Uutta rojektia pukkaa. CL500 koneremppa. Ajossa...
Uutta rojektia pukkaa. CL500 koneremppa. Ajossa...
En taas malttanu pitää kynsiäni erossa tällasesta pirssistä kun tuli tilaisuus tämä hankkia pihaan.
CL:ää ei vielä ole ollutkaan. Sedani W140sia on ollutkin jo kolme.
Edessä on koneremppa ja todennäköisesti ainakin kampiakselin uusinta.
Koneesta on keväällä mennyt öljynsuodatin tukkoon ja "räjähtänyt" paperisilpuksi pitkin konetta.
Sen seurauksena alakerran laakerit pitää kivaa kalkatusta ja taitaapa tuo jakoketjukin oman räpätyksensä pitää.
Tästä tulee tuon 600sen kanssa samantapainen rojekti. Valmistuu joskus ensikesänä, ehkä.
Joten kiirettä ei pidetä ja topikin päivitystahti voi olla hidastakin.
Vielä ei ole kuvia kun konetta en ole vielä purkanut.
Tässä kuitenkin muutama kuva pirssistä.
Kone on jo -98:ssa suorasytytyksellä ja laatikkona sähköohjattu 5v 722.6
Muutakin värkkäämistä toki on.
Puskurit ja helmamuovit voisi maalata kun on aikalailla kiveniskuja ja sisäpuhaltimen nopeudensäädön regulaattori pitää uusia. Nyt siellä oli joku oma viritys ja puhallin pyöri aina täysillä kun avaimeen koski.
Testeri herjasi myös ilmamäärämittarin toimimattomuutta, mutta katsellaan sitä sitten kun on saatu "uusi" moottori niputettua.
Takakontin avausnappi pitää hommata kans. Liekkö sedanissa sama lukkomekanismi?
Kuskinpenkin verhoilua saisi sipistellä. Nahka vähän kulahtanut perus paikasta.
CL:ää ei vielä ole ollutkaan. Sedani W140sia on ollutkin jo kolme.
Edessä on koneremppa ja todennäköisesti ainakin kampiakselin uusinta.
Koneesta on keväällä mennyt öljynsuodatin tukkoon ja "räjähtänyt" paperisilpuksi pitkin konetta.
Sen seurauksena alakerran laakerit pitää kivaa kalkatusta ja taitaapa tuo jakoketjukin oman räpätyksensä pitää.
Tästä tulee tuon 600sen kanssa samantapainen rojekti. Valmistuu joskus ensikesänä, ehkä.
Joten kiirettä ei pidetä ja topikin päivitystahti voi olla hidastakin.
Vielä ei ole kuvia kun konetta en ole vielä purkanut.
Tässä kuitenkin muutama kuva pirssistä.
Kone on jo -98:ssa suorasytytyksellä ja laatikkona sähköohjattu 5v 722.6
Muutakin värkkäämistä toki on.
Puskurit ja helmamuovit voisi maalata kun on aikalailla kiveniskuja ja sisäpuhaltimen nopeudensäädön regulaattori pitää uusia. Nyt siellä oli joku oma viritys ja puhallin pyöri aina täysillä kun avaimeen koski.
Testeri herjasi myös ilmamäärämittarin toimimattomuutta, mutta katsellaan sitä sitten kun on saatu "uusi" moottori niputettua.
Takakontin avausnappi pitää hommata kans. Liekkö sedanissa sama lukkomekanismi?
Kuskinpenkin verhoilua saisi sipistellä. Nahka vähän kulahtanut perus paikasta.
Viimeksi muokannut Mika.T, 18.10.2014 23:36. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Juu, ei tähän tiiseliä tule.
Vanha kone korjataan tai jos löytyy järkevän hintainen vaihtokone niin sellainen.
siitäpä tuli mielen että ilmoitelkaahan jos jollain on tiedossa M119 500sen alakertaa tai pelkkä kampiakselikin kiinnostaa.
M117 500ssa taisi olla sama kampiakseli.
420 M119 koneet huomioidaan myös.
EDIT:
Ei tarvetta kampuralle. Kokonaiset M119 koneet kiinnostaa.
Vanha kone korjataan tai jos löytyy järkevän hintainen vaihtokone niin sellainen.
siitäpä tuli mielen että ilmoitelkaahan jos jollain on tiedossa M119 500sen alakertaa tai pelkkä kampiakselikin kiinnostaa.
M117 500ssa taisi olla sama kampiakseli.
420 M119 koneet huomioidaan myös.
EDIT:
Ei tarvetta kampuralle. Kokonaiset M119 koneet kiinnostaa.
Viimeksi muokannut Mika.T, 10.8.2014 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jännittävän näköinen alus, hieno. Odotan mielenkiinnolla tulevaa korjaustyötä. Näistä voi aina imeä oppia, vaikka itse tuskin koskaan tulen mitään noin syvällistä koneremonttia tekemään.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Jännä projekti. Tuon mallin CL:ään ei oma silmä ole vieläkään oikein tottunut. Varmaan hyvä pitkän tien matkaaja. Onko alustassa normivieterit vai jotain erikoisempaa?
Mitä nappeja tuossa takapenkkien vieressä on? Onko toinen pari takaklaseille? Toinen pari ahterigrillille?
t.
Risto
Mitä nappeja tuossa takapenkkien vieressä on? Onko toinen pari takaklaseille? Toinen pari ahterigrillille?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tänään sitten purettiin kone muttereiksi.
Kampura onkin ehjä mutta tässä on sama vika kuin ex. 600ssa.
Lohko ja männät paskana.
Eli alakerta tai moottorikauppaan lähdettävä.
Alkaa tuntua ettei näihin alumiinilohkoisiin paljoa kannata sekaantua jos ei ole mielenkiintoa käyttää moottoria auki ja uusia vähintään lohkoa, mäntiä ja katteja.
Tässäkin pirssissä katit tukossa ja siitä johtuen myös kone paska.
Kampura onkin ehjä mutta tässä on sama vika kuin ex. 600ssa.
Lohko ja männät paskana.
Eli alakerta tai moottorikauppaan lähdettävä.
Alkaa tuntua ettei näihin alumiinilohkoisiin paljoa kannata sekaantua jos ei ole mielenkiintoa käyttää moottoria auki ja uusia vähintään lohkoa, mäntiä ja katteja.
Tässäkin pirssissä katit tukossa ja siitä johtuen myös kone paska.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuossa taannoin oli AVK:lla vastaava auto myynnissä. Siinä oli katti jotenkin räjähtänyt ja sytyttänyt tulipalon niin että lattian yläpuolella oleva johtosarja oli sulanut ja mennyt oikosulkuun, joka taas oli todennäköisesti rikkonut elektroniikkaa enemmänkin.Mika.T kirjoitti: Tässäkin pirssissä katit tukossa ja siitä johtuen myös kone paska.
Silloin ajattelin että moottorissa olisi ollut sytytys tai muita käyntihäiriöitä ja palamatonta bensaa on jossakin tilanteessa päässyt reippaasti katalysaattoriin.
Siksi tätä mietiskelyä, että kun nuo bensamosat menee pilalle, niin onko sitten kyse siitä että ne huuhdellaan sytytys- tai polttoainelaitevikojen seurauksena bensalla niin että on männät ja sylinterit entiset ja lopulta räjähtää vielä katalysaattori
En tiedä mikä lie se tapahtumajärjestys, mutta silloin 600sen rempan aikoihin tuli tavattua noita ulkomaisia foorumeita joissa oltiin pääasiassa sitä mieltä että hiljainen köröttely ja "hitaat" maantienopeudet on myrkkyä kateille.Meissenkeri kirjoitti: Siksi tätä mietiskelyä, että kun nuo bensamosat menee pilalle, niin onko sitten kyse siitä että ne huuhdellaan sytytys- tai polttoainelaitevikojen seurauksena bensalla niin että on männät ja sylinterit entiset ja lopulta räjähtää vielä katalysaattori
Katit tukkeutuvat hiljalleen jonka jälkeen alkaa sylintereissä lämmöt ja pakopaineet nousta ja sen jälkeen alkaa männät leikata kiinni sylintereihin.
Bensahuuhtelu ei oikein ole näissä mahdollista kun osaavat katkaista polttoaineensyötön huonosti käyvältä sylinteriltä.
Satunnaiset pätkimiset taas tuskin kattien päälle käy.
Muistelisin ett hissuttelulla noi katit tuhotaan, eivät lämpiä tarpeeks ja tästä johtuen tukkeutuvat ja hajoovat. Mulla mitä on ollu noita katillisia pikkukinnereitä niin kateissa ollu koskaan ongelmia mutt tiiän useemman vanhan herran jotka autoa säästellen ajaneet ni katteja mennyt enemmänkinMika.T kirjoitti:En tiedä mikä lie se tapahtumajärjestys, mutta silloin 600sen rempan aikoihin tuli tavattua noita ulkomaisia foorumeita joissa oltiin pääasiassa sitä mieltä että hiljainen köröttely ja "hitaat" maantienopeudet on myrkkyä kateille.Meissenkeri kirjoitti: Siksi tätä mietiskelyä, että kun nuo bensamosat menee pilalle, niin onko sitten kyse siitä että ne huuhdellaan sytytys- tai polttoainelaitevikojen seurauksena bensalla niin että on männät ja sylinterit entiset ja lopulta räjähtää vielä katalysaattori
Katit tukkeutuvat hiljalleen jonka jälkeen alkaa sylintereissä lämmöt ja pakopaineet nousta ja sen jälkeen alkaa männät leikata kiinni sylintereihin.
Bensahuuhtelu ei oikein ole näissä mahdollista kun osaavat katkaista polttoaineensyötön huonosti käyvältä sylinteriltä.
Satunnaiset pätkimiset taas tuskin kattien päälle käy.
Nyt kyllä lähtee ihan hatusta, mutta eikös E50 kone ole värkätty M113:sta
…ja ihan yhtä tuulesta temmattu myös tämä että ohjainlaitteissa myös ero noissa AMG tekeleissä
edit. joo…metsään meni! Siis E50 AMG on tosiaan M119 koneesta tehty ja taas pelkkä E50 on M113 uudempi 5.0 V8
…ja ihan yhtä tuulesta temmattu myös tämä että ohjainlaitteissa myös ero noissa AMG tekeleissä
edit. joo…metsään meni! Siis E50 AMG on tosiaan M119 koneesta tehty ja taas pelkkä E50 on M113 uudempi 5.0 V8
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...