Tarina alkaa siitä, kun viime kesänä oli kaupan sopuhintaan valmis Superi. OM605 ja Mynämäkeläinen pumppu ja välijäähy ja kaikenmaailman tilpehööriä mukaan.
Sepä sitten tuli haettua ja ensimmäinen idea oli pistää tuo paketti Lankisen keulalle...
Sittenhän sitä piti ostaa yksi 300TE että sai vaihdelaatikon
Asiaa hieman harkittua alkoi niin säälittää tuota vanhusta että päätin alkaa katsella 126:ten suuntaan.
Noita vanhoja Ässiä kun alkaa saamaan liki ilman, varsinkin pienillä koneilla.
Boonuksena työkaverini oli alkanut himoita 280 moottoria itselleen.
Kuinkas sattuikaan, saman viikon aikana Mersufoorumin puolella tuli myyntiin 280SE ja 380SE hyvinkin sopivaan hintaan.(jälkimmäisen sai kun haki pois)
Haettiin sitten yksi 280SE puokkiin ja toinen Ässä, missä ei ollut moottori kohdannut laatikkoa ja jäänyt makaamaan tallin pihalle useaksi vuodeksi.
Lopputuloksena sitten oli se että minulla oli kaksi Ässän hylsyä, mistä toisesta pohja oli läpeensä mätä ja toisesta vain puoliksi
 
 Pari neliötä peltiä siihen sitten hitsattiin ja vasaralakalla maalattiin yli ja moottorin ja tuon toisen ässän osien sovituksen jälkeen lopputulos on tämä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lP0wpNKtd_g[/youtube]
Ja jottei totuus unohtuisi, niin itse en juurikaan tuota ole rakentanut, vaan oppilaani ovat tuota askarrelleet ns. puutetöinä



 
  
 


 koppa on mitä mukavin ison miehen kuljetukseen
 koppa on mitä mukavin ison miehen kuljetukseen 
 Samaa pakettia kuolasin satakasin keulalle kun melkeinpä pumpun hinnalla oli kaupan mutta jäi sitten kuitenkin. Hienoa että se löysi tiensä ässän keulalle. Siis TOSI hienoa
  Samaa pakettia kuolasin satakasin keulalle kun melkeinpä pumpun hinnalla oli kaupan mutta jäi sitten kuitenkin. Hienoa että se löysi tiensä ässän keulalle. Siis TOSI hienoa 

 
  todennäköisesti keulamälli/perämälli, joiden vaatimien osavaihtojen prosenttimäärät eivät vielä estä tekniikan muutosta; jos auto olisi rullattu esimerkiksi katon kautta ympäri, niin ei todennäköisesti olisi ollut nipussa kuukaudessa
 todennäköisesti keulamälli/perämälli, joiden vaatimien osavaihtojen prosenttimäärät eivät vielä estä tekniikan muutosta; jos auto olisi rullattu esimerkiksi katon kautta ympäri, niin ei todennäköisesti olisi ollut nipussa kuukaudessa 




 
   
 




 joka tapauksessa oikea letku asettui huomattavasti tiukemmin liittimeen.
 joka tapauksessa oikea letku asettui huomattavasti tiukemmin liittimeen.


