7-sulake palaa hetkessä, närhenmunat vs. hehkuvalo ym.
7-sulake palaa hetkessä, närhenmunat vs. hehkuvalo ym.
No niin, ei päivää ilman sähköhäiriötä.
Eli toisaalla jo utelinkin, mikä lienee kun -93 s124 polttaa sulaketta numero 7.
Sulakkeen takahanan ovat mm.kierroslukumittari, lämppärin säätöventtiilit (ns.närhenmunat), peruutusvalot, kiertovesipumppu, pissapojan suutinten lämmitys ja paremmin varustelluissa autoissa kai muutakin.
No. Eilen kävi seuraavaa: työmatkan aikana risteyksessä öljynpainemittari kävi pari kertaa terävästi nollassa, oikein selvästi sähköhäiriön takia. Kohta tämän perästä huomasin kierroslukumittarin olevan nollassa. Työpaikalla selvisi, että sulake on palanut. Uusi paikalleen, auto käyntiin ja taas palavat peruutusvalot ja mittari toimii. Autolla jopa ajettiin vähän päivällä ja kaikki toimi. Illalla oli taas kaikki pimeänä. Laitoin uuden sulakkeen ja se paloi saman tien.
Toisessa topicissa neuvottiin ottamaan närhenmunien pistoke irtii (tällä selviäisi onko munissa oikkari) ja otinkin sen 3-napaisen liittimen auki närhenmunien ja akun välistä. Sitäköhän tarkoitettiin? Joka tapauksessa sen irrottamisen jälkeen autoa käynnistäessä hehkuvalo ei sammunut itsestään ja lisäksi sulake paloi taas ihan saman tien. Ilmeisen vauhdilla, sitä paitsi: katkopaikan kohdalla on oikein musta jälki.
Sulakkeet loppuivat tältä päivältä, samoin mielenkiinto. Mistä seuraavaksi kannattaa repiä johtoa irti? Kiertovesipumpulta? Miten se suuttimien lämmitys on järjestetty? Peruutusvaloissa vikaa ei liene, kun sulake palaa ilman että koko valoille menee virtaa? EIkä närhenmunissa, kun pistoke (jos se nyt oli oikea) irrottamalla sulake menee myös? Ja miten tuo stöpseli nyt hehkuihin vaikuttaa?
Auto toimii muuten moitteitta, kieppimittari vaan lepää nollassa, peruutusvalot ovat pimeät ja lämppäri puhaltaa tulikuumaa.
Murehtii nimimerkki "hiukan tulee kabiinissa lämmin"
Eli toisaalla jo utelinkin, mikä lienee kun -93 s124 polttaa sulaketta numero 7.
Sulakkeen takahanan ovat mm.kierroslukumittari, lämppärin säätöventtiilit (ns.närhenmunat), peruutusvalot, kiertovesipumppu, pissapojan suutinten lämmitys ja paremmin varustelluissa autoissa kai muutakin.
No. Eilen kävi seuraavaa: työmatkan aikana risteyksessä öljynpainemittari kävi pari kertaa terävästi nollassa, oikein selvästi sähköhäiriön takia. Kohta tämän perästä huomasin kierroslukumittarin olevan nollassa. Työpaikalla selvisi, että sulake on palanut. Uusi paikalleen, auto käyntiin ja taas palavat peruutusvalot ja mittari toimii. Autolla jopa ajettiin vähän päivällä ja kaikki toimi. Illalla oli taas kaikki pimeänä. Laitoin uuden sulakkeen ja se paloi saman tien.
Toisessa topicissa neuvottiin ottamaan närhenmunien pistoke irtii (tällä selviäisi onko munissa oikkari) ja otinkin sen 3-napaisen liittimen auki närhenmunien ja akun välistä. Sitäköhän tarkoitettiin? Joka tapauksessa sen irrottamisen jälkeen autoa käynnistäessä hehkuvalo ei sammunut itsestään ja lisäksi sulake paloi taas ihan saman tien. Ilmeisen vauhdilla, sitä paitsi: katkopaikan kohdalla on oikein musta jälki.
Sulakkeet loppuivat tältä päivältä, samoin mielenkiinto. Mistä seuraavaksi kannattaa repiä johtoa irti? Kiertovesipumpulta? Miten se suuttimien lämmitys on järjestetty? Peruutusvaloissa vikaa ei liene, kun sulake palaa ilman että koko valoille menee virtaa? EIkä närhenmunissa, kun pistoke (jos se nyt oli oikea) irrottamalla sulake menee myös? Ja miten tuo stöpseli nyt hehkuihin vaikuttaa?
Auto toimii muuten moitteitta, kieppimittari vaan lepää nollassa, peruutusvalot ovat pimeät ja lämppäri puhaltaa tulikuumaa.
Murehtii nimimerkki "hiukan tulee kabiinissa lämmin"
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Tuon pissapojan suuttimien virrat saa katkaistua konepellissä olevasta muoviluukusta edestäpäin katsoessa oikealla alhaalla. Ja kannattee jättääkin pois käytöstä kerran suvussa olleessa lankussa sytty pissapojan suutin tuleen
Bensavehkeessä tuolta sulakkeelta menee virta myös flektin kytkimelle miten lie dieselissä?

Bensavehkeessä tuolta sulakkeelta menee virta myös flektin kytkimelle miten lie dieselissä?
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
Tuo suuttimien lämmitys kannattaa tosiaan eliminoida ennenkuin on kabiini täynnä savua tai auto tulessa
Nimim. kokemusta on
Laittelin toissatalvena auton lämpiämään eräänä aamuna, käväisin hetken sisällä, kun menin takaisin autolle niin savua oli kabiinissa riittoisasti. Paria päivää aikaisemmin täällä oli topikki noista suuttimista, onneksi tuli luettua ja sivuleikkuritkin lojui keskikonsolissa niin vetäisin ensihätään piuhan poikki jolloin savuaminen loppui. Sitten auton huolellinen tuuletus ja johdonpäiden suojaus. Ei tullut onneksi muita vaurioita kuin sulanut suutin.
Kyseinen Lankku on edelleen ajossa, ja muistakin tuo on eliminoitu heti oston jälkeen.

Nimim. kokemusta on

Laittelin toissatalvena auton lämpiämään eräänä aamuna, käväisin hetken sisällä, kun menin takaisin autolle niin savua oli kabiinissa riittoisasti. Paria päivää aikaisemmin täällä oli topikki noista suuttimista, onneksi tuli luettua ja sivuleikkuritkin lojui keskikonsolissa niin vetäisin ensihätään piuhan poikki jolloin savuaminen loppui. Sitten auton huolellinen tuuletus ja johdonpäiden suojaus. Ei tullut onneksi muita vaurioita kuin sulanut suutin.
Kyseinen Lankku on edelleen ajossa, ja muistakin tuo on eliminoitu heti oston jälkeen.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Pitääpä katsoa tämä nyt sitten ensi tilassa. Onneksi on koko sulakepaikka parhaillaan tyhjänä, niin ei ainakaan ole noilta osin palovaaraa.Hannu.H kirjoitti:Tuo suuttimien lämmitys kannattaa tosiaan eliminoida ennenkuin on kabiini täynnä savua tai auto tulessa![]()
Nimim. kokemusta on![]()
Laittelin toissatalvena auton lämpiämään eräänä aamuna, käväisin hetken sisällä, kun menin takaisin autolle niin savua oli kabiinissa riittoisasti. Paria päivää aikaisemmin täällä oli topikki noista suuttimista, onneksi tuli luettua ja sivuleikkuritkin lojui keskikonsolissa niin vetäisin ensihätään piuhan poikki jolloin savuaminen loppui. Sitten auton huolellinen tuuletus ja johdonpäiden suojaus. Ei tullut onneksi muita vaurioita kuin sulanut suutin.
Kyseinen Lankku on edelleen ajossa, ja muistakin tuo on eliminoitu heti oston jälkeen.
Tuota noin, muuten, tuossa saattoi rikkonaisen akkulaturin takia käydä myös viikonloppuna niin että akunnavat kävivät sekunnin ajan huonossa kontaktissa keskenään (akunnavoille tulevista laturin johdoista kuoret rispautuneet). Olisiko tämä voinut saada aikaan jonkin sortin tuhoa? Auton laturi ainakin lataa oikein.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
edestäpäin katsoessa oikealla TAI vasemmalla alhaallaH.Salminen kirjoitti:edestäpäin katsoessa oikealla alhaalla.

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kohta selviää. Ja siellä on sitten joku liitinki luukun alla, joka lähtee siististi irti?Sergey kirjoitti:edestäpäin katsoessa oikealla TAI vasemmalla alhaallaH.Salminen kirjoitti:edestäpäin katsoessa oikealla alhaalla.1992 coupessa oli nuo härpäkeet eri puolella kuin 1995 300DT
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Ne oli muuten kuskinpuolellaH.Salminen kirjoitti:Niin joo siinähän on erilainen konepelti tosiaan.Sergey kirjoitti:edestäpäin katsoessa oikealla TAI vasemmalla alhaallaH.Salminen kirjoitti:edestäpäin katsoessa oikealla alhaalla.1992 coupessa oli nuo härpäkeet eri puolella kuin 1995 300DT

Otin molemmat stöpselit luukun alta auki ja ainakin sulake nyt tuon pienen siirtymän kesti. Pistokkeet oli kyllä ok näköiset, toisessa vähän hapettumamuhjua vaan.
Jatketaan seurantaa.
Voisiko tähän mitenkään muuten liittyä se, että lämppäri puhalsi yhtenä aamuna kylmää? Närhenkuukusia naputtamalla alkoi lämpöä tulla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Mitähä uudet suuttimet maksaa?
Veikkaan että närhenmunissa on erillinen vika joka on vain "ilmestynyt" nyt yhtäaikaa.
Veikkaan että närhenmunissa on erillinen vika joka on vain "ilmestynyt" nyt yhtäaikaa.
Eiku konepellis on mahdollisuus molemmille puolille. Veikkaan että se on moottorimallista riippuvainen kummal puole se o.H.Salminen kirjoitti:Niin joo siinähän on erilainen konepelti tosiaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Voi olla. On jompi kumpi ehkä joskus ennenkin vähän jumitellut, jos minä mitään muistan.Sergey kirjoitti:Mitähä uudet suuttimet maksaa?
Veikkaan että närhenmunissa on erillinen vika joka on vain "ilmestynyt" nyt yhtäaikaa..
No, nyt sulake on kuitekin kestänyt 200 + kilsaa. Näinköhän tuo tuli pistoke irrottamalla ainakin hetkeksi kuntoon.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Sergey kirjoitti:kyllä melko varmastiMinulla olisi myydä sinulle 1996 S124 mallisen hyvät toimivat suuttimet

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Kiitos arvon asiantuntijat! 
Mulla oli jossain toisessa topikissa huolenaiheena toi samanen seiskasulake, oma veikkaus oli toi lämmönsaätöpaneeli. Mutta niinpä vaan tuntuu seiskaroppu nyt kestävän kun nypin noi suutinlämmityksen piuhat irtipoikkipinoon.
Onko noilla lämmityksillä ylipäätään mitään virkaa näissä oloissa?
Aina on pesuvedessä sen verran alkomahoolia että jäätyminen ei pikkupakkasilla ole koskaan ollut misään autossa mulla ongelmana. Ja kovilla pakkasillahan on lasille ruikkiminen
muutenkin vähäistä.

Mulla oli jossain toisessa topikissa huolenaiheena toi samanen seiskasulake, oma veikkaus oli toi lämmönsaätöpaneeli. Mutta niinpä vaan tuntuu seiskaroppu nyt kestävän kun nypin noi suutinlämmityksen piuhat irtipoikkipinoon.

Onko noilla lämmityksillä ylipäätään mitään virkaa näissä oloissa?
Aina on pesuvedessä sen verran alkomahoolia että jäätyminen ei pikkupakkasilla ole koskaan ollut misään autossa mulla ongelmana. Ja kovilla pakkasillahan on lasille ruikkiminen

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Eikä tullut virtapuoli sittenkään kuntoon... Pari päivää meni ja taas räppäsi sulakkeesta pätkän lankaa sauhuksi taivaalle. 
Mutta tulihan noi paloarat lämmityspiuhat irroiteltua ja näinpå taas pelastetaan maailma säästämällä paljon sähköä seuraavan sadantuhannen kilsan matkalla!
Eilen ehtoolla tuli mittailtua Flukella sulakkeen jälkeisiä resistansseja. Sulakkeen miinuspuolelta vastus maahan oli noin 65ohmia, mikä mennee kokonaisuutena ihan siihen suuruusluokkaan mihin kuuluukin.
Tuli sitten laitettua H4-polttimo sulakkeen tilalle ja auto käymään, iso polttimohan näyttää aika lahjomattomasti jos on oikea oldschool-shortcut jossain...
Eipä tuo polttimokaan kuin vähän hehkunut.
Tuli sitten laitettua auto taas sammuksiin ja pakkivaihde päälle. Vastus nyt 1,2 ohmia eli jostain syystä menee nyt pakkivalojen kautta enempi virtaskaa läpi kuin kuuluu. Laitoin tilalle nyt 16A sulakkeen, mitä muutosta en kovin suurena paloriskinä osaa nähdä. Kohta taas talliin ja kattomaan miltä ne polttimot ja peräkoukun kytkennät näyttää. Alkaa verkko kiristymään...

Mutta tulihan noi paloarat lämmityspiuhat irroiteltua ja näinpå taas pelastetaan maailma säästämällä paljon sähköä seuraavan sadantuhannen kilsan matkalla!

Eilen ehtoolla tuli mittailtua Flukella sulakkeen jälkeisiä resistansseja. Sulakkeen miinuspuolelta vastus maahan oli noin 65ohmia, mikä mennee kokonaisuutena ihan siihen suuruusluokkaan mihin kuuluukin.
Tuli sitten laitettua H4-polttimo sulakkeen tilalle ja auto käymään, iso polttimohan näyttää aika lahjomattomasti jos on oikea oldschool-shortcut jossain...

Tuli sitten laitettua auto taas sammuksiin ja pakkivaihde päälle. Vastus nyt 1,2 ohmia eli jostain syystä menee nyt pakkivalojen kautta enempi virtaskaa läpi kuin kuuluu. Laitoin tilalle nyt 16A sulakkeen, mitä muutosta en kovin suurena paloriskinä osaa nähdä. Kohta taas talliin ja kattomaan miltä ne polttimot ja peräkoukun kytkennät näyttää. Alkaa verkko kiristymään...

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Jos lohduttaa: mulla on pysynyt sulake ehjänä kyllä, mutta kiertovesipumppu on tainnut heittää henkensä. Nyt puhaltaa tyhjäkäynnillä pelkkää viileää, kierroksilla kyllä tarkenee.JuMu S kirjoitti:Eikä tullut virtapuoli sittenkään kuntoon... Pari päivää meni ja taas räppäsi sulakkeesta pätkän lankaa sauhuksi taivaalle.
Mutta tulihan noi paloarat lämmityspiuhat irroiteltua ja näinpå taas pelastetaan maailma säästämällä paljon sähköä seuraavan sadantuhannen kilsan matkalla!
Eilen ehtoolla tuli mittailtua Flukella sulakkeen jälkeisiä resistansseja. Sulakkeen miinuspuolelta vastus maahan oli noin 65ohmia, mikä mennee kokonaisuutena ihan siihen suuruusluokkaan mihin kuuluukin.
Tuli sitten laitettua H4-polttimo sulakkeen tilalle ja auto käymään, iso polttimohan näyttää aika lahjomattomasti jos on oikea oldschool-shortcut jossain...Eipä tuo polttimokaan kuin vähän hehkunut.
Tuli sitten laitettua auto taas sammuksiin ja pakkivaihde päälle. Vastus nyt 1,2 ohmia eli jostain syystä menee nyt pakkivalojen kautta enempi virtaskaa läpi kuin kuuluu. Laitoin tilalle nyt 16A sulakkeen, mitä muutosta en kovin suurena paloriskinä osaa nähdä. Kohta taas talliin ja kattomaan miltä ne polttimot ja peräkoukun kytkennät näyttää. Alkaa verkko kiristymään...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Pitikin tuohon jatkaa että niin on mulla 16A proppu kestänyt. Kaikki varusteet ja laitteet toimivat niinkuin kuuluukin eikä mistään nouse savuakaan.
En ymmärrä missä vikaa sitten oli, kun mitään lisäkuormaa ei tiettävästi tuolla varokkeella ole tehtaalaisten lisäksi.

En ymmärrä missä vikaa sitten oli, kun mitään lisäkuormaa ei tiettävästi tuolla varokkeella ole tehtaalaisten lisäksi.

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ooteetä vähäsen, mersun sulakerasiakin nyt itessään on suhteellisen perseestä, meillä yhessä lankussa kävi niin että lämppärin moottorin sulakkeen paikka, olikohan nyt nro 11, suli. Se sulakkeen alemman navan tinni suli siis arviolta n. 3mm alaspäin jolloin sulake ei päässyt vastaamaan napoihin. 
Tuokin kannattaa katsoa jos kontakti sulakkeelle on huono.

Tuokin kannattaa katsoa jos kontakti sulakkeelle on huono.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
