Talopaketin IV-kone
-
- Luupiä
-
- Luupiä
-
- Luupiä
Ok.nehe kirjoitti:semmone 105 o tällä hetkellä yläkertaa ei vielä tehdä.
Eipä tule lämmityssähkö olemaan kummoinen kuluerä.
Maalämpöähän tuohon ei kannata uhrata ennenkuin sähkö maksaa 1€/kwh.
Mä tein kanssa maalämpövarauksen ja käyttämättä jää, ei kannata.
Lämmitykseen sulla luultavasti menee noin 500€/v loput menee sitten oman "tahdon" mukaan muuhun.
Tuo lto:n jälkilämmitys haukkaa (2010 mittasin kovilla pakkasilla) noin 10-20€/kk maksimissaan. Vesikierrolla ei sähkökattilassa pääse yhtään halvemmalla. Tosiaan omastakin lto:sta vastuksen piuha on ollut irti jo pari vuotta ja koneen käyntiaikoja ja nopeuksia on seurailtu, tähän rakennan automatiikan jossain vaiheessa.
Näitä kulutuksia yleensä liioitellaan mutta lto:n säästöjä yliammutaan

Jos joku onnistuu esittämään itsensä takaisin maksavan lto järjestelmän niin kirjoittakaa ihmeessä tännekin...

.
No jos nyt edes väki saataisiin pitämään niitä oikeasti päällä.todellauupunut kirjoitti:
Näitä kulutuksia yleensä liioitellaan mutta lto:n säästöjä yliammutaan![]()
Jos joku onnistuu esittämään itsensä takaisin maksavan lto järjestelmän niin kirjoittakaa ihmeessä tännekin...![]()
.
Aika paljon näkee sitä, että laitteita pidetään "ykkösellä" vaikka talossa on normaali useamman henkilön asumiskuormitus koko ajan.
okt ilmastointi
terve
Kyllä minä tiedän tuon vanhan glygoli vaihtimen huonouden.
Mutta se ei ainakaan jäädy.
Minä laittaisin uuteen taloon suoraan lämpöpummpu tekniikkaa hyödyntävän IV-koneen ja niissäki lisälämpö tulee sähköllä.
T Jamppa
Kyllä minä tiedän tuon vanhan glygoli vaihtimen huonouden.
Mutta se ei ainakaan jäädy.
Minä laittaisin uuteen taloon suoraan lämpöpummpu tekniikkaa hyödyntävän IV-koneen ja niissäki lisälämpö tulee sähköllä.
T Jamppa
Kerro ihmeessä kui tuo tehowatti sääjetää energiapihiksi,,,todellauupunut kirjoitti:Ok.nehe kirjoitti:semmone 105 o tällä hetkellä yläkertaa ei vielä tehdä.
.
nytte mennee keskimääri 2 kiloo päivässä...
suihkussa ei törötetä eli kaikki kulutus on ylläpitolämpöä
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
-
- Luupiä
Kiloo?.....puita?.nehe kirjoitti:Kerro ihmeessä kui tuo tehowatti sääjetää energiapihiksi,,,todellauupunut kirjoitti:Ok.nehe kirjoitti:semmone 105 o tällä hetkellä yläkertaa ei vielä tehdä.
.
nytte mennee keskimääri 2 kiloo päivässä...
suihkussa ei törötetä eli kaikki kulutus on ylläpitolämpöä
Vai 200kwh ?....vai 2kwh ?
.
-
- Luupiä
-
- Luupiä
Täällä lämpenee myös TehoWatilla, vk-lattia ala-ja yläkerrassa, huoneistokoht.termarit +20, asuinpinta-ala 185 neliöö.todellauupunut kirjoitti:Noista säädöistä.
Mulla on käyrä 23
Menovesi min 15
Menovesi max 30
Huone Termari +20
Ilp +21 (nostaa huonelämmön +22).
Noilla ei kauheesti pöhise.
.
Käyrä nyt 25
Meno min 22
Meno max 30
Hienosäätö 0
Tuolla meitin mökki lämmityskaudella tuntuis toimivan, lisänä takka/puuhella aktiivisessa käytössä ja oikeastaan takan päivittäistä lämmittämistä nuilla säädöillä edellyttää, muuten rupee kuuluun napinaa..

Kovilla pakkasilla n. -25 ja enempi yläkertaan kaipaisi menoveden lämpötilan nostoa.
Kesällä tiputan käyrää.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
-
- Luupiä
Ensin ot, tyttökaveri sanoi että käyrä on 20:sen....ruikku kirjoitti:Täällä lämpenee myös TehoWatilla, vk-lattia ala-ja yläkerrassa, huoneistokoht.termarit +20, asuinpinta-ala 185 neliöö.todellauupunut kirjoitti:Noista säädöistä.
Mulla on käyrä 23
Menovesi min 15
Menovesi max 30
Huone Termari +20
Ilp +21 (nostaa huonelämmön +22).
Noilla ei kauheesti pöhise.
.
Käyrä nyt 25
Meno min 22
Meno max 30
Hienosäätö 0
Tuolla meitin mökki lämmityskaudella tuntuis toimivan, lisänä takka/puuhella aktiivisessa käytössä ja oikeastaan takan päivittäistä lämmittämistä nuilla säädöillä edellyttää, muuten rupee kuuluun napinaa..![]()
Kovilla pakkasilla n. -25 ja enempi yläkertaan kaipaisi menoveden lämpötilan nostoa.
Kesällä tiputan käyrää.

Asiaan.
Miten saat tuon talon jäähtymään jos pakkasilta (esim -25) putoaa suojalle yhdessä yössä kun menovesi on min 22 ja käyrä 25 ?
Sehän ajaa vielä lämpöä lattiaan vaikka tarve on ollut jo kauanaikaa pudottaa minimiin lämpötilat....laittaisin minimin +18 sinuna.
minulla on siksi +15 että lattia on 20cm valulla ja varaa lämpöä moneksi päiväksi sisäänsä.
E: tässäpä tilanne minulla, pakkaset laski ja lattia ei meinaa jäähtyä millään...ollut jo kolme päivää off tilassa...

.