Eivät nuo uudet kontaktittomat avainjärjestelmät näytä olevan este päättäväisille rosvoille, joilla on läppäri ja oikeat softat.

t.
Risto
EDIT: Kas, kas. Neljässadas viesti.

Tätä en enää jaksanut lukea
J.T.S kirjoitti:Ja onhan nuo tyylikkäämpiäkin. "Älä vaan sano, että tuo on virta-avain" kommentteja kuulee aina välistään.
Jees. Pääasiahan on, että mittauslaitteisto näyttää uskottavalta ja käppyrää syntyy.Arto N kirjoitti:Näppärät suomalaiset olivat sitten kerännyt niitä vakuuttavan näköisiä mittauslaitteita vähän kaikenmoisia ja suorittanut pakkaskokeen niin että painavia teräsmurikoita pudoteltiin ketjun päälle
Varsinaista "lompakkoavainta" ei näiden mukana tule, mitäpä sillä tekisikään. Mutta tuon "IR-avaimen" sisään on piiloitettu sellainen pieni metalliliuska avain, jolla saa kuskin oven auki/lukkoon, hanskalokeron mekaanisen lukon kiini/auki ja takakontin auki.Roisto kirjoitti:...Tuleeko noiden uusien Mersujen mukana semmoista perinteistä "lompakkoavainta"? Tuo normiavain on kyllä sen kokoinen, ettei vara-avainta viitsi kmukana kanniskella...
Kyllä pitäisi saada – ajonestopuolen pitäisi olla riippumaton pattereista. Elikkä virtalukko antaa avaimelle haasteen ja samalla antaa tunnistuspiirille virtaa (vrt. muuntaja). Tuolla sähkömäärällä avain antaa sitten virtalukolle vastauksen.J.T.S kirjoitti:Tuli tässä juuri mieleen, että saakohan mersun käyntiin, jos avaimen paristot ovat loppuneet.Eli jos avaan oven sillä metalli-avaimella ja tyrkkään patterittoman ir-avaimen virtalukkoon.
Täytynee suorittaa joskus tieteellinen tutkimus.
Niin ja jutun mukaan koodi taitaa monestikin olla vain 40 bittinen.Mariini kirjoitti:Niitten pitäis vaihtaa 256bitin salaukseen 128:sta kiireen vilkkaa, uusissa koneissa alkaa tuo laskentateho riittää murtaan tuo 128 aika helposti...