verouudistus + tienkäyttömaksut
En kyllä käsitä minkälainen matikka pää bernerillä on jos rahat ei ole riittäneet tähänkään asti niin miten ne riittää autoilun kuluja alentamalla
niin mielelläni aina harrastan rautalangasta väännettyä esimerkkiä joka sopisi ministeriöönkin (tosin he eivät tiedä mikä on lanka puhumattakaan rautalangasta
juoppo pariskunta =valtio
lapset =tiestö
yksityistäminen =kuljetuspalvelu
Viinakaupan vierssä asuu juoppo pariskunta ja heidän kaikki ansiot menevät kyseisen kaupan ostoksiin
heillä on lapsia joilla on vain rikkinäisiä vaatteita kun lapsilisätkin on juotu
jalat loppuu kantamasta ja pidätyskykykin on menetetty niin ainoa vaihtoehto on saada alkomaholi on kuljetuspalvelu
ylimääräinen välikäsi maksaa aina joten pian lapsilla ei ole niitä kirppurtori vaatteitakaan
kuljetus palvelun tuoma alkometri antaa 0 puhalluksella hälytyksen kauppaan ja uusi lasti on noudettavissa automaattisesti
Mielentila tutkimukseen koko eduskunta
Niuvanniemeen positiiviset
Sukevalle nekatiiviset
niin mielelläni aina harrastan rautalangasta väännettyä esimerkkiä joka sopisi ministeriöönkin (tosin he eivät tiedä mikä on lanka puhumattakaan rautalangasta
juoppo pariskunta =valtio
lapset =tiestö
yksityistäminen =kuljetuspalvelu
Viinakaupan vierssä asuu juoppo pariskunta ja heidän kaikki ansiot menevät kyseisen kaupan ostoksiin
heillä on lapsia joilla on vain rikkinäisiä vaatteita kun lapsilisätkin on juotu
jalat loppuu kantamasta ja pidätyskykykin on menetetty niin ainoa vaihtoehto on saada alkomaholi on kuljetuspalvelu
ylimääräinen välikäsi maksaa aina joten pian lapsilla ei ole niitä kirppurtori vaatteitakaan
kuljetus palvelun tuoma alkometri antaa 0 puhalluksella hälytyksen kauppaan ja uusi lasti on noudettavissa automaattisesti
Mielentila tutkimukseen koko eduskunta
Niuvanniemeen positiiviset
Sukevalle nekatiiviset
Oon aina naureskellut miten ihmiset jotka ei ole mailmaa nähneet niin somessa ja muissa medioissa kiihottuu MV-lehden uutisista ja postaa ja linkittää juttuja miten valtamedia sumuttaa kansalaisia ja pimittää tietoa ja jne.
Nyt tuntuu itsestä vähän samalta. Medioissa suitsutetaan miten autovero poistuu ja mitään seurantalaitetta ei tarvisikaan. Upeaa mahtavaa! Fakta kuitenkin on että valtio / liikenneverkkoyhtiöt tarvii rahaa. Ja se otetaan autoilijoilta. Ja varmaa on että taas tässäkin tehdään ympäristöystävällisiin valintoihin ohjaavaa painotusta. Eli me suurimoottoristen / tehokkaiden autojen omistajat olemma taas häviäjiä.
Sitten on nämä toiset perkeleen älykääpiöt jotka huutaa että "mitä se seurantalaite haittaa kun nyt jo voidaan kännykällä paikantaa..." No se haittaa sitä että jos tekniikka tulee autoihin niin on vain ajan kysymys kun aletaan ajotapaa ja nopeuksia seurata ja sakottaa sitä. Tätäkään kukaan ei uskalla sanoa ääneen tai sitä ei julkaista.
Nyt tuntuu itsestä vähän samalta. Medioissa suitsutetaan miten autovero poistuu ja mitään seurantalaitetta ei tarvisikaan. Upeaa mahtavaa! Fakta kuitenkin on että valtio / liikenneverkkoyhtiöt tarvii rahaa. Ja se otetaan autoilijoilta. Ja varmaa on että taas tässäkin tehdään ympäristöystävällisiin valintoihin ohjaavaa painotusta. Eli me suurimoottoristen / tehokkaiden autojen omistajat olemma taas häviäjiä.
Sitten on nämä toiset perkeleen älykääpiöt jotka huutaa että "mitä se seurantalaite haittaa kun nyt jo voidaan kännykällä paikantaa..." No se haittaa sitä että jos tekniikka tulee autoihin niin on vain ajan kysymys kun aletaan ajotapaa ja nopeuksia seurata ja sakottaa sitä. Tätäkään kukaan ei uskalla sanoa ääneen tai sitä ei julkaista.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
On hyä että silmät aukee ja yleensä ne aukee viimmeistään kun aletaan kukkarolla käymäänMou kirjoitti:Oon aina naureskellut miten ihmiset jotka ei ole mailmaa nähneet niin somessa ja muissa medioissa kiihottuu MV-lehden uutisista ja postaa ja linkittää juttuja miten valtamedia sumuttaa kansalaisia ja pimittää tietoa ja jne.
Nyt tuntuu itsestä vähän samalta. Medioissa suitsutetaan miten autovero poistuu ja mitään seurantalaitetta ei tarvisikaan. Upeaa mahtavaa! Fakta kuitenkin on että valtio / liikenneverkkoyhtiöt tarvii rahaa. Ja se otetaan autoilijoilta. Ja varmaa on että taas tässäkin tehdään ympäristöystävällisiin valintoihin ohjaavaa painotusta. Eli me suurimoottoristen / tehokkaiden autojen omistajat olemma taas häviäjiä.
Sitten on nämä toiset perkeleen älykääpiöt jotka huutaa että "mitä se seurantalaite haittaa kun nyt jo voidaan kännykällä paikantaa..." No se haittaa sitä että jos tekniikka tulee autoihin niin on vain ajan kysymys kun aletaan ajotapaa ja nopeuksia seurata ja sakottaa sitä. Tätäkään kukaan ei uskalla sanoa ääneen tai sitä ei julkaista.
jos haluat saada markkinoilla tuotteesta hyvän hinnan niin siinä täytyy aluksi olla 2/3 osaa ilmaa
niin menettelee valtiokin ensin ilmoitetaan se kaikista kauhein juttu (mustat lootat)
ja jo ennalta he tietävät että ei mene läpi
seuraavaksi on hyvät edellytykset skenaariohon 1/3 että se menee läpi sitten jälkeenpäin hivuttamalla saadaan se puuttuvakin osa (sitten on se musta loota)
Tämä kaikki onnistuu kun suomalaiset on lampaita
Vaan tuskin kuitenkaan tulee onnistumaan että me vahoilla jo kerran autoveron saanneilla autoilla maksamme uusien autojen autoveron poiston
sen voisin ymmärtää joka ostaa uuden auton niin voi valita autoveron/mustan laatikon halutessaan
Tosin holmölässä kaikki on mahdollista
Lukupaketti.
http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bits ... sequence=1
Kannattaa katsella. Sivulta 77 eteenpäin oli maksuista...
Trafin laskuri: http://www.trafi.fi/live-laskuri
http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bits ... sequence=1
Kannattaa katsella. Sivulta 77 eteenpäin oli maksuista...
Trafin laskuri: http://www.trafi.fi/live-laskuri
kyllä sen otin. mutta päässälaskeskeltu on aina sinnepäin.cdi kirjoitti:Onko markus huomioinut että pensaverossa on alvia ja varmuusvarasto maksua pelkän pensaveron lisäksi. Ja alennus koskee vain pelkkää pensaveroa.On pikkuinen vaara että se ei alenekkaan aivan noin paljon,kun kuvittelit. Ja tää oli omaa höpinää tietoa ei ole tarkastettu.
nyt trafin tekemä laskuri tilanteesta kertoo seuraavaa: nyt 1497.17 kilometritaksalla 2217.62 kiinteällä aikataksalla1777.44
eli jotakuinkin oikealla hollilla olin, tulisi 700e lisää kilometriperusteisella, mitä ei ilmeisesti nyt kuitenkaan vielä tule vaan aikaperusteinen. joka toisi lisää 280e vuoteen.
http://www.trafi.fi/live-laskuri/
alkaa olla sillälailla että peruspäivärahalla olevilta työttömiltä loppuu ajelut, ja joltain sairaseläkeläisiltä. ja opiskelijoilta jne jne.
mutta toisaalta mitäs niiden kuulukkaan autoilla. ivät ole niin sanottua nettoveronmaksajaa vaan hyötyjiä. laitetaan ne kuriin ja maksava keskiluokka saa ansaitsemansa veronalennuksen uuteen autoon.
voi asian näinkin miettiä.
ja ajatuskulun hyväksyisinkin, ellei siitä kerätystä veropotista ruokittaisi autoilun lisäksi valtiön virkakyöstilaumoja noin 80% osuudella, niitä jotka virastoissa tekevät muutaman päivän viikossa uutterasti töitä, että maailma olisi meille muille paskenpi elää.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Pikkaisen enemmän ajavana vuosikustannukset +2000€ autosta. Pyöristä sitten lisää. Maastamuuton suunnittelu on alkanut tosissaan työpaikkojen selailulla Saksasta, sääli kun juniorilla on koulut vielä kesken eikä äitinsä pysty sitä ottamaan niin on pakko ottaa huonossa vaiheessa mukaan.Pappi kirjoitti:Ruuhkaa tuntuu olevan... Kiinnostaa varmaan aika montaa autoilijaa, miten kustannukset tulevat muuttumaan
Pikkuhuomiona kuorma-autot, etenkin kevyt-sellaiset. Alle 3550kg suburbanit ym. maksu 24€/vuosi. Jos ei aiemmin ollut kova subikuume niin nyt on
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Itsellä nousisi noin 820 aikaperustaisella. Tuohan muka laskee jonkun autoveron määränkin vuotuisiin kuluihin mutta sehän on jo maksettu, kun auto on ostettu. Olen vähentänyt sen pois.
Tuntuu ihan kivalta saasa postiluukusta kerran vuoteen 1300 euron "asiakasmaksu".
t.
Risto
Tuntuu ihan kivalta saasa postiluukusta kerran vuoteen 1300 euron "asiakasmaksu".
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2327
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Juu lisää tulis 1000 ja 2000 tietää sitä että kaks autoa lisää lähtee seisontaan mennään kauppaan yhteiskunnan tukemalla palvelubussilla. Näillä hinnoilla kun säästöt laskee ei palvelubusan kuluja saa millään vuodessa menemään.
Kustannus neutraali? Mitäköhän tuolla tarkoitetaan? Nyt meinataan kulut 2-3 kertaistaa autoilijalta ja koota tuotto yhtiöön joka pitää teistä huolen.
Mistä otetaan 800milj lovi joka tehdään valtion kassaan luopumalla autoverosta? Oletuksena on että uusien autojen kauppa piristyy.........Mites paikataan kauppataseeseen tuleva entistä suurempi lovi .............plussalla olevalla kauppataseella pystytään ainoastaan paikkaamaan jo tähän mennessä kertyneet velat.
Ennustamani konkurssiin johtava kehitys kiihtyy aivan toisiin säfääreihin ja pipilän hallituksen toimesta.
Kustannus neutraali? Mitäköhän tuolla tarkoitetaan? Nyt meinataan kulut 2-3 kertaistaa autoilijalta ja koota tuotto yhtiöön joka pitää teistä huolen.
Mistä otetaan 800milj lovi joka tehdään valtion kassaan luopumalla autoverosta? Oletuksena on että uusien autojen kauppa piristyy.........Mites paikataan kauppataseeseen tuleva entistä suurempi lovi .............plussalla olevalla kauppataseella pystytään ainoastaan paikkaamaan jo tähän mennessä kertyneet velat.
Ennustamani konkurssiin johtava kehitys kiihtyy aivan toisiin säfääreihin ja pipilän hallituksen toimesta.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Julkisuuteen tuodussa mallissa ei ole oikeastaan mitään muuta uutta kuin yksityinen operaattori keräämässä rahaa. Kun käyttömaksu on aikaa ja sen määrä tulee rekisteriotteen kulutuksesta, miten se eroaa nykyisestä käyttömaksusta? Ei tietenkään mitenkään.
Eli saman voisi tehdä ilman yhtiötäkin, vaikka mitään järkeähän ei siinäkään ole. Koko tavoitteen saisi kasaan näin helposti: Sähköautoille kilometrimaksu matkamittarin mukaan tai konehuoneeseen viranomaisen matkamittari, halitus esittää väylien pitoon lisää rahaa budjetissa. Aika iisiä!
Eli saman voisi tehdä ilman yhtiötäkin, vaikka mitään järkeähän ei siinäkään ole. Koko tavoitteen saisi kasaan näin helposti: Sähköautoille kilometrimaksu matkamittarin mukaan tai konehuoneeseen viranomaisen matkamittari, halitus esittää väylien pitoon lisää rahaa budjetissa. Aika iisiä!
sinänsähän tämä on aivan loogista sen mukaan mitkä ovat h(j)allituksen prinsiipit.
lehti uutisissa, jossain jämsän kuusikossa joku työtön ihmetteli että millä pärjää, kun vanhan renaultinromunsa kustannukset nousisivat 300e, ja eleli peruspäivärahalla ja tarvitsi mielestään autoa.
mitäs se köyhä ajelua harjoittaa. kävelköön tai pyöräilköön ruokakauppaan. tai muuttakoon kaupunkiin, ei se kumminkaan sielä maalla mitään töitä saa.
eikä näinollen kaupunkien gryndereiden kukkaroita täytä.
kepun kenttäväki ei ilmeisesti ymmärrä nyt mitä sen nykyinen profeetta tekee.
mutta kun herra kutsuu omiaan niin koko puolue äänestää tuon puolesta. (tai tässätapauksessa rouva)
lehti uutisissa, jossain jämsän kuusikossa joku työtön ihmetteli että millä pärjää, kun vanhan renaultinromunsa kustannukset nousisivat 300e, ja eleli peruspäivärahalla ja tarvitsi mielestään autoa.
mitäs se köyhä ajelua harjoittaa. kävelköön tai pyöräilköön ruokakauppaan. tai muuttakoon kaupunkiin, ei se kumminkaan sielä maalla mitään töitä saa.
eikä näinollen kaupunkien gryndereiden kukkaroita täytä.
kepun kenttäväki ei ilmeisesti ymmärrä nyt mitä sen nykyinen profeetta tekee.
mutta kun herra kutsuu omiaan niin koko puolue äänestää tuon puolesta. (tai tässätapauksessa rouva)
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Lisää maksettavaa tulee minullekin joka tapauksessa, otetaan rahaa sitten mistä vaan autoilijalta. Tämä ei liity mitenkään tänään julkistettuihin suunnitelmiin vaan on kokemuspohjaista tietoa.
Ja sitten aiheeseen lähemmin, vaikka p*skaako tuota pohtimaan, tulee vaan paha mieli.
Nyt ajossa W202 -00 cdi. Kilometrejä 35000/vuosi.
Laskurin mukaan lisää maksettavaa tulossa noin 350€ (per auto, vähintään kaksi on oltava ajossa)
Jos vaihtaa 12-13 vuotta uudempaan lisälaskua tulee enää puolet tuosta eli 175€.
Sitten aikanaan kun siirrytään kilometriperusteiseen maksuun säästyisi kolmisensataa euroa verraten nykytilanteeseen, ja aivan varmaa on että ei säästy vaikka laskuri nyt sellaista ehdottaa
Ainut hyvä puoli koko systeemissä on se etten asu Nivalassa
Ja sitten aiheeseen lähemmin, vaikka p*skaako tuota pohtimaan, tulee vaan paha mieli.
Nyt ajossa W202 -00 cdi. Kilometrejä 35000/vuosi.
Laskurin mukaan lisää maksettavaa tulossa noin 350€ (per auto, vähintään kaksi on oltava ajossa)
Jos vaihtaa 12-13 vuotta uudempaan lisälaskua tulee enää puolet tuosta eli 175€.
Sitten aikanaan kun siirrytään kilometriperusteiseen maksuun säästyisi kolmisensataa euroa verraten nykytilanteeseen, ja aivan varmaa on että ei säästy vaikka laskuri nyt sellaista ehdottaa
Ainut hyvä puoli koko systeemissä on se etten asu Nivalassa
Tuossa ehdotuksessa on semmonen vika, että sähköautot kallistuvat ottomoottorillisiin verrattuna.
Jokaisen paljon ajavan pitäisi ilman muuta tehdä ajonsa sähköautolla.
Rikkaillahan sellaiset jo on. Niiden hankintaa kun olemme me kaikki valtavasti rahoittaneet.
Jokaisen paljon ajavan pitäisi ilman muuta tehdä ajonsa sähköautolla.
Rikkaillahan sellaiset jo on. Niiden hankintaa kun olemme me kaikki valtavasti rahoittaneet.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2327
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Liikenne ja viestintäministeriössä on 200 peukalonpyörittäjää eiku hommiin.Sitten on tämä monien yhdistelyjen Trafi joka on paisunut (hyvinvointi yhteiskunnaksi) yli äyräiden. Tää menee jo yli valtion muun keskitason.
Ei löydy pipilän hallitusopimuksesta sanaakaan menojen leikkauksesta joita pitäisi ehdottomasti tehdä tai sen tekee rahoittaja.
Lukekaa ja oppikaa:
http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahter ... /#comments
Ei löydy pipilän hallitusopimuksesta sanaakaan menojen leikkauksesta joita pitäisi ehdottomasti tehdä tai sen tekee rahoittaja.
Lukekaa ja oppikaa:
http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahter ... /#comments
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
berner sanoi että on sallittava että ajo-oikeuksien myyntiyritykset voivat tehdä "kohtuullista voittoa"
syrjäseuduilla valvoisi nykyisellä poliisiautoista tutulla kameravalvonnalla sitten postiautot, niinä 2päivänä viikossa kun postia jaettaisiin, ettei joku päästä ilman maksamatta autollaan maitokauppaan.
pohjolan madmax. postiauto jahtaa mettätiellä enskaa joka ajaa kirkonkylän osuuskaupalta hakemaan makkaraa ja keskikaljaa. koittaen kiilata a1.0 d automaattijariksella enskan kilvetöntä sunnyä ojaan.
syrjäseuduilla valvoisi nykyisellä poliisiautoista tutulla kameravalvonnalla sitten postiautot, niinä 2päivänä viikossa kun postia jaettaisiin, ettei joku päästä ilman maksamatta autollaan maitokauppaan.
pohjolan madmax. postiauto jahtaa mettätiellä enskaa joka ajaa kirkonkylän osuuskaupalta hakemaan makkaraa ja keskikaljaa. koittaen kiilata a1.0 d automaattijariksella enskan kilvetöntä sunnyä ojaan.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Laskin tuon oman autoni kulut 25tkm suoritteella kulutuksen ollessa tasan 8ltr/100km.
Antaahan tämä vähän suuntaa mihin ollaan menossa.
EDIT: Kilanderin ohjeen mukaan auton arvoksi 10€.
Viimeinen rivi menee sitten näin.
Yhteensä 1800.18 2893.82 2198.00
Antaahan tämä vähän suuntaa mihin ollaan menossa.
EDIT: Kilanderin ohjeen mukaan auton arvoksi 10€.
Viimeinen rivi menee sitten näin.
Yhteensä 1800.18 2893.82 2198.00
Viimeksi muokannut Pappi, 19.1.2017 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo. Ite laskin 0 eurolla.kilander kirjoitti:Kannattaa tuossa trafin laskurissa laittaa auton arvoksi 10 euroa, ei tuo " laskennallinen autovero" sotke siinä.
Minä olen sen maksanut autoistani jo, se ei ole mikään vuotuinen kulu eikä kuulu tuohon yhtälöön mitenkään.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kun tuohon Trafin laskuriin perehtyy hetkenaikaa, niin huomaa mikä vaikuttaa loppusummaan ja millä ei taas ole mitään väliä. Pelkistetysti vain vuosimalli vaikuttaa vähän, Co-päästöt vaikuttavat todella paljon.Pappi kirjoitti:Laskin tuon oman autoni kulut 25tkm suoritteella kulutuksen ollessa tasan 8ltr/100km.
Antaahan tämä vähän suuntaa mihin ollaan menossa.
EDIT: Kilanderin ohjeen mukaan auton arvoksi 10€.
Viimeinen rivi menee sitten näin.
Yhteensä 1800.18 2893.82 2198.00
Papin laskelmasta voi jättää pois käyttövoimaveron, polttoaineveron ja laskennallisen autoveron.
Selkeästi huomaa, että esim Papilla autoilun kustannukset nousevat lähes 500€, nykyisestä 300€:sta --> 800€:oon kiinteillä asiakasmaksuilla.
Omissa autoissa vaikutus samansuuntaista, toisessa maksut muuttuvat 280€ --> 600€ ja W211 320cdi 03 300€ --> 800€. Toivottavasti jostain löytyy järki ja torppaavat nämä Bernerin pelleilyt
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kuinkas tässä paletissa näkyy ne autot, joissa on kilvissä numerot ensin?
Länsisatamasta päivälippuja Soome liiklusse?
No joo. Kange töömees Aivar ottaa hoitaakseen ja edukseen työmaan kimppakyydit pimeällä taksillaan, kun ei ole sitä seurantalaitetta.
Kun ei ole edes oikeaa suomalaista osoitetta voi vielä laittaa työmatkavähennykset vaikka mistä päin.
Länsisatamasta päivälippuja Soome liiklusse?
No joo. Kange töömees Aivar ottaa hoitaakseen ja edukseen työmaan kimppakyydit pimeällä taksillaan, kun ei ole sitä seurantalaitetta.
Kun ei ole edes oikeaa suomalaista osoitetta voi vielä laittaa työmatkavähennykset vaikka mistä päin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Peetri pääsee vähemmällä kun ajelee peeta pitkin satamaan ja lautalla yli lasti mukanaan. Minä taas laskennallisesti...
Voi prkl että kannustaa Tämän vuoden alusta käyttövoimavero yli 40€
Trafin TOISEN LASKURIN MUKAAN:
VERON MÄÄRÄ
PÄIVÄSSÄ/VUODESSA
Perusvero: 0.316€/115.340€
Käyttövoimavero: 0.110€/40.150€
Yhteensä: 0.426€/155.49€
Hyvin ne vetää - vai vetääkö Paltsu alkaa 22min kuluttua joten vois ajatella jotain muutakin prkl, vaikka töitä
Voi prkl että kannustaa Tämän vuoden alusta käyttövoimavero yli 40€
Trafin TOISEN LASKURIN MUKAAN:
VERON MÄÄRÄ
PÄIVÄSSÄ/VUODESSA
Perusvero: 0.316€/115.340€
Käyttövoimavero: 0.110€/40.150€
Yhteensä: 0.426€/155.49€
Hyvin ne vetää - vai vetääkö Paltsu alkaa 22min kuluttua joten vois ajatella jotain muutakin prkl, vaikka töitä
Ei sen selvityksen mukaan käyttövoimavero laskisi ollenkaan, pelkkä ajoneuvovero hieman.
Ulkolaisista autoista puhutaan myös, niille tulisi maksut myös, n. 14 M€ josta 2M€ raskaalta liikenteeltä. Kuorma-autojen verotuksessa nähtävästi joku EU-direktiivi asettaa ylärajan, joka estää niin kotimaisilta kuin ulkomaisilta kuorkeilta perimästä muuta kuin pienenpieniä tiemaksuja. Suomen halvimmat tiemaksut tulisi olemaan kevytkuorkeilla, vain 24€.
Berneri puhuu että keskimäärin kulut laskee. Sivulause tainnut unohtua otsikoista, ja kokonaisuudessa tuo lupaus kuuluu: Keskimäärin kulut laskee, mutta vain uuden auton ostajilta.
Ulkolaisista autoista puhutaan myös, niille tulisi maksut myös, n. 14 M€ josta 2M€ raskaalta liikenteeltä. Kuorma-autojen verotuksessa nähtävästi joku EU-direktiivi asettaa ylärajan, joka estää niin kotimaisilta kuin ulkomaisilta kuorkeilta perimästä muuta kuin pienenpieniä tiemaksuja. Suomen halvimmat tiemaksut tulisi olemaan kevytkuorkeilla, vain 24€.
Berneri puhuu että keskimäärin kulut laskee. Sivulause tainnut unohtua otsikoista, ja kokonaisuudessa tuo lupaus kuuluu: Keskimäärin kulut laskee, mutta vain uuden auton ostajilta.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Tilasin puolalaiset kilvet Ebaystä. Niissä on kirjaimia ja numeroita ihan rittävästi.Easy Rider kirjoitti:Kuinkas tässä paletissa näkyy ne autot, joissa on kilvissä numerot ensin?
Länsisatamasta päivälippuja Soome liiklusse?
No joo. Kange töömees Aivar ottaa hoitaakseen ja edukseen työmaan kimppakyydit pimeällä taksillaan, kun ei ole sitä seurantalaitetta.
Kun ei ole edes oikeaa suomalaista osoitetta voi vielä laittaa työmatkavähennykset vaikka mistä päin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Vuosimalli vaikuttaa siihen, käytetäänkö kokonaispainoa vai hiilidioksidipäästöjä "asiakasmaksun" perusteena.220cdi kirjoitti:Pelkistetysti vain vuosimalli vaikuttaa vähän, Co-päästöt vaikuttavat todella paljon.
Tarpeeksi vanhasta autosta häviää se hiilidioksidikenttä pois.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)