Muutama kysymys W203:sta
Muutama kysymys W203:sta
Uusi käyttäjä foorumilla, antakaa anteeksi jos meni väärään osioon...
7000 - 10 000 euron autoa katselemassa / ostamassa ja tuollainen C 200 Kompressor on alkanut kiinnostamaan. 2001-2002 vuosimallin laitteita kohtuukilometreillä (150-200tkm) tuntuu olevan reilusti tarjolla.
Tehokas kone ja hyvät varustelut, mutta:
Kuinka pahasti nämä W203:set ruostuvat? Mitä nettiautossa katsellut ja ihan livenä myös, eivät ainakaan niin pahasti kuin Väyryset?
Mitä muita tyyppivikoja ja huomioonotettavia asioita W203:seen liittyy?
Kiitos jo etukäteen!
7000 - 10 000 euron autoa katselemassa / ostamassa ja tuollainen C 200 Kompressor on alkanut kiinnostamaan. 2001-2002 vuosimallin laitteita kohtuukilometreillä (150-200tkm) tuntuu olevan reilusti tarjolla.
Tehokas kone ja hyvät varustelut, mutta:
Kuinka pahasti nämä W203:set ruostuvat? Mitä nettiautossa katsellut ja ihan livenä myös, eivät ainakaan niin pahasti kuin Väyryset?
Mitä muita tyyppivikoja ja huomioonotettavia asioita W203:seen liittyy?
Kiitos jo etukäteen!
Tervetuloa foorumille!
Ei kait ne kovia ruostumaan ole, jos on vain viittitty edes vähän huolta pitää...
Suosittelen heti varmistamaan kone tyypin onko M111 vai M271:n, kun kerran bensakompuraa etsit... Tuossa Uudemmassa M271:ssä on ollu noita jakopää ongelmia, kuten yksi topicci siitä löytyykin... Jos sillä koneella nii tarkistaa onko ketjua vaihettu kertaakaan nii ei tuu yllätyksiä...
Tässä nyt alkuun jotain, muut lisäilee mitä mieleen juolahtaa... 
Ei kait ne kovia ruostumaan ole, jos on vain viittitty edes vähän huolta pitää...



Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Eipä ne kovin huonossa kunnossa oo vanhemmatkaan, omasta (-01) otin etusisälokarin takaosan pois, kun oli vedenpoistoreikä tukossa, niin ruostetta oli vaan vähän niitten muovilokarin kiinnitysruuvien juuressa. Eli ei todellakaan sellasta pommia löytyny mitä väyrysistä tai edellisestä cee mallista. Tokihan se kannattaa mahdollisimman nuori ostaa, kun ei nää enää oo kovin kalliita autoja.
Mutta itse auto on mukava, tyylikkään näköinen eikä sisätilatkaan ahtaimmasta päästä ole. Toki jos vertaa väyryseen niin ohan se pienempi, mutta noin niinku muihin tuon luokan autoihin.
Onkos näissä mitään tyyppivikaa, vähän alustan niveliä silloin tällöin saa vaihtaa, ja jousia pimpahtaa poikki. Ei mitään vakavaa
Mutta itse auto on mukava, tyylikkään näköinen eikä sisätilatkaan ahtaimmasta päästä ole. Toki jos vertaa väyryseen niin ohan se pienempi, mutta noin niinku muihin tuon luokan autoihin.
Onkos näissä mitään tyyppivikaa, vähän alustan niveliä silloin tällöin saa vaihtaa, ja jousia pimpahtaa poikki. Ei mitään vakavaa
Joo eipä marmoritiskin palveluja ole tullut käytettyä, kun pikkupajoilla saa parempaa palvelua, viat osataan korjata ja hinta on helvetin paljon halvempi.
Kattelin tuossa nettiautoa jne., eipä oo hirveesti 2003-2004 vuoden C200 2.0 Kompressoreja kaupan. 1.8 koneita kyllä löytyy.
Joutuuko tässä alkaa kattelemaan keski-euroopan tarjontaa...
Kattelin tuossa nettiautoa jne., eipä oo hirveesti 2003-2004 vuoden C200 2.0 Kompressoreja kaupan. 1.8 koneita kyllä löytyy.
Joutuuko tässä alkaa kattelemaan keski-euroopan tarjontaa...
Taispa olla 2002 viimeinen vuosi ku tuota M111 2,0 koneella olevaa W203:sta valmistettiin...tulilanka kirjoitti:Joo eipä marmoritiskin palveluja ole tullut käytettyä, kun pikkupajoilla saa parempaa palvelua, viat osataan korjata ja hinta on helvetin paljon halvempi.
Kattelin tuossa nettiautoa jne., eipä oo hirveesti 2003-2004 vuoden C200 2.0 Kompressoreja kaupan. 1.8 koneita kyllä löytyy.
Joutuuko tässä alkaa kattelemaan keski-euroopan tarjontaa...


Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Mikä tää 803 koodi juttu on? Ei tuo koodia vissiin siinä varustelisassa näy, minkä saa tuolta venäjän sivuilta, tai ainakaan ku kattelin muutamaa -03 tai uudemoaa niin ei sielä tollasta koodia ollut missään.markoala kirjoitti:Kesästä 2002 alkaen on korin alaosat sinkitty. Vanhemmat voi olla aika huonossa kunnossa. Auton varuste koodi 803 eli 2003 kannattaa tai uudempi.
Nuo viittaa mallissa tapahtuvaan muutoksen ajankohtaan, menee jotenkin näin
AEJ ZZ /Y
AEJ = Änderungsjahre = technische Updates bzw keinere Veränderungen am Fahrzeug
ZZ = die letzten zwei Stellen des Jahres in dem das Änderungsjahr stattfindet
/Y = 1: Produktionsumstellung auf neues Änderungsjahr im MÄRZ
2: Produktionsumstellung auf neues Änderungsjahr im SEPTEMBER
X: alles was nicht März oder September ist
Im Auftragsdatensatz wird das Modelljahr(bzw Änderungsjahr) mit dem Code 8xx verschlüsselz, wobei xx für das Jahr was ich oben unter ZZ beschrieben habe steht, allerdings +1 - Alles klar? - Kompliziert ist aber so.
Deshalb noch ein Beispiel:
AEJ 04 /1 : Änderungsjahr im März 2004 = Code 805 (04 +1 =05)
Ei tuo nyt ihan vieläkän selväkielistä oo

AEJ ZZ /Y
AEJ = Änderungsjahre = technische Updates bzw keinere Veränderungen am Fahrzeug
ZZ = die letzten zwei Stellen des Jahres in dem das Änderungsjahr stattfindet
/Y = 1: Produktionsumstellung auf neues Änderungsjahr im MÄRZ
2: Produktionsumstellung auf neues Änderungsjahr im SEPTEMBER
X: alles was nicht März oder September ist
Im Auftragsdatensatz wird das Modelljahr(bzw Änderungsjahr) mit dem Code 8xx verschlüsselz, wobei xx für das Jahr was ich oben unter ZZ beschrieben habe steht, allerdings +1 - Alles klar? - Kompliziert ist aber so.
Deshalb noch ein Beispiel:
AEJ 04 /1 : Änderungsjahr im März 2004 = Code 805 (04 +1 =05)
Ei tuo nyt ihan vieläkän selväkielistä oo

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
M271 koneisissa 180K, 200K ja 230K On täysin sama kone mut niissä on vain eri tehot... M111 koneisissa menee tolleen niinku sä meinaat...tulilanka kirjoitti:Mikä ero 180K:lla ja 200K:lla sitten on?
Eikös joskus noi koneiden koot ollu kytköksissä tuohon malliin? 200K = 2.0l jne?

Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Nojoo,
kävin tuossa kattelemassa useammassa paikkaa noita 2002-2004 vuoden laitteita. Kaikissa helmat kukki ja osassa paikkailtukin.
Tämänhetkisessä vm. 97 VW Golfissa on vähemmän ruostetta..
Todella harmillista että Mersu lähti vuosituhannen vaihteessa säästölinjalle.
Tältä osin täytyy Mersu skipata ja tutkia muita vaihtoehtoja.
Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille.
kävin tuossa kattelemassa useammassa paikkaa noita 2002-2004 vuoden laitteita. Kaikissa helmat kukki ja osassa paikkailtukin.
Tämänhetkisessä vm. 97 VW Golfissa on vähemmän ruostetta..
Todella harmillista että Mersu lähti vuosituhannen vaihteessa säästölinjalle.
Tältä osin täytyy Mersu skipata ja tutkia muita vaihtoehtoja.
Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille.
Säästölinjalle mersu lähti 90 luvun alussa, ja helmojen kukkimista ei pahemmin näe w203:sessa, kun siinä on muovi päällä. Vai tarkoitatko ovien alareunoja? Tässä w203 tahtoo ruostua vaan oven takakulma, väyrysessä ja w202 ruostuu oven alareuna koko matkalta. Mulla on nyt kolmas w203, kaikki vm.2001 ja kaikista kukki etuovien takanurkat. Sillä ekalla ajelin reilut kaks vuotta ja ne ruosteet ei siitä levinny juuri yhtään. Kaikenkaikkiaan huomattavasti parempi ku edeltäjänsä tai väykky, mutta ruostuu silti.
Mulla on toinen mersu menossa. Ensimmäinen oli vm. 2000 s202, jossa oli mallispesifisia ruosteen alkuja oventiivisteiden alla ja takaluukussa. Veho laittoi ne tehdastakuuseen ja paikat ovat tietääkseni edelleen kunnossa. Katselin kyllä silloin autoa hakiessani koijarien valikoimia ja yleensä nuo tehdastakuut oli hoitamatta. Miksi omistajat eivät olleet asioineet niistä veholla, siitä kun ei ole tietoa. Minulle ne korjasi viat tehtaan ohjeiden mukaan ilman sen kummempaa käräjöintiä. Se kuulemma oli tehtaan suositus, eikä mennyt vehon piikkiin.
Nykyinen vm. 2003 on ruosteeton, tosin vähän ajettukin.
Nykyinen vm. 2003 on ruosteeton, tosin vähän ajettukin.
mb s203 -03
Terve vaan kaikille, itse näin uutena mb:n omistajana ja foorumilaisena pääsen kans kommentoimaan sopivasti tuota 203:n koriasiaa. Omassa -03 farkku 203:ssa ruoste päässyt kahden oven yläkarmin tiivisteen alle, sen lisäksi jokaisen oven alaosasssa on alkavaa kuprua. Näitä ei varmaan ole enää mahdollista saada edes osittain takuuseen eli omaan piikkiin lienee korjattava.
Kaikki 203 koriset vm. 2001-2003 jotka olen nähnyt noin vuoden sisällä ovat olleet ruosteisia
mutta ei kai tuo aivan niin vakavaa ole kuin esim. väykyn ruostuminen. Ja autohan on muuten upea 
Kaikki 203 koriset vm. 2001-2003 jotka olen nähnyt noin vuoden sisällä ovat olleet ruosteisia

