v*ttu anjoviksen jakopää??

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

v*ttu anjoviksen jakopää??

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tuos kaverin (juu mullakin on semmonen ja ihan pikkurahalla hommattu) toyota anjovis nakuttelee miten lystää jne.. kuvia rojektista alla ja meidän mielestä ny äkkiä jakopäätä remontoimaan :!: :?: ja voiko nuo merkit muka olla nuon pahoin pielessä mitä kuva kertoo :shock: eihän se voisi käydä edes enää :?:

hiukan on löysä koneen sammutuksen jäljiltä, kiristin elelee omaa elämäänsä ja ketju löystyilee välillä konetta pyörittäessä
Kuva

näin se vissiin pitäs olla? edittinä senverta että nyt on oikee kuva vaikkei juuri poikkea vanhasta kuvasta
Kuva

näin se todellisuudessa on vaikka konetta pyöritteli mitenpaljon tahansa :shock: merkit näkee kuvasta huonosti mut näkee kuitenkin :oops:
Kuva
Viimeksi muokannut Terho P, 30.9.2012 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Voisiko joku olla jo tehnyt tuolle jotain remonttia ?
Star
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kuiteista ei seleviä et onko kone ollu uusi, puolikas vaiko kokonainen mutta toinen kone sielä on menossa :shock:

en näemmä ihan oikeeta kuvaa löytänyt kuuklella mut merkit pitäs olla osapuilleen samat. Joku viisas voi neuvoa ja linkitellä oikeempaa kuvaa tms. On tuota nuhaseksi moitittu aina mut mut..

lähtee viralliselle tojota korjaajalle melkosen varmasti tovin päästä
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Tojotalla yleesä vaihtavat aina koko koneet tai ainakin täydellisen alakerran uuden, usiamman kansivikasen 4d ajoviksen tiedän mihin on könttänä koko pata nostettu uus tilalle.

Paljos tolla on ajettu, ketjukun venyy aikas nopeeti ett sekin voi pikkuhiljaa sekottaa tommoset merkit etenkin jos kiristin ei pelaa kunnolla
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29492
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko tuossa siis toisessa nokkapyörässä oleva merkki kohdallaan ketjun merkin kanssa ja toinen ei, vai molemmat yhtä paljon pielessä ? :lol:

Ääntääkö imunokan säätö, onko kokeiltu siitä johtoa irti ? Vai millainen ääni on ?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kaveri päästäny reilu 100 tonnia .. alle 300 muistaakseni on kopalla rullattu.. oisko tuolla koneella/ alakerralla ajeltu 150tkm :roll: menee hiukan veikkauksen puolelle kun en viitti alkaa soitteleen ja kyseleen ku päivällä kuitenki jo asiaa puitiin :roll:
toi keltanen ketjumerkki pitäs vissiin olla tosiaan tuossa viivan kohdalla joka on tuos säätyileväs nokan pääs ja toinen merkki näkyy sielä rattaan kyljessä.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Vasemman puoleisessa ketjurattaassa näyttäisi täppä olevan kaksi ketjunväliä sivussa, kuten oikeassakin eli molemmat ovat yhtä paljon pielessä.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Meissenkeri kirjoitti:Vasemman puoleisessa ketjurattaassa näyttäisi täppä olevan kaksi ketjunväliä sivussa, kuten oikeassakin eli molemmat ovat yhtä paljon pielessä.
näin juuri. Ite en ole kuullut konetta käynnissä mutta tuo kaverin eukkokin sen jo kuulee että jokin "nakuttaa" tai naputtaa ja kyytiläisien poistaminen ei poista ongelmaa :shock: asentotunnistin anturin piuhaako se dealeri kehottaa koittaa irrottamaan? ei ole irroteltu piuhoja. Alapyörän merkit on vieläkin hukassa jotenka liekkö ajoitusmerkit kohillaan mut ketju laitettu vaikkapa tussin kanssa tms :roll:

tuo ketjun löysäily ei liene normaalia myöskään :?:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kuva
nyt löytyi semmonen kuva kun pitääkinl :shock:

vaihdampa sen het ekaankin viestiin..tämän pitäs jo oikeesti hiukan helepottaa asiaa jahka paikampäälle pääsee jne
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29492
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Unohtakaa sitten ne ketjun merkit, tuo kuva on hyvä :roll:
Ei sulla ois kuvaa venakopasta ?
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Meissenkeri kirjoitti:Vasemman puoleisessa ketjurattaassa näyttäisi täppä olevan kaksi ketjunväliä sivussa, kuten oikeassakin eli molemmat ovat yhtä paljon pielessä.
Näin katoin itekin.
Star
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

dealer kirjoitti:Unohtakaa sitten ne ketjun merkit, tuo kuva on hyvä :roll:
Ei sulla ois kuvaa venakopasta ?
ei oo kuvaa venakopasta?? vvti ja mikälie ae22 (numerot on ainaki oikein) on tuo konetyyppi jos sitä mietit.

tuossa tuumiinkin että ketjuhan tosiaan voi olla missä tahtoo jos muut merkit täsmää. Ja nyt löytyi ees semmonen kuva jolla pitäisi päästä jäljille merkeistä. Mites tuo ketjukiristin.. eihän sen sais löysäillä välillä?

edit:
oho eiku konetyyppi onki: 3zz-fe
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Onko kiristin "mersumainen" hydraulinen vai joku muu järjestelmä ?
Star
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Bomber4 kirjoitti:Onko kiristin "mersumainen" hydraulinen vai joku muu järjestelmä ?
hampaita siitä pikkusen näkyi mut muuten se sitten onkin arvoitus :? kuviakaan ei kuukkelista tahdo löytyä :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kaveri laittoi viestiä et se taitaa ollu hydraulinen ja mekaanisella lukituksella elikkästä öljynpaine kiristää hampaan yli jne..
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Terho P kirjoitti:Kaveri laittoi viestiä et se taitaa ollu hydraulinen ja mekaanisella lukituksella elikkästä öljynpaine kiristää hampaan yli jne..
Hydrauliseksi väitti työkaverikin
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

eli ö-paineet kun laskee niin sen kiristimen pitäs pitää ketju kuitenkin kireellä koska on mekaaninen hammastus lukitus tuossa kiristimessä? ainakin näin mun järjen mukaan.. kuuklettamaan siis kiristimien kuvia :arrow:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Munkin muisti sanos että räikkähampaale jää ja on v-mäinen nollata, en oo varma. Vaan kattoppa tuata kuvaa ja ohjeen kuvaa, eri määrä lenkkiä eriväristen välissä. Onkopa ihan oikeesti oikee ohjeistuskuva. Sehän on tosiaan että merkit ei piä enää ketjulla kutiaan ku pyöritellään, on vaan asennuksen apuna.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nykyisissä autoissa on luvattoman paljon jakopää ongelmia ketjun venymisen takia. Näyttäs tuo toyotan ketjukin olevan samaa polkupyörä mitoitusta kuin bemareissakin. 150tkm on nykyään hyvä saavutus ketjujakopäällä :lol: . Ketjujen ja laahaimien alimitoitus johtuu insinöörien halusta tehdä mahdollisimman vähän kuluttavia/saastuttavia autoja ja kun kitkaa pienennetään tuota kautta niin onnistuuhan se varsinkin silloin kun autot hajoaa eikä liiku :lol: :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terho P kirjoitti:nyt löytyi semmonen kuva kun pitääkinl :shock:
Onpa kyllä näppärästi tuon pakopuolen ajoitus ilmoitettu. Sitte on hyvä, kun "kohdistusreikä" on epämääräisen mitan päässä kannen ylätasosta. :ttu:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Moottoripyörissä räikkämallin kiristin vapautetaan työntämällä pieni ruuvimeisseli kiristäjän (kiristäjän päädystä "tulppa" pois.) räikän varteen jossa on pieni kolo,ja käännetään niin ettei hammastus osu vastakkain. Sitten se kiristin asennetaan paikalleen ja vedetään ruuvari pois paikaltaan vasta,kun kaikki pelut on moottorissa taas paikoillaan. Sen jälkeen painetaan sillä samalla ruuvarilla taas sinne kiristäjän samaan reikään jolloin,kiristin menee vasten jakoketjua ja öljynpaine hoitaa loppukiristyksen. En tiedä on anjoviksessa noin. Ei olllut kyllä kovin selkeää kirjoitusta....
Star
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Roisto kirjoitti:
Terho P kirjoitti:nyt löytyi semmonen kuva kun pitääkinl :shock:
Onpa kyllä näppärästi tuon pakopuolen ajoitus ilmoitettu. Sitte on hyvä, kun "kohdistusreikä" on epämääräisen mitan päässä kannen ylätasosta. :ttu:

t.
Risto
Huomaa nyt merkkien määrä, niistä saa tarpeeksi tietoja. Imurattaan merkki kansitasolla, alarattaan merkki ja ketjun merkit ylärattailla kohallaan, niin kuti on kohallaan. Ei ole enää merkityksellistä missä pakorattaan täplä juoksee. (Miksikähän siellä sellainen silti on...?) Eli tuossa tilanteessa kun kattelee vaan alamerkin kohalleen ja tarkistaa että imurattaan täplä on kansitasolla niin jako on oikein, kun nuo ketjumerkit heittää saman kaksi lenkkiä. Jos huvikseen tahtoo niin voi kieputtaa tulpat pois ja pyörittää konetta aikansa että jollain kierroksella kaikki merkit on kohillaan. Se on vaan turhaa.

Tuo vaan ihmetyttää että ohjekuvassa on enemmän lenkkiä merkkien välillä kuin todellisuudessa tuossa moottorissa. Joko kuva on väärä tai virheellinen, tai sitten joku markan seppä on niitannu ketjun ihan itte.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Eikai ketju sentään voi millään venyä niin paljon,että voi jättää 3 lenkkiä pois. Onko ketju edes oikeassa moottorissa.
Star
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Miten niin kolme? Valokuvassa on 8 lenkkiä merkkien välillä ja piirretyssä kuvassa 9.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29492
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Meissenkeri kirjoitti:Miten niin kolme? Valokuvassa on 8 lenkkiä merkkien välillä ja piirretyssä kuvassa 9.
Empäs huomannut laskea merrkillisiä lenkkejä mukaan ollenkaan,vaikka piirros kuvassa ,niin onkin.
Star
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Se kiristin on sökö, että ei sillä ainakaan kannata ajaa ennen korjausta.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Huomaa nyt merkkien määrä, niistä saa tarpeeksi tietoja.
Kyllä toki uutta asentaessa mutta jos koettaa selvittää ketjun venymää niin sehän oisi helpoin huomata "kauimmaiselta" rattaalta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Auto meni lopulta lähimpään merkkikorjaamoon.
Rallatuksen/nakuttelun syyksi paikallistivat sen vaihdelootaan :shock:

ite en oo ääntä kuullut/kuunnellut mutta tuo kaveri joka omistaa ja ajelee anjoviksella niin on joskus päriseviä paljonkin harrastanut. Olivat renkaat ilmassa sillä ajelleet ja jarruavasten kuormittaneet niin toinen setä oli alapuolella kuunnellut :shock:

no samalla tutkivat jakopään kun sinne kerta vietiin.

on muuten etuusta remppaa tommoseen.. bout tonnilla saa askin laakeroitua ja auton ajokuntosena takaisin :shock:

mitäs veholta saa tonnilla :?: kylmää kättä ja jakopään sekasin :lol:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Roisto kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Huomaa nyt merkkien määrä, niistä saa tarpeeksi tietoja.
Kyllä toki uutta asentaessa mutta jos koettaa selvittää ketjun venymää niin sehän oisi helpoin huomata "kauimmaiselta" rattaalta.

t.
Risto
Ei se veny. 5v ja 100tkm on suunniteltu käyttöikä ja sitte paaliin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”