m272 tasapainoakselin vaihto
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 22.3.2008 11:06
- Paikkakunta: Pornala
m272 tasapainoakselin vaihto
On vissiin moneen jouduttu akseli ja ketju uusimaan, joutuuko siinä tosiaan moottorin ottamaan pois nokalta?
kurkkasin tuonne konehuoneeseen, kyllä siellä jonkin verran tilaa kuitenkin oli.
Mietin onnistuisiko vaihto jos etukelkkaa tiputtaisi vähän, öljypohja mahtuisi paremmin pois. sitten pääty pois ja ketju katki tasapaino akselin kohdalta. uusi akseli ja uusi ketju vanhaan kiinni kaveri pitää kireällä ja toinen pyörittää konetta.
Onko tuo tasapainoakseli miten kiinni koneessa? laakeroitu jakokoppaan vai?
vähän hirvittää vehon 4800€ hinta arvio auto siis W211 facelift
kurkkasin tuonne konehuoneeseen, kyllä siellä jonkin verran tilaa kuitenkin oli.
Mietin onnistuisiko vaihto jos etukelkkaa tiputtaisi vähän, öljypohja mahtuisi paremmin pois. sitten pääty pois ja ketju katki tasapaino akselin kohdalta. uusi akseli ja uusi ketju vanhaan kiinni kaveri pitää kireällä ja toinen pyörittää konetta.
Onko tuo tasapainoakseli miten kiinni koneessa? laakeroitu jakokoppaan vai?
vähän hirvittää vehon 4800€ hinta arvio auto siis W211 facelift
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 22.3.2008 11:06
- Paikkakunta: Pornala
Mjaa semmonen homma, nyt aukesikin miksi niin paljon työtä.
Ei tätä kyllä minnekään etelää lähdetä ajeleen. Osat tilattu, kun saapuu niin levitän vehkeen tallin lattialle. samalla uusin kaiken muun tarpeellisen.
saapahan sitten ajella luotettavin mielin tulevaisuudessa.
Yksi asia vähän kaihertaa mistä löytyisi kiristysmomentit kasausta varten?
200D kuskaa luotettavasti remontin ajan
Ei tätä kyllä minnekään etelää lähdetä ajeleen. Osat tilattu, kun saapuu niin levitän vehkeen tallin lattialle. samalla uusin kaiken muun tarpeellisen.
saapahan sitten ajella luotettavin mielin tulevaisuudessa.
Yksi asia vähän kaihertaa mistä löytyisi kiristysmomentit kasausta varten?
200D kuskaa luotettavasti remontin ajan
Suosittelen hankkimaan ohjeet WIS:istä. Momentit samalla.laaksonenh kirjoitti:Mjaa semmonen homma, nyt aukesikin miksi niin paljon työtä.
Ei tätä kyllä minnekään etelää lähdetä ajeleen. Osat tilattu, kun saapuu niin levitän vehkeen tallin lattialle. samalla uusin kaiken muun tarpeellisen.
saapahan sitten ajella luotettavin mielin tulevaisuudessa.
Yksi asia vähän kaihertaa mistä löytyisi kiristysmomentit kasausta varten?
200D kuskaa luotettavasti remontin ajan
Öljypohjasta muruset pois ja öljypumppu+sihti kuntoon. Tiivisteliimaksi suosittelen mersun omaa liimaa. Varmaan löytyy muitakin vastaavia, mutta ei ole tavan tiivistesilikoni kyseessä.
Pekkoveen videossa näkyy tuossa kohtaa työkalu jota tarvitset:
https://www.youtube.com/watch?v=_TVyW5-SZdM#t=973
Hattua nostan teille jotka itse korjaatte näitä vikoja.
wiimax.fi
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 22.3.2008 11:06
- Paikkakunta: Pornala
Jos liittyy mersu clubiin löytyykö siitä käytettävissä olevasta wisistä ne momentit?
kl varaosista varmaan saa sitä mersun liimaa joten tilaukseen.
En tuosta videosta hahmottanut mitä tuolla työkalulla avataan, mutta eiköhän se selviä purkaessa.
3/8 nivelen kun laikkaa lyhemmäksi ja hitsaa sopivan torxsin suoraan siihen, saa näköjään tehtyä. jos puhutaan samasta työkalusta:)
Insinöörin suunnittelema vehje on tehty asentajan korjattavaksi:)
kl varaosista varmaan saa sitä mersun liimaa joten tilaukseen.
En tuosta videosta hahmottanut mitä tuolla työkalulla avataan, mutta eiköhän se selviä purkaessa.
3/8 nivelen kun laikkaa lyhemmäksi ja hitsaa sopivan torxsin suoraan siihen, saa näköjään tehtyä. jos puhutaan samasta työkalusta:)
Insinöörin suunnittelema vehje on tehty asentajan korjattavaksi:)
Loytyy momentit ja muutenkin purkuohjeet sekä varaosanumerot. Mm. vinkit nokka-akselin välyksen poiston lukitukselle, mitä tuon videon tekija ei vissiin ollut huomannut. Itse pidän klubin jäsenyyttä hyvänä sijoituksena.laaksonenh kirjoitti:Jos liittyy mersu clubiin löytyykö siitä käytettävissä olevasta wisistä ne momentit?
Kannesta jakokoppaan tulee pari pulttia, joista yhdet on nokka-akselien alla. Tiedä sitten, pääsisikö niihin käsiksi, akselit irrottamalla.laaksonenh kirjoitti:En tuosta videosta hahmottanut mitä tuolla työkalulla avataan, mutta eiköhän se selviä purkaessa.
Tai 1/4-tuuman. Sitä kokoa taisi olla videon työkalu. Varmaan kannattaa hommata molemmat nivelet ja tehdä parhaimmin passaavasta. Mielenkiintoinen idea kyllä, jos siis valamis maksaa paljon.laaksonenh kirjoitti:3/8 nivelen kun laikkaa lyhemmäksi ja hitsaa sopivan torxsin suoraan siihen, saa näköjään tehtyä. jos puhutaan samasta työkalusta:)
Kannattaa noihin E-torxeihin hommata kunnon hylsyt. Huonoilla nyljää vaan pultin päät p*skaksi.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 22.3.2008 11:06
- Paikkakunta: Pornala
Moottori tiputettu tallin lattialle, purettu noihin piilossa oleviin pultteihin asti.
kai tossa muutaman tunnin saa käyttää. erikoistyökalun tein jo mutta ei ihan mahdu aukeen noin.
Nokat irti ottamalla sais kyllä helposti pois.
millä ne nokkien päätymutterit saa auki hajottamatta mitään?
liityin kyllä klubiin mutten vielä oo päässy tutustumaan wis:siin
toi liima on kyllä elukka kovaa
ei ole vuotanut mistään joten pitää sillä myös kasata.
vesipumpun laitan uusiksi samalla kun tuntuu pieni välys.
kai tossa muutaman tunnin saa käyttää. erikoistyökalun tein jo mutta ei ihan mahdu aukeen noin.
Nokat irti ottamalla sais kyllä helposti pois.
millä ne nokkien päätymutterit saa auki hajottamatta mitään?
liityin kyllä klubiin mutten vielä oo päässy tutustumaan wis:siin
toi liima on kyllä elukka kovaa
ei ole vuotanut mistään joten pitää sillä myös kasata.
vesipumpun laitan uusiksi samalla kun tuntuu pieni välys.
On kyllä hieno moottori
Aika jännästi on laakeripukit venttiilikopassa ja vaikka mitä muuta...
Sähkösäätönen termarikin on toteutettu ovelasti.
Täytyypä etsiä vastaava materiaali M275 moottorista
Löysinkin sellaisen... Siinä sanotaan näin
"The cylinder liners are made up on an alloy of aluminium-silicon "silitec". They have a wall thickness of 2.5mm"
Siis onko siellä sylinteriputket
Vai mitä se tarkottaa????
Ei kai tämä liian offtopikkia ole, kun saman perheen moottoreita ovat
Aika jännästi on laakeripukit venttiilikopassa ja vaikka mitä muuta...
Sähkösäätönen termarikin on toteutettu ovelasti.
Täytyypä etsiä vastaava materiaali M275 moottorista
Löysinkin sellaisen... Siinä sanotaan näin
"The cylinder liners are made up on an alloy of aluminium-silicon "silitec". They have a wall thickness of 2.5mm"
Siis onko siellä sylinteriputket
Vai mitä se tarkottaa????
Ei kai tämä liian offtopikkia ole, kun saman perheen moottoreita ovat
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Moro,
Joo. Sehän on nykyaikaa, että nokka-akseleille ei enää ole erillisiä pukkeja. Tuossa on kuitenkin semmoiset pikku "hakaset", jotka pitää akselit paikoillaan koppa irti. Mm. OM642:ssa ei noita ole ja esim. ketjun vaihdossa pitää olla sitten jotkut irtopukit, että akselit pysyvät messissä.
OT:
Sori, jos sulla topikki sotkeentuu. Kuitenkin menee lähelle alkuperäistä aihetta.
t.
Risto
Joo. Sehän on nykyaikaa, että nokka-akseleille ei enää ole erillisiä pukkeja. Tuossa on kuitenkin semmoiset pikku "hakaset", jotka pitää akselit paikoillaan koppa irti. Mm. OM642:ssa ei noita ole ja esim. ketjun vaihdossa pitää olla sitten jotkut irtopukit, että akselit pysyvät messissä.
Jos löydät, pistä näytille.ram kirjoitti:Täytyypä etsiä vastaava materiaali M275 moottorista
OT:
Sori, jos sulla topikki sotkeentuu. Kuitenkin menee lähelle alkuperäistä aihetta.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 22.3.2008 11:06
- Paikkakunta: Pornala
Eipä Tää mihkään sotkeudu��
moottori tosiaan purettu ja tasapainoakselin ratas täysin ehjä
uusin sen nyt kuitenkin ja rupeen käymään nippuun. Pari erikoistyökalua tein täytyy napsia kuva kun saa,uuden puhelimen toimimaan.
nokat pois ottamalla,tosiaan saa ne pultit nätisti auki vaikka ei olis mitään erikois jatkoja. Minä otin pakonokat nyt pois kuitenkin. Voi olla,että tässä oli vaan ketju venynyt ja siksi,antoi koodit. No tunteepa autonsa paremmin näin������
moottori tosiaan purettu ja tasapainoakselin ratas täysin ehjä
uusin sen nyt kuitenkin ja rupeen käymään nippuun. Pari erikoistyökalua tein täytyy napsia kuva kun saa,uuden puhelimen toimimaan.
nokat pois ottamalla,tosiaan saa ne pultit nätisti auki vaikka ei olis mitään erikois jatkoja. Minä otin pakonokat nyt pois kuitenkin. Voi olla,että tässä oli vaan ketju venynyt ja siksi,antoi koodit. No tunteepa autonsa paremmin näin������
Hyvä että on positiivinen asenne ja nyt voit tosiaankin painaa autobaanalla menemään, kun tiedät tuon asian olevan kunnossa. Sitähän ei kovin moni muu tuon moottorin omistaja noin tarkkaan tiedäkään.
Sekoitetaan topikkia sen verran, että tuossa linkin takana on kaikki mitä M275 moottorista löysin.
http://wenku.baidu.com/view/d810de0490c ... b75ab.html
Sekoitetaan topikkia sen verran, että tuossa linkin takana on kaikki mitä M275 moottorista löysin.
http://wenku.baidu.com/view/d810de0490c ... b75ab.html
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 22.3.2008 11:06
- Paikkakunta: Pornala
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 22.3.2008 11:06
- Paikkakunta: Pornala
Noniin jakopää ajoitettu ja kone kasattu melkein, vähän toi vaimon synnytys meinää haitata harrastuksia
Jos saisi huomenna ketjunkiristimen vielä vörkkimään kun en uutta huomannut ostaa.
Otin kuvia ajoituksista ja "erikoistyökaluista" täytyy nekin yrittää tänne ladata.
On tuossa oma hommansa, kone ja laatikkopaketin irroitukseen käytin joku 4 tuntia sitten purkua parina iltana tunti. jokunen tunti ähräystä jakopään kanssa. Ja se pahin eli vanhojen liimojen putsailu siinä meni kyllä aikaa. enempikin. Että enää en ihmettele miksi maksaa korjaamolla.
Jako oli 5 astetta pielessä ketjun 5mm venymällä, syttyykö vikavalo tosiaan noin herkästi? tasapainoakselin rattaassa ei merkittävää kulumaa tosiaan ollut versus internetin kuvat missä hampaat täysin sileenä.
jeps hyvää pääsiästä kaikille!
Jos saisi huomenna ketjunkiristimen vielä vörkkimään kun en uutta huomannut ostaa.
Otin kuvia ajoituksista ja "erikoistyökaluista" täytyy nekin yrittää tänne ladata.
On tuossa oma hommansa, kone ja laatikkopaketin irroitukseen käytin joku 4 tuntia sitten purkua parina iltana tunti. jokunen tunti ähräystä jakopään kanssa. Ja se pahin eli vanhojen liimojen putsailu siinä meni kyllä aikaa. enempikin. Että enää en ihmettele miksi maksaa korjaamolla.
Jako oli 5 astetta pielessä ketjun 5mm venymällä, syttyykö vikavalo tosiaan noin herkästi? tasapainoakselin rattaassa ei merkittävää kulumaa tosiaan ollut versus internetin kuvat missä hampaat täysin sileenä.
jeps hyvää pääsiästä kaikille!
Terve,
Auto on vissiin nyt ajossa? Hoksin, kun vastailit siihen 350-topikkiin. Muuttuiko ääni? Mitä kaikkea tuohon nyt vaihtui? Kuvia täällä kovasti ootellaan.
t.
Risto
Auto on vissiin nyt ajossa? Hoksin, kun vastailit siihen 350-topikkiin. Muuttuiko ääni? Mitä kaikkea tuohon nyt vaihtui? Kuvia täällä kovasti ootellaan.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: m272 tasapainoakselin vaihto
Jos onkin insinöörin suunnittelema ja asentajan huollettavissa niin mitä vittua siellä tuommoisessa paikassa on rikki menevä mötikkä?
Ketjun venymän toki mittaa ihan roikottamalla, mutta se paljonko ratas on kulunut onnistunee mitata parhaiten kiertämällä uutta ketjua uudelle ja vanhalle rattaalle ja mittaamalla sen "uppoumaa". Ellei mittaa hammasväliä Wk hammasrattaan mittaamisen tyyliin.
Ketjun venymän toki mittaa ihan roikottamalla, mutta se paljonko ratas on kulunut onnistunee mitata parhaiten kiertämällä uutta ketjua uudelle ja vanhalle rattaalle ja mittaamalla sen "uppoumaa". Ellei mittaa hammasväliä Wk hammasrattaan mittaamisen tyyliin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 22.3.2008 11:06
- Paikkakunta: Pornala
Joo auto o, ollu nyt 4viikkoa ajossa ja 4 viikko vanha poika takapenkillä niin yö unet ollu vähissä
vaihdoin tähän kaikki mikä oli vähänkin väljä tai kulunut. Tasapainoakseli, ketju toinen pakonolan säädin ketjun kiristin vesipumppi termari ohjainrullat,hihna. Joku 900€ meni tässä remontisssä. Olis tietty voinu jättää paljonkin vaihtamatta mutta 150tkm nyt mittarissa. Mikä omasta mielestä tarpeeksi vesipumpulle ja termarille jos jo irti ovat. Kuvat on kamerassa en vaan ole niitä ehtiny laitella koneelle kun ollu tuon pienokaisen kanssa opeteltavaa. Ensimmäinen kun on���� hyvin muuten nukkuu tulla takapenkillä
vaihdoin tähän kaikki mikä oli vähänkin väljä tai kulunut. Tasapainoakseli, ketju toinen pakonolan säädin ketjun kiristin vesipumppi termari ohjainrullat,hihna. Joku 900€ meni tässä remontisssä. Olis tietty voinu jättää paljonkin vaihtamatta mutta 150tkm nyt mittarissa. Mikä omasta mielestä tarpeeksi vesipumpulle ja termarille jos jo irti ovat. Kuvat on kamerassa en vaan ole niitä ehtiny laitella koneelle kun ollu tuon pienokaisen kanssa opeteltavaa. Ensimmäinen kun on���� hyvin muuten nukkuu tulla takapenkillä
Onnea vaan esikoisesta. Juu, jos ei muuten meinaa nukahtaa niin autoajelu auttoi joskus tytön kanssa... Sitten hiipimällä tyttö pirttiin autostalaaksonenh kirjoitti:Joo auto o, ollu nyt 4viikkoa ajossa ja 4 viikko vanha poika takapenkillä niin yö unet ollu vähissä
vaihdoin tähän kaikki mikä oli vähänkin väljä tai kulunut. Tasapainoakseli, ketju toinen pakonolan säädin ketjun kiristin vesipumppi termari ohjainrullat,hihna. Joku 900€ meni tässä remontisssä. Olis tietty voinu jättää paljonkin vaihtamatta mutta 150tkm nyt mittarissa. Mikä omasta mielestä tarpeeksi vesipumpulle ja termarille jos jo irti ovat. Kuvat on kamerassa en vaan ole niitä ehtiny laitella koneelle kun ollu tuon pienokaisen kanssa opeteltavaa. Ensimmäinen kun on���� hyvin muuten nukkuu tulla takapenkillä
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 22.3.2008 11:06
- Paikkakunta: Pornala
Hei, tämä M272-moottorin tasapainoakseli ongelma. Mistä tämä johtui, materiaalivirhe vai rakenteen suunnitteluvirhe ?dealer kirjoitti:Tasapainoakselin takapäässä on puntti joka pitää irrottaa eli laatikko on irrotettava moottorista ja jakopää on aika mielenkiintoinen purkaa / kasata.
Kone ja laatikko lähtee pakettina helposti pois ja sitten on mukavampi levitellä akselia näkösälle.
Paljon työtä.
Onko juurisyy korjattu, mistä vuosimallista alaken?
Pohdinnassa E-cupe/CLS, E350 CGI..
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
No ainakin 2006 mallia olevasta just näppäset 100000 km
ajetusta Ässästä löytyi tuossa kunnossa oleva tasapainoakselinratas.
Hampaat murusina öljypohjassa.
Täristi tyhjäkäynillä ja moottorihäiriövalo ilmoitteli synkronointivirheestä nokkien / kampiakselin suhteen.
Sinänsä ikävää kun ei saa edes leimattua kun OBD-testissä tulee hylky.
Nopein osuus tuossa rempassa oli koneen irroitus ja asennus.
(Kävi tehdessä mielessä,että ovat tehtaalla tienneet mitä paskaa nämä on ja tehneet pikairroitettavaksi tuon tekniikan)
Tuohon muuhun jumppaan menikin sitten useampi päivä.
ajetusta Ässästä löytyi tuossa kunnossa oleva tasapainoakselinratas.
Hampaat murusina öljypohjassa.
Täristi tyhjäkäynillä ja moottorihäiriövalo ilmoitteli synkronointivirheestä nokkien / kampiakselin suhteen.
Sinänsä ikävää kun ei saa edes leimattua kun OBD-testissä tulee hylky.
Nopein osuus tuossa rempassa oli koneen irroitus ja asennus.
(Kävi tehdessä mielessä,että ovat tehtaalla tienneet mitä paskaa nämä on ja tehneet pikairroitettavaksi tuon tekniikan)
Tuohon muuhun jumppaan menikin sitten useampi päivä.
Jotain wiki höpinää:
Balance Shaft Gear Issues[edit]
M272 engines that were sold between 2004[1][2] and 2008 with engine serial numbers below 2729..30 468993 often show early wear of the balance shaft gears, requiring extensive repairs at a retail cost of over $4000.[3][4] These complaints led to a class action lawsuit against Mercedes-Benz (Greg Suddreth and Paul Dunton v. Mercedes-Benz USA, LLC), which alleged the M272 engines are equipped with defective balance shafts gears which "wear out prematurely, excessively and without warning, purportedly causing the vehicles to malfunction, the check engine light to illuminate and the vehicle to misfire and/or stop driving." [5] The suit further alleged that Mercedes knew of this problem, sending out repair bulletins on how to address this issue and ultimately changing the balance shaft gears to avoid this problem. This suit was ultimately dismissed with the judge agreeing with Mercedes that because the gears fail at 60 -80K miles and outside of the warranty period, Mercedes is not legally responsible for these problems.[6]
However, a second class action lawsuit was filed in October 2012 in Northern California,[7] covering Mercedes-Benz models manufactured between 2005 and 2007. A preliminary settlement was reached on April 8, 2015,[8] which would see owners compensated for up to 70% of the cost of the repair. The settlement terms are expected to be ratified in August 2015.
Balance Shaft Gear Issues[edit]
M272 engines that were sold between 2004[1][2] and 2008 with engine serial numbers below 2729..30 468993 often show early wear of the balance shaft gears, requiring extensive repairs at a retail cost of over $4000.[3][4] These complaints led to a class action lawsuit against Mercedes-Benz (Greg Suddreth and Paul Dunton v. Mercedes-Benz USA, LLC), which alleged the M272 engines are equipped with defective balance shafts gears which "wear out prematurely, excessively and without warning, purportedly causing the vehicles to malfunction, the check engine light to illuminate and the vehicle to misfire and/or stop driving." [5] The suit further alleged that Mercedes knew of this problem, sending out repair bulletins on how to address this issue and ultimately changing the balance shaft gears to avoid this problem. This suit was ultimately dismissed with the judge agreeing with Mercedes that because the gears fail at 60 -80K miles and outside of the warranty period, Mercedes is not legally responsible for these problems.[6]
However, a second class action lawsuit was filed in October 2012 in Northern California,[7] covering Mercedes-Benz models manufactured between 2005 and 2007. A preliminary settlement was reached on April 8, 2015,[8] which would see owners compensated for up to 70% of the cost of the repair. The settlement terms are expected to be ratified in August 2015.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
Just niinkuin Cool Hand Saku edellä kertoo; koneen irrotus autosta ei yhtään mikään homma mutta sitten alkaa työt
ChiquitaT, materiaalivirhe. Jostain löytyy tieto mistä moottorin numerosta alkaen on parempi akseli, jonka osalta ei huolta kulumisesta.
Vanhempi on myös yhtä hyvä jos remppa on tehty...
ChiquitaT, materiaalivirhe. Jostain löytyy tieto mistä moottorin numerosta alkaen on parempi akseli, jonka osalta ei huolta kulumisesta.
Vanhempi on myös yhtä hyvä jos remppa on tehty...
wiimax.fi