Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!

Vastaa Viestiin
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

pekkovee kirjoitti:201 tai 202 koppa, tyhjennyksen jälkeen kone ja laatikko sen vrran taakše kuin kohtuuvaivalla tulee, vaikka tulipeltiä hiukan siirtäen, niin alkaa olla aika hyvä painonjakauma
Kutoskonetta sen verta kabiiniin mitä penareissakin. Painoa lähtee äänieristysten myötä melko runsaasti. Farkku on melko hyvä painojakaumaltaa mutta painavahan se on kun peeveli varsinkin jos on varusteita. Mun lavetti painoi reilun puolitoista tonnia ja painojakauma oli prosentin pari takapään eduksi eli varsin ihanteellinen että vääntö saadaan välitettyä. Alavääntöinen pitkä riiseli pellin alle ois mahtava radalle 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kyllä tuo mun E320 on pirun keulapainoinen, mutta se pitää tietää kun sitä mutkiin kääntelee. Tarkkoja jarrutuksia, pieniä ratin liikkeitä ja pitkät ajolinjat. Mukavahan tuollakin on ajella, keula vaan tippuu jarrutuksissa todella paljon ja sitten käännettäessä mutkaan saa olla tarkkana. Slow in fast out toimii näillä, pito on nimittäin kiihdytettäessä ulos mutkasta aina hyvä. Kutoskoneinen saundien puolesta kiinnostaisi, kun siihen on nyt tottunut ja keskikierrosvääntö on mannaa.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Onkohan asd perän vaihtaminen paha homma tähän, ois nimittäin tiedossa romppeineen ASD joka vuotta uudemmasta E320 te:stä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sami R kirjoitti:Onkohan asd perän vaihtaminen paha homma tähän, ois nimittäin tiedossa romppeineen ASD joka vuotta uudemmasta E320 te:stä.
Ei oo paha nakki. Yks kiinnitys edessä, kaks takana. Pirunmoinen määrä thorxeja vetareissa. Hikinen mutta helppo homma :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Rata-aihiosta kun oli täsä triidissä juttua niin kaverilla ois E30 327, nokitettu kevyellä vauhtiksella, pienellä ratilla ja kuppipenkeillä.
Edessä myös Cuscon säädettävät tolopat. Keulapainoinen pirulainenhan se tuollanenkin olisi mutta osaa saa halvalla ja kaikennäköistä löytyy markkinoilta.

Taas ykis märkä aivopieru muiden joukossa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Bimmeria tuskin tulen ostamaan, vaikkakin m-sarjalainen kiinnostaakin. ASD Perä tulisi vetareineen ja hilppeineen, ohjausboksinkin se vaatii (sekin samassa paketissa). Tarviiko se oman hydraulipumpun, käsittääkseni tasonsäädöstä haaroitus? Paljonko on käypä hinta ko. perälle?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tähän en rupea perää vaihtamaan, pidetään käyttöauto käyttöautona ja hommataan lisää kulkineita... Huomenna saan yhdestä ehdokkaasta kuvia :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Vaan eipä ehdokas kiinnostanut, mutta löytyi toinen mielenkiintoinen kapistus.
Huomenna Räyskälään. :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Räyskälässä paras aika taisi olla 1:51, nätisti kelasi pääsuoralla sen 180 mittariinkin. Tässä linkki incar videoon:
https://www.youtube.com/watch?v=Ra67Ulg ... e=youtu.be

Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään putsailin mesen sisustaa ja kävin vähän kellottelemassa kiihtyvyyttä suljetulla alueella. Paras 0-100 Km/h aika jonka sain oli 6,3s.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tässä FULL HD pätkä ringiltä: https://www.youtube.com/watch?v=vXZ1n413Ewc
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Sami R kirjoitti:Paras 0-100 Km/h aika jonka sain oli 6,3s.
Mitäs tälle on tehty? Tuollainenhan vaatisi ainakin muihin malleihin vertailemalla yli 300 heppaa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

AM kirjoitti:Mitäs tälle on tehty? Tuollainenhan vaatisi ainakin muihin malleihin vertailemalla yli 300 heppaa.
Keventämällähän niitä helpoiten tulee :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^^Keventämälläpä hyvinkin! :wink:
Tässä farkussa on myös tosi tihee perä ja melko nopeesti aski tuntuu vaihtavan.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Sama teho/ painosuhde tossa on nyt kuin w210 E430 farkussa. Välitykset on semmoset että E430 ei pysy perässä ainakaan speksien mukaan. Huipuissa taas jäädään 15-20 Km/h.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Uusi imusarja olisi haussa, tulee muutoksia imupuolelle ja softaan.
Pystyykö tuota kaasuläppäsysteemiä pesemään/testaamaan?
Tuntuu että se aiheuttaa koneen sammumisia ja alhaista tyhjähäyntiä.
Auto nyt tallissa lepäämässä ja joululomalla laitetaan.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jarrupalat pitäisi vaihdella myös, mennäänkö redlinella vai vaihdetaanko keltaisiin? :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Eilen pohdiskeltu matalaa tyhjäkäyntiä, 500 rpm ja outoja sammumisia alamäessä jos moottori tippuu tyhjäkäynnille niin sammuu. Pitäisi varmaankin kaasuläppä tutkailla ja muutenkin purkaa imupuolta.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään laiteltu autoa, putsailtu liittimiä ja öljytkin vaihdoin. Webaston letkujen liittimet kävin läpi. Öljypohja näissä taitaa aina olla kostea. Ei sammunut kertaakaan tänään, joskus tyhjäkäynti kyllä tippui 500rpm mutta se pysyi tasaisena. Tarkastelin samalla etupäätä, putsailin osia ja en löytänyt mitään ongelmallista sieltä. :wink:
De_cat on varmaan seuraavaksi tehtävä, samalla kun vaihdan putkiston muutenkin virtaavampaan. :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jos joku on tehnyt (v-power tai E85) ohjelmaa tuohon M104:seen niin olisin kiinnostunut.
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Sami R kirjoitti:Jos joku on tehnyt (v-power tai E85) ohjelmaa tuohon M104:seen niin olisin kiinnostunut.
Eiköhän tuo vpowerilla toimi ilman ohjelmaakin?
E85 voi olla hankalampi.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Toimiihan se, saksassa ajelin 102 oktaanisella radalla. Mutta haluaisin lisää ennakkoa ohjelmallisesti. Digituningillahan on se ohjelma, ehkä kokeilen softauttaa keväällä.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Sopiiko minun autooni -88 300Te:n asd perä joka on M103:sen jatkeena? Mikä mahtaa olla sellaisen välityssuhde manuaaliaskilla? :wink:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

3,07:aa(pikkuperä?) tarjoaa mitä tuolta maailmalta kattelee, oiikos sulla 2,65?
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mulla on tossa 3,69:si. E320TE:ssä on tihee perä, pienemmillä pyärillä välitys muuttuu jopa 4,11 :D.
Sopiiko toi pikkuperä sitten tuohon mun biiliin?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sami R kirjoitti:Mulla on tossa 3,69:si. E320TE:ssä on tihee perä, pienemmillä pyärillä välitys muuttuu jopa 4,11 :D.
Sopiiko toi pikkuperä sitten tuohon mun biiliin?
Pikkuperä ei passaa ilman kardaanin (ja todennäköisesti myös vetoakselien) vaihtoa. Tuossa on se kaikkein isoin perä, mitä 124:een on saanut. Tässä vertailukuvia.

Se keskikokoinen (ns. iso) voisi käydäkin. EPC varmaan sanoisi, onko vetoakselien sisäpäät samat tms.

300-24:stä tai 320:stä voisi löytyä harvempi perä manuaalin ja 4-vaihteisen automaagin perästä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

En mä välitystä juurikaan pidemmäksi halaja, olisi kiva vaan ettei jäisi aina sutimaan toisella fillarilla. Pitää tutkia miten sopivat.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sami R kirjoitti:En mä välitystä juurikaan pidemmäksi halaja, olisi kiva vaan ettei jäisi aina sutimaan toisella fillarilla. Pitää tutkia miten sopivat.
Katselin kerran sakemandiasta (ebaystä) noita 3,69 ASD-kunkkuperiä ja silloin tuntui löytyvän 200-300 haitariin. Tilannehan on voinut tieten muuttua.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ois luovuttaja-auto vaan tiedossa niin siksi kyselen 300TE:n perän sopivuudesta.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tosiaan katastuksessa pomppas päästöistä kierroksilla ja sitten takavaloissa on jotain kummaa. Kumma ettei +3 asteen kelissä päästöt ole normilämpöisellä koneella kunnossa. Taitaa vetokoukun sähköt sotkea takavaloja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”