RoopeK kirjoitti:Onpas tässä nyt sattunu ja tapahtunu parin päivän sisään... Meni vänkärin puolelta takajarrusatula jumiin, ylläri sisäpuolen männästä suojakumi rikki... Noh, se korjattiin nii ei saa aamulla töihin mennessä pekoneja paistetttua jarrulevyllä...
Sit työkaverit viime viikolla kun öljyjä vaihtelin, tuumasivat että alatukivarren pallukka väljä... Auto kulki ku juna, niin jätin omaan arvoonsa...
Tänään töihin mennessä ei enää moottoritien kaistat meinannu riittää ku veteli niin pahasti... Naapurista kipasin lemfööterin varren, nappasin paikoilleen, nyt kulkee ku juna taas...
Ja sain sen laakerinki kiristettyä...
Oliko väljä varsi kenties "OEM laatuinen" Lemförder?
Paras w203 Lemförder varsi mikä KL:n aikanani tuli takuuseen
(en muista oliko reaktiotanko vai alatulvarsi) oli päivän vanha ja ajettu alle 10km auton omistajan pihalta leimalle, ja oli sitten ihan oikeasti niin väljä nivel että käsipelillä pystyi toteamaan
Lemmin valmistamat MB OEM osat kyllä kestää sen 150-300tkm koska OEM osien laatuvaatimukset määrittelee osan tilaaja (eli MB), saman merkin "OEM laatuisen" omalla nimellään valmistaman tarvikeosan laatuvaatimukset määrittelee taas osan valmistaja itse eli sillä ei ole oikeastaan mitään tekemistä OEM osan kanssa
Jotkut, esim. Behrin termostaatit ovat lähes poikkeuksetta täysin samoja OEM vert. tarvike Behr kun tarvikkeesta on vain surrattu OEM varaosanumero pois mutta tämä ei todellakaan päde kaikkiin OEM valmistaijien "tarvike" osiin, kuten asiakkaalle monesti aivan tarkoituksella annetaan ymmärtää