Sprinter 312 D -98 huono kylmä käyntiinlähtö
Sprinter 312 D -98 huono kylmä käyntiinlähtö
Hei Arvon tähtikaarti!
tässä hakua olen kytännyt,mutta ei ole oikein avautunut,joten kysyä täytyy:
Eli tilanne on se että mersu ei lähe kylmänä käyntiin hyvin,jos ei kaasua pidä startatessa auki,niin saa koko akun startata tyhjäksi.
Olen vaihtanut uudet hehkut,ei apua,tiivisteitä olen kans polttoainepuolelle vaihtanut,ei vaikutusta.
Suodattimesta tankkiin menevän putkeen vaihdoin kirkkaan letkun,siitä näkee että dieselin pinta tipahtaa noin 5 cm alaspäin siinä putkessa,mutta sitten jää siihen,liekkö ominaisuus vai vian aiheuttaja?
kesällä lähti kaasun kanssa ihan hyvin käyntiin,mutta nyt kun viileät kelit alkoi,niin saa hangata ja paljon.Voisi ajatella että kun pakkasta on -10,niin ei lähde tulille millään ilveellä.Viime talvena vika ei ollut noin paha,mutta selkeä ero oli että oliko liekassa vai ei.Kertokaa viisaat missee vika voisi olla,ei viittis vielä paaluun laittaa...
tässä hakua olen kytännyt,mutta ei ole oikein avautunut,joten kysyä täytyy:
Eli tilanne on se että mersu ei lähe kylmänä käyntiin hyvin,jos ei kaasua pidä startatessa auki,niin saa koko akun startata tyhjäksi.
Olen vaihtanut uudet hehkut,ei apua,tiivisteitä olen kans polttoainepuolelle vaihtanut,ei vaikutusta.
Suodattimesta tankkiin menevän putkeen vaihdoin kirkkaan letkun,siitä näkee että dieselin pinta tipahtaa noin 5 cm alaspäin siinä putkessa,mutta sitten jää siihen,liekkö ominaisuus vai vian aiheuttaja?
kesällä lähti kaasun kanssa ihan hyvin käyntiin,mutta nyt kun viileät kelit alkoi,niin saa hangata ja paljon.Voisi ajatella että kun pakkasta on -10,niin ei lähde tulille millään ilveellä.Viime talvena vika ei ollut noin paha,mutta selkeä ero oli että oliko liekassa vai ei.Kertokaa viisaat missee vika voisi olla,ei viittis vielä paaluun laittaa...
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2568
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Mulla vastaavasta autosta säädettiin kesällä ajoitus. Oli reilusti myöhäsellä, parani käynnistyvyys huomattavasti. Kahden tunnin työn velottivat paikallisella diesel vesrtaalla.
Edit. Olen "normaalia kokeneempi" rassaaja mutta vein silti pajalle...
Edit. Olen "normaalia kokeneempi" rassaaja mutta vein silti pajalle...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja
Ilmavuoto polttoainejärjestelmäs minkä seurauksena paluulinjan kautta valuu dieselit tankkiin.
-99 vastaavas ollu sama vika 3 vuotta ja nyt pitäis vaihtaa viimmeinkin pumpun kansien tiivisteet kun pakkelitkin ollu jo kuukauden valmiina kohdistamas alempaa kantta . Pitäis hommata dremeli millä sais kolmio pultin auki.
-99 vastaavas ollu sama vika 3 vuotta ja nyt pitäis vaihtaa viimmeinkin pumpun kansien tiivisteet kun pakkelitkin ollu jo kuukauden valmiina kohdistamas alempaa kantta . Pitäis hommata dremeli millä sais kolmio pultin auki.
No tuohan on helposti tutkittu onko ilmavuoto. Tulopuolelle takaisku ja paluulinjaan hana.
Viestiketjun aloittaja kirjoitti että kylmällä ilmalla eikä kylmänä mihin ilmavuoto sopii täysin. En minäkään kesällä hanaa kiinni laita mutta nollas jo pölläyttää käynnistäes savut mikä ilman syy polttoaineen seas eikä tee hyvää jakajapumpulle.
Viestiketjun aloittaja kirjoitti että kylmällä ilmalla eikä kylmänä mihin ilmavuoto sopii täysin. En minäkään kesällä hanaa kiinni laita mutta nollas jo pölläyttää käynnistäes savut mikä ilman syy polttoaineen seas eikä tee hyvää jakajapumpulle.
Joo, elikkäs silloin ongelma ilmenee kun kone on kylmä, ja pahenee sitä mukaa kun ilma kylmenee.Starttausvaiheessa se kyllä "lupaa", ihan kuin ei saisi ainetta, ja kun lähtee käyntiin, niin röpöttää sekunnin kaks ennenkuin syttyy kunnolla.Sitä ilmavuotoa minäkin epäilen, mutta kun siinä putkessa ei se dieselin pinta tipu kuin sen n.3cm, ja sit jää siihen.Olen parista vastaavasta autosta katsonut, ja niissä on jopa melkkein kymmenen senttiä pudonnut se pinta.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Lyö vähän matkaa kuuskantti 7mm hylsyä kantaan ja aukase. Sitte viilalla kokonaan kuuskanttiseks hylsyn jäljen mukaan, niin on helppo temuta joskus sitte myöhemminkin.et kirjoitti:Ilmavuoto polttoainejärjestelmäs minkä seurauksena paluulinjan kautta valuu dieselit tankkiin.
-99 vastaavas ollu sama vika 3 vuotta ja nyt pitäis vaihtaa viimmeinkin pumpun kansien tiivisteet kun pakkelitkin ollu jo kuukauden valmiina kohdistamas alempaa kantta . Pitäis hommata dremeli millä sais kolmio pultin auki.
Vaiha samalla menolla nestepään O-renkula, yhtä ja samaa koppuraa tavaraa ja vuotaa kohta ellei nyt. Se käy samalla avauksella, pumppu paikallaan, purkamatta koko nestepäätä pois ja tiiviste kuuluu samaan sarjaan jossa kansien kummitkin tulee.
Ellei nyt sitten vitoskoneen nestepää ole valumitaltaan merkittävästi suurempi kuin nelosen..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
En ole onnistunu 7millin hylsylläkään. Tuo nestepään purkaminen vasta hirvittää...
Tuo tyyppi osaa purkaa aika nopeaa jakajapumpun.
http://www.youtube.com/watch?v=CFDrK7UUjjs
Tuo tyyppi osaa purkaa aika nopeaa jakajapumpun.
http://www.youtube.com/watch?v=CFDrK7UUjjs
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Et oo lyöny vaan naputtanu. Ja justiinhan kirjotin ettei sitä pureta, tiiviste vain välistä vaihtuu.
viewtopic.php?t=31883
En nyt osaa hahmottaa onko 290:n kupeella tarpeeksi tilaa, mutta ei se ollu väljää Seatissakaan.
viewtopic.php?t=31883
En nyt osaa hahmottaa onko 290:n kupeella tarpeeksi tilaa, mutta ei se ollu väljää Seatissakaan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Taidat olla selvännäkijä? Outoa kun pultti lähti käsin pyörittämällä kun hylsy oli pohjas... onko ollu irti kuukauden vai vuosia...Easy Rider kirjoitti:Et oo lyöny vaan naputtanu.
Pakkeli kikka oli kyllä ehdoton minkä Harri neuvoi naapurifoorumilla. Lujaa vain painoi pakkelia vasten ja kiristi alemman kannen ruuvit niin oli täsmälleen samas asennos. Tapin reikään saaminen oli vähä mysteeri mutta sinne se meni Aamulla ainakin räjähti käyntiin mutta näkee myöhemmin kylmällä mitä tapahtuu.
No joo.käytin tuossa muutama päivä sitten valtuutetussa mersuhuollossa näyttämässä rintteriäni ( olen ketjun aloittaja).No eipä ne siitä mitään vikaa löytäneet, kun "testerit eivät näytä mitään".Kuitenkin hommasin uuden ketjun, ja nyt sit lähtee vähän paremlin käyntiin.Eli olisiko ollut niin että tämä uusi ketju on nyt lähempänä yhtä sen syöttöpumpun ajoituksen kans? Arvelin siitä ajoitushommasta, totesivat että kun testerin pitäs se näyttää...ja sit toinen, hän sanoi että kun se on tässä melkein sähköinen pumppu, että siinä ei ole oikein mitään..Mitähän se jakoketju sit pyörittää, varmaankaan ei sit syöttöpumppua
Se on siinä kun suuttimista tulee paluuputki, ja koukkaa siihen pumpun kylkeen kiinni, vähän niinku panjopultti, niin se venttiili on siinä panjopultin tyylisessä.Veho sen laittoi, ja uteliaana kun sitä katsoin, niin siinä oli uutta, kirkasta,ja saatanan kallis mutteri ilmaantunut.En tiedä liekkö tarvikkeena, mutta marmorina maksoi muistaakseni reilu 150$.! Aika kallis muju, mutta nyt se toimii.Veholla tuntui tää meidän ongelma olevan hyvinkin tuttu, heti tiesivät ettäse venttiili on kaput.Raskoneella taas ei ollut mitään hajua moisesta viasta.Meni kyllä tästä hommasta pisteet Veholle!!