
Mb 320 cdi vm -01 290 000km
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24.3.2016 22:37
Mb 320 cdi vm -01 290 000km
Moro jätkät! Sori jos kyseistä juttua ollu täällä mutta aihe koskee edellä mainittua asiaa. Eli olisin kiinnostunut edellämainitusta meisselistä. Kysymys koskee varmatoimisuutta. Eli tiedän väyrysen ruosteongelmat mutta kysymys kuuluu että eroaako kyseinen tekniikka muuten kuin että 2 sylkkää enemmän niin tuosta 220 CDI stä? Kun nettiauton mukaan 220 tekniikalla menty 600-800 000 km mutta ei 320 tekniikalla. Selittyykö tuo sillä että 220 käytettynä taksina ja 320 ei. Vai onko tossa 320 joku heikko lenkki. Eli pohjautuuko 320 samaan lohkoon kun 220 mutta vain kaksi sylinteriä enemmän. Kun aina kuulee että joo puoli milliä on sisäänajo 200 deelle (124) mutta mites nuo cdi koneet ja etenkin 320? Ja auttakaa joku asiasta TIETÄVÄ ei tarvita 13 v jonnejen kommentteja koska kyseisen auton osto tosissaa mielessä. 

Kyllä 320cdi kestää siinä missä 200-220-270.
Cdi murheet noin yleensä on varmaan tiedossa, niitä turhaa tässä luetella, mutta tosiaan perusmoottori on kestävä.
Kuutosia ei ole paljon ajettuina juuri siitä syystä ettei niitä taksiin tai muuhun paljon kilometrejä keräävään ajoon ole osteltu, ja onhan niitä muutenkin paljon vähemmän.
Se on sitten toinen juttu missä kunnossa mikäkin yksilö on ja mitä vikaa mahdollisesti tulossa, 15 vuotta vanhoissa autoissa.
Cdi murheet noin yleensä on varmaan tiedossa, niitä turhaa tässä luetella, mutta tosiaan perusmoottori on kestävä.
Kuutosia ei ole paljon ajettuina juuri siitä syystä ettei niitä taksiin tai muuhun paljon kilometrejä keräävään ajoon ole osteltu, ja onhan niitä muutenkin paljon vähemmän.
Se on sitten toinen juttu missä kunnossa mikäkin yksilö on ja mitä vikaa mahdollisesti tulossa, 15 vuotta vanhoissa autoissa.
wiimax.fi
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24.3.2016 22:37
dealer kirjoitti:Kyllä 320cdi kestää siinä missä 200-220-270.
Cdi murheet noin yleensä on varmaan tiedossa, niitä turhaa tässä luetella, mutta tosiaan perusmoottori on kestävä.
Kuutosia ei ole paljon ajettuina juuri siitä syystä ettei niitä taksiin tai muuhun paljon kilometrejä keräävään ajoon ole osteltu, ja onhan niitä muutenkin paljon vähemmän.
Se on sitten toinen juttu missä kunnossa mikäkin yksilö on ja mitä vikaa mahdollisesti tulossa, 15 vuotta vanhoissa autoissa.
Tarkoitat tolla 15 v vanhalla autojutulla jarruja jne vai?
Ja toinen asia että kun olen nähnyt ja kuullut siitä suutinongelmasta niin onko niille joko km määrä missä ne suuttimet rupee falskaamaan vai onko käytöstä kiinni?
Ja onko Dealerilla ollut kysesistä pirssiä. Elikkä tuossa yksilössä olisi lohkolämppäri mutta eräissä muissa webasto. Että lähteekö se lohkollakin suomen talvessa tulille?

Jarrujakin, mutta sitä että saattaahan vikaa olla ja tulla melkein mihin vaan kun autolla alkaa olla ikää ja kilometrejä takana.
Suuttimien vaihdolle ei voi sanoa kilometrirajoja.
Minulla on ollut 320cdi vain niin lyhyen aikaa etten voi oman auton kokemuksesta kertoa, mutta pojalla on ollut pari vuotta tuollainen väyrynen ajossa. Toki lähtee käyntiin lohkolämmittimellä, ja onhan se näissä vielä lohkossa oleva vastus.
Suuttimien vaihdolle ei voi sanoa kilometrirajoja.
Minulla on ollut 320cdi vain niin lyhyen aikaa etten voi oman auton kokemuksesta kertoa, mutta pojalla on ollut pari vuotta tuollainen väyrynen ajossa. Toki lähtee käyntiin lohkolämmittimellä, ja onhan se näissä vielä lohkossa oleva vastus.
wiimax.fi
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24.3.2016 22:37
dealer kirjoitti:Jarrujakin, mutta sitä että saattaahan vikaa olla ja tulla melkein mihin vaan kun autolla alkaa olla ikää ja kilometrejä takana.
Suuttimien vaihdolle ei voi sanoa kilometrirajoja.
Minulla on ollut 320cdi vain niin lyhyen aikaa etten voi oman auton kokemuksesta kertoa, mutta pojalla on ollut pari vuotta tuollainen väyrynen ajossa. Toki lähtee käyntiin lohkolämmittimellä, ja onhan se näissä vielä lohkossa oleva vastus.
Lohkossa oleva vastus?
Onko tuo automaatti kuinka kestävä verrattuna esim bmw tai volleen? Että meneekö yleensä vaan öljyjenvaiholla vai pitääkö noilla kilsoilla varautua tonnin kahen lootaremppaan?
Minkälainen oli sinun kokemuksesi kyseisestä väykystä Dealer? Plussat ja miinukset?
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24.3.2016 22:37
Aika hyvä xDLeemu kirjoitti:Ottaa volvon ja bemarin, niin niillä voi yhdessä päästä saman määrän kuin mersulla yksinäänKarponparhaat kirjoitti: Onko tuo automaatti kuinka kestävä verrattuna esim bmw tai volleen?
Lähinnä hain että onko ne niinkun ihan puolmilliä kestäviä vai yksilöstä riippuen ja käytöstä?
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 13.12.2014 13:35
- Paikkakunta: Itä-Suomi
No kyllähän se on sekä tuurista että huolenpidosta kiinni. Ei se mikään kone huoltamatta kunnossa pysy. Laatikkoon toki ois hyvä öljyt säännöllisesti vaihdella, mutta ei kaikki välitä. Kuluvia osia saa noissa kilometreissä aina varautua vaihtamaan myös, se kuuluu asiaan.Karponparhaat kirjoitti:Aika hyvä xDLeemu kirjoitti:Ottaa volvon ja bemarin, niin niillä voi yhdessä päästä saman määrän kuin mersulla yksinäänKarponparhaat kirjoitti: Onko tuo automaatti kuinka kestävä verrattuna esim bmw tai volleen?
Lähinnä hain että onko ne niinkun ihan puolmilliä kestäviä vai yksilöstä riippuen ja käytöstä?
S211 E270CDI -04
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 13.12.2014 13:35
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Jep, näinhän se on. Monellahan on näitä ollut ja ongelmia ilmennyt sitten +300-400tkm lukemissa. Ilmeisesti kuitenkin kestäneet taas vieläkin pitempään osalla, että mistäpä noita tietää.Leemu kirjoitti:Tämä jos käy ilmi luotettavasta huoltohistoriasta, niin on aika pieni riski että mitään kovin isoa remonttia joutuu lootalle tekemään.Jasper Newton kirjoitti: Laatikkoon toki ois hyvä öljyt säännöllisesti vaihdella
Ne kun näkyvät toisin paikoin kestävän 300-400tkm. melkein vallan huoltamattakin
S211 E270CDI -04
Kyseessä kuitenkin jo "modernimpi" auto tekniikaltaan, kuitenkin 15v vanha, niin itse katsoisin huoltohistorian tarkkaan. Sillä on oikeasti vaikutusta onko huollettu ajallaan sekä myös siitä että missä huollettu.
Takuuvarmasti saattaa tulla jonkin näköistä perus kuluvien osien vaihtoa, jarrulevyt/palat käsijarrukengät, mahdollisesti voi tietysti hajota myös laturi, apulaitehihnan voi joutua vaihtamaan sekä ohjainrullat yms. Ilmastoinnin muistaa myös testata että kompura oikeasti kytkeytyy päälle eikä vain näyttöön ilmesty teksti "ac on" tms, mahdotonta täältä kertoa netin välityksellä näitä, jokainen auto on yksilö ja hyvin huollettuna yleisesti ottaen autot kestävät myös hyvin. Jos huoltohistoria näyttää että nyrkkipajalla on moottoriöljyt vaihdettu niin se ei juuri kerro mitään.... Suuttimet kestävät varmaan sen 300-500tkm yksilöitä nämäkin, suuttimien pohjatiivisteet myös yksilötapauksia, joskus kestää kauan joskus ei, kannattaa todella tutkailla auton yleisilmettä sisältä päältä ja moottoritilasta.
Lampulla näkee jo helposti ostaessa esim jarrujen yleiskunnon, koeajolla kokeilee kaiken mahdollisen ja mahdottoman ja ajaa muuallakin kuin sileällä maantiellä.
Sitten tarkastelee tietysti tuulilasista halkeamat ->MYÖS ALAREUNASTA<- jossa tummennus, sieltä hankala nähdä niitä halkeaman alkuja jotka yleensä leviävät sitten näkökenttään sieltä myöhemmin. Kannattaa myös tuon ikäisessä autossa katsoa onko miten paljon ruostetta kaarissa tai kiveniskuja keulassa ja niiden myötä alkavaa kukintaa.
Tässä nyt ne perus jutut.
Renkaiden kulutuspinnat muistaa myös tarkastaa, kurkkaa myös moottoritilasta yleisilmeen, nesteiden tasot ja nesteiden värit katsoo öljykorkin alle, jos akku konehuoneessa ja akussa se "silmä" niin kurkkaa sieltäkin mitä näyttää. Niistä sekä auton yleisilmeestä sekä huoltohistoriasta pystyy jo helposti tekemään päässään yleisen käsityksen auton historiasta. Omaksi päätökseksi jää sitten onko auto halutunlainen.
Takuuvarmasti saattaa tulla jonkin näköistä perus kuluvien osien vaihtoa, jarrulevyt/palat käsijarrukengät, mahdollisesti voi tietysti hajota myös laturi, apulaitehihnan voi joutua vaihtamaan sekä ohjainrullat yms. Ilmastoinnin muistaa myös testata että kompura oikeasti kytkeytyy päälle eikä vain näyttöön ilmesty teksti "ac on" tms, mahdotonta täältä kertoa netin välityksellä näitä, jokainen auto on yksilö ja hyvin huollettuna yleisesti ottaen autot kestävät myös hyvin. Jos huoltohistoria näyttää että nyrkkipajalla on moottoriöljyt vaihdettu niin se ei juuri kerro mitään.... Suuttimet kestävät varmaan sen 300-500tkm yksilöitä nämäkin, suuttimien pohjatiivisteet myös yksilötapauksia, joskus kestää kauan joskus ei, kannattaa todella tutkailla auton yleisilmettä sisältä päältä ja moottoritilasta.
Lampulla näkee jo helposti ostaessa esim jarrujen yleiskunnon, koeajolla kokeilee kaiken mahdollisen ja mahdottoman ja ajaa muuallakin kuin sileällä maantiellä.
Sitten tarkastelee tietysti tuulilasista halkeamat ->MYÖS ALAREUNASTA<- jossa tummennus, sieltä hankala nähdä niitä halkeaman alkuja jotka yleensä leviävät sitten näkökenttään sieltä myöhemmin. Kannattaa myös tuon ikäisessä autossa katsoa onko miten paljon ruostetta kaarissa tai kiveniskuja keulassa ja niiden myötä alkavaa kukintaa.
Tässä nyt ne perus jutut.
Renkaiden kulutuspinnat muistaa myös tarkastaa, kurkkaa myös moottoritilasta yleisilmeen, nesteiden tasot ja nesteiden värit katsoo öljykorkin alle, jos akku konehuoneessa ja akussa se "silmä" niin kurkkaa sieltäkin mitä näyttää. Niistä sekä auton yleisilmeestä sekä huoltohistoriasta pystyy jo helposti tekemään päässään yleisen käsityksen auton historiasta. Omaksi päätökseksi jää sitten onko auto halutunlainen.

-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24.3.2016 22:37
Kiitti kaikille vastanneille omista näkemyksistä. Mutta en nyt usko että tuo yksilö noilla kilsoilla syö öljyä, ainkaan paljoa. Mutta miten sä nyt senkin tarkistat jos ajat jonkun 40km lenkin? Ja tietääkö kukaan mikä tuon laatikon tyyppikoodi on? Ja kun tossa 320 cdi ssä on se melkeen 500nm vääntöä ni onko esim 220 cdi ssä sama?
Mutta tärkein. Myyjä sanoi että vakkari ei aina toimi niin tietääkö kukaan syytä. Mun mielestä aika jännä. Ite oisin sitä mieltä että joko toimii tai ei ...
Mutta tärkein. Myyjä sanoi että vakkari ei aina toimi niin tietääkö kukaan syytä. Mun mielestä aika jännä. Ite oisin sitä mieltä että joko toimii tai ei ...
Karponparhaat kirjoitti:Kiitti kaikille vastanneille omista näkemyksistä. Mutta en nyt usko että tuo yksilö noilla kilsoilla syö öljyä, ainkaan paljoa. Mutta miten sä nyt senkin tarkistat jos ajat jonkun 40km lenkin? Ja tietääkö kukaan mikä tuon laatikon tyyppikoodi on? Ja kun tossa 320 cdi ssä on se melkeen 500nm vääntöä ni onko esim 220 cdi ssä sama?
Mutta tärkein. Myyjä sanoi että vakkari ei aina toimi niin tietääkö kukaan syytä. Mun mielestä aika jännä. Ite oisin sitä mieltä että joko toimii tai ei ...
No ei neloskoneessa vääntöjä ole kun puolet tuosta.
Jos vakkari ei toimi niin pitää ensin testata ettei ole vikatilassa, koneen pitää ottaa yli 3000 kierroksia ajossa. Jos vaan ei mee päälle tai hypää pois titetyssä nopeudessa, voi johtua erikokoisista renkaista, tai vioista pyörimisnopeusanturista.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Cdi moottori tuntuu harvemmin syömällä syövän öljyä, itselläni nuo lyhyet koneet on vuotanut mutta 15tkm aikana ei ole tarvinnut lisätä ollenkaan (kun vuodot korjattu).
Kaverilla oli puoli miljoonaa ajettu 320cdi, ei oikeastaan mitään ongelmia jos ruostetta ei lasketa ja se sai kovaa kyytiä.
Kaverilla oli puoli miljoonaa ajettu 320cdi, ei oikeastaan mitään ongelmia jos ruostetta ei lasketa ja se sai kovaa kyytiä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24.3.2016 22:37
MHe kirjoitti:Karponparhaat kirjoitti:Kiitti kaikille vastanneille omista näkemyksistä. Mutta en nyt usko että tuo yksilö noilla kilsoilla syö öljyä, ainkaan paljoa. Mutta miten sä nyt senkin tarkistat jos ajat jonkun 40km lenkin? Ja tietääkö kukaan mikä tuon laatikon tyyppikoodi on? Ja kun tossa 320 cdi ssä on se melkeen 500nm vääntöä ni onko esim 220 cdi ssä sama?
Mutta tärkein. Myyjä sanoi että vakkari ei aina toimi niin tietääkö kukaan syytä. Mun mielestä aika jännä. Ite oisin sitä mieltä että joko toimii tai ei ...
No ei neloskoneessa vääntöjä ole kun puolet tuosta.
Jos vakkari ei toimi niin pitää ensin testata ettei ole vikatilassa, koneen pitää ottaa yli 3000 kierroksia ajossa. Jos vaan ei mee päälle tai hypää pois titetyssä nopeudessa, voi johtua erikokoisista renkaista, tai vioista pyörimisnopeusanturista.
Joo kai se on sanomattakin selvää että kutosessa enemmän vääntöä. Mutta kännissä kun kirjottaa niin ei välttämättä aina mee ajatus ja sanat oikein

Mut jokatapauksessa. Porukat puhuu aina että cdi koneet ei talvella ole lämpimiä. Allekirjoitatteko?
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24.3.2016 22:37
Mulla on molemmissa allekirjoituksen autoissa webastot ni paha sanoo... ilman webaa väykyn moottorilämmöt ei raketin lailla nouse, mutta kun pääsee yli kuudenkympin alkaa kabiiniinkin lämpöö riittämään vaikka tuuilasille vähän huonosti puhaltaakin ja takalasit kyllä kovilla pakkasilla huurtuu jos takapenkillä väkee. Ja termari pitää vaihdella muutaman vuoden välein että nousee lämmöt kahdeksaankymppiin.
Ei se lastutus varmaan yhdenkään koneen kestävyyttä paranna, mutta paha se on sanoo paljonko nopeemmin paikat antautuu. Naapurifoorumin tuikun viritysthreadi kannattaa käydä lukaisemassa.
Ei se lastutus varmaan yhdenkään koneen kestävyyttä paranna, mutta paha se on sanoo paljonko nopeemmin paikat antautuu. Naapurifoorumin tuikun viritysthreadi kannattaa käydä lukaisemassa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24.3.2016 22:37
W211 on eri kun siinä se sähkölämppä on puhaltimen kanavassa suoraan.
Termostaatista; helpohko vaihtaa kun on koneen edessä ylhäällä, railiputki on vähän tiellä, osa on vaan suhteessa kallis kun tulee aina 'kopan' kanssa eikä pelkkänä elementtinä. EGR:n poiskytkeminen ohjelmoinnissa sitten hidastaa edelleeen lämpeämistä, mutta ehkä edut painaa enemmän kupissa kuin haitat.
Termostaatista; helpohko vaihtaa kun on koneen edessä ylhäällä, railiputki on vähän tiellä, osa on vaan suhteessa kallis kun tulee aina 'kopan' kanssa eikä pelkkänä elementtinä. EGR:n poiskytkeminen ohjelmoinnissa sitten hidastaa edelleeen lämpeämistä, mutta ehkä edut painaa enemmän kupissa kuin haitat.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24.3.2016 22:37
Vähän lisätietoa mesestä jonka ehkä aion ostaa.
Eli ajettu 290 000k.
Suomiauto.
Ollut uudesta asti jollain vanhalla jyyrällä.
Elegance varustetaso. On nahkaa, vakkari, ortopedi, uudet renkaat, lohko ja sisäpistoke yms.
Myyjä sanoo että ruostetta ei muualla kun molemmissa etuloksuissa joku pieni täplä.
Vehon huoltokirja ja aina siellä käytetty.
Mutta se hinta. Se on 5500e. Oletteko mitä mieltä kyseisestä paketista? Lähinnä että onko hinta yläkanttiin vai ei?
Ja nyt jos tulee myönteisiä vastauksia niin haen pois on tuo väykkykuume todella kova. Ja sitä ei ainakaan alenna tuo tekniikka
Eli ajettu 290 000k.
Suomiauto.
Ollut uudesta asti jollain vanhalla jyyrällä.
Elegance varustetaso. On nahkaa, vakkari, ortopedi, uudet renkaat, lohko ja sisäpistoke yms.
Myyjä sanoo että ruostetta ei muualla kun molemmissa etuloksuissa joku pieni täplä.
Vehon huoltokirja ja aina siellä käytetty.
Mutta se hinta. Se on 5500e. Oletteko mitä mieltä kyseisestä paketista? Lähinnä että onko hinta yläkanttiin vai ei?
Ja nyt jos tulee myönteisiä vastauksia niin haen pois on tuo väykkykuume todella kova. Ja sitä ei ainakaan alenna tuo tekniikka

Oman väyrysen oksidoitumista seuranneena kun pääset auton livenä näkemään niin zoomaa ruostetutka seuraaviin kohtiin; Takaluukun lukon reiän ympärys, rekisterikilven valojen ympärys, lokarien kaaret, kylkilistojen aluset, ovien tiivisteiden aluset niiin ylä- kuin alapuolelta, etummaisten nostokumien ympäristö, etujousikuppien kiinnitys. Sitten silmältä piilossa olevia on sivumuovien alustat, takapuskurin sisällä olevat renkaan takan olevat 'kaivot'. Hintoja en ole seurannut, sen tiedän että omasta ei taitaisi edes kahtatonnia saada, siksi en sitä myykään 

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Toi ei nyt vaan kuulosta kovin uskottavalta, edellinen oma suomiväykky vm.-97 ylimaalattiin ensimmäisen kerran jo 2003 vuonnaKarponparhaat kirjoitti: Suomiauto.
Myyjä sanoo että ruostetta ei muualla kun molemmissa etuloksuissa joku pieni täplä.

Se että päälleppäin ei paljon ruostetta näy, ei kyllä kerro mitään siitä paljon siellä on ruostetta pohjassa ja koteloissa ym. Jos ei myyjä ole vaikka koskaan sinne katsonukkaan.
Jos on ruosteeton väykky (mitä kovasti epäilen.) hinta voisi olla noin kova, mutta parin tonnin autojahan nämä on normikunnossa.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24.3.2016 22:37
Joo. No mutta jos se Noroljanin väyrynen on ollu joku vanha hesan taxi niin voi olla vähän eri asia kun tuo.
Tuo on kuulemma ollut Lapissa uudesta asti. Että sielä ei tietääkseni suolata teitä? Ainakaan niin paljoa kun täällä etelässä.
Onko muuten noissa 320 cdi ssä mekaaninen flekti vai sähkö? Ja kaksi flektiähän kyseisessä pelissä on. Lähinnä siksi kysyn kun pari kaveria väitteli että kumpi siinä on.
Osaako kukaa kertoo paljonko olis diesel vero tohon vehkeeseen? Katoin netistä ni liikennevakuutus olisi 1100e vuosi nollaprosenteilla. Ja oli se mitä hyvänsä niin se ei mahd kauppoja kaada mutta kunhan nyt aattelin kysyä että millaisiin summiin syytä varautua?
Entä kuinka kauan hehkut kestää? 100k, 200k? Ja kuinka helppo ne on vaihtaa. Tähän mennessä mulla ollut vaan bensacorolla niin voi olla jonkun mielestä tyhmiä kysymyksiä mutta sopu sijaa antaa

Tuo on kuulemma ollut Lapissa uudesta asti. Että sielä ei tietääkseni suolata teitä? Ainakaan niin paljoa kun täällä etelässä.
Onko muuten noissa 320 cdi ssä mekaaninen flekti vai sähkö? Ja kaksi flektiähän kyseisessä pelissä on. Lähinnä siksi kysyn kun pari kaveria väitteli että kumpi siinä on.
Osaako kukaa kertoo paljonko olis diesel vero tohon vehkeeseen? Katoin netistä ni liikennevakuutus olisi 1100e vuosi nollaprosenteilla. Ja oli se mitä hyvänsä niin se ei mahd kauppoja kaada mutta kunhan nyt aattelin kysyä että millaisiin summiin syytä varautua?
Entä kuinka kauan hehkut kestää? 100k, 200k? Ja kuinka helppo ne on vaihtaa. Tähän mennessä mulla ollut vaan bensacorolla niin voi olla jonkun mielestä tyhmiä kysymyksiä mutta sopu sijaa antaa

210 korinen autohan pitää käydä läpi samalla tavalla kuin mikä tahansa muukin käytetty auto jos on ostaminen mielessä.
Jos ajatellaan että tekniikka kaikin puolin toimii ja sisustus on ehjä niin kyllä auton hinnan ratkaisee ruosteen määrä.
Siitä ei ole tässä tapauksessa kyse että onko ruostetta vaan kuinka paljon sitä on!
Tottakai on merkitystä että miten autosta on huolehdittu. Mutta ns. suomi auto ja normaalikäytössä ollut eli ei mikään kesä-harrasteauto niin uskallan väittää että varmuudella on ruostetta muuallakin.
Ja kyllä Lapissakin teitä suolataan.
Vai mitä Lappi sulle tarkoittaa? Oulusta ylöspäin? Vai Roista ylöspäin?
Mulla ehkä jotain Sodankylästä ylöspäin. Siellä ei juuri suolaa näy.
Jos hehkut toimii tällä hetkellä niin muuten sillä ei ole yhtään mitään merkitystä. Jos meinaat autolla jonkin aikaa ajaa niin melko varmaan jossain vaiheessa joudut vaihtamaan. Hinnaltaan asialla ei ole merkitystä kun vertaa ylläpitokuluihin muuten.
Ainoa hehkuen kanssa huomioitava asia että jos on jo pidempään ajettu että joku on ollut pimeänä niin katkeaminen on mahdollista ja sitten menee isotöisemmäksi. Muuten helppo itse vaihtaa.
Mutta vilpitön neuvo: Ruostetta ON alustassa, koteloissa ym. paikoissa mitä on kaupantekotilanteessa vaikea katsoa. Kyse on vain siitä minkä verran se häiritsee auton omistajaa ja katsastusmiestä. Hinnan lisäksi
Jos ajatellaan että tekniikka kaikin puolin toimii ja sisustus on ehjä niin kyllä auton hinnan ratkaisee ruosteen määrä.
Siitä ei ole tässä tapauksessa kyse että onko ruostetta vaan kuinka paljon sitä on!
Tottakai on merkitystä että miten autosta on huolehdittu. Mutta ns. suomi auto ja normaalikäytössä ollut eli ei mikään kesä-harrasteauto niin uskallan väittää että varmuudella on ruostetta muuallakin.
Ja kyllä Lapissakin teitä suolataan.
Vai mitä Lappi sulle tarkoittaa? Oulusta ylöspäin? Vai Roista ylöspäin?
Mulla ehkä jotain Sodankylästä ylöspäin. Siellä ei juuri suolaa näy.
Jos hehkut toimii tällä hetkellä niin muuten sillä ei ole yhtään mitään merkitystä. Jos meinaat autolla jonkin aikaa ajaa niin melko varmaan jossain vaiheessa joudut vaihtamaan. Hinnaltaan asialla ei ole merkitystä kun vertaa ylläpitokuluihin muuten.
Ainoa hehkuen kanssa huomioitava asia että jos on jo pidempään ajettu että joku on ollut pimeänä niin katkeaminen on mahdollista ja sitten menee isotöisemmäksi. Muuten helppo itse vaihtaa.
Mutta vilpitön neuvo: Ruostetta ON alustassa, koteloissa ym. paikoissa mitä on kaupantekotilanteessa vaikea katsoa. Kyse on vain siitä minkä verran se häiritsee auton omistajaa ja katsastusmiestä. Hinnan lisäksi
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24.3.2016 22:37
Tarkottaa mitä tarkottaa. Muoniosta oli tarkalleen kyse. Ja mikä sulle tarkottaa Oulusta ylöspäin? Oulu ei oo kyllä Lappia nähnykkää... Mutta asiasta kolmanteen pointti nyt olikin että Myyjä sanoi että auto ollut uudesta asti Lapissa. Ja juu täytyy oikein kunnolla tutkia. Se hallinosturi auttaisi kivasti asiaa.
Kyllä se kai täytyy loppuviikosta mennä tutkimaan ihan niikun oikein kunnolla päiväsaikaan.
Asia mitä eniten mietin on se että viitsiikö nykypäivänä laittaa Väyryseen tuon rahasumman. Sen tiedän että tekniikka yms pitäisi olla suht kestävää mutta se että pitääkö sitä joka toinen vuosi hitsailla?
Kyllä se kai täytyy loppuviikosta mennä tutkimaan ihan niikun oikein kunnolla päiväsaikaan.

Asia mitä eniten mietin on se että viitsiikö nykypäivänä laittaa Väyryseen tuon rahasumman. Sen tiedän että tekniikka yms pitäisi olla suht kestävää mutta se että pitääkö sitä joka toinen vuosi hitsailla?