Perän vaihto
Perän vaihto
Eli autona 290td farkku ja eilen kun löin kaasua vähän reippaammin pakilla niin kuulu kova pamaus takapäästä. No heti tän jälkeen alkanu pitää kauheeta jyskytystä kiihdyttäessä ja tiukkaan kääntäessä, jyskytys on sen verran kova että takapenkin pullotelineessä oleva pullo pomppii ilmaan. Mikäköhän sieltä pamahti tällä kertaa?
			
			
													
					Viimeksi muokannut JSO, 21.4.2015 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
									
			
									
						Liikkuu auto, ei tosin tee mieli oikeen ajaa. Edellisestä 202:sta meni kannatinkumi ja sillon tuntu että ääni tulis ennemmin etukyynärnojan alta, tällä kertaa ääni kuuluu jostain takapenkin alta että tuntuis kun tulis perän suunnilta. Mut pitää tosiaan kokeilla jos sais kurkoteltua kardaaniin että heiluuko se.
			
			
									
									
						- Easy Rider
 - hupimestari
 - Viestit: 8062
 - Liittynyt: 05.7.2007 19:15
 - Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
 
- Easy Rider
 - hupimestari
 - Viestit: 8062
 - Liittynyt: 05.7.2007 19:15
 - Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
 
Eihä siinä muuten ihmeellistä vaihdossa oo ku jaksaa uuden punnertaa paikoilleen ja pidettyy sen verta et pultit osuu kohilleen. Takakiinnikkeissä 12mm kuusiokolot, vähä ahdas tila  väännellä, etukiinnikeessä 16mm mutteri yläpuolella, ei sokkona tarvi kokeilla sohia mikä oikee koko. 
Jos tarvis, vaikka etäisyyttä vähä on, joutilas 270 perä, saa hakee kokeeksi jos passaa.
			
			
									
									
						Jos tarvis, vaikka etäisyyttä vähä on, joutilas 270 perä, saa hakee kokeeksi jos passaa.
Lainataas vähän toisen topikkia  
 
Alkoi tuo emännän clk kiukuttelemaan, eli maantie nopeuksissa (about sata) alkoi jyristämään ihan kuin oikealta takaa tulisi randomisti vetopäällä sellainen jyrinä kuin laakereita puuttuisi pyörästä, ei muuta kuin "kiltisti" ajaen kotio
  Jonkin aikaa tuskaltuani ja pähkäiltyäni, aloin funtsimaan josko olisi perä päässyt kuivaksi    
   Uusi koe ajo ja nyt sama homma joka nopeudella veto päällä... eli lähden liikkeelle ja vauhtia vaikka 50km/h ei mitään ja sitten yhtäkkiä tuollainen ihme jyrinä ja loppuu heti kun löysää kaasua (automaatti) eli veto katkeaa.
Helppoa ratkaisua toivoen ja pahinta peläten kysäisen jo varoiksi...
Itellä varmaankin perän vaihtohommat kanssa edessä, niin kysäsen nyt fiksummilta että tarviiko vetarit irrottaa myös pyörän päästä vai riittääkö että irrotetaan perästä, eli saako sen perän ujutettua pois sieltä siten että avaa kardaanin pultit, ja vetarin pultit + sitten perän omat pultit? Vai tarviiko irrotella pyörän päästä jotain myös?
			
			
									
									Alkoi tuo emännän clk kiukuttelemaan, eli maantie nopeuksissa (about sata) alkoi jyristämään ihan kuin oikealta takaa tulisi randomisti vetopäällä sellainen jyrinä kuin laakereita puuttuisi pyörästä, ei muuta kuin "kiltisti" ajaen kotio
Helppoa ratkaisua toivoen ja pahinta peläten kysäisen jo varoiksi...
Itellä varmaankin perän vaihtohommat kanssa edessä, niin kysäsen nyt fiksummilta että tarviiko vetarit irrottaa myös pyörän päästä vai riittääkö että irrotetaan perästä, eli saako sen perän ujutettua pois sieltä siten että avaa kardaanin pultit, ja vetarin pultit + sitten perän omat pultit? Vai tarviiko irrotella pyörän päästä jotain myös?
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
						W208 200 sport-98
Nyt loppuu tyhmemmältä kaverilta järki  
 
Avasin perästä öljyn tyhjäys pultin ja olin asennoitunut että kuiva on... mutta sieltähän tuli rutkasti punertavan ruskeaa ölppää mikä ei edes haissut pahasti palaneelle... Perän pohjaa pyyhkäisin sisäpuolelta vanupuikolla mutta sieltä ei löytynyt metalli hilettä
  nyt vaan ihmetyttää että missä p****leessä on vika kun jyristelee.... Ymmärtäisin jos kardaanin tukilaakeri pitäisi meteliä, mutta silloinhan se tulisi aina samassa vauhdissa?? Nyt se tulee jos on tullakseen... Nostin vuorotellen takapyörät ylös ja pyörittelin niitä niin ei mitään ihme meteleitä eikä välyksiä tuntunut. Molemmilla puolilla oli saman verran välystä ennenkuin kardaani alkoi pyörimään messissä ( eli ihan pieni "normaali" välys) Mitähän tuosta seuraavaksi tarkastaisi? Vetoakselin ulompi laakerointi?! Miten siihen pääsisi fiksusti käsiksi?
			
			
									
									Avasin perästä öljyn tyhjäys pultin ja olin asennoitunut että kuiva on... mutta sieltähän tuli rutkasti punertavan ruskeaa ölppää mikä ei edes haissut pahasti palaneelle... Perän pohjaa pyyhkäisin sisäpuolelta vanupuikolla mutta sieltä ei löytynyt metalli hilettä
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
						W208 200 sport-98
Jotenkin tuntuu persiiseen koeajolla että se jyrinä tulisi takaa ja kenties oikealta eikä suinkaan laatikosta  
  Taidan töräyttää perään paineilmaa ja sitten uudet öljyt  ja ihmetellä sen jälkeen lisää.. tosin jos perästä olis laakerit menossa niin se ei välttämättä jyristäis koko aikaa?
			
			
									
									S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
						W208 200 sport-98
Välikysymys, jos sallitaan...
t.
Risto
			
			
									
									Miten tuossa tilanteessa vaikuttaa vaihteen tiputus pienemmälle? Muuttuuko jyrinän taajuus?dealer kirjoitti:Turbiinin luistaessa oire on sellainen että kevyessä vedätyksessä tuntuu koriin tasainen jyrinä joka lakkaa heti kun kaasua vähentää.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
						Itellä ei vaihde vaikuta jyrinään. Nyt mennään omassa ymmärryksessä rajusti harmaalle alueelle, eli miten  pääsis käsiks  vetarin niveleen? Perästä irti ne torxit ja nivel jää siihen vetoakselin päähän kumi suojan alle?  Jo on aikoihin eletty jos tarvee vetoniveltä mersuun vaihtaa 
 taitaa mersu kerätä sympatia huomiota kun justiinsa laitatin ysäri hondaan vetonivelen 
			
			
									
									S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
						W208 200 sport-98
- Easy Rider
 - hupimestari
 - Viestit: 8062
 - Liittynyt: 05.7.2007 19:15
 - Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla