-04 220cdi ostoon apuja
-04 220cdi ostoon apuja
Kaveri alustavasti hieronut kauppoja ko. laitteesta, pyysi mukaan kattelemaan ja koeajolle.
Alle 200tkm mittarissa, kuulemma jo 06 tuotu vehon toimesta suomeen, huoltokirja tarkkaan täytetty ainakin suomen ajalta. Yleisilme sinänsä täsmäisi kilometrien suunnilleen oikeaan määrään. Suurin murhe, SBC, uusittu 2014 kuittien mukaan.
Onko noissa alkupään 211 sedaneissa jotain muuta erikoista jota pitäis tarkistella läpi, verrattuna väyryseen?
Alle 200tkm mittarissa, kuulemma jo 06 tuotu vehon toimesta suomeen, huoltokirja tarkkaan täytetty ainakin suomen ajalta. Yleisilme sinänsä täsmäisi kilometrien suunnilleen oikeaan määrään. Suurin murhe, SBC, uusittu 2014 kuittien mukaan.
Onko noissa alkupään 211 sedaneissa jotain muuta erikoista jota pitäis tarkistella läpi, verrattuna väyryseen?
Jarruputket takaa, oliko syylari/laaikonjäähy murheina näissä.
Aika pienillä kilsoilla SBC vaihdettu ...
Aika pienillä kilsoilla SBC vaihdettu ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Jos Suomeen tuontia aiemmalta ajalta ei löydy huolloista tietoja niin tarkoittaa että sinä aikana mittari on pyörinyt taaksekin päin.
Ei huoltokirjat yks kaks vai "katoa".
Kummankin takaoven välissä muovisen kynnyskotelon takapää. Onko muovikotelo hangannut maalin puhki?
Takakaaret?
Ei huoltokirjat yks kaks vai "katoa".
Kummankin takaoven välissä muovisen kynnyskotelon takapää. Onko muovikotelo hangannut maalin puhki?
Takakaaret?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Kilometrit pitänee paikkansa, vehon maahantuoma -06 ja silloin alle 20tkm, nyt 200008 lukema, säännöllisesti huollettu (kuitit ja huoltokirja löytyy).
Ainoa murhe on jäykkä ohjaus. Nesteet kyllä ihan alarajalla. Pumppu kuulostaa terveeltä eikä vuotoja. Törmäsin samaan ongelmaan naapurifoorumilla, jossa ongelma oli ratkennut nivelten rasvauksella. Onkos tossa nyt muita vaihtoehtoja? Suodatin tukossa tms?
Ainoa murhe on jäykkä ohjaus. Nesteet kyllä ihan alarajalla. Pumppu kuulostaa terveeltä eikä vuotoja. Törmäsin samaan ongelmaan naapurifoorumilla, jossa ongelma oli ratkennut nivelten rasvauksella. Onkos tossa nyt muita vaihtoehtoja? Suodatin tukossa tms?
11v ja 200000km...Ja SBC sökö? Jos jarrunesteitä koskaan vaihdettu niin Ei ei ei...sv22 kirjoitti:Kuitin mukaan kuukaus sitte vaihettu, 1290€ + työt
Koittanu vältellä SBC:tä mut eikös siinä kilsojen lisäksi aikakin vaikuta? Kuitenkin 11v kesti.
Veho varaan en kyllä laskisi yhtään kilometrien paikkansapitävyydestä. 04-06 aikana on kyllä hyvin aikaa sormeilla autosta yhtä ja toista.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!

Eli 213 parametrinen ohjaus? Ai hitto ku siitä sitä ongelmaa jännä lähtee ettimään. Pitää suositella kaverille et enenen kauppoja hoitavat kuntoon.
Syytä ei tiedä vaihtoon, mutta vaihdettu silti joten siitä ei kai 10v sisään tarvis murehtia. Kelpais toisaalta itekin ostaa tommonen jossa huoltokirja liikkeissä täytetty 20tkm välein (suomen puolella siis, 17tkm eka merkintä) ja kuitit kaikesta. Alle vuos sitte taka-sam uusittu, laatikkoöljyt kahteen kertaan vaihettu mitä äkkisilmäyksellä selasin. Melko tarkalla pidolla ollut. Ja joo, olihan siihen vuoden sisään turbokin uusittu. Pulttien kannoista päätellen suuttimetkin käytetty vastikään irti.
Ei mitään ihmeellistä siinä että SBC yksikkö on jouduttu vaihtamaan noilla kilometreillä.
Parametriohjaukselle tulee ESP boksilta ohjaus jotain kautta, etu-samin alla on ainakin joissain vuosimalleissa yksi liitin joka voi olla hapettunut tai sitten yksinkertaisesti johto poikki tai venttiili rikki. Venttiili helppo vaihtaa, taitaa maksaa muutaman satasen.
Parametriohjaukselle tulee ESP boksilta ohjaus jotain kautta, etu-samin alla on ainakin joissain vuosimalleissa yksi liitin joka voi olla hapettunut tai sitten yksinkertaisesti johto poikki tai venttiili rikki. Venttiili helppo vaihtaa, taitaa maksaa muutaman satasen.
wiimax.fi
Saakos tuota kokeiltua yleismittarilla? Millaista sieltä johdon päästä pitäisi tulla? Ja toistepäin, voiko venttiilille syöttää suoraan 12V ja kokeilla keveneekö?
Itellä väykässä ei ole säätyvää ohjausta mutta hammastanko on semmosesta missä oli, pistoke siis löytyy. Siinä en mitään eroa huomannut hammastankojen jäykkyydessä, paikkoillaankin suht kepeesti ratti pyörii.
Itellä väykässä ei ole säätyvää ohjausta mutta hammastanko on semmosesta missä oli, pistoke siis löytyy. Siinä en mitään eroa huomannut hammastankojen jäykkyydessä, paikkoillaankin suht kepeesti ratti pyörii.
En osaa vastata noihin kysymyksiin muuta kuin että virtapiirikaavion perusteella löytyy johdotus jonka kunnon voi tietysti mitata.
Omalle kohdalle on sattunut muutama noita korjattavaksi, ainakin nämä
- ESP ohjainlaitteen liitinkampa hapettunut (oli joku muukin häiriö)
- liitin hapettunut etu-samin alla
- moottoria vaihtaessa rikki kolautettu venttiili syyllinenkin oli sitten tiedossa
Omalle kohdalle on sattunut muutama noita korjattavaksi, ainakin nämä
- ESP ohjainlaitteen liitinkampa hapettunut (oli joku muukin häiriö)
- liitin hapettunut etu-samin alla
- moottoria vaihtaessa rikki kolautettu venttiili syyllinenkin oli sitten tiedossa

wiimax.fi
Kaveri soitteli et vielä semmonen murhe pidemmällä lenkillä ilmennyt et lämmöt ei yli 50 meinaa nousta, ajotietokoneen kulutus after start näytöllä pyörii maantieajossa 10 pinnassa. Olikos näissä vielä samaa kuin 61X cdi koneissa et termarin joutuu hyvinkin herkästi uusia ja mielellään vielä kaks peräkkäin? Liekö toi korkea kulutus seuraus matalista lämmöistä?
Pitäis huomenna mennä seuraksi liikkeeseen keskustelemaan aiheesta, sai viikonlopun yli koeajoon.
Pitäis huomenna mennä seuraksi liikkeeseen keskustelemaan aiheesta, sai viikonlopun yli koeajoon.
Mittailin johtojen päästä tyhjäkäynnillä, 0,02V antoi venttiilille ilman et rattia käänteli. Kuulostaa aika vähältä.
Edit: saman antaa lampun takaa liitoksesta, ei muutu rattia käännellessä. Mistähän löytyis kytkentäkaaviota, google ei kerro, eikä kaikkia johtoja viittis purkaa ainakaan ennen kaupantekoa.
Edit: saman antaa lampun takaa liitoksesta, ei muutu rattia käännellessä. Mistähän löytyis kytkentäkaaviota, google ei kerro, eikä kaikkia johtoja viittis purkaa ainakaan ennen kaupantekoa.
Kävi kaveri tänään kirjoittamas nimen paperiin, 202 vaihtui 211. Jännä kun konttorillakin sanoivat et jäykkä ohjaus ihan normaalia, mutta selvitellään täs nyt ajan kanssa mitä sen kanssa keksii. Ajettavissa on, mutta ei E sarjalaisessa pitäis joutua kuntoilemaan ratin väännön kanssa.
Semmonen vielä tähän, miten pitää varautua noiden boksien liittimien irrotteluun? Ilmeisesti sieltä abs-boksin päästä lähtee johdot venttiilille, oikean värisiä ei sinne kuskin puolelle sulakerasiaan näyttäny äkkiseltään tulevan. Pitäis olla semmonen (autodata) monitoimiohjausmoduli 1, B41 josta ohjaustehostimen paineventtiili saa virran. Alkuun jos mittais piipillä johdot et ei matkalla katkoksia. Mutta riittääkö avain pois virtalukosta ja X minuuttia odottelua vai akku irti?
Semmonen vielä tähän, miten pitää varautua noiden boksien liittimien irrotteluun? Ilmeisesti sieltä abs-boksin päästä lähtee johdot venttiilille, oikean värisiä ei sinne kuskin puolelle sulakerasiaan näyttäny äkkiseltään tulevan. Pitäis olla semmonen (autodata) monitoimiohjausmoduli 1, B41 josta ohjaustehostimen paineventtiili saa virran. Alkuun jos mittais piipillä johdot et ei matkalla katkoksia. Mutta riittääkö avain pois virtalukosta ja X minuuttia odottelua vai akku irti?