Suksin W126 300SD -84
Suksin W126 300SD -84
Tuommonen kaunokainen tuli hommattua. Laittamista löytyy mutta lähtökohtiakin on jo valmiiksi. Edellinen omistaja saa kertoa stooriaan jos haluaa? Tämä innostus oli alunperin W108:n dieselöitymisen kautta ja siitä Tapio89:n proggiksen kautta mielenkiinto kohdistui Bruno Saccon minun mielestä kaikkein kauneimpaan hänen kynästä lähteneeseen korimalliin, lyhyeen W126:een. Ko. auto diesel enginellä tuli myyntiin ja siinä ei ehtinyt päivää mennä kun jo kaupankäynti oli vireillä. Viikonlopun jälkeen loikkasin koneeseen:
Tässä lennetään eikä tietoa tulevasta lainkaan:
Tässä mennään jo ässämäisen lipuvasti kohti pohjoista:
Mäntsälässä tuli maileihin tasaluvut:
Eikä aikaakaan kun ollaan jo tallilla katsomassa tulevia kotioloja:
Ja sitten kotona nautiskelemassa ristiäisistä..... Nimeä tuo kaunokainen ei tosin vielä saanut????
EDIT: Pikkusen vajaa 700 huoletonta kilometriä tuli eka päivänä.
Tässä lennetään eikä tietoa tulevasta lainkaan:
Tässä mennään jo ässämäisen lipuvasti kohti pohjoista:
Mäntsälässä tuli maileihin tasaluvut:
Eikä aikaakaan kun ollaan jo tallilla katsomassa tulevia kotioloja:
Ja sitten kotona nautiskelemassa ristiäisistä..... Nimeä tuo kaunokainen ei tosin vielä saanut????
EDIT: Pikkusen vajaa 700 huoletonta kilometriä tuli eka päivänä.
Viimeksi muokannut XUX63, 28.7.2015 13:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No jopas; etteipä peräti olis sama pirssi (Dieseldogilta ?), jonka kanssa vaihettiin penkit päittäin tohon mun Ässään joku vuosi sitten, meillä kun oli autojen valmistusajankohtiin nähden vääränmalliset nahkapenkit sattumoisin...
Upeja se on tuo korimalli, vääntää kättä itellä W123:n kanssa, eikä tiiä kumpaan suuntaan vaaka kääntyis...
Upeja se on tuo korimalli, vääntää kättä itellä W123:n kanssa, eikä tiiä kumpaan suuntaan vaaka kääntyis...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Juujovihava kirjoitti:Skappas, hieno veto Tuohan täytyy käyä joskus livenä kollaamassa
Juu, sinun entiset on paikoillaan. Vänkärin penkki pitää vaan muuttaa manuaalista sähköiseksi. Saattaa olla että käännyn penkkiasioissa vielä sinun puoleenSeppo kirjoitti:No jopas; etteipä peräti olis sama pirssi (Dieseldogilta ?), jonka kanssa vaihettiin penkit päittäin tohon mun Ässään joku vuosi sitten, meillä kun oli autojen valmistusajankohtiin nähden vääränmalliset nahkapenkit sattumoisin...
Kiitosta Varmasti osien suhteen tulen palaamaantouhottaja kirjoitti:on se vaan hieno korinen pirssi
onnea ihka oikeen auton hankinnasta
Minä voin tulla perjantaina käymään niin ryypätään ainakin sisusta pa*kaksiXUX63 kirjoitti:Ässä lähtee lipumaan onnellinen kuski ratissa Bauhausin, Tokmannin, Cittarin ja Stadiumin kautta kohti kesämökkiä. Heilutellaan lapasta jos nähellään välillä Koskela, Keskusta, Kaakkuri, nelostie Vaskikelloon asti josta poikkean järven rantaan.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tuleppa käymään perjantaina. Ei ole vielä varmuutta paluusta Ouluun mutta maanantai pukkaa pahasti niskaan eli voi olla pahimmassa tapauksessa että jo perjantaina illalla takaisinJube kirjoitti:Minä voin tulla perjantaina käymään niin ryypätään ainakin sisusta pa*kaksi
Kyllähän se varmaan hellää seuraa kaipaisiRoopeK kirjoitti:No nythän sä voit myydä mulle sen raidin...
KiitostaRoisto kirjoitti:Jaa, nyt se on sitten pihassa. Onneksi olokoon.
Reilu tuhat kilsaa takana ja hymy edelleen korvissa. Pikkujuttuja löytyy mitä laittaa vaikka auto ei ole kuin reilun 30v ikäinen. Kumma juttu
Mailimittarilla ja harvemmalla perällä noin arvioitu kulutus pyörii vajaan 9L huitteilla. Eipä tuosta oikein muuta osaa vielä sanoa kun vasta tutustellaan toisiimme.
Mailimittarilla ja harvemmalla perällä noin arvioitu kulutus pyörii vajaan 9L huitteilla. Eipä tuosta oikein muuta osaa vielä sanoa kun vasta tutustellaan toisiimme.
Nyt pitää vielä tehdä tarkistuksia katsureilta että mikä heidän suhtautuminen asiaan. Selvisi tuossa äskettäin Eldoradon ja Roiston kanssa miittaillessa semmoinen seikka mikä olisi pitänyt hoksatakin kun olis hoksannut ja mikä sekoittaa pakkaa. Barocit on myös 15-reikäisetdealer kirjoitti:Hieno auto.
Tehdäänkö kaupat vanteista
Niindealer kirjoitti:Jos hakusessa on vanteet jotka tuossa on tehtaalta lähtien olleet niin EPC:stähän sen näkee.
640 15-hole light alloy rims sanoo EPC
Minun käsityksen mukaan tuo numero viittaisi kaivonkansiin. Kuitenkin rekisteriotteessa ja ohjekirjassa puhutaan vain 14" vanteista. Barokki = 14" (pääosin) ja kaivonkansi 15" (pääosin).
Pitää varmistaa. Mutta se on sitten arjen asioita kun palaan työreissulta.
Kyllä 1. sarjan (=pyykkilautakylki) W126:ssa on tehtaan alkuperäisinä alumiinivanteina aina ollut 14-tuumaiset barockit, joita on tuohon aikaan myös kutsuttu 15-reikäisiksi, mikä voidaan helposti sekoittaa myöhempien aikojen W126:n kaivonkansi-vanteisiin mitkä ovat 15-reikäisiä mutta 15-tuumaisia. Mutta kaivonkannet tulivat saataville vasta syksyllä 1985 W126:n faceliftiin, ja samalla siis tuo tuumakoko kasvoi yhdellä.
Suksin auton vararenkaassakin oli uudennäköinen 14" barock mikä tukee sitä että nämä ovat olleet auton alkuperäiset vanteet. Myös auton alkuperäinen omistajan käsikirja kertoo vannekooksi 6 J x 14.
Museostatus vaatii joko alkuperäiset vanteet tai aikakauden mukaiset tarvikevanteet. Eli onhan tuohon vaihtoehtojakin olemassa. Mutta 15" kaivonkansi ei ole pyykkilautakylkiseen käypä vanne noin niinkuin museointimielessä, luulisin. Riippuu tietysti tarkastajasta.
Suksin auton vararenkaassakin oli uudennäköinen 14" barock mikä tukee sitä että nämä ovat olleet auton alkuperäiset vanteet. Myös auton alkuperäinen omistajan käsikirja kertoo vannekooksi 6 J x 14.
Museostatus vaatii joko alkuperäiset vanteet tai aikakauden mukaiset tarvikevanteet. Eli onhan tuohon vaihtoehtojakin olemassa. Mutta 15" kaivonkansi ei ole pyykkilautakylkiseen käypä vanne noin niinkuin museointimielessä, luulisin. Riippuu tietysti tarkastajasta.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"