Itsellähän ei niin ruusuisesti lähtenyt viikonloppu käyntiin, siitä löytyy lisää Outbackin topikista.
Hajun suparu ja nyt mersukin mukana
Joo, kohtuu vähällä on ainakin toistaiseksi päässyt. Onhan kyseessä kuitenkin jo vanha auto, joten kuluvaa osaa ainakin menee vaihtoon. Luinkin jo tuosta sinun viikonlopusta, harmillisia vikoja tuommoset.
Vetarit maksaa mirhamia, tonnin luokkaa kipale marmorilla. On jonkinasteinen tyyppivika näissä, joissain yksilöissä mennyt vaihtoon jo noin 120 000km tienoilla.
Vetarit maksaa mirhamia, tonnin luokkaa kipale marmorilla. On jonkinasteinen tyyppivika näissä, joissain yksilöissä mennyt vaihtoon jo noin 120 000km tienoilla.
Niin se sitten tämäkin auto menee vaihtoon. Tilalle tulee CVT diesel Outback heinäkuussa. Hieno auto tämä, kaikinpuolin. Voimaa on ja varusteita piisaa ja ajettavuus erinomainen. Ainoa miinus omiin tarpeisiin kuitenkin on matala maavara vaikka arvelin sen riittävän ( Jotenkin välistä hairahdun liian mataliin vaikka pitäisi jo tajuta, että tarvin silloin tällöin maasto-ominaisuuksia
) Kulutuksenkin kanssa pärjäsi, kun ei niitä ajoja kuiten niin paljoa ole. Kuitenkin nykyaikaiset dieselit ovat mukavia ajettavia vaikka tähän bensakoneeseen verrattuna kovin laiskoja
Tässä on myös hakusalla avo mersu mutta siitä sitten enemmän myöhemmin
Tässä on myös hakusalla avo mersu mutta siitä sitten enemmän myöhemmin
Hmmm.... pitäisköhän ittekin hankkia kuplavolkkari, ei pysty enää ymmärtämään rivinelosihmisiä eikä varsinkaan kuplavolkkaristeja, aikansahan nuo boksereitten tukikumit kestää ravistusta.
No ei maar, kaveri ajellu vuoden verran tollasella ulkopersiillä eli outbäkillä ja on tyytyväinen, pääsee mökillekin kun ennen tarvi maasturin siihen tarkoitukseen erikseen mutta siinä rajoilla menee kuulemma, maavara ei ole kummoinen mutta riittävä jos nyt ei ihan offroadmeinikiä meinaa.
No ei maar, kaveri ajellu vuoden verran tollasella ulkopersiillä eli outbäkillä ja on tyytyväinen, pääsee mökillekin kun ennen tarvi maasturin siihen tarkoitukseen erikseen mutta siinä rajoilla menee kuulemma, maavara ei ole kummoinen mutta riittävä jos nyt ei ihan offroadmeinikiä meinaa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Pakko hieman mainostaa tässä topikissa. Mun taloustähtösen topikista löytyy nyt lyhkäinen koeajo tosta diesel cvt yhdistelmästä. Itsellä oli hieman enemmän ennakko-odotuksia, joita ei ko. auto täyttänyt. Oma myös lähti sitten pajallekin taas kerran. Toivottavasti ei sinulle haju tule tällaista tehtaan virkistysillan aikana tehtyä kappaletta. Pojat ovat varmaankin pienessä sakehiprakassa päättäneet näyttää pomolle: "kyllä me vieläkin pystytään auto tekemään" 
http://www.laakkonen.fi/auto/OTM-289/haju kirjoitti:joo, ei auta enään, tilattu onrotte kirjoitti:Toivomma parasta ja pelkäämmä pahintaJos ensi viikoksi yrittäisi saada SLK:n sijaisautoksi Laakkoselta, voisi olla ihan näppärä vehje ajella...
![]()
Noniin, vaimolle pitäs löytää tommonen slk. Tosin ihan vaan vm. 2000 alkaen facelift malli...
edittiä: myyty, ei mulle ainakaan...
Niin se olisi jo 5000 km takana tällä kikottimella. Tuonne toisaalle jo jotain kirjoittelinkin mutta laitamma tännekin hieman tuntemuksia.
- CVT toimii kyllä muuten hyvin mutta johonkin jo kirjoittelinkin, että sopivasti jarrutuksen jälkeen kaasua painettaessa arpoo vaihdetta pitkään. Sinänsä CVT vaihteistoon tottuminen vei itseltä aika kauan jostain syystä mutta kyllä tästä pikkuhiljaa jo tykkää.
- CVT ehkä hieman hämää auton suorituskykyä, pitänee RaceChronoa testailla ja vertailla aiempiin diesel legacyihini.
- CVT avulla tällä pystyy ajelemaa mukavasti tuolla maastossakin. Aiemmin sellainen hidaskulkuinen, kivinen tie oli myrkkyä kytkimelle mutta tällä sama tie menee kuin itsestään. Tai oikeastaan polku...
- Moottori pitää tuttua kilinää ja kolinaa kylmänä mitä aiemminkin.
- Ajettavuus on ihan hyvä ja auto on hiljaisempi mitä edellinen korimalli ja sivutuuliherkkyydestä huolimatta varsin mukava matka-auto. Eritoten huonokuntoisilla sorateillä tällä pystyy päästelemään käsittämättömän lujaa.
- Tästä ei saa ajonvakautusta kokonaan pois, perkele. Meinasin hivauttaa jo metsähallituksen puolelle koko katiskan kuulalaakerisoratiellä hieman ylikovaa mutkaan tultaessa
Nappi oli pois päältä mutta kesken mielestäni hallitun luisun, otti tekniikka kiinni ja ohjaamo täynnä käsiä. Toki tämä ongelma on kyseessä vain ns. funfactory näkökulmasta mutta silti yllätti. Vanhasta saa kokonaan pois.
- Polttoaineenkulutus ajotietokoneen mukaan koko matkalta alle 6 litraa, en ole tarkistusmitannut.
- Alustasta jotain irti, kuulostaisi vakaajatangon tms. koiranluilta. Saavat 5000 huollossa tarkistaa asian.
- Sisätilat ovat riittävän isot ja musta kangasverhoilu on siisti ja näyttäisi pysyvän ehkä hiema paremmin puhtaanan mitä edelliskopan sisustat.
- Voimanpuute toki vaivaa mutta Sakultahan saa apuja jos alkaa toden teolla ahdistamaan. Tuolla 3 litrasella uskaltaa lähteä hieman pienempäänkin väliin ohittamaan
- CVT peruutusongelma koskee tätäkin. Eli peruuttamalla auto vaikka katukivetystä vasten siten, että eturenkaat jää rotvallia vasten ja yrittää siitä ylös. Tämä nousi vain vaivoin kaasu pohjassa, jyrkempi kivetys tekee sen ettei nouse mihinään. Voi olla metsässä joskus jänniä tilanteita....


Tästä mäestä ei sitten suparu tullut ylös

- CVT toimii kyllä muuten hyvin mutta johonkin jo kirjoittelinkin, että sopivasti jarrutuksen jälkeen kaasua painettaessa arpoo vaihdetta pitkään. Sinänsä CVT vaihteistoon tottuminen vei itseltä aika kauan jostain syystä mutta kyllä tästä pikkuhiljaa jo tykkää.
- CVT ehkä hieman hämää auton suorituskykyä, pitänee RaceChronoa testailla ja vertailla aiempiin diesel legacyihini.
- CVT avulla tällä pystyy ajelemaa mukavasti tuolla maastossakin. Aiemmin sellainen hidaskulkuinen, kivinen tie oli myrkkyä kytkimelle mutta tällä sama tie menee kuin itsestään. Tai oikeastaan polku...
- Moottori pitää tuttua kilinää ja kolinaa kylmänä mitä aiemminkin.
- Ajettavuus on ihan hyvä ja auto on hiljaisempi mitä edellinen korimalli ja sivutuuliherkkyydestä huolimatta varsin mukava matka-auto. Eritoten huonokuntoisilla sorateillä tällä pystyy päästelemään käsittämättömän lujaa.
- Tästä ei saa ajonvakautusta kokonaan pois, perkele. Meinasin hivauttaa jo metsähallituksen puolelle koko katiskan kuulalaakerisoratiellä hieman ylikovaa mutkaan tultaessa
- Polttoaineenkulutus ajotietokoneen mukaan koko matkalta alle 6 litraa, en ole tarkistusmitannut.
- Alustasta jotain irti, kuulostaisi vakaajatangon tms. koiranluilta. Saavat 5000 huollossa tarkistaa asian.
- Sisätilat ovat riittävän isot ja musta kangasverhoilu on siisti ja näyttäisi pysyvän ehkä hiema paremmin puhtaanan mitä edelliskopan sisustat.
- Voimanpuute toki vaivaa mutta Sakultahan saa apuja jos alkaa toden teolla ahdistamaan. Tuolla 3 litrasella uskaltaa lähteä hieman pienempäänkin väliin ohittamaan
- CVT peruutusongelma koskee tätäkin. Eli peruuttamalla auto vaikka katukivetystä vasten siten, että eturenkaat jää rotvallia vasten ja yrittää siitä ylös. Tämä nousi vain vaivoin kaasu pohjassa, jyrkempi kivetys tekee sen ettei nouse mihinään. Voi olla metsässä joskus jänniä tilanteita....


Tästä mäestä ei sitten suparu tullut ylös

