Suksin sähköhimmeli eli Pirkka-Tesla (Opel Ampera)
Rojua on mutta vähän sama kun merssussa, nollailee koodit pikkuakun latauksen jälkeen niin auto on taas kunnossa On nää vaan ihme vehkehiä... Ei tuu onneksi yllätyksenäXUX63 kirjoitti:Tämä härrävärkki on päättänyt herjailla vaikka ja mistä. Jatkuvaa on "Huolla StabiliTrak" eli tietokone ei saa signaalia rattaiden tilasta. Parina päivänä tullut "Huolla moottori pian" ja "moottorin teho alennettu" sekä "moottori ei käytettävissä". Näyttäisi siltä että vika paikallistuu sytytystulppiin ja -puolaan. Jännä että kun agrikaatissa on ongelma niin se heijastuu koko sähköhimmelin käytökseen
Tilasin satasella uutta ja originellia romua ja nyt vaan odotellaan
Kello kuudentoista uutisissa kuultiin raportti Afrikan ensimmäisestä sähköbussista.
Hieno kuulemma, yhdellä latauksella pääsee 80 kilometriä johon aurinkopaneeli lisää 12 kilometriä.
Tosi hiljainenkin on, pääasiassa siksi ettei liiku vielä yhtään mihinkään
Liekö reportteria itseään naurattanut, ei siltä kuulostanut ainakaan. Noin hän kuitenkin sanoi.
Hieno kuulemma, yhdellä latauksella pääsee 80 kilometriä johon aurinkopaneeli lisää 12 kilometriä.
Tosi hiljainenkin on, pääasiassa siksi ettei liiku vielä yhtään mihinkään
Liekö reportteria itseään naurattanut, ei siltä kuulostanut ainakaan. Noin hän kuitenkin sanoi.
wiimax.fi
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
Tv-uutisissa tuo tarkentui. Bussi kyllä liikkuu, mutta ei yleisellä tiellä.dealer kirjoitti:Kello kuudentoista uutisissa kuultiin raportti Afrikan ensimmäisestä sähköbussista.
Hieno kuulemma, yhdellä latauksella pääsee 80 kilometriä johon aurinkopaneeli lisää 12 kilometriä.
Tosi hiljainenkin on, pääasiassa siksi ettei liiku vielä yhtään mihinkään
Liekö reportteria itseään naurattanut, ei siltä kuulostanut ainakaan. Noin hän kuitenkin sanoi.
Haastateltava lupasi tieliikenteeseen viiden vuoden kuluttua. Ottavat vähän rauhallisemmin kuin tämä meidän Bernerimme .
On tuossa ollut välillä kovempaakin pakkasta. Silloin pitää lämmäyttää välillä ICE:llä kun sähkölämmitys haukkaa niin järjettömän paljon pois rangea. Tosin kulutus pompsahtaa nopeasti pariin litraan ja sehän... niin, sehän vaan ärsyttää
Tuo L-asento vaihteistossa on mukava. Jarrua ei tule nykyään juuri käytettyä - alkaakohan jumia kohta Regen jarruttaa tosi tehokkaasti mutta olisiko rullaaminen kuitenkin energiataloudellisesti parempi vaihtoehto. No ainakin kanssa-autoilijoita se taatusti rassaisi enemmän
Toisen avaimen patteri alkoi kenkkuilemaan kun avain roikkuu vyöllä ja on siten kylmässä. REKO-ruokapiiristä kun olin kotiutumassa niin piti lämmitellä avainta tovi että sai ovet auki. Lukkopesäänkään en ollut muistanut öljyä laittaa joten rauta-avaimesta ei ollut apuja. Sitten tuli jännä feature kun otin vara-avaimen mukaan. Yhtäkkiä kaikki suosikkikanavat olivat kadonneet ja tilalle tullut kaikenmaailman hollantilaisia kanavia. Ne kulkivatkin sen toisen avaimen mukana kun rupesin testaileen.
Että semmoista. Ei mulla muuta kuin turvallista matkaa
Tuo L-asento vaihteistossa on mukava. Jarrua ei tule nykyään juuri käytettyä - alkaakohan jumia kohta Regen jarruttaa tosi tehokkaasti mutta olisiko rullaaminen kuitenkin energiataloudellisesti parempi vaihtoehto. No ainakin kanssa-autoilijoita se taatusti rassaisi enemmän
Toisen avaimen patteri alkoi kenkkuilemaan kun avain roikkuu vyöllä ja on siten kylmässä. REKO-ruokapiiristä kun olin kotiutumassa niin piti lämmitellä avainta tovi että sai ovet auki. Lukkopesäänkään en ollut muistanut öljyä laittaa joten rauta-avaimesta ei ollut apuja. Sitten tuli jännä feature kun otin vara-avaimen mukaan. Yhtäkkiä kaikki suosikkikanavat olivat kadonneet ja tilalle tullut kaikenmaailman hollantilaisia kanavia. Ne kulkivatkin sen toisen avaimen mukana kun rupesin testaileen.
Että semmoista. Ei mulla muuta kuin turvallista matkaa
Eilen oli pakkasta ja vänkärinpuolen takaoven keskuslukko herkes pelaamasta. En ehtinyt uuden hintaa tiedustella kun aamulla se taas toimi. Ooppeli
Tuli tonni tällä tankilla täyteen. Jos näin menis niin 4000km pääsis tuolla 35 litran tankilla mutta ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa. Yks vähän pitempi reissu niin se romuttuu siihen
Tuli tonni tällä tankilla täyteen. Jos näin menis niin 4000km pääsis tuolla 35 litran tankilla mutta ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa. Yks vähän pitempi reissu niin se romuttuu siihen
Työnkuvaan tulee pikkuisen muutoksia ja reissua lisää niin alkoi kiinnostaan Gasumin soppari ja niinpä olin jos seuraavassa hetkessä kyyläämässä Surupapuja kaasua ajatellen. Toki Volvon V70 ja Mersun E200NGT ollut pohdinnassa myös. Mersua ei saa kuin sedanina. Volvo repii eturattailla. Ruattissa oli yks 270+hp ja se varmaan vasta repisikin
Legacya tuli kokeiltua kerran pelireissulla Haparandassa ja oli mahtava vetää talvella niitä isoja liikenneympyröitä nelipyöräluisussa. Lumi pöllys niin kuin ois ollut linko perässä. Hemmetin kiva lelu. Samanlaisen kaasuvehkeen sais länsinaapurista alle kympillä.
No asiaan. Ouluun luvattiin jo viime vuonna pari kaasutankkauspistettä. Kaakkuriin ja Ruskoon. Silmät kiiluen kytännyt että milloin konkretisoituu? EOS? Jos tänä kesänä niin ämpäri lähtee ja tilalle tulee kaasuauto ja Gasumin 18kk sopparilla 69€/kk tankkaukset. Riittää 45tkm arvioituun suoritteeseen vallan mainiosti. PA-kulut olis sitten 1,84€/100km.
Legacya tuli kokeiltua kerran pelireissulla Haparandassa ja oli mahtava vetää talvella niitä isoja liikenneympyröitä nelipyöräluisussa. Lumi pöllys niin kuin ois ollut linko perässä. Hemmetin kiva lelu. Samanlaisen kaasuvehkeen sais länsinaapurista alle kympillä.
No asiaan. Ouluun luvattiin jo viime vuonna pari kaasutankkauspistettä. Kaakkuriin ja Ruskoon. Silmät kiiluen kytännyt että milloin konkretisoituu? EOS? Jos tänä kesänä niin ämpäri lähtee ja tilalle tulee kaasuauto ja Gasumin 18kk sopparilla 69€/kk tankkaukset. Riittää 45tkm arvioituun suoritteeseen vallan mainiosti. PA-kulut olis sitten 1,84€/100km.
Se sitten herkes lataamasta.... Foorumeita lueskellun perusteella akuston nesteen vähyydestä vois johtua? Ehkäpä niin, alarajassa on. Ei kuulemma saa Rintajuopollakaan kuin koulutettu (yksi) henkilö aukaista tuota korkkia joka on kuin ihan sama mikä paineistettu korkki ja sen alla ionisoitua akkuvettä ja GM:n pakkasnestettä Antaa tuon takuu-kaverin aukaista niin säilyy täystakuu sähköiselle järjestelmälle - erikoinen ratkaisu mulle
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Sähköhimmeli jäi tutkittavaksi protokollan mukaisesti. Nesteen määrä korjattu, pistokkeen toimivuus tarkastettu, luukun mikrokytkin toimii... Vielä muutaman A4-sivun mittainen lista jäljellä. Pitikin manata lähinnä zoukkina Roopelle siinä etukäteen että kunhan ei vaan Voltecissa ongelmia...
Joku päällikkö siinä kävi ohjeistamassa että seinässä on latauspaikka johon voi auton jättää asioinnin ajaksi. Ottaa siitä kahvia ja lisukkeita. Hyvää palvelua. Toki tässä tapauksessa sitä ei tarvinnut laturiin jättää
Ajellaan ässällä Sprintteri ja lavettikin pitäis käyttää leimalla
Joku päällikkö siinä kävi ohjeistamassa että seinässä on latauspaikka johon voi auton jättää asioinnin ajaksi. Ottaa siitä kahvia ja lisukkeita. Hyvää palvelua. Toki tässä tapauksessa sitä ei tarvinnut laturiin jättää
Ajellaan ässällä Sprintteri ja lavettikin pitäis käyttää leimalla
Mun piti soitella tänään, et tilattiin siihen uus latauspistoke kylkeen ku jotain omituista sen johdontunnistus kytkimen käytöksessä on... Mut sepä selviää kunhan saadan töspeli tänne...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Niinjoo. Roope ilmoitteli viime viikolla että haeppa kamppees poijes pihasta ennen kuin Helluntai iskee päälle. Minä hain. Töpseli oli vaihdettu ja himmeli toimii taas niin kuin pitääkin.XUX63 kirjoitti:OK! Kiitos infosta. Ootellaan töspeli ja katellaan sittenRoopeK kirjoitti:Mun piti soitella tänään, et tilattiin siihen uus latauspistoke kylkeen ku jotain omituista sen johdontunnistus kytkimen käytöksessä on... Mut sepä selviää kunhan saadan töspeli tänne...
Nyt on tulossa taas aivan järisyttävä kulutus kun Juhannuksena pitää käyttää fossiilisia sähköntuotantoon. Helposti vähintään kymppilitra palaa
Vielä joku viikko niin tulee vuosi täyteen. On se vaan kiva vehjes. Tuo kulutus on niin kiva asia puitavaksi että todetaan nyt se, että kesällä parhaalla tankillisella 3118km. Tulee aina nuita pitempiä taipaleita jolloin on pakko latailla fossiilisella. Kun sais järkevään hintaan kunnon akku-updaten niin sellainen olis tuohon muuten niin hyvään konseptiin iso parannus. Talvella tulee nautiskeltua lämmöllä lämpöistä jolloin dinonestettä palaa paljon. 24.5.17 tankkasin ja seuraavan kerran 9.9.17. Kesällä ei tartte paljoo letkun nokassa aikaa viettää.
Kohta siis pitäis alkaa laittaan vuosi nippuun. Katsotaanpas sitten miltä kokonaisuus vaikuttaa
Kohta siis pitäis alkaa laittaan vuosi nippuun. Katsotaanpas sitten miltä kokonaisuus vaikuttaa
Vakuutusmaksu on hyvin likellä E-malllin 220CDi farkkua -09 eli aika hintava nuinkin pieneksi autoksi mun mielestäHöömy kirjoitti:Tuollainen olisi meilläkin kakkosautona aika ässä, mutta hinnat taitavat olla nyt kakkosauton tason yläpuolella aika pahasti. Miten noihin määritellään vakuutusmaksut, kun ei se polttomoottorin koko olla mitenkään keskeistä?
Perhana Kaatui läppäri eilen ja koko romaani meni lapsiveden mukana
Eilen tuli vuosi Ämpäröintiä täyteen ja kirjoittelen uudestaan, nyt vähän tiiviimmin, mitä vuoteen sisältyi.
Fossiilista Dinonestettä paloi lataukseen ja lämmitykseen keskimäärin 2,87 l/100km eli 4,11€/100km. Lukema on isohko kun välillä tulee matkaa nopeilla teillä mikä nostaa kulutuksen 120kmh + sakkovara-nopeuksilla jopa yli kuuteen litraan.
Sähköä ja siirtoa on mennyt 2,12743£/100km. Kokonaisuudessa siis 6,24€/100km eli ei tämä ihan niin halpaa ole miltä se etukäteen ajatuksissa tuntui. Tietenkin jos lataukseen kiinnittäis vielä pikkuisen enemmän huomiota niin tuosta per sata kustannuksesta jonkun 50c vois saada pois. Sitten jos malttais ajaa vielä normaaleja maantienopeuksia niin matkakulutuksesta saisi helposti litran pois. Jos lämmittäis aina etukäteen kabiinin ja ajelis turkishaalarit päällä fairia huurtenpoistajana laseissa niin range pitenis 10-25km.... No joo
Huoltoihin ja värkkyyseen on palanut myös hilloa.
Öljynvaihto ja jotain perushuoltoa? 130€
ERDTT-huijausmokkula 70€
OVMS-mokkula 80€
Philipsin vähän valkoisemmat HIR2 9012 polttimot 25€
Jotakin ostin vielä mutta en nyt millään muista mitä???
Vakuutukset:
Liikenne 224,94
Opel-Kasko 534,16€
Verot:
Perusvero 0,316€/päivä
Käyttövoimavero 0,100€/päivä
elikkäs 151,840€/vuosi
Ei pitäis laskea tämmöisiä. Sylettää tuo Opel-Kasko! Tuntuu että tuohon hintaan ois tullut jotain lisää versus viime kesäinen tarjouspyyntö? Kallista on autoilu
Pikkubensalla tai dieselillä olis päässyt ainakin liki samoihin kuluihin eikä nyt ois semmoista tunnetta että takaisin dinoon siirtyminen ahdistais jo ajatuksenkin tasolla. W221 oli tosin tunteita herättävä, ei silti. Tosin siinäkin oli vaihteet ja se äänteli kummasti
Toisaalta auton arvon muutoksesta oli silloin hankinnan aikoihin paljon keskustelua. Se ei ole noussut kuin muutamalla tonnilla eli hiukan pettynyt pitää ainakin yrittää olla
Eilen tuli vuosi Ämpäröintiä täyteen ja kirjoittelen uudestaan, nyt vähän tiiviimmin, mitä vuoteen sisältyi.
Fossiilista Dinonestettä paloi lataukseen ja lämmitykseen keskimäärin 2,87 l/100km eli 4,11€/100km. Lukema on isohko kun välillä tulee matkaa nopeilla teillä mikä nostaa kulutuksen 120kmh + sakkovara-nopeuksilla jopa yli kuuteen litraan.
Sähköä ja siirtoa on mennyt 2,12743£/100km. Kokonaisuudessa siis 6,24€/100km eli ei tämä ihan niin halpaa ole miltä se etukäteen ajatuksissa tuntui. Tietenkin jos lataukseen kiinnittäis vielä pikkuisen enemmän huomiota niin tuosta per sata kustannuksesta jonkun 50c vois saada pois. Sitten jos malttais ajaa vielä normaaleja maantienopeuksia niin matkakulutuksesta saisi helposti litran pois. Jos lämmittäis aina etukäteen kabiinin ja ajelis turkishaalarit päällä fairia huurtenpoistajana laseissa niin range pitenis 10-25km.... No joo
Huoltoihin ja värkkyyseen on palanut myös hilloa.
Öljynvaihto ja jotain perushuoltoa? 130€
ERDTT-huijausmokkula 70€
OVMS-mokkula 80€
Philipsin vähän valkoisemmat HIR2 9012 polttimot 25€
Jotakin ostin vielä mutta en nyt millään muista mitä???
Vakuutukset:
Liikenne 224,94
Opel-Kasko 534,16€
Verot:
Perusvero 0,316€/päivä
Käyttövoimavero 0,100€/päivä
elikkäs 151,840€/vuosi
Ei pitäis laskea tämmöisiä. Sylettää tuo Opel-Kasko! Tuntuu että tuohon hintaan ois tullut jotain lisää versus viime kesäinen tarjouspyyntö? Kallista on autoilu
Pikkubensalla tai dieselillä olis päässyt ainakin liki samoihin kuluihin eikä nyt ois semmoista tunnetta että takaisin dinoon siirtyminen ahdistais jo ajatuksenkin tasolla. W221 oli tosin tunteita herättävä, ei silti. Tosin siinäkin oli vaihteet ja se äänteli kummasti
Toisaalta auton arvon muutoksesta oli silloin hankinnan aikoihin paljon keskustelua. Se ei ole noussut kuin muutamalla tonnilla eli hiukan pettynyt pitää ainakin yrittää olla
Mielenkiintoista, hyvä että näkee konkreettisia lukemia sähköautoilusta.
Joskus käynyt Teslan ostaminen mielessä, halvat on veroluonteiset maksut ainakin.
Käyttökulut / 100 km.näyttää vähän suurilta itärajan asukin silmään
Ja jotain juttua luin että ainakin alkupään kilometri Teslalla melko hinnakkaita arvonaleneman vuoksi.
No, parempi vaan tarkkailla tilannetta ja välttää äkkinäisiä liikkeitä ainakin niin kauan kuin Berneri on vallankahvassa.
Joskus käynyt Teslan ostaminen mielessä, halvat on veroluonteiset maksut ainakin.
Käyttökulut / 100 km.näyttää vähän suurilta itärajan asukin silmään
Ja jotain juttua luin että ainakin alkupään kilometri Teslalla melko hinnakkaita arvonaleneman vuoksi.
No, parempi vaan tarkkailla tilannetta ja välttää äkkinäisiä liikkeitä ainakin niin kauan kuin Berneri on vallankahvassa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Erinomaisen mielenkiintoista kyllä !
Mikä tuo opel-kasko on ? Katsoin vakuutusten hintoja 2012 Amperalle omilla tiedoilla niin laajin paketti kaikilla sijaisauto-lasi-ym jutuilla olisi liikenne ja kasko yhteensä 513€.
Vakuutuksen kallis hinta tasaa ikävästi halpaa veroa kulutuksen osalta mennään pikkudieselin kustannuksissa.
Mikä tuo opel-kasko on ? Katsoin vakuutusten hintoja 2012 Amperalle omilla tiedoilla niin laajin paketti kaikilla sijaisauto-lasi-ym jutuilla olisi liikenne ja kasko yhteensä 513€.
Vakuutuksen kallis hinta tasaa ikävästi halpaa veroa kulutuksen osalta mennään pikkudieselin kustannuksissa.
Opel-kaskossa on kaikkee ihan turhaa tauhkaa mun mielestä.dealer kirjoitti:Mikä tuo opel-kasko on ? Katsoin vakuutusten hintoja 2012 Amperalle omilla tiedoilla niin laajin paketti kaikilla sijaisauto-lasi-ym jutuilla olisi liikenne ja kasko yhteensä 513€.
Vakuutuksen kallis hinta tasaa ikävästi halpaa veroa kulutuksen osalta mennään pikkudieselin kustannuksissa.
http://opelvakuutus.fi/
Pitäis vaihtaa osakaskoon lasivakuutuksella mutta eipä tuota ole tullut sen enempää pohdiskeltua ennen kuin nyt. Samassa nipussa maksaa taloo, autoja, kissaa, koiraa jne jne niin mennyt vähän niin kuin vahingossa tuo Ämpärin vakuutus.
Menee tosiaan samoihin pikkudieselin kanssa mutta ei ole pikkudieseliin paluuta sen jälkeen kun tuollaisella on ajellut - ainakaan mulla. Vaihtoi tuossa yks koeajanut CLS:llä kurvailun Amperaan. Se on vaan niin helppo. Makia. Olen myyty. Olen ihastunut. Autoon
Teslahan se kiinnostais kovasti. Jenkkilässä yks töhö kasas kahdesta yhden ja hinnaksi jäi muistaakseni 6500USD. Se yksilö mitä minä katselin joskus, ois mennyt kilpiin n. 35t€ hinnalla - muistaakseni. Nyt lähtee pikkuakullisia jo "halvalla" mutta Euroopan konttori ei halua keskustella aiheesta "Käyttöönotto Pohjoismaissa" - koeajoa on kyllä tarjottu mutta on ajettu, koettu, nautittu, todettu lompakon ohuus.... Mitähän vielä
TuossaXUX63 kirjoitti:Jenkkilässä yks töhö kasas kahdesta yhden ja hinnaksi jäi muistaakseni 6500USD.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=goBrBE-gKKQ[/youtube]
Joo, näköjään Ifin kasko pikku lisälläOpel-kaskossa on kaikkee ihan turhaa tauhkaa mun mielestä.
http://opelvakuutus.fi/
Pikkuvertailun jälkeen voin todeta että olen maksanut järkyttävän paljon liikaa aivan turhasta PRKLdealer kirjoitti:Joo, näköjään Ifin kasko pikku lisälläOpel-kaskossa on kaikkee ihan turhaa tauhkaa mun mielestä.
http://opelvakuutus.fi/
Siltikään ei näköjään saa menemään viittätoista senttiä kilsalleXUX63 kirjoitti:Pikkuvertailun jälkeen voin todeta että olen maksanut järkyttävän paljon liikaa aivan turhasta PRKLdealer kirjoitti:Joo, näköjään Ifin kasko pikku lisälläOpel-kaskossa on kaikkee ihan turhaa tauhkaa mun mielestä.
http://opelvakuutus.fi/