Ilmastoinnin korjaus --> saako tätä systeemiä KUNTOON?
Ilmastoinnin korjaus --> saako tätä systeemiä KUNTOON?
Aloitan korjaamisen tällä tietävällä koneella.
Pitäis korjata w124 300 24v coupen ilmastointi...
Ilmastoinnin letkut on tietääkseni olleet irti, joten ei siellä ainakaan mitään litkua ole. Millä tavalla kannattais aloittaa tää korjaaminen, ettei tarvitsisi tehdä turhaa työtä (esim. täyttämällä turhaan järjestelmää jne...)
Onko tyypillistä, että itse kompura on kaput?
Vaikuttaako ilmastointijärjestelmän iäkkyys millä tavoin? (eri aineet, kuin "nykyautoissa")
Kiitän vastuksista, tuskin se tällä pelkällä näppäimien painelulla korjautuu ...
Pitäis korjata w124 300 24v coupen ilmastointi...
Ilmastoinnin letkut on tietääkseni olleet irti, joten ei siellä ainakaan mitään litkua ole. Millä tavalla kannattais aloittaa tää korjaaminen, ettei tarvitsisi tehdä turhaa työtä (esim. täyttämällä turhaan järjestelmää jne...)
Onko tyypillistä, että itse kompura on kaput?
Vaikuttaako ilmastointijärjestelmän iäkkyys millä tavoin? (eri aineet, kuin "nykyautoissa")
Kiitän vastuksista, tuskin se tällä pelkällä näppäimien painelulla korjautuu ...
Viimeksi muokannut MiMar, 28.7.2014 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ilmastoinnin korjauksen aloitusmietteet
Samantyylistä olen kysellyt ja kootut vastaukset on tämänsuuntaisia.MiMar kirjoitti:Aloitan korjaamisen tällä tietävällä koneella.
Pitäis korjata w124 300 24v coupen ilmastointi...
Ilmastoinnin letkut on tietääkseni olleet irti, joten ei siellä ainakaan mitään litkua ole. Millä tavalla kannattais aloittaa tää korjaaminen, ettei tarvitsisi tehdä turhaa työtä (esim. täyttämällä turhaan järjestelmää jne...)
Onko tyypillistä, että itse kompura on kaput?
Vaikuttaako ilmastointijärjestelmän iäkkyys millä tavoin? (eri aineet, kuin "nykyautoissa")
Kiitän vastuksista, tuskin se tällä pelkällä näppäimien painelulla korjautuu ...
Jos letkut ollut irti niin koko järjestelmä pitäisi putsata ja katsella onko hapettumaa ja (jopa ruostetta jossain). Liitokset siis auki kaikki ja huuhdella osat sisältä. Uuvet tiivisteet joka paikkaan ja jos on ollut R12 niin vaihtaa vielä letkutkin R134 sopiviksi. Kompura luultavasti ei pidä jos seisonut. Se uusiksi tai stefat ainakin. Liittimet R134 sopiviksi tai sitä ei saa täytettyä normaalisti/normipaikoissa. Uus kuivain. Typpitäyttö ja imaista tyhjiöön ja testata vuotaako. Sitten vasta kokeillaan kylmäaineella joten ei ne aineet mene hukkaan.
Siihen en ole saanut vastausta millä huuhdella se R12 aineella ja öljyillänsä ollut kenno ja letkut ja kompura. Kai se on präkliineriä työnnettävä läpi osa kerrallaan ja typpeä perään paineella läpi... Sit kasaus ja typet sisään. Kylmälaiteukoilta oon kyselly. Ei ne oo ollu autolaitteista oikein innostuneita...
Tulleekos typellä pois se r12 vanha aukiolleessa putkistossa ja höyrystimessä ja lauhduttimessa oleva öljy pois?et kirjoitti:Typellä putsataan ja tyhjiöimällä imetään paskat pois. Vuorokausi tyhjiöintiä ei ole liian pitkä, 15min on järjetöntä. Kuivain vaihtoon ja perusoletus että kompura paskana.
Vedetäänkö typpi/tyhjiö sykliä montakin kertaa? Vai meinasitko että sitä tehhään vuorokausi?
Siinä ne on kuskin puolella, toinen umpion takana ja toinen vähän ylempänä.
http://www.aa1car.com/library/ac_service_fittings.gif
http://www.aa1car.com/library/ac_service_fittings.gif
wiimax.fi
vaikeassa paikassa...
SIellähän se toinenkiin liitin näyttää tosiaan olevan. Ne on sellaiset kierrettävät korkit eli onko niin, että järjestelmä on R12?
Pitääkö rasvata köysi ja tehdä hyvä solmu, vai saako tähän vanhaan järjestelmään missään/millään mitään eloa?
Pitääkö rasvata köysi ja tehdä hyvä solmu, vai saako tähän vanhaan järjestelmään missään/millään mitään eloa?