Lintta kampeaa ojaan päin edelleen

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Lintta kampeaa ojaan päin edelleen

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Alkaa olla usko taas koetuksella, Käytin tänään taas ohjauskulmien säädössä eikä se mihinkään siitä muuttunut. Välyksiä ei ole löytynyt mistään, takapää on ihan säädöissään mutta etupää ei... Säätövara loppuu kesken, renkaan alareunaa ei saa tarpeeksi sisäänpäin että saisi edes mittalaitteen vihreälle ja jos sen pystykallistuman laittaa kohdalleen niin rengas on roiskeläpässä kiinni... Mistä aloittaisi vikaa etsimään??? Suorastaan v...ttaa ajaa tuolla kun kampeaa kokoajan ojaan.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Onko auto kenties ajettu johonkin, jolloin tukivarsi tms olisi voinut vääntyä kenties? Tai paikallaan ollessa käännetty kanttikiveä tms vasten väkisin, jolloin ohjausvarret olisivat voineet ottaa osumaa? Joku ongelmahan siellä on kerran mittalaitteiden mukaankaan ei etupäätä saa edes ohjearvoihin.
530d Touring -01
250EXC-F -04
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Ei tietääkseni??? Alustassa ei näy mitään jälkiä kolaroinnista yms... En tiedä milloin on toinen alapallo vaihdettu, toisen suojakumi on vaalea ja toinen musta. Tukivarsien pultit lähtivät auki ilman lämmitystä tai metrin mittaista jatkovartta.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Auto voi mennä kierossa ku ajokoira vaikke katsoen jälkiä näkyskään :? Yhtä semmosta karille karautettua mersua pitkään ihmeteltiin mutt vasta penkissä mitaten selkis ettei ole keula alkuunkaan suorassa
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Liekköhän tuommoinen penkittäminen mitenkä kallista lystiä???
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Sitä en tiiä kun en ollu sillä reissulla mukana mutt aikapaljon varmaan voit mitata itekkin jos nosturille pääset.

Aki P varmaan osaa tuohon vastata paremmin kun noita ropailee ammatikseen ja oikoo
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5992
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Lintta kampeaa ojaan päin edelleen

Viesti Kirjoittaja AK47 »

man 12-224 kirjoitti:Alkaa olla usko taas koetuksella, Käytin tänään taas ohjauskulmien säädössä eikä se mihinkään siitä muuttunut. Välyksiä ei ole löytynyt mistään, takapää on ihan säädöissään mutta etupää ei... Säätövara loppuu kesken, renkaan alareunaa ei saa tarpeeksi sisäänpäin että saisi edes mittalaitteen vihreälle ja jos sen pystykallistuman laittaa kohdalleen niin rengas on roiskeläpässä kiinni... Mistä aloittaisi vikaa etsimään??? Suorastaan v...ttaa ajaa tuolla kun kampeaa kokoajan ojaan.
Onko sulla v1puk1rves takakontissa? :D

Aika kovaa saa osua minnekkään jos säätövarat loppuu...

Onkos välyksien tarkistaja asian tunteva taho?

Välykset pois ja jousitus niin että auto vaaterissa ja sen jälestä säätämään (ei jousta poikki tms). Onkos säätö millalailla mitattu? oon nähny kahta erilaista. toisessa mittalaite laitettu vanteessa oleviin 5 reikään ja toisessa oli ihan peltivanteiselle renkaalle tarkotettu. Vanteet suoria?

Ainiin, paljonkos se puoltaa? Jos motarilla ajaa vasemmalla kaistalla niin puoltaako minnepäin verrattuna oikeaan kaistaan?
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lintta kampeaa ojaan päin edelleen

Viesti Kirjoittaja pupetti »

man 12-224 kirjoitti:Alkaa olla usko taas koetuksella, Käytin tänään taas ohjauskulmien säädössä eikä se mihinkään siitä muuttunut. Välyksiä ei ole löytynyt mistään, takapää on ihan säädöissään mutta etupää ei... Säätövara loppuu kesken, renkaan alareunaa ei saa tarpeeksi sisäänpäin että saisi edes mittalaitteen vihreälle ja jos sen pystykallistuman laittaa kohdalleen niin rengas on roiskeläpässä kiinni... Mistä aloittaisi vikaa etsimään??? Suorastaan v...ttaa ajaa tuolla kun kampeaa kokoajan ojaan.
Onko taka-akselilla kaikki uusittu ja säädetty :?: :?:

Logistiikkapiälliköltä kysy oikeniko hänellä niiden taka-akselin taaimaisten puslien vaihdon jälkeen :?: :?:

Se on mersu vallan tarkkaa niistä säädöistä.

Sitte etupäässä ne jousen kupit..onko ne oikeissa kohdissa :?: :?:

Mulla oli yks 124:nen lainassa missä ojan puolimmainen oli liika kallellaan yläreunasta ja taakkepäin, suunatukset oli kohillaan mutta ojaan veti nii perkuleesti, säädettiin sitte pienemmäks sitä vetoa ohjaus simpukasta mutta silloin meni suuntaukset vähän keturalleen ja alko kuluttamaan vasenta taka-rengasta sisäpuolelta :twisted:
No se mersu on jo osina maailmalla.

Sitte ne etujousetkin vaikuttaa ja nepalissa näkyvän kuun sätelyarvo ja jokatoisen maanatain aamuaurinko...ainaki mitä ite koittanu puoltamisia ettiä sellasista missä niitä EI PITÄIS olla ku kaikki on kohdillaan ......mittausten mukaan.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Meilläkin on yksi lankku puoltanut ojaan päin siitä asti kun tuli tehtaan liukuhihnalta ulos, eikä sitä kukaan ole saanu kulkemaan suoraan :lol:
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Re: Lintta kampeaa ojaan päin edelleen

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

pupetti kirjoitti:

Logistiikkapiälliköltä kysy oikeniko hänellä niiden taka-akselin taaimaisten puslien vaihdon jälkeen :?: :?: .....
Oikeni .... ja kulukoo nyt suorassa.

Takimmaiset puslat löin uutta ja sääjin aurauksen ......
Ei kampia minekkään....
-oli ne pikkuusen pielessä..... :lol:
Kaikki kulumat tarkistin ja voemalla vääntelin pyöriä että selevitin välykset.

Etu aksilan alapallot on äkkinäisele vakia selevittää .... pyörät roikkuvana nosturilla ihimisvoimalla ei oikei taho selevitä vaikka moni luuloo....

Pyörät maassa ja rengasraualla kampeemalla joka suuntaan ja käjellä tunnustelemalla ..... nii mie omasta mielestä ne parhaite selevitin.

Palion merkkaa jo se että on taka-auraus liki oikein ..... mie pistin n.2mm.
Eiise nii nuuka oo..... 5 mm on jo liikaa.
VALMET 5oo -69
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

niinpä tuo on omassa 124 sessaki sama homma.. suunnattu joku tuhatkm sitte ja arvot ok ja silti puoltaa.. no katoin sitte kepillä etu aurausta nii ei oo yhtään.. että voi se olla huonolla tuurilla kaliproinnissa häikkää..
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Viimeisen kolmen kuukauden sisään
-katsastettu
-2 kertaa säädetty kulmat ja tarkistettu välykset hartikaisessa (mersun liike)
-kerran yritetty säätää shellillä iisalmessa
Tulos on aina sama, säätövarat ei riitä... Eilen tuossa mietosteltiin että voiko olla tukivarsissa eroja??? Jos edellinen omistaja tai joku muu on vaihtanut alapallon sijaan koko tukivarren??? Jotain sille on joka tapauksessa tehty koska tukivarsien pultit aukesivat helposti. Auto on ihan normi korkeudessa, ei kallellaan mihinkään suuntaan, takakelkan etummaiset puslat aavistuksen verran löysät, ei väljät, narinahelat uusittu jo ennen katsastusta, raidetanko etu oik. uusittu samalla. Vanteet ovat suorat, säätöjä yritetty kaksilla eri vanteilla. Kohta pitäis taas lähteä sillä kaupungille, ei kyllä huvittais... mitsukin on telakalla, takasatulasta vuotaa jarrunestettä ja vasta ensi viikolla saan uuden satulan.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Mulla kävi kerran sillä lailla tuon farkun kanssa että puu kasvoi yhdessä mutkassa keskellä tietä ja sitä väistäessäni ajoin ojan puolelle ja kuskin pyörä osui isoon kiveen. Renkas vääntyi sen verran että ratti osoitti varttikierroksen väärin.

Dealer sitten viimein monen mutkan jälkeen käänsi pyörän kulmat sellaiseen asentoon että auto on hyvä ajaa ja menee suoraan vaikkei niitä tehtaan kulmiin enää saanut. Sehän saattaa tässä kysyjän kohdallakin olla vaan osaamisesta ja ammattitaidosta kiinni :roll:
® Mesen linttaklubi
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Minäkin luulin että vanha mersun asentaja osaa hoitaa homman, monet ovat kehuneet että kyllä onnistuu, eipä vain onnistunut... ensin suuntauksen teki joku nuori jannu joka on oikeasti foordin asentaja, ohjaus kampesi entistä enemmän oikealle ja heti kun ajattelikin painaa jarrua niin eturenkaat ottivat roiskeläppiin kiinni. Seuraavaksi suuntauksen teki se vanha asentaja, puoltaminen vähentyi vähän mutta enää renkaat eivät ottaneet läppiin kiinni. Nyt käytin shellillä vielä ja ei se siitä mihinkään muuttunut... Tietenkin jos ajaa keskellä tietä tai vastaan tulevien kaistalla niin silloin tuo kulkee suoraan, jos hyviä puolia pitää aivan väkisin etsiä niin ei tuon rattiin ainakaan voi nukahtaa :D Aikoinaan eräs 250d ei myöskään kulkenut suoraan, siihen vaihdoin eteen jouset, iskarit, tukivarret puslineen, taakse puslat (kaikki)... rahaa paloi aivan v..usti eikä ajettavuus muuttunut sen kummemmaksi vaikka säädöt sai kohdalleen, sen vaihdoin sitten v...tus-päissäni chrysleriin. Sillä oli suorastaan nautinto ajaa kun ei tarvinnut ohjastaa koko ajan, taitaa tällä autolla olla sama kohtalo edessä :protest:
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Otappa yyveellä yhteyttä tämän foorumin käyttäjä dealer:iin, luulempa että löytyy ratkasu sullekki. 8)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Ripa230
Viestit: 3
Liittynyt: 15.11.2012 18:24

Viesti Kirjoittaja Ripa230 »

Mun laitos kampeaa kanssa ojaa kohti kokoajan, kapeilla talvirenkailla rasittavan paljon ja leveillä kesäkumeilla vähempi. Missä lie vika en oo vielä tutkinut.
mustang 66
Viestit: 311
Liittynyt: 05.11.2011 12:09
Paikkakunta: kerava(nivalasta)

Viesti Kirjoittaja mustang 66 »

joskus puljattiin renkaita ristiin vähä niin tokeni.uudet renkaat ja puolsi ojaanpäin.vaihettiin kuskinpuolelta vänkärinpuolelle.tietysti jos on pyörimis suunnat niin pitää kääntää kooneella vanteelta toiselle.itellä ei ollu pyörimis suuntaa kumeissa niin vaihon kuskin renkaan vänkärinpuolelle niin tokeni vähä.
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92

ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”