mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Halpa & Luotettava, Italialainen pakettiauto?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
JocceKoo



Liittynyt: 29 Syy 2006
Viestejä: 138
Paikkakunta: Salo

 LähetäLähetetty: 11.2.2014 21:45    Viestin aihe: Halpa & Luotettava, Italialainen pakettiauto? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Otsikko kertoo kaiken Rolling Eyes

On käynyt niin, että W211 massiivinen kuljetuskapasiteetti on käynyt pieneksi. Eikä siinä, tai perheen toisessa liikuttimessa ole vetokoukkua. No isällä on työkaluna -00 Peugeot Boxer, 1.9 turpodiissellillä, jota onkin tullut ahkerasti lainattua kuljetustarpeisiin.

Nyt olisi kuitenkin tarkoitus hommata omalle pihalle tommonen "raksapaku" niin ei tarveis koko ajan ajella lainailee toisten autoja. Toi Boxeri on ainakin omistajan puheiden mukaan ollut pirun huoleton viimeiset 2v ja 40tkm, iskarin yläpäät, lasinpyyhkijää ja öljyhuoltoa. Ja omasta mielestä ihan kiva ajaa - hyvä ajoasento ja etenemiskyky näin talvellakin.

Miinuksena sitten krooninen lasin halkeilu alareunasta (ilmeisesti tyyppivika), polttoainemittarin sekoilu, lukkojen jäätyminen, puhditon moottori ja Italialainen tinkimätön laatu Shocked

Miten noiden moottoreiden kanssa, onko joku noista (2.0 HDI, 1.9TD, 2.8HDI, 2.5D, 2.3JTD) huonompi, parempi kuin muut?

Kaikki mielipiteet, kokemukset, mutuilut, faktat yms. tervetulleita.

Mitä foorumilaiset itse laittais raksapakuksi 4k€ budjetilla? Ja C-kortti löytyy.
_________________
-06 W211 200CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Väsynyt Mies
Tolokun mies

Mese Ry - Jäsen


Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 1069
Paikkakunta: Kotka

 LähetäLähetetty: 11.2.2014 21:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

1.9TD moottorin vaivana on kannentiivisteviat ja JTD moottorien murheita taas kampiakselin hihnapyörä, jossa on jonkinlainen kumivaimennin ja on kuulemma kallis osa vaihtaa sekä EGR:n ansiosta tukkeutuva imusarja. Särkyessään hihnapyörä katkaisee hihnan ja katkennut hihna rikkoo mennessään milloin mitäkin. Hihnapyörä kuulemma kyllä varoittaa hyvissä ajoin ennen särkymistä mm. ravistamalla konetta sammutettaessa ja ääntelemällä moottorin käydessä.

Mulla olis myytävänä 2.0JTD Scudo, jos kiinnostaa.

Linkki Nettiautoon: 6213300

_________________
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
S210.261
S203.246
Ex.
S202.078

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nozzz



Liittynyt: 27 Kes 2007
Viestejä: 530
Paikkakunta: Siikalatvassa

 LähetäLähetetty: 11.2.2014 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

1.9D ja 1.9td malleissa rupiaa venttiilit kantamaan, tais olla viissatkun remppa ulukomuistista kun teetettiin isännän 1.9D experttiin n, 145tkm kohdalla.
kampiakselin limppu on 1.9d mallissakin se kuminen mikä antautuu, saa vaihtaa mielellään joka jakopään vaihossa, söi melkein remmin poikki 120tkm kohdalla, onneksi oli sopivasti jakopää remonttiin aika ettei kerennyt katketa.
eipä tuosa muita ihmeitä oo, mitä nyt vaihelootia on joissain yksilöissä mennyt, tosin kilometrejäkin ollut yli 250tkm.

muuten kohtuullisia vermeitä. 1.9 ilman turboa en suosittele ottamaan, ei oo kiireellisen miehen auto, kyllä se kaiken on tähän asti vetänyt perässä ja painoakin on ollut raakasti Rolling Eyes Laughing

itelle jos kahtelisin jonkun kyseisistä (scudo, expert, jumpy, ovat täysin samoja, eri merkki keulalla) niin 1.9TD ensimmäisiä malleja, pystyy pumppuakin ruuvaamaan ja tehoa saa tarpeeksi pakuun. (porsi loota 15tkm jälkeen kaverilla) eivätkä oo enää hinnoissaan.
_________________
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JocceKoo



Liittynyt: 29 Syy 2006
Viestejä: 138
Paikkakunta: Salo

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 0:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Väsynyt Mies kirjoitti:
1.9TD moottorin vaivana on kannentiivisteviat ja JTD moottorien murheita taas kampiakselin hihnapyörä, jossa on jonkinlainen kumivaimennin ja on kuulemma kallis osa vaihtaa sekä EGR:n ansiosta tukkeutuva imusarja. Särkyessään hihnapyörä katkaisee hihnan ja katkennut hihna rikkoo mennessään milloin mitäkin. Hihnapyörä kuulemma kyllä varoittaa hyvissä ajoin ennen särkymistä mm. ravistamalla konetta sammutettaessa ja ääntelemällä moottorin käydessä.

Mulla olis myytävänä 2.0JTD Scudo, jos kiinnostaa.

Linkki Nettiautoon: 6213300



Noniin, kannentiiviste viat näyttääkin olevan suht yleisiä, mitä nyt nettiauton ilmoista ja googletuksista sain selville. Toisaalta aika vähän romua purettavana kansirempassa, niin ei mikään tekemätön paikka pitäis olla.

Komee Scudo, mutta kokonsa puolesta ei mätsää - tarttis melkeen olla kokoa pienin Ducato, tai vaikka isompikin tietty.


Nozzz kirjoitti:
1.9D ja 1.9td malleissa rupiaa venttiilit kantamaan, tais olla viissatkun remppa ulukomuistista kun teetettiin isännän 1.9D experttiin n, 145tkm kohdalla.
kampiakselin limppu on 1.9d mallissakin se kuminen mikä antautuu, saa vaihtaa mielellään joka jakopään vaihossa, söi melkein remmin poikki 120tkm kohdalla, onneksi oli sopivasti jakopää remonttiin aika ettei kerennyt katketa.
eipä tuosa muita ihmeitä oo, mitä nyt vaihelootia on joissain yksilöissä mennyt, tosin kilometrejäkin ollut yli 250tkm.

muuten kohtuullisia vermeitä. 1.9 ilman turboa en suosittele ottamaan, ei oo kiireellisen miehen auto, kyllä se kaiken on tähän asti vetänyt perässä ja painoakin on ollut raakasti Rolling Eyes Laughing

itelle jos kahtelisin jonkun kyseisistä (scudo, expert, jumpy, ovat täysin samoja, eri merkki keulalla) niin 1.9TD ensimmäisiä malleja, pystyy pumppuakin ruuvaamaan ja tehoa saa tarpeeksi pakuun. (porsi loota 15tkm jälkeen kaverilla) eivätkä oo enää hinnoissaan.



Juups, melkeen turpollinen tarttis olla. Paljonko noista saa lisää pumppua ruuvaamalla? Vaikka ei se päätarkotus kilpaa oo ajellakaan, mutta tietty aina extraa, jos kärry täynnä pihakiviä tulee kevyemmin perässä Very Happy

Miten tuo 2.5 turpodiisseli, onko ihan täys susi? Ilmeisesti Sofim 8140, ja todella moneen kikottimeen istutettu motti. Olisi meinaan ihan kohtuu siisti Ducato tuolla kys. moottorilla tarjolla;

Linkki Nettiautoon: 6214180


Tietty joku rintteri tai variokin kävis enemmän ku hyvin, mutta hinnat karkaa Sad
_________________
-06 W211 200CDI

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
et



Liittynyt: 02 Jou 2010
Viestejä: 786
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 0:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos tuollaisia italian ihmeitä saa alle 2k€ ja pitkä leima niin mikä ettei, mutta tuo janzi75 tänään linkittämä on sentäs auto ja vasta sisäänajettu.
_________________
http://www.hark.com/clips/fjyp.....e-assholes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sergey
VanneSpecialisti

Affenan PAFfihousu


Liittynyt: 18 Mar 2006
Viestejä: 6942
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 4:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

ei tollasia ducatoja turhaan myytäs suunillee euroopan eniten ellei se olis oikeesti hyvä vehje... Kattoo vähä millasia ne o ni koria ei oo enää olemassakaan ni kone vaa käy Very Happy
_________________
Halvinta eli parasta!
S124 E220TCDI
W126 500SEL
W210 E290DT
C124 300CE-24
S202 200CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
JocceKoo



Liittynyt: 29 Syy 2006
Viestejä: 138
Paikkakunta: Salo

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 9:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jeps, rintterissä muuta vikaa kuin hinta. Eikä huvita tommoseen käyttöön alkaa rakentaa autoa uusiks, siks tommonen kunnossa oleva ducata tahi vastaava leimalla olis passeli.
_________________
-06 W211 200CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 6748
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 9:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Linkki Nettiautoon: 6183640

whistle
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
JocceKoo



Liittynyt: 29 Syy 2006
Viestejä: 138
Paikkakunta: Salo

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei ois paha kaappi kyllä, eikä hirveesti matkaa olis mennä katsoo. OM601 turpottomana ei kyllä tollasessa kopissa mikää erityinen voimanpesä ole Shocked
_________________
-06 W211 200CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hotari
Rassauspäällikkö

Mese ry hallituksen jäsen
Mese Ry - Jäsen


Liittynyt: 14 Maa 2006
Viestejä: 2688
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 13:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mutta toimii isältä pojalle
_________________
S124.193 saksan seisoja power by PPD asd
S123.190 Synttäri piili
S123.283 MYYTY
W201.122 kotiinpalaaja
Exät 15 tähdellistä
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Sergey
VanneSpecialisti

Affenan PAFfihousu


Liittynyt: 18 Mar 2006
Viestejä: 6942
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 14:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

vaan eipä taida isän saatika pojan hermo kestää niin kauan.
_________________
Halvinta eli parasta!
S124 E220TCDI
W126 500SEL
W210 E290DT
C124 300CE-24
S202 200CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Wikke
Becker-spesialisti

Porkkana-klubin presidentti
Tallasin Bopi


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 1414

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 14:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo Pösön 1,9D kone on kyllä yksi kestävimpiä dieseleitä mitä on. Niillä kyllä päästelee 400-500tkm lähes ongelmitta. Toki huonompia yksilöitä voi olla niinkuin kaikissa koneissa mutta luja tuo on. Kyllä niitä Mersun koneisiinkin kannentiivisteitä vaihdellaan puolessa miljoonassa Smile Isäukolla on kolmas 1,9 menossa ja enemmän on ollut remppaamista kahdessa OM603:ssa kuin noissa Pösöissä.
_________________
® Mesen 199-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen V8 Klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kondivo
Herrasmies

Nukkuva Karhu
murreanalyytikko


Liittynyt: 19 Jou 2006
Viestejä: 2345

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 15:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Masinisteilla on jotain juttua Ducato/Jumper/Boxer-pakuista @
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jolle
Mese Ry - Jäsen

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Mar 2010
Viestejä: 1960
Paikkakunta: Mynämäki

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 15:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

2,5 turbo on ihan hyvä moottori, samaa lohkoa (ivecon) käytetään 2,8 hdi koneessakin.

Mitä itsellä nyt tulee mielen noista niin

-etupään tukivarsien puslat ( jos on välystä voimansiirrossa niin tarkista nuo puslat jotka on halvat ja helpot vaihtaa.

Iskarin yläpään laakerit, jos ohjaus jää panttaamaan käännöksen jälkeen jompaan kumpaan suuntaan tai rytisee niin nuo laakerit uusiksi.

Vaihdelaatikko noissa vanhemmissa malleissa, jtd koneiden myötä laatikosta ei tarvitse enää ressata ( tai on siinäkin omat huolensa). Tuo vanha laatikkohan on alunperin 4 vaihteinen johon on 5 lisätty ja sen voitelu perustuu roiskevoiteluun. Käytönnössä siis jos 5 tuntuu olevan välystä tai siten rahisee tai ulvoo niin 5 remppaa tulossa. Toisaalta taas sitten rempan jälkeen toimii maailman tappiin jos osaa saan ajaa niin kuin vanhalla ducatolla kuuluu eli laatikkoon liikaa öljyä ja 5 käytetään vasta 90 jälkeen Laughing



Muuta noista italiaanosita, ovet löysät eivätkä mene uutenaankaan kunnolla kiinni, liukuoven saranat ja puslat kuluu. Etuovien yläreunaista suhisee, tämä voi korjata niin että kaveri pitämään ovea auki ja toinen vääntää oven yläreunaa sisäänpäin niin menee taas hetken aikaa ilma suhinoita Laughing



Hyvä työkaluja hintaansa nähden jos löytää hyvin pidetyn yksilön, harvat vaan on...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari66
Mesen Invaryhmä®

Mese Ry - Jäsen


Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 12356
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ääni Fiat Fiorino:lle ope
Pohjautuu äärimmäisen luotettavaan ja koeteltuun Fiat 127:n tekniikkaan.
_________________

* Mercedes-Benz E 320 CDI V6 Elegance (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Transportation & Towing Team® *

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Easy Rider
hupimestari

tissauttajan myyjä
Mese Ry - Jäsen


Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 5661
Paikkakunta: Espoo

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo viitosvaihteiseen hieman lisää öljyä mittarinvarpin reiästä. Matkailuautomiesten kikka. Laughing
_________________
Speed doesn't kill.. Suddenly becoming stationary; that's what gets you.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
onre
Ylläpitäjä

Säätäjä


Liittynyt: 25 Huh 2007
Viestejä: 1375
Paikkakunta: Uusimaa

 LähetäLähetetty: 12.2.2014 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hah, matkailuautomiesten kikathan ne. Tiedätkös, mitä on karavaanarin komposiitti?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit