo, tehopoksia tai softaa. Ja ostoslistalla on kaikenlaista ja tuumailuja sekä pähkäilyjä vaikka kuinka. Vajaa 3 sataa heppaa ottavat engelsmannit noista mutta mää oon funtsinu, että jos alavääntöä sais karalan yms toimesta lisää ja ehkä joskus sen isomman coolerin ja turbon. Mutta missä järjestyksessä, nytkin pärjää mutta vaunun kanssa ois mukava pikkanen lisä. Mutta rahaa kysyy kaikki lisävoiman tarjoajat, se jarruttaa kovasti innostumista.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Niih, onkos siinä välijäähyä ensinkään? Vissiin on? Kallistahan se softaaminenkin tuntuu olevan, taida alle 500 Eur saada oikein mittään
Ois kait se tuommonenkin laitos mielenkiintoinen joskus kojeajaa, omat maasturikokemukset rajoittuu lähinnä noihin jenkkilaitoksiin Tai no joskus yhekskytluvulla kokeilin kyllä jotain kuuskytluvun Land Roveria Sankivaaran maasto-olosuhteissa, soli kohtuu karski peli
Ois kait se tuommonenkin laitos mielenkiintoinen joskus kojeajaa, omat maasturikokemukset rajoittuu lähinnä noihin jenkkilaitoksiin Tai no joskus yhekskytluvulla kokeilin kyllä jotain kuuskytluvun Land Roveria Sankivaaran maasto-olosuhteissa, soli kohtuu karski peli
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kyllä tässä välijäähy on ihan tehdasasenteisena ja vielä keulalla niinko oikioisa autoissakin. Mutta sinne mahtuu isompaa aika mukavasti ja jos rahalla laittaa niin muutaku ruuvaa paikallensa. Mutta kiinankuuleria oon ajatellu ja sillon pittää vähän modata.
Onhan tämä nykydefekin kovasti sukulainen 60-luvun seriekselle. Perusrauta kovin pitkälle samaa tai ainakin samanhenkistä. Sisäfiilis kuitenkin loivasti mukavuuden suuntaan.
Onhan tämä nykydefekin kovasti sukulainen 60-luvun seriekselle. Perusrauta kovin pitkälle samaa tai ainakin samanhenkistä. Sisäfiilis kuitenkin loivasti mukavuuden suuntaan.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Vaihdoin pimeän ja sateisen sekä uuvuttavan työviikon päätteeksi defen vaihteiston ja jakiksen öljyt. Ihan hyvän näköiset oli vanhat öljyt mutta vaihtoaika kuitenkin oli jo käsillä. Hiukan hämmensi jakolaatikon magneettisen öljypropun kyytiläiset, siis lohjennut pieni hampaan pala kulma ja metallihilse. Siis huolsetuako pitäisi. Mitään kummallista en ole käytöksessä havainnu. Mutta kai noissa joku taipumus on kun kerran voimallinen magneetti on öljytulpassa. Pari huonoa kuvaa puhdistamattomasta sakasta
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Eikö mitä, kyllä sen korva kertoo jos voimansiirrossa alkaa olla oikiasti vikkaa, krouvissa lotassa muutamat palaset haittaa mittään
Kyllä se magneetti on hyvä varuste pohjaropuissa, tuommoset murut ei haittaa välttämättä puuttuessaan, mutta rattaiden läpi mennessään tekee pahaa jälkeä
Kyllä se magneetti on hyvä varuste pohjaropuissa, tuommoset murut ei haittaa välttämättä puuttuessaan, mutta rattaiden läpi mennessään tekee pahaa jälkeä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
näyttiäisi äkkiä valuraualta. siis minäkin kallistun perän kuoriin. ehkä jonkin laakeripesän työstöstä jäänyt ja irronnut myöhemmin. Mutta jos ei kädellä tunnu välystä ja ei korva kapinoi niin ei kannata tehdä mitään. tai jos välttämättä haluaa niin ajele muutama tonni ja kurkista että tulooko lisää.