Tuohon penkitelyyn kannattaa käytää apuna *:riaxin811 kirjoitti:Ei tuo ohjelmointikaan täysin poistanut tuota ongelmaa. Käyttää kyllä vääntöä, mutta sitten joskus 50-60 vauhdissa arpoo tuon 3 ja 4 välillä. Mutta jos 50 vauhdissa on nelonen pesässä ja kierroksia 1000, niin ei se kyllä oikein jaksakkaan, että ennemmin tuota vaihteiston ohjelmaa pitäis saada muokattua niin että sitä nelosta ei tarjota liika aikaisin. Voiko starin arvoista päätellä jotain, että onko niitä karttoja muokattu oikein vain jotenkin huijaamalla ja laatikko ei saa täysin oikeaa tietoa? Aika hurjia lukuja näyttää, laskennallinen vääntömomentti käväisi 585Nm. Ahtopaine 2 ja pakopaine 3 kiloa. Syöttöä tais olla maks 104mg/hub. Paineet ilmeisesti siinä rajoilla, mutta onko tuolla laskennallisella väännöllä mitään tekemistä todellisuuden kanssa? Penkki näytti 457Nm/2514rpm, mutta kovin vääntö on sielä 2000 pinnassa ja eihän tuota oikein saa penkitettyäkään koska laatikko vaihtaa pienemmälle. Että kyllä sielä varmaan se päälle 500Nm on. Tehoja 190/3660. Oikeastaan 3000 jälkeen tehokäyrä ihan littana, dpf nyt ainakin oli tukossa. Sen tyhjennin, koska kilometrejä on aika reippaasti eikä se varmaankaan iän myötä parane. Loppupää suodattimesta oli ihan tuhkaa täynnä. No maanantaina poistetaan tuo dpf käytöstä ja kokeillaan penkittää. Ainakin maantiellä saa kyllä vedätettyä aika hyvinkin vääntöä pihalle mutta en tiedä penkissä.
hitusen helpotta vaihtamis onkelmaa