
JOHDATUSTA TULEVAAN
Nuorena miehenä (-70 luvun alkupuolella) taxirenkituuraajana sain ajella monenlaista pirssiä ja silloin ainakin Mersu eri malleineen oli jäänyt lähtemättömästi mieleen! No, ei niitä Mesen mallineita ollut kuin pari tyyppiä, -60 luvun lopun 200:sia ja uudempia 220D pystäreitä.

Vanhemmat olivat kovia kulkemaan maanteillä ja helppoja ajettavia. Juttu kulki myös tolppakeskusteluissa, kun isännät vaihtoivat pystäriin niin eipä enää vanhat ajotaidot riittäneetkään talvella, vaan mentiin perä edellä ojaan!
Sen verran minusta tuli mesefani, että ensimmäisen 190D -61 hankin -80. Pystäriin 220D vaihto pari vuotta myöhemmin (vm. -73).
Sitten vierähtikin jo vuosikymmeniä, kunnes eräs kaveri tarjosi tätä kakskasikymppistä kyllästyneenä sen oikkuiluihin. Hyvä ja ruosteeton oli kuulema ja katon alla säilytetty 17 vuotta. Sitä kattoa oli vähän jälellä pressutallin riekaleissa, seiniä ei näkynyt!

[/img]

Muutama vuosi sitten tein nautinnoistani ja kärsimyksistäni tämän projektin tiimoilta muutaman kirjoituksen nettiin blogeina, tässä osoitteita;
http://www.gandalfi.com/2011/02/rautaa-ja-romua.html
http://www.gandalfi.com/2011/02/romurauta.html
http://www.gandalfi.com/2011/02/tunnelm ... -benz.html
http://www.gandalfi.com/2011/03/mercede ... atkuu.html
Kerään tänne projektikuvia jos ketään kiinnostaa?

____________________________________
Toyota Corolla 2L D4D=kauppakassi
w114 MB 280 CE -69=kesäpeli
w115 MB 220D -73=EXä
w111 MB 190D -61=EXä