Ässän jousituksen venttiilit jäätää pakkasella
Ässän jousituksen venttiilit jäätää pakkasella
Mukavuusvarusteiden epämukavuuksia pukkasi pakkasten myötä. Eli Jousitus ei tahdo pelata. Kaiketi kompurassa oleva kuivain on tiensä päässä.
Käsittääkseni koko kompurapaketti on vaihdettava, kuivainta ei kai saa erikseen.
Tuli mieleen, että jos ottaisi kompuralta lähtevän letkun irti ja ujuttaisi sinne vähän tenua. Onko kukaan kokeillut moista? Raskaan kaluston puolellahan moinen on arkipäivää...
Käsittääkseni koko kompurapaketti on vaihdettava, kuivainta ei kai saa erikseen.
Tuli mieleen, että jos ottaisi kompuralta lähtevän letkun irti ja ujuttaisi sinne vähän tenua. Onko kukaan kokeillut moista? Raskaan kaluston puolellahan moinen on arkipäivää...
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Kyllä kait sinne voi tenttua laittaa....tai ainakin minulle laitettiin kehoituksestani, kun pumppu joskus parivuotta takaperin ässään vaihdettiin, eikä siitä mielestäni haittaa ole ollut, kun systeemi toimii edelleen
Mutta tuon tentun kiipeämisominaisuuksista en tiedä.....kun ässän takatolpille on matkaa pumpulta letkuntietä sen reilu 6m, niin koska se tenttu on siellä tolpalla asti, kun järjestelmässä ei ole minkäänlaita kiertoa ja tuollaisessa nuppineulaa vahvassa putkessa ei ihan valtavia virtauksia tapahdu

Mutta tuon tentun kiipeämisominaisuuksista en tiedä.....kun ässän takatolpille on matkaa pumpulta letkuntietä sen reilu 6m, niin koska se tenttu on siellä tolpalla asti, kun järjestelmässä ei ole minkäänlaita kiertoa ja tuollaisessa nuppineulaa vahvassa putkessa ei ihan valtavia virtauksia tapahdu

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Ei kai sen tentun tarvi jousille asti päästä, ellei kosteutta ole jo niin paljon, että putket umpeen menisi. Mulla tuntuu jumittavan vain venttiilit.
Voikohan kompuralta tulevan letkun irroittaa ilman mitään kommervenkkeja starilla tms? Auto tietty pukeille ensin.
Voikohan kompuralta tulevan letkun irroittaa ilman mitään kommervenkkeja starilla tms? Auto tietty pukeille ensin.
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Noniin, tutkimukset jatkuu. Nyt on käytössä Star diaknosoinnissa. Kun auto on seissyt muutaman päivän, nousee se startin jälkeen ylös ihan normaalin oloisesti. Mutta kun lähtee ajelemaan, alkaa keula vaipumaan pikkuhiljaa. Jos on möykkyisempi tie, alkaa huuto alustan mataluudesa hyvinkin pian, silkoisemmalla baanalla saattaa päästä jopa kymmeniä kilometrejä ennen punatekstiä.
Vikakoodiksi Star antaa C1337-001 Vika rakenneosassa Y36/6y4 (tasonsäätöventtiili oikea taka)
http://sdrv.ms/11IwrW8
http://sdrv.ms/Ub4nGt
Testejä kun ajaa, kompura nostaa paineet kuten pitääkin, kaikki tolpat nousee ja laskee ja tason kalibrointikin onnistuu. Eli kaikki on muuten hyvin, paitsi ajaminen ei oikein luista pidemmän päälle.
Mitä olette mieltä, pitäisikö nyt uusia venttiilistö, vai venttiilistö ja kopura, jos ongelmat johtuukin kompuran kuivaimen tehottomuudesta?
Vikakoodiksi Star antaa C1337-001 Vika rakenneosassa Y36/6y4 (tasonsäätöventtiili oikea taka)
http://sdrv.ms/11IwrW8
http://sdrv.ms/Ub4nGt
Testejä kun ajaa, kompura nostaa paineet kuten pitääkin, kaikki tolpat nousee ja laskee ja tason kalibrointikin onnistuu. Eli kaikki on muuten hyvin, paitsi ajaminen ei oikein luista pidemmän päälle.
Mitä olette mieltä, pitäisikö nyt uusia venttiilistö, vai venttiilistö ja kopura, jos ongelmat johtuukin kompuran kuivaimen tehottomuudesta?
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Ehdottaisin ensin tuon kompressorin vaihtoa. Nimittäin minulla on autossa samanlainen systeemi, ja nyt kun on pakkasta yli 10 - 15 astetta, tulee ilmoitus "airmatic, visit workshop". Sitten, jos jatkaa ajamista tulee pian näyttö punaiseksi ja ilmoitus "stop driving, car is too low". Mutta, jos ensimmäisen ilmoituksen jälkeen kuittaa ilmoituksen pysäyttämällä ja sammuttamalla auton, järjestelmä herää toimimaan oikein. Kompressorin ääni on aika rouhea ja starissa antoi (airmatic-testauksessa) vikailmoituksen - paineen muodostus kompressorin ja paineenjakotukin välillä liian alhainen. EPÄILEN OMASSA AUTOSSANI KOMPRESSORIN KUIVAIMEN OLEVAN LOPUSSA, joten kai se kompressori on lopussa. Sinulla oli kyllä myös se vikailmoitus sinne taakse, mutta luulen, että se kompressori olisi ehkä aiheellista vaihtaa ensin. Minä ainakin meinaan tuossa lähitulevaisuudessa tehdä moisen korjauksen.
yst tv. JoSaa
yst tv. JoSaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Nyt olen pari viikkoa ajellut uuden kompuran kanssa, mutta ongelmat senkuin vain jatkuvat. Parina päivänä on laite toiminut tovin moitteetta, mutta päivittäin sitä on saanut Starilla nostella, jotta pääsee kaupunkiajossa kääntymään risteyksissä. Se kosteus joka järjestelmään on päässyt, ei vissiin osaa tulla sieltä ulos. 

Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Minä vaihdoin uuden kompressorin ja KAIKKI NÄYTTÄÄ TOIMIVAN nyt. Kompressorin äänikin on nyt pehmoinen verrattuna vanhan rouheaan käyntiin. SAAS NÄHDÄ MITEN JOUSITUS TOIMII KUN KOVAT (-15 - -20) PAKKASET TULEE, tuleeko vielä vikailmoituksia. SITÄ ODOTELLESSA.
Tilasin uuden kompressorin saksalaisesta liikkeestä - Air Suspension Shop - 285,- euroa sisältäen uuden releen ja lähetyskulut päälle. Maksu tilisiirtona ja kompressori tuli kotiovelle Saksasta kahdessa vuorokaudessa! Todella nopeasti.
Niin siitä sinun tapauksestasi. Jospa siellä järjestelmässä on tosiaankin vielä vettä - mitenhän sinne sais syötettyä sitä tenua. Entäs se vikailmoitus siellä takana - pitäisikö sitäkin selvittää vielä?
yst tv. JoSaa
Tilasin uuden kompressorin saksalaisesta liikkeestä - Air Suspension Shop - 285,- euroa sisältäen uuden releen ja lähetyskulut päälle. Maksu tilisiirtona ja kompressori tuli kotiovelle Saksasta kahdessa vuorokaudessa! Todella nopeasti.
Niin siitä sinun tapauksestasi. Jospa siellä järjestelmässä on tosiaankin vielä vettä - mitenhän sinne sais syötettyä sitä tenua. Entäs se vikailmoitus siellä takana - pitäisikö sitäkin selvittää vielä?
yst tv. JoSaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Tenua en kyllä sinne laittaisi.
Ilmansuodatin kannattaa pitää kunnossa ja auton paikka talvella on ulkona.
Kun auton vie pakkasilla lämpimään talliin, siitä seuraa ongelmia, varsinkin W220 koppaselle.
Ei se venttiliblokkikaan mitään maksa. Ei kun vaihtoon.
Ilmansuodatin kannattaa pitää kunnossa ja auton paikka talvella on ulkona.
Kun auton vie pakkasilla lämpimään talliin, siitä seuraa ongelmia, varsinkin W220 koppaselle.
Ei se venttiliblokkikaan mitään maksa. Ei kun vaihtoon.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Nyt on Ässä ollut ryhdissä viikon päivät. Se vain vaati viiden tonnin verran ajoa kompuran vaihdon jälkeen, niin kosteus tuntui luovuttaneen, eikä venttiilistö enää jumita.
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Jep, kyllä nyt kelpaa taas kurvailla!Onpa mukava, kun alkoi pelittämään jousitus!

Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Täällä vähän samaa vikaa.
Nyt kun pakkaset on olleet siellä -25c seutuvilla niin keula tippuu ajossa alas.
Nousee kyllä kun auto jää parkkiin ja kone hohtaa lämpöä tasonsäätöventtiilipaketille.
Tänään käyttelin letkuja irti niin ihan rehellisiä vesihelmiähän siellä liikkuu, eli kosteus on päässyt linjoihin.
Pruutaisin sitten ronskisti Aerolia linjastoihin niin parani kyllä. 100km pääsin jo ennenkuin keula alkoi vajoamaan.
Aamulla ei päässyt kuin 2km ennen kuin keula vajosi alas.
Ajoviima tuon tuntuu jäädyttävän kun lämmetessään alkaa toimimaan.
Onko porukalla ideoita millä noita venttiileitä/linjoja saisi kuivateltua?
Nyt kun pakkaset on olleet siellä -25c seutuvilla niin keula tippuu ajossa alas.
Nousee kyllä kun auto jää parkkiin ja kone hohtaa lämpöä tasonsäätöventtiilipaketille.
Tänään käyttelin letkuja irti niin ihan rehellisiä vesihelmiähän siellä liikkuu, eli kosteus on päässyt linjoihin.
Pruutaisin sitten ronskisti Aerolia linjastoihin niin parani kyllä. 100km pääsin jo ennenkuin keula alkoi vajoamaan.

Aamulla ei päässyt kuin 2km ennen kuin keula vajosi alas.
Ajoviima tuon tuntuu jäädyttävän kun lämmetessään alkaa toimimaan.
Onko porukalla ideoita millä noita venttiileitä/linjoja saisi kuivateltua?
Ei siihen taida muu olla avuksi, kuin topikin alkuviestissäkin todettu kuivaimen entraaminen. Kuivalla ilmalla kuivuu sitten linjat ja venttiili.
Mullakin on hyllyssä kompurasta irrotettu kuivain, jonka rakeet piti jo kesällä uunittaa ja laittaa uusittu kuivain odottamaan tarvetta minigrip pussiin, mutta ei kerinnyt koko kesänä sitä tekemään
Mullakin on hyllyssä kompurasta irrotettu kuivain, jonka rakeet piti jo kesällä uunittaa ja laittaa uusittu kuivain odottamaan tarvetta minigrip pussiin, mutta ei kerinnyt koko kesänä sitä tekemään

® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Kun on hieman tylsää, niin menin ja mikrotin nuo kuivaimeni rakeet tohtori Koothrapallin ohjeiden mukaan (en kyllä yhtään kuunnellut mitä se puhui, mutta katsoin liikkuvaa kuvaa). Kaadoin ne lasikippoon ja törkkäsin mikroon kansi päällä. Kaataessani rakeita mikroon, pomppivat ne iloisesti, eivätkä tosiaankaan tuntuneet märiltä.

Oltuaan vajaan minuutin mikrossa, alkoi sen sisältä kuulua suhinaa sun muita epäilyttäviä ääniä. Avasin oven ja otin kannen pois kipon päältä. Höyrypilvi nousi mikrosta ja kansi oli ihan märkä.

Availin ovea aina muutaman minuutin välein päästääkseni höyryt pois mikrosta, joka nyt oli varmaan vähän turhaa, mutta näin tuli tehtyä. Annoin rakeiden paahtua 12 minuuttia ja loppuajasta ei höyryä enää paljoa syntynyt. Saattaa olla, etten antanut rakeiden olla riittävän kauan mikrossa, sillä niiden väri ei muuttunut ollenkaan. Saattaahan se olla, ettei nämä rakeet ihan perus silicagel palluroita ole.
Säilöin pallurat myöhempää tarvetta varten pilttipurkkiin (huomasin kyllä, ettei kansi ole kunnolla kiinni)

Voipi olla, että tuli tehtyä jotain tyhmää, mutta näin tein

Oltuaan vajaan minuutin mikrossa, alkoi sen sisältä kuulua suhinaa sun muita epäilyttäviä ääniä. Avasin oven ja otin kannen pois kipon päältä. Höyrypilvi nousi mikrosta ja kansi oli ihan märkä.

Availin ovea aina muutaman minuutin välein päästääkseni höyryt pois mikrosta, joka nyt oli varmaan vähän turhaa, mutta näin tuli tehtyä. Annoin rakeiden paahtua 12 minuuttia ja loppuajasta ei höyryä enää paljoa syntynyt. Saattaa olla, etten antanut rakeiden olla riittävän kauan mikrossa, sillä niiden väri ei muuttunut ollenkaan. Saattaahan se olla, ettei nämä rakeet ihan perus silicagel palluroita ole.
Säilöin pallurat myöhempää tarvetta varten pilttipurkkiin (huomasin kyllä, ettei kansi ole kunnolla kiinni)

Voipi olla, että tuli tehtyä jotain tyhmää, mutta näin tein

® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Kuivain on siis toiminut
Nyt kun pääsis imaisemaan tyhjiön järjestelmään, tai edes typellä pöhäyttäis, niin avot !!!

Nyt kun pääsis imaisemaan tyhjiön järjestelmään, tai edes typellä pöhäyttäis, niin avot !!!
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Juu... Tyhjiöpumpulla ajattelin noita rakeitakin kuivata, mutta ilmajouset voisi ottaa itseensä alipaineesta 
Toisaalta, siellä jousien yläpäässä on kyllä venttiilit, jotka toimiessaan pitää jousen sisällä aina vähintään 4 bar paineen... Mutta vain toimiessaan, eli ei jäisinä.

Toisaalta, siellä jousien yläpäässä on kyllä venttiilit, jotka toimiessaan pitää jousen sisällä aina vähintään 4 bar paineen... Mutta vain toimiessaan, eli ei jäisinä.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Onko ässässä?ram kirjoitti: Toisaalta, siellä jousien yläpäässä on kyllä venttiilit, jotka toimiessaan pitää jousen sisällä aina vähintään 4 bar paineen... Mutta vain toimiessaan, eli ei jäisinä.
Mulla ainakin tyhjeni joka nurkka kun eilen käytin letkut irti jakotukilta.
W211:ssä kyllä on sähköventtiilit jousien päässä, mutta ei minusta näissä 220:eissä.
Mersufoorumin airmatikki jutuissa on hyvin sotkettu 211 ja 220 systeemit jotka on vähän erilaisia.
Hyvin näky keula nyt nousevan kun käynnistin auton -22c pakkasesta.
Jäi eilen kotia tullessa vähän alas kun taas jääti paikkoja.
Saapa nähhä pysyykö monta kilometriä ylhäällä.
Oliko Ram:lla vielä ne arnotin tolpat jouten?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1948
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kyllä siellä jousessa pitäisi joku passiivinen venttiili olla joka estää jousen äkillisen pohjaamisen jos vaikka letku irtoaa. En muista oliko 4 barin paineelle raja mutta meneehän se jousi pohjaan tuolla paineella.
Oliko tolppien vaihdolle joku muu syy? Eihän venttiilien jäätyminen sinänsä vaadi tolppien vaihtoa.
Oliko tolppien vaihdolle joku muu syy? Eihän venttiilien jäätyminen sinänsä vaadi tolppien vaihtoa.
Noihin kompuroihinn saa korjaus sarjojakin.
https://www.youtube.com/watch?v=6mrULAK6Lwk
Kaverilla hyvä asennusvideo ja männänrengas sarja näyttäis olevan myynnissä ebayssa.
Kas kun ei wabco itse myy varaosia. Haluaa vaan myydä uusia kompuroita
https://www.youtube.com/watch?v=6mrULAK6Lwk
Kaverilla hyvä asennusvideo ja männänrengas sarja näyttäis olevan myynnissä ebayssa.
Kas kun ei wabco itse myy varaosia. Haluaa vaan myydä uusia kompuroita
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Ne arnottin tolpat meni jo kauan sitten kaupaksi, kun tulin hommanneeksi ne hetken mielijohteesta ihan vaan varalle. Sakuista saa uusia jousia jo aika halvalla, eikä arnottin hinnat ole kovin kilpailukykyisiä, vaikka ovat ihan arnott europen perustaneet. Niitä saksalaisten myymiä kiinalaisia jousia kun saa kaksi yhden arnottin jousen hinnalla.
Toisaalta, kun korimallia jo useampi harrastaa, voisi niitä tilata nipun suoraan kiinasta. Kiinasta ne saksalaistenkin myymät varmasti tulee.
Toisaalta, kun korimallia jo useampi harrastaa, voisi niitä tilata nipun suoraan kiinasta. Kiinasta ne saksalaistenkin myymät varmasti tulee.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Tuota tuota. Käykö kompura pitkään startin jälkeen?
Jos kompuran aikaraja tulee vaan täyteen ja siksi vuodon vuoksi laskee keula.
Mulla on tallissa maannut japanin tuonti monta viikkoa ja siinä on oikea takatolppa rikki. Tunkkasin oikean takanurkan ylös ja käynnistin auton. Se nosti muut nurkat itse ylös, jonka jälkeen laitoin nostopisteisiin laudanpätkiä tiukaksi nipuksi. Lautoja voi vieläkin pyöritellä paikoillaan, koska minkäänlaista laskeutumista ei ole viikkojen aikana tapahtunut.
Kun auton ajoin hangosta kotiin, yritti auto täyttää oikeaa takatolppaa muutaman minuutin, mutta luovutti kun huomasi vuodon ja homman turhaksi. Suhina kuului selvästä aikansa ajaessani.
Ajattelin vaan, että autossasi käy samoin. Auto huomaa vuodon ja luovuttaa. Nostaa paikallaan keulan ylös, mutta kun vuoto jatkuu liian kauan, puhaltaa aivot pelin seis kompuraa suojellakseen.
Faija ajoi muinoin auton lapista kotiin, yhdellä ehjällä etujousella. Silloin oikea etujousi vuoti. Renkaat meni vituiksi, mutta matka sujui hyvin. Kotona kun heijasin oikeaa etunurkkaa, niin aina nurkan käydessä ylhäällä, kuului jousesta kova suhaus.
Jos kompuran aikaraja tulee vaan täyteen ja siksi vuodon vuoksi laskee keula.
Mulla on tallissa maannut japanin tuonti monta viikkoa ja siinä on oikea takatolppa rikki. Tunkkasin oikean takanurkan ylös ja käynnistin auton. Se nosti muut nurkat itse ylös, jonka jälkeen laitoin nostopisteisiin laudanpätkiä tiukaksi nipuksi. Lautoja voi vieläkin pyöritellä paikoillaan, koska minkäänlaista laskeutumista ei ole viikkojen aikana tapahtunut.
Kun auton ajoin hangosta kotiin, yritti auto täyttää oikeaa takatolppaa muutaman minuutin, mutta luovutti kun huomasi vuodon ja homman turhaksi. Suhina kuului selvästä aikansa ajaessani.
Ajattelin vaan, että autossasi käy samoin. Auto huomaa vuodon ja luovuttaa. Nostaa paikallaan keulan ylös, mutta kun vuoto jatkuu liian kauan, puhaltaa aivot pelin seis kompuraa suojellakseen.
Faija ajoi muinoin auton lapista kotiin, yhdellä ehjällä etujousella. Silloin oikea etujousi vuoti. Renkaat meni vituiksi, mutta matka sujui hyvin. Kotona kun heijasin oikeaa etunurkkaa, niin aina nurkan käydessä ylhäällä, kuului jousesta kova suhaus.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
*riko ei sano mitään tähän aiheeseen? Meinaan ettei siellä heitä se korkeutta tunnistava kytkin-vipuhässäkkä itseään pois pelistä ja keula tippuu/nousee sen väärän tiedon takia?Mika.T kirjoitti:No nyt se empun teki.
20km ryskytin menemään keula maassa niin yks kaks keula nousi ylös.

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...