VIN-ihmettelyä
VIN-ihmettelyä
Moi!
Tuon 300CDT:n ( viewtopic.php?t=58056 ) papereita kun tarkastelin, mietin mitä tarkoittaa, kun rekisteriotteessa ja huoltokirjassa on kaksi eri VIN:iä.
Löytyy sekä WDBAB53A6DB003722 että WDB12315312003722
joista tuo jälkimmäinen löytyy meistettynä konehuoneesta, tuulilasin alapuolelta. Löytyykö nro myös jostain muualta?
Mikähän tuo enemmän kirjaimia sisältävä nro on/tarkoittaa?
Löytyykö jostain netistä toimivaa VIN-dekooderia nykyään?
Tuon 300CDT:n ( viewtopic.php?t=58056 ) papereita kun tarkastelin, mietin mitä tarkoittaa, kun rekisteriotteessa ja huoltokirjassa on kaksi eri VIN:iä.
Löytyy sekä WDBAB53A6DB003722 että WDB12315312003722
joista tuo jälkimmäinen löytyy meistettynä konehuoneesta, tuulilasin alapuolelta. Löytyykö nro myös jostain muualta?
Mikähän tuo enemmän kirjaimia sisältävä nro on/tarkoittaa?
Löytyykö jostain netistä toimivaa VIN-dekooderia nykyään?
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Ensimmäisen numeron mukaan -83 , jälkimmäisen mukaan -80.
En katsonut EPC:stä kun ei nyt ole käytettävissä, tuolla kokeilin:
http://www.vindecoder.pl/WDB12315312003722
En katsonut EPC:stä kun ei nyt ole käytettävissä, tuolla kokeilin:
http://www.vindecoder.pl/WDB12315312003722
Tuo eka on jenkkimallin VIN ja toinen euroopan mallinen. Sarjanumerohan on molemmissa sama: 003722. Jenkkeihin vietävissä on pitänyt olla se niiden standardin mukainen VIN. Siitä seleviää tosiaan itsessään jo kaikkea tietoa. Euroopan mallisesta selviää, että pirssi on mallia 123.153 eli 123-mallin coupé 3-litraisella turbodieselillä.
EDIT:
EPC:stä ei löytynyt datakorttia kummallakaan numerolla.
t.
Risto
EDIT:
EPC:stä ei löytynyt datakorttia kummallakaan numerolla.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
dealer kirjoitti:Ensimmäisen numeron mukaan -83 , jälkimmäisen mukaan -80.
Suuret kiitokset!Roisto kirjoitti:Tuo eka on jenkkimallin VIN ja toinen euroopan mallinen. Sarjanumerohan on molemmissa sama: 003722. Jenkkeihin vietävissä on pitänyt olla se niiden standardin mukainen VIN. Siitä seleviää tosiaan itsessään jo kaikkea tietoa. Euroopan mallisesta selviää, että pirssi on mallia 123.153 eli 123-mallin coupé 3-litraisella turbodieselillä.
EDIT:
EPC:stä ei löytynyt datakorttia kummallakaan numerolla.
t.
Risto
On kyllä vuosimallia -83. (-80 ei kai vielä edes tehty turbotettuna?)
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
dealer kirjoitti:En katsonut EPC:stä
Yritän tänäänkin oppia uutta (tyhmän on helppo löytää uutta opittavaa): Mikä on "EPC"?Roisto kirjoitti:EPC:stä ei löytynyt datakorttia kummallakaan numerolla.

*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Sähköinen varaosaluettelo (Electronic Parts Catalog). Toinen raamattu on WIS – sähköinen korjauskäsikirja. Mm. M-B-Klubin jäsenet pääsee tutkailemaan noita. 123:een ei vaan taida olla kuin osaluettelo noissa.tasty kirjoitti:Yritän tänäänkin oppia uutta (tyhmän on helppo löytää uutta opittavaa): Mikä on "EPC"?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla