Vas. sisälokari eli kuskin puoli. Hommaan voisi päästä jyvälle siten, että auto kylmänä käymään ja samalla aletaan seurata lisäilmaluistin jännitettä. Kun auto lämpenee, kierrokset laskevat muutaman minuutin kuluttua ja jännite nousee. Mutta kuinka käy jännitteen, kun kierrokset ryntäävät? N.2000 kierrosta maksimi, silloin jännite nollassa eli lisäilmaluistille ei tule ollenkaan virtaa, eikö vain. Johto poikki tai boksi eli rele sökö.kari.t kirjoitti:Yleismittari löytyy. Kumpaahan sisälokaria meinaat. Kuski vai vänkäri? Tuleeko siihen normi akku jännite? Miten jännitteet pitäis reagoida ja pitääkö auto olla käynnissä vai sytytysvirta pelkästään päällä?severi kirjoitti:Vas. sisälokarin päältä löytyy sytkäboksi eikö vaan, alumiinin värinen pieni laatikko, lähtee paksu kaapeli siitä. Siiihen ei tarvitse koskea, mutta siinä lähellä mikrokytkimen liitin painettuna pidikkeeseen.
Yleismittari olisi kova sana, vika löytyisi tuossa tuokiossa. Jännitteen seuraaminen lisäilmaluistilla kertoisi paljon.
Mikrokytkin on kiinni tyhjäkäynnillä. Voi mitata yleismittarilla tyhjäkäynnillä tai sammuksissa. Mitä tapahtuu, kun irrottaa liittimen tyhjäkäynnillä? Liitin on kaksinapainen, 2 pinniä. Kierrokset noussevat n. 1000 pintaan. Mitä tapahtuu, kun yhdistää manuaalisesti liittimen pinnit, kun kone ryntää tyhjäkäynnillä?