Tulisivat passattiin jossa palaa muutenkin pitkien lisäksi lyhyet jatkuvasti. Ja xenoneilla vai ei?
Erikoistekniikalta se paketti missä on 55 w polttimot ja 75 w ballastit Voin kertoo että näkyy yli 500 metrin päähän hyvin
Tulee xenoneille hintaa siinä. 37,5 ref hinta on 65€ ja 50 ref on 69,90€. Toki tuon 37,5 referenssisen sarjan saisi Vesalta halvemmalla. On se aika kauppias...
Tulisivat passattiin jossa palaa muutenkin pitkien lisäksi lyhyet jatkuvasti. Ja xenoneilla vai ei?
Omassa passatissa on nuo 37,5 referenssillä olevat 3003 ja tuli tälle syksyä laitettua niihin 35w xenonit. Hyvinhän nuilla näkee mutta vastaantulijat alkaa räpsytteleen valoja kilometrin päästä ku pitkät on päällä
shrteam kirjoitti:Itellä asennuksessa boschin 225:set ja 75 xenonit, luulis näkevän.
Minulla on kolme noita 35W xenoneilla, ihan hyvin näkee pitkälle tulevaisuuteen. Seuraava askel on sitten silmälääkäri.
Keskimmäinen on mallia piste, reunimmaiset ref. 37,5.
Joo näkkee nuilla kahellakin aikalailla, mulla on maskissa kiinni 124:ssa meinoo vähän täristä, ei siirtyny umpiot tarpeeksi ulos että ottas se kumi maskiin. No laitoin mopon kumista siivut lisäks niin nyt tärisee ihan vähän hiekkatiellä.
shrteam kirjoitti:Joo näkkee nuilla kahellakin aikalailla, mulla on maskissa kiinni 124:ssa meinoo vähän täristä, ei siirtyny umpiot tarpeeksi ulos että ottas se kumi maskiin. No laitoin mopon kumista siivut lisäks niin nyt tärisee ihan vähän hiekkatiellä.
Auttaa aika tavalla kun kiinnittää sen muovisen maskiritilän kehykseen kunnolla. Noi pelkät peltiklipsut tuntuu joustavan jonniin verran. Nippusiteet tai oikein nuukalla puukiilat toimii hyvin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Kaveri oli ruuvannut oman pirkkamersun keulaan X-Visionin Xenonit. Aika miehekkäät ämpärit. Liekkö näissä tapahtunut kehitystä kun ballastit toimivat nopeammin kuin tarvikesarjoissa, mitä olen nähnyt. Kirkkaatkin nuo penteleet olivat. Pimeätesti jäi tekemättä, mutta ei noihin voinut katsoa suoraan edestä... Pikkusia valakosia palloja oli vain näkökentässä. Valot ovat vielä lailliset. ref 20 .
Hinta vain sylettää... 200€ kpl. Juutuupissa oli jokunen video, jossa olivat vastaavat ruuvanneet Dacia Dusterin keulaan.
Biltemasta oli hävinnyt sinireunaiset testivoittajat ja tilalle tullut 25€ kpl maksavat kokomustat. Äskettäin kotiin tulleessa kuvastossa oli myös 40€ maksava kokomusta, mutta näitä en päässyt liikkeessä hypistelemään.
Onko jollain jo kokemusta näistä uusista valoista. Onkohan tuo kalliimpi vain vanha valo uusissa kuorissa? Molemmat ovat 9-tuumaisia.
Eikös ne testissä olleet tarvikexenoneilla varustetut normi lisävalot selvästi parempia valoteholtaan kuin lailliset xenonlisävalot ?
Ainakin kiinanxenon syttyy riittävän nopeasti apukaukovalossa.
Itse en tykkää tuosta xvisionista kun valokuvio ns.sumuvalomainen ainakin ison auton katolta se ei satu mun silmään ite tykkään enempi pitkästä kuviosta bosch ralye 225 xenonilla tai sitten.
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Rellun pippanaan ähräsin katolle valot, tietenkin xenoneilla. Eivät ole isot mutta hyvin näyttää... Ensin tälläilin hellan jumboja katolle mutta alkoi jo itseänikin naurattamaan sen verran paljon että pois piti ottaa. Keulalla onkin sitten navigaattorit vielä lisänä, katolla 35w 6000k ja keulilla 35w 4300k. Navigaattoreihin meinasin tilata järeämmät xenonit joko 50w tai 75w...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Totesin tuossa xenonoidessa lyhyitä ja pitkiä omiin umpioihin, että tais jäädä tarpeettomaksi Hellat. Kylmä tosiasia, mutta riittää kyllä noiden teho ja kantama tällä hetkellä. Pitkissä 55w 6000k ja lyhyissä 35w 4300k. Miksi tällaiset värilämmöt, noh, lyhkäsiin ei passannu alkaa sinertäviä istuttaa, ettei poliisit ala kiinnostua liikaa. Tuo 4300k on aika hyvä ja neutraali sävy. Toki, jos ne pimeällä ajaa vastaan ja kuustonniset loimottaa, voi ne jotain kysästä..
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
ML:ssä mulla on osramin 6kk vanhat D2S 4300K lamput ja ne on ihan vihreät.
Philipsin vastaavat 4300K lamput on omaan silmään hieman kellertävät.
Mitkälie kiinalaiset 5000K lamput on omaan silmään parhaat. Kirkkaat ja valkoista valoa antavat. Ehkä kuitenkin aavistuksen sinertävät.
Jep, olen noita ihmetellyt aiemminkin ja ihmettelen edelleen - itsellä kahdessa autossa identtiset lisävalot, toisessa 4300K ja toisessa 6000K xenoneilla.
Joku xenonkauppiaskin aiheesta kirjoitti, eipä nyt löytynyt nopealla googlauksella.
dealer kirjoitti:6000K taitaa kuitenkin olla parempi valoteho
Nii, vaikka joku väittäiskin lumenit olevan 4300K isommat, niin jossainhan oli juttua, että kuitenkin 6000K värinen valo näkyy paremmin silmään, ja näin ollen "valoa on enemmän"?
Ainakin mitä mul on 6000k 55w pitkissä, niin oikein passeli.
Ei noilla 4300K 35w lyhykäisillä mitää nää.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91