mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

S210 E220 CDI A -99 "Ukin melluauto"
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Vanja-eno

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2764
Paikkakunta: Träskenda (Norra-Kervo)

 LähetäLähetetty: 08.11.2016 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiinnitn huomiota tuohon "parkkitutka piippailee omia aikojaan, sulake poistettu"... eikö vaikene kytkemällä ihan omasta katkasimesta pois, kun sellainen sinullakin näytää tuossa olevan mitä kuvista katselin... siinä keskikonsolissa.
_________________
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 08.11.2016 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaimenee se siitäkin, mutta ei lopullisesti.... Kyllästyin painelemaan nappia, joten otin sulakkeen pois...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 12.12.2016 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Yritykseni hankkiutua tästä eroon todettakoon epäonnistuneeksi, ei oikein tunnu olevan kysyntää. Ei taida kelvata liikkeisiin vaihdossa kun eivät kyselyihini edes vastaa... Tai ehkä jos uudehkon auton ostaisi, niin saisi jonkun nimellisen hyvityksen - kenties saman verran mitä ilman vaihtoautoakin saisi tingittyä... Rolling Eyes Bisnes on bisnestä, joten - taidanpa pitää itsellä vara-autona/leikkikaluna ja ruveta fiksailemaan noita pikkuvikoja...



Laitoin takaisin liikenteeseen ja meinasin tällä ajella nyt ainakin pari viikkoa, niin pysyy vetreänä. Jotain pientä kivaa voisi jossakin vaiheessa rakennella, mielessä olisi esim. tuollaisia:
- GSM-ohjaus webastolle (Kyllä, olen niin kiireinen ettei voi kävellä kahta kertaa 50m päähän auton luo Wink)
- LED-polttimoiden vaihtoa (kukkaroystävällistä näpräystä...)
- Volttimittari jonnekin (joku pakkomielle jäänyt jostakin...)
- Peruutuskameran asennus (vähän nätimmin kuin mitä se tähän asti on ollut + nappiohjaus parkkivaloille, jos jotenkin järkevästi saa...)
- 2din soitin (paneelin metsästykseksi mennee)
- Sähkölasien "parantaminen" (takalasien nappulat pois käytöstä, silleen fiksusti...)
- Akkulaturille liitäntäpaneeli sopivaan paikkaan (ei jaksaisi aina availla konepeltiä akun latausta varten)
- Pissapojalle oma nappi, ettei eka pyyhkäsy mene kuiviltaan...
- Jotain muuta tarpeetonta/typerää (?)

Niin, ja tuommoisia pikkujuttuja tietty ainakin:









(Aika jännä tuo mersun rattiakselin nivel, en ole ennen törmännyt tuollaiseen)
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa


Viimeinen muokkaaja, dneproshin pvm 19.12.2016 16:26, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 19.12.2016 16:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lisäsin 3,5 dl öljyä laatikkoon ja vaihdoin kuskin lähivalopolttimon (Biltema Long Life). Ledipolttimoita laittelin myös tilaukseen, ja KL-varaosille lähtenee tilaus piakkoin. Kuskin penkinlämmittimen korvasin Bilteman 30e lampaantaljalla Smile

Niin, ja korjasin yliherkän kuskin ovivalokytkimen liimaamalla oveen paksun teipinpalan => Toimii just niin kuin pitääkin.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 20.12.2016 23:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Karkea arvio kustannuksista 1.1.2013 - 31.12.2016.

Arvonalennus 4333.33 e (En laske jäännösarvoa autolle).
Verot 890 e
Vakuutukset 808 e
Lisävarusteet 312.23 e
Varaosat/huollot/korjaukset (itse tehdyt) 979.49 e
Teetetyt huollot/korjaukset 3368.46 e
Katsastus 260 e
Renkaat 1229.79 e
Polttoaine 1659.79 e

Yhteensä 13841.09 e
n. 288 e/kk

Ajettu n. 14 tkm (+ muut käyttäjät on ajanu mitä ajanu ja maksanu ajonsa itse...)
Keskikulutus 7.75 l/100 km
n. 0.99 e/km

Onko järkeä vai ei? Sitä sopii miettiä... Edelleen, se 1.2 TDI Polo tms. sopisi tähän ajoon kustannuksien puolesta, MUTTA - ei mahtuisi lapset, tavarat eikä isäntä itekään kyytiin kunnolla Confused
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 07.1.2017 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top



Tuollaista kokeilin, jos olen oikein ymmärtänyt niin EGR lakkaa toimimasta tuollaisella tulppaamisella. Yllättävää kyllä, auto ei mennyt täydellisesti ja lopullisesti vikatilaan, ainakaan samanlaiseen kuin silloin kun nokka-akselin anturi alkoi pätkimään. Vähän empii kun kaasua painaa, mutta herää hetken päästä ja kiihtyy normaalin tuntuisesti. Melkein voisi ajella tällaisenaan, mutta vaikuttaa sen verran helpolta viritykseltä että taidan kokeilla jotain tuollaista:

http://www.mbclub.co.uk/forums.....e-mod.html
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 14.1.2017 12:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

http://www.mersuforum.net/foru.....p;t=182069
Shocked

Jos osaan tulkita oikein, niin vänkärin b-pilarissa on tälle autolle k-arvoksi määritetty 1.4:


Edellisessä katsastuksessa mitattiin kuitenkin 1.9... Liekö tuo miten vaikea saada polettua alle 1.4?

Vaihtoehtojen pohdintaa:
A) Jostain savuoptimoitu katsastussofta
B) Putsataan imusarja, EGR pois, huohotuskaasut purkkiin, putsari pois katsastukseen ja toivotaan parasta...
C) Leiman loputtua lokakuussa paaliin ja tilalle W124-aikakauden ajopeli
D) Revitään tyyppikilpi pois ja toivotaan että laiska katsuri ei jaksa etsiä k-arvoa tietojärjestelmistään
E) Pakoputkeen ylimääräisiä savureikiä ja taas toivotaan että katsuri katsoo läpi sormien Rolling Eyes
F) Poletaan ja huudatetaan savuja pois niin maan perusteellisesti ennen katsastusta
X) Kaikki edellämainitut...

Ei välttämättä mene minun oikeustajuun, että täysin ropeltamattomat dieselautot (kuten tämäkin oletettavasti on) eivät yht'äkkiä olekaan enää laillisia. Ei ole viritelty, ei pistetty kankea läpi katista eikä muutakaan vilunkia. Ollaan vissiin pahemman laatuisia ekoterroristeja kun ajellaan vanhalla (mutta ei tarpeeksi vanhalla) nokilekalla.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3712
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 16.1.2017 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jeps, tuossa selkokielinen juttu aiheesta --> http://www.iltalehti.fi/autot/.....4_au.shtml
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1073
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 16.1.2017 23:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

1.4 ei ole ongelma. Mutta 0.5 on varmasti euro 3 cdi koneelle ongelma, ja näitäkin on. . Tuo Trafin linjaus on tuolta toilet
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 16.3.2017 0:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

http://www.aamulehti.fi/kotima.....-24283446/

Näköjään voi taas huokaista helpotuksesta...

Otin tän taas ajoon ku tuosta isosta leijonasta tippuu putki kohta kokonaan (ja pakomöykkä maantienopeuksissa alkaa olla vähän häiritsevä)...



Tajusin, että väykky on tähän mennessä ajamistani autoista ainoa, jossa saan kuskinpaikalla vasemman jalan kokonaan suoristettua Shocked Kiitos kookkaan jalkatilan ja kytkinpolkimen puuttumisen. Aivan mainio ominaisuus, yleensä joutuu kökkimään polvet suussa tai jotenkin muuten yhtä mukavassa asennossa. Enkä oo ku 185 cm.

Tänään työkaveri halus tulostaa minulle tarran, ja pitihän se illan kähmässä käydä turaamassa paikoilleen:



Lapset rupes kutsumaan tätä "pikkuautoksi", ovat tottuneet tuohon puuliiterin kokoiseen menopeliin Razz
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 30.3.2017 17:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Confused





Olipa harvinainen autonkolhija kun jäi paikalle, soviteltiin maksu paikan päällä käteisellä. Totesin vaurion kosmeettiseksi, joten auto saa kelvata kolhuisena "paaliin asti".

Akkukin osoittaa kuolemisen merkkejä, eipä lähtenyt aamulla käyntiin. Näin jälkiviisaasti voi todeta, että onhan noita oireita ollut: Webasto on välillä sammuillut itsekseen ja aamustarttien jäljiltä vakkari on yleensä ollut mykkä. Teoriani on, että se on tilapäisesti ottanut virran vähäisyydestä itseensä... Päivän toisen startin jälkeen (20 km ajon jälkeen, päiväkodin pihasta) onkin sitten yleensä saanut ajella kaasupolkimeen juuri koskematta kun vakkari on toipunut edellisestä loukkaantumisestaan.

Tulipa sentään testattua jokin aika sitten hommaamani motonetin telwin (http://www.motonet.fi/fi/tuote.....800-A-12-V), lähti käyntiin kun tuon kytki konehuoneen napoihin. Aiemman testini perusteella kaikale ei kyllä kykene käynnistämään autoa, jos akku on täysin kuollut.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 04.5.2017 18:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joku aika sitten ihastelin W210:n suunnittelijoiden mainiota "kynäsiepparia" penkin ja keskikonsolin väliin:





Biltema on nyt vienyt ajatuksen nekstille levelille:



Tuollaiset siis ostin:





Täytyy sanoa, että aivan loistavat keksinnöt, eivätkä edes kalliit! Minulla on ollut 7 Volvoa, eikä yhdessäkään ole tainnut olla kunnon mukitelineitä, ainoastaan onnettomat koloset hanskalokeron kannen sisäpuolella. Sama on itseasiassa tässä Mersussakin, olevinaan paremman luokan auto, pah...

Seuraavalla Bilteman reissulla kyllä lähtee noita vähintään toisetkin kappaleet jemmaan tai toiseen autoon.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 18.5.2017 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top



#wheelporn

Mustat, pyöreät ja halvat. Siinä kriteerit...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 19.5.2017 14:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top





Enpä saanut aikaiseksi kiillotella lyhtyjä kuin vasta tänään. Ostin Prismasta jonkinmerkkisen ajovalojen kiillotussarjan ja hinkkasin pikaisesti lyhdyt. Vähän parempi, vaikkakin "sumupilvet" erottuvat edelleen. Mutta ainakin ne sumupilvet kiiltävät nyt Smile

Kiillotussarjan tarvikkeet riittävät vielä toiseenkin käsittelykertaan, ja onhan minulla kotona Turtlen vastaava sarjakin odotellut jo parisen vuotta...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 22.5.2017 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Auton avain kadoksissa: Petteri tiirikoituu autoon hetkessä ja tekee uudet avaimet



Shocked Eipä taida olla väykyn (tai kovin monen muunkaan auton) ajonestelyjärjestelmistä kauheesti hyötyä ammattilaisten tai "ammattilaisten" käsittelyssä...

Koko talvi meni huonolla huollolla ja kovalla ajolla, mutta eilen tuli inspiraatio vaihdella öljyt. Enpä ollut sitä tähän koskaan tehnytkään (edelliset vaihdot tapahtuivat jossakin pajalla), ihan mielenkiintoinen oppimiskokemus siis. Irtopatruunoita on vähemmän tullut itselle vastaan, lienevätkö ekolookisempia sitten, eipä tule ainakaan metalliromua.

21.5.2017, 327221 km. Moottoriöljyt + suodatin (+lasinpyyhkijän mekanismin voitelua) n. 40 e

Jostain olin näköjään hommannut uuden öljytulpan ja prikankin:



Johan noilla tuli melkein 2 vuotta ja 15 tkm ajeltua:



Uusi suodatin kiinni, öljyä laitoin n. 5.5 litraa ja tikku näyttää 3/4 - keula tosin perää alempana. Öljyksi laitoin luokitukset MB 229.1 / 229.3 täyttävää Motox FullSyn(tistä) 5W-40.

Innostuin taas ruuvailemaan muovejakin irti:



Pyyhkimen mekanismia tutkin ja ainakin yritin rasvailla Bilteman jollakin "pitkäkestoisella PTFE-ruiskeella" tms... Sen kummemmin en purkanut, saahan noita varmaan purkaamolta sitten jos pettää...





Vänkärin puoleinen vedenpoisto oli täynnä lehtiä, multaa ja hiekkaa:



Tuke ei kylläkään näy yo. kuvassa, parempaa ei tullut tällä kertaa otettua. Kuva on siis otettu vänkärin puoleisen sähkölaatikon ja etusiiven välistä, missä tuo kapea "suppilo" keräilee vesiä ja ohjaa ne etupyörän taakse. Rapsuttelin ruuvarilla, imuroin imurilla ja johan alkoi vesi kulkemaan läpi:



Muut vedenpoistoaukot tarkastelin myös, niissä ei kummempia tukkeita ollut. Kuskin puolella sulakerasian ja etusiiven välissä on samanlainen ratkaisu kuin vänkärin puolellakin. Pyyhinmekanismin kaukalosta vedet valuvat "kytkinkopan" kylkeä pitkin kuskin puolelle:



Ilmanottokaukalosta lorottelee toisesta päästä vänkärin etupyörän taakse (eli samaan paikkaan minkä rapsuttelin auki) ja toisesta päästä kytkinkopan oikeaa laitaa pitkin, kumiläpät ovat ilmeisesti estämässä konehuoneen huurujen kulkeutumista sisäpuhaltimelle:



Keskellä kuvaa kumiläpän reunaa, tästäkään ei ole parempaa kuvaa kun ei kädet mahdu ihan joka paikkaan, valitettavasti:



Vissiin turpon öljynpaluu vähäsen mehii, se on tuo vasemmanpuoleinen. Oikeanpuoleinen on öljytikun putki:



On tossa ihan selvästi tuntuva välys poikittain sekä pitkittäin, en tiiä kuuluuko olla:



Sinänsä ihan sama, ei pidä kummempia vinkunoita ja saahan noita föönejä föönikaupasta kun se aika koittaa.

Kaadoin öljyä pakosarjalle... Lisäksi näyttäisi että huohotin ja ehkä myös venakopan tiiviste hikoilevat:



Turbon imupuolen letku lähti irti lähes pelkällä katseella, takaisin laittaessa kiristelin vähän paremmin... Kuka lie ollut edellinen asentaja, en minä ainakaan (mitään tunnusta...)
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 30.5.2017 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt alkaa olla auto yhtä väsyneen näköinen kuin kuskikin.







Lähivaloina Bilteman H7 Gold, kaukovaloissa (ei näy kuvassa) jotkut Bilteman H7 spesiaalipolttimot (Premium +30% tms, en muista tarkemmin) ja parkeiksi laitoin keltaiset 5 ledin mollukat loimottelemaan kelmeää valoa. Kaukovalopolttimoiden sininen kärki antaa sisemmille umpioille juuri ja juuri havaittavissa olevan sinertävän hohteen, kun valot ovat pois päältä.

Siniset peltivanteet (en ole niitä itse maalannut!) ja Bilteman kattotelineet täydentävät kesälookin.

Opinpa sellaisen asian polttimoista, että tämän auton parkkipolttimot BAX9s ja "perustapaus" BA9s ovat ERI asia - jälkimmäisessä nastat ovat 180 asteen välein ja toisessa jotakin muuta, eli eivät käy ristiin. Ja olisikohan vielä joku BAY9s ollut myös...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 11.6.2017 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top





Etupuskuri on menetetty tapaus, joten eikun tuunailemaan Razz
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 07.4.2018 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top





Iski joku inspiraatio käyttää leimalla tätä... Eilen parit pikkufiksit ja tänään leima tuli että heilahti!
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 08.4.2018 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Leimalle vaadittiin siis tällä kertaa seuraavat toimenpiteet (9kk seisonnan jälkeen):

- Täysin kuollut 100Ah Varta pois ja tilalle Volvosta lainattu vähemmän kuollut 74Ah Varta E11
- Mykistyneen vasemman peilivilkun liitin putsattu contact cleanerilla
- Etupolttimoita vaihdettu laillisempiin versioihin (2xH7, 2xH6W/BAX9s ~20e)
- Pohjamuovit laitettu paikoilleen (what you don't see isnt there...): Aiemmin alvadista hankkimani pränikät etummainen ja keskimmäinen - takimmainen vaihdelaatikon piilottamiseen soveltuva muovi on wanha mutta melkein ehjä. Ainoastaan keskimuovin etukiinnitys piti hoitaa nippusiteillä, kun joku oli syönyt ruuvien vastakappaleet.
- HKPL8 nastapallot alle
- Tankissa kesädieseliä, suostui onneksi silläkin toimimaan. Lämpötila ~0 tienoilla, näköjään riittää kesälaadun ominaisuudet. Tankkasin kyllä varmuuden vuoksi vielä tankin täyteen talvilaatua, 56 litraa meni sitä.
- Ja loput herkistelyt ihan ajamalla. Loskatietä painelin menemään ESP:tä vasten ja jarruja säästelemättä, ihan hauskaa puuhaa Cool





Tuossa kuvassa siis tuo levein on tämän auton etumuovi ja kapein on keskimuovi:



Katsastuksesta saatu huomautus liian ylös suunnatuista lähivaloista lienee asiallinen - yritin säätää mutta säätöruuveilla ei tuntunut olevan mitään vaikutusta Mad Sen sijaan korkeudensäätö toimi ennen katsastusta ja sen jälkeen - mystistä.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanja-eno

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2764
Paikkakunta: Träskenda (Norra-Kervo)

 LähetäLähetetty: 09.4.2018 9:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko se hanttikuskin puolella taka-alatukivarresta kiinni oleva ohut koiranluumainen valojen korkeuden säätötanko kiinni? Mulla oli se irronnut (ruostunut poikki kiinnityskohdasta) tukivarren päästä ja tällöin valot näytti päin honkia.
_________________
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 10.4.2018 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Siis hetkonen nyt... Näissä on tasonsäätöperä JA valojen automaattinen korkeudensäätö JA sitten vielä joka vuosi tarkistetaan, että ohjaamostakin saa vielä valokeilan korkeutta säädettyä... Kylläpä mersumiesten valoasioista pidetään hyvää huolta Shocked Täytyy ajaa pukeille auto joku päivä ja tutkia löytyykö mainittua "koiranluuta".

Kestoinhotukseni on koodilliset radiot, mutta ei se mitään - dymolla siitä selviää:


Jos tässä vaiheessa joku haluaa vielä anastaa käsittämättömän upean, oikein CD-soittimella varustetun Audio 10 -hifijärjestelmän niin OLKOON HYVÄ.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Andy



Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 651

 LähetäLähetetty: 10.4.2018 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Jos tässä vaiheessa joku haluaa vielä anastaa käsittämättömän upean, oikein CD-soittimella varustetun Audio 10 -hifijärjestelmän niin OLKOON HYVÄ.


Mää voin ottaa, jos tuosta haluat ihan vapaasta tahdosta luopua ja tuo on toimiva.

Äläshny, mulla on -01 väykyssä alkuperäinen Audio **, jossa on KASETTIsoitin ja CD-boksi perässä. Ja taitaa soittimessa olla myös puhelimen ohjaus.
_________________
MB E220CDI farkkuväykky -02
MB E220CDI sedan -01
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 20.4.2018 18:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hyvin tuossa audiokympissä radio kuuluu, cd-soittimesta ei ole tietoa kun en mokomien lättyjen kanssa ole jaksanut säätää vuosiin. Jos jostain löytyisi tähän sopiva 2-din paneeli, niin voisin harkita soittimen vaihtamista... Muutoin tuo saa kelvata niin kauan kuin toimii.

Biltemasta hommasin pätevän tuntuisen reunallisen liukuestematon kojelaudan päälle, saa kännykän navikaattoriasentoon kätevästi.



Tulostamastani tähdestä tuli naurettavan iso, mutta eipähän alkuperäinen rattilogo häikäise enää inhottavasti. Kuka lie suunnittelija saanut mahtavan idean laittaa rattiin kiiltävää materiaalia...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2357
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 20.4.2018 18:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Missä olosuhteissa se tähti häikäisee häiritsevästi? En ole vielä huomannut moista efektiä missään mersussa.
_________________
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280

ex. W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 22.4.2018 16:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaatii juuri sopivat olosuhteet, en ole itsekään kiinnittänyt aikaisemmin sen kummempaa huomiota tuohon häikäisyyn. Paitsi tässä eräänä päivänä jouduin "väistelemään" kromitähden heijastelua, ja päätin että en muuten väistele enää koskaan!



Kuva lainattu tuolta: https://kenrockwell.com/mercedes/e430/defects.htm

Valojen säätöä käänsin alaspäin, eivät näytä enää puun latvoihin. Ja huomasin, että korkeudensäätö toimii vain auton ollessa käynnissä - katsastuksessa auto oli sammuksissa kun sitä kokeili, eli ihan aiheeton korjauskehotus Confused
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 26.4.2018 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Otetaan tuollainen:
http://www.motonet.fi/fi/tuote.....t33m-johto

Ja tuollaiset:


Vähän mattopuukkoa ja lopputulos on tuollainen:





Asennuskuvia:








_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1073
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 26.4.2018 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Alipainetoiminen valojen korkeussäätö niin kai se kuuluisikin testata käynnissä.
Leiman haltijalla huonompi päivä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 21.5.2018 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Se on hyvä kun oppii omista autoista näitä ominaisuuksia, niin voi sitten aina katsastuksessa kohteliaasti kyseenalaistaa asioita, jos sellaiseen tarvetta ilmenee. Itse asiassa viimeksi pesosta katsastaessa meinasi inssi laittaa alapallon eli käytännössä koko alatukivarren uusiksi. Ihmettelin silloin ääneen, että vastahan ko. tukivarsi oli reilu vuosi sitten vaihdettu, jolloin alkoi tarkempi tutkinta... Väljyyden syyksi paljastui sittenkin raidetangon pää. Sen pystyin hyväksymään, ja uusintanäytölle menin sitten molemmin puolin uutuuttaan hohtavilla raidetangon sisä- ja ulkonivelillä varustetulla autolla. On nääs tuo pyöränsuuntaus sen verran hintavaa, ettei viitsisi joka vuosi sellaista operaatiota teettää - kerralla kaikki kuntoon Wink

Jotain uutta väyryseenkin:





Michelin Crossclimate + 205/55R16 94V, upean näköinen kuvio noissa ainakin on:



Alkoi siis kyllästyttää kun ei ollut kunnon kesärenkaita tähän... Hetken aikaa ajelin komialla sekarengastuksella => vakkari ei tietty toiminut ja eihän ilman sitä jaksa ajaa yli sataa metriä Evil or Very Mad

Sinisillä peltivanteilla oleva nypitty nastakierros olis muuten ollut ihan ok, mutta yksi renkaista päästeli ilmoja pihalle ja epätasapainossakin olivat... Ja muutenkin vähän hirvitti kesäkeleillä päästellä talvikumeilla (Jännä että talvella ei pelota ajaa talvirenkailla, vaikka olosuhteet ovat silloin taatusti keskimäärin huonommat...)

Sitten tuo yksi kesärengassarja 6-puolaisilla Alession vanteilla jäi pois pelistä etujarrupalojen vaihtamisen jälkeen, kun liimapainot alkoivat ottaa kiinni etujarrusatuloihin... Yritin vielä liimailla painoja uusiksi hieman eri kohtaan, mutta siitähän oli seurauksena lähinnä entistä enemmän ravistelua ja vatkausta...

Kaivelin lopulta varastosta OEM 16-tuumaiset 11-reikävanteet, joiden ympäriltä löytyi 2 loppuunkulunutta Nokialaista ja 2 "ihan hyvää". Tapojeni vastaisesti en ostanut vain kahta uutta rengasta vaan tuumin että sekarengastukset saavat nyt riittää. Ladoin 485 euroa Euromasterin tiskiin ja vastineeksi sain tuollaiset vähän niinkuin renkaat, mutta pienemmät. Noh, kantavuus riittää ja nyt voinee taas nauttia tasaisesta kyydistä hyvän aikaa. Noissa donitseissa ei sitten ole minkäänlaista vannesuojaa, ja noilla mitoilla lattialla lappeellaan makaava pyörä on todellakin vanteen, ei kumin varassa... Itseäni ei haittaa, mutta varoituksen sanana teille, jotka välitätte vanteistanne enemmän kuin minä...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 189
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 24.5.2018 12:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aikaisemmin kokeilin EGR:n poistamista käytöstä yksinkertaisella tempulla eli alipainelinjan tukkimisella. Siitähän aiheutui jonkinlainen limp home -tila, tai ainakin tehot tuntuivat olevan aika usein hukassa. Lueskelin lisää aiheesta mm. noista paikoista:

http://www.peachparts.com/shop.....rbo-7.html
https://forums.mbclub.co.uk/threads/diesel-egr-delete-mod.68098/
http://forums.mercedesclub.org.....928/page-4

Tutkin yleismittarilla tämän auton piuhoja ja laadin suunnitelman:



Tilasin komponentteja ja väsäsin huijauslaitteen:





Sinne se sujahti (tuo kotelo tarroineen laskettaneen turhaksi hifistelyksi Rolling Eyes):



Ainakin auto eilen toimi normaalin tuntuisesti ja veti hienosti. Siis EGR-venttiiliä käyttävä alipaineletku tukittuna eli oletettavasti tuon tekemäni sätöksen ansiosta... Palikan toiminta-ajatus on käsitykseni mukaan vetää IMM:n signaalia alas kun ECU haluaa EGR:n päälle, jolloin vältytään ylimääräisiltä vikatiloilta.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25768

 LähetäLähetetty: 25.5.2018 7:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Näppärää. Enpä ole koskaan tuollaista EGR huijausboksia nähnyt asennettavan tai autossa olevan Very Happy
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 5 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit