Diesel Webasto
Ei tuossa ajattelussa mitään virhettä ole. Jos olet toimintaan tyytyväinen, niin silloinhan homma on kunnossa. Noin kympin pakkasilla ei minullakaan ollut valittamista tehtaan asetuksista.
Parinkympin alapuolella vaan tuntuu että mukavuusventtiilin toimiessa ohjaamoon puhallettu lämpö katoaa käynnistyksen jälkeen moottorin ollessa vielä kylmä. Lämmityksen alusta lähtien moottoriakin lämmittävä järjestely nostaa lämpömittarin viisarin 40 ja 60 asteen merkkien väliin, joten lämmintä tulee ihan eri tavalla heti käynnistyksen jälkeen.
Aiemmissa posteissa mainitut lämpötilat on katsottu OBD-portissa istuvan ELM-327 bluetooth lähettimen kautta.
Parinkympin alapuolella vaan tuntuu että mukavuusventtiilin toimiessa ohjaamoon puhallettu lämpö katoaa käynnistyksen jälkeen moottorin ollessa vielä kylmä. Lämmityksen alusta lähtien moottoriakin lämmittävä järjestely nostaa lämpömittarin viisarin 40 ja 60 asteen merkkien väliin, joten lämmintä tulee ihan eri tavalla heti käynnistyksen jälkeen.
Aiemmissa posteissa mainitut lämpötilat on katsottu OBD-portissa istuvan ELM-327 bluetooth lähettimen kautta.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Näkyykö tehtaan asentaman Webaston käyttämä polttoaine W212 värinäytöllisessä ajotietokoneessa (vm. 2012), vai ottaako Weba omansa mittauksen ohi?
Useinhan polttoainelämmittimen syöttöletku ohittaa mittauksen, mutta alkoi epäilyttää, koska yllättävän pitkään makaa maksiminäyttö "20" taulussa lämpimällä moottorilla lähdön jälkeen?
Useinhan polttoainelämmittimen syöttöletku ohittaa mittauksen, mutta alkoi epäilyttää, koska yllättävän pitkään makaa maksiminäyttö "20" taulussa lämpimällä moottorilla lähdön jälkeen?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Stoppaako se 212:ssa 20:een ohjelmallisesti vai kui? Itellä oli jäänyt kulutusruutu päällimäiseksi yhden ajon jälkeen ja kylmäkäynnistyksen sekä ikkunoiden raapimisen jälkeen se näytti 40:ää. Pitää muistaa vastaisuudessa jättää joku toinen ruutu auki.740 GLE kirjoitti:Useinhan polttoainelämmittimen syöttöletku ohittaa mittauksen, mutta alkoi epäilyttää, koska yllättävän pitkään makaa maksiminäyttö "20" taulussa lämpimällä moottorilla lähdön jälkeen?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ei se yli 20 lukemaa ole minulle näyttänyt tuon nelodieselin kanssa.
Nyt vaan tuntuu Webastoa käyttäessä niinkuin näyttö makaisi pidempään "pohjassa" ennen kuin lähtee putoamaan kohtuullisemmille lukemille, joten elättelin toiveita, että olisiko Webaston käyttämäksi lasketun jo ennen käynnistystä kuluttaman polttoaineen vaikutusta.
Olipa miten tahansa, Webaston käyttö alkaa joka tapauksessa näyttää suunnilleen kympin pakkasilla nollasummapeliltä. Sähkölämmityksestä lähtiessä työmatkan keskikulutus näillä keleillä hiukan yli 6 ja varttitunnin Webastoinnin jälkeen noin on perillä lukema noin 5.5. Kun Webasto vie 15 minuutissa noin 1.5 desiä, riittää 0.6 litraa pois keskikulutuksesta kompensoimaan 25 km työmatkalla koko lämmityksen. Eli ilmaista mukavuutta niin kauan kuin kamiina toimii.
Maine vaan menee, kun kauko-ohjaimen range ei yllä omaan toimistoon ja käytävällä kattoikkunoiden alla Mersun avainnippua kohti kattoa ojenteleva saattaa joutua hieman outoon valoon. Työkaverit arvioivat kuin Turhapuroa, joka on löytänyt Mersun avaimensa pianon päältä ylioppilaslakin vierestä
Nyt vaan tuntuu Webastoa käyttäessä niinkuin näyttö makaisi pidempään "pohjassa" ennen kuin lähtee putoamaan kohtuullisemmille lukemille, joten elättelin toiveita, että olisiko Webaston käyttämäksi lasketun jo ennen käynnistystä kuluttaman polttoaineen vaikutusta.
Olipa miten tahansa, Webaston käyttö alkaa joka tapauksessa näyttää suunnilleen kympin pakkasilla nollasummapeliltä. Sähkölämmityksestä lähtiessä työmatkan keskikulutus näillä keleillä hiukan yli 6 ja varttitunnin Webastoinnin jälkeen noin on perillä lukema noin 5.5. Kun Webasto vie 15 minuutissa noin 1.5 desiä, riittää 0.6 litraa pois keskikulutuksesta kompensoimaan 25 km työmatkalla koko lämmityksen. Eli ilmaista mukavuutta niin kauan kuin kamiina toimii.
Maine vaan menee, kun kauko-ohjaimen range ei yllä omaan toimistoon ja käytävällä kattoikkunoiden alla Mersun avainnippua kohti kattoa ojenteleva saattaa joutua hieman outoon valoon. Työkaverit arvioivat kuin Turhapuroa, joka on löytänyt Mersun avaimensa pianon päältä ylioppilaslakin vierestä
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Voe saakeli. Tein tuon mukavuusventtiilin ohituksen. Eli pistoke irti ja vastus piuhojen nokkaan. Hienosti toimi kun eilen sitä testailin. Moottorin lämpö nousi niin kuin pitääkin.
Mutta nyt kun mittarissa on -30 astetta ja liikkeelle pitäis lähtee niin lämmitin ei lähde päälle. Ilmoittaa vaan failii.
Kyrvähtiköhän se vastus ja nappas laitteen vikatilaan/lukkoon.
Onkohan noissa mitään millä vois ton webaston kuitata vai meneeköhän taas Vehon reissuksi?
Mutta nyt kun mittarissa on -30 astetta ja liikkeelle pitäis lähtee niin lämmitin ei lähde päälle. Ilmoittaa vaan failii.
Kyrvähtiköhän se vastus ja nappas laitteen vikatilaan/lukkoon.
Onkohan noissa mitään millä vois ton webaston kuitata vai meneeköhän taas Vehon reissuksi?
Juu. Nyt tarkistin. Vastus kyrvähtänyt heti. Eli huomio nyt varoitus! Tuota vastus viritystä ei kannata tehdä missään nimessä w212 faceliftiin siis yli 2013 vuosimalliin.
Menee vikatilaan! En tiedä sit toimisiko tuo jos tuohon osaisi ostaa oikean vastuksen. Tuo tässä mainittu ja kuvassa näkyvä vastus menee punahehkuun ja sulattaa ja pilaa koko liittimen ja samalla lyö webaston tilttiin.
Menee vikatilaan! En tiedä sit toimisiko tuo jos tuohon osaisi ostaa oikean vastuksen. Tuo tässä mainittu ja kuvassa näkyvä vastus menee punahehkuun ja sulattaa ja pilaa koko liittimen ja samalla lyö webaston tilttiin.
Kurkkasin lokasuojan sisään ja kekäleenähän se puolen watin vastus oli, vaikka ei tässä 2012 mallin tapauksessa häiriötä ollut aiheuttanutkaan, kun oli kärvähtänyt ilmeisesti eka yrityksellä avoimeksi piiriksi. Nyppäsin vastuksen pois ja suojasin töpselin teipillä.
Markoala, kehtaisitko käydä päivittämässä tuonne ekan sivun kuvalliseen selostukseenkin vielä tuon vastuksen vähintään 10 W tehonkeston vaatimuksen, kun sinänsä hyvin havainnollisessa kuvassa näyttäisi olevan joku puolen watin tai varttiwatin vastus tjsp. Kuvan perusteella valitsevalla menee tehonkesto varmasti väärin.
@Arde, Markon selostus kuulostaa siltä, että tarvitaan suunnilleen sormipariston kokoinen keraaminen vastus joka kestää vähintään 10 W tehon saamatta lämpöhalvausta.
Markoala, kehtaisitko käydä päivittämässä tuonne ekan sivun kuvalliseen selostukseenkin vielä tuon vastuksen vähintään 10 W tehonkeston vaatimuksen, kun sinänsä hyvin havainnollisessa kuvassa näyttäisi olevan joku puolen watin tai varttiwatin vastus tjsp. Kuvan perusteella valitsevalla menee tehonkesto varmasti väärin.
@Arde, Markon selostus kuulostaa siltä, että tarvitaan suunnilleen sormipariston kokoinen keraaminen vastus joka kestää vähintään 10 W tehon saamatta lämpöhalvausta.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tuommoisen kuvanmukaisen vastuksen kun laittaa niin eipä kärähdä. Siis 25W tehonkestolla. Joskus laitettiin kaverin E61 bemariin siten että konehuoneesta johtosarjaa sen verran auki että löytyi nämä venttilille menevät johdot jotka katkaistiin ja nätisti vastus niihin.
Omaan Mersuuni (W212 E350 4Matic Facelift) en ole vieltä tuota kytkentää tehnyt...pitäisi joskus innostua.
Kumma ettei Starilla/Xentryllä saa tehtyä samanlaista kodausta kuin Audeihin. Eli koodataan autosta tuo venttiili pois -> auto luulee ettei venntiiliä ole jolloin ei myöskään anna sille virtaa.
Pariin A6:een olen moiden koodauksen tehnyt ja on erittäin simppeli juttu
Omaan Mersuuni (W212 E350 4Matic Facelift) en ole vieltä tuota kytkentää tehnyt...pitäisi joskus innostua.
Kumma ettei Starilla/Xentryllä saa tehtyä samanlaista kodausta kuin Audeihin. Eli koodataan autosta tuo venttiili pois -> auto luulee ettei venntiiliä ole jolloin ei myöskään anna sille virtaa.
Pariin A6:een olen moiden koodauksen tehnyt ja on erittäin simppeli juttu
Muokattu, Poistettu kuva muutama päivä sitten, olisin voinut toki aiemminkin. Aina sitä ei kaikkea muista.
Moni on kuitenkin tästä hyötynyt ja saanut moottorin lämpenemään.
Luulen että olin ensimmäinen joka tuon tiedon jakoi nettin miten moottorin saa näissä lämpenemään. En kadu sitä kuitenkaan. Ihan näin pienillä kirjaimilla ja valkoisella.
Moni on kuitenkin tästä hyötynyt ja saanut moottorin lämpenemään.
Luulen että olin ensimmäinen joka tuon tiedon jakoi nettin miten moottorin saa näissä lämpenemään. En kadu sitä kuitenkaan. Ihan näin pienillä kirjaimilla ja valkoisella.
Moi, en hoksannut oliko tuolla vastusten ohmi arvoja mainittu aikaisemmin, mutta itse mittasin sille venttilille käämin resistanssiksi 47 ohm joka vastuksella korvattuna tarvii tehonkestoksi vähintään 5W. Itse korvasin tuon 100 ohm vastuksella ja silläkin vikakoodi pysyy poissa. Tuolle 100 ohm vastukselle riittää 3W tehonkesto. Tuo 25W riittää kyllä varmasti
-Markus
-Markus
Kiitokset ja hyvä kun jaksoit selvittää. Omassa autossa tuntuu oikein hyödylliseltä. On vielä liian aikaista sanoa kulutuslukemista mitään varmaa, kun pakkasia on ollut vasta vähän aikaa, mutta muutaman tankillisen jälkeen näyttää varovaisen toiveikkaalta. Tämän aamun pikku pakkasessa parin tunnin sähkölämmityksen jälkeen 25 km töihin ja kulutus 6.5. Kotiin lähtiessä vartti Webastoa sähkön lisäksi, ja kotona 5.4. Alkaa tuntua kuin Kataisesta, että "Hei, me tienataan tällä"
Ainoa pikku kupru ohjeissa oli tosiaan tuo keskustelun ekan sivun kuva, jossa oli tehonkestoltaan paria kertaluokkaa liian pieni vastus kuvassa.
Ainoa pikku kupru ohjeissa oli tosiaan tuo keskustelun ekan sivun kuva, jossa oli tehonkestoltaan paria kertaluokkaa liian pieni vastus kuvassa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kyllä tuo Markoalan keksimä patentti on todellakin hyvä. Ei siis ollut tarkoitus sitä mitenkään dissata. Huomautin vaan tuosta vastuksesta joka kuvissa on.
Itse en näistä mitään älyä ja jos täällä mesessä tuota Markoalan kirjoittelua en olisi huomannut niin vieläkin pakkasella lämmittäisin webastolla vain auton sisätiloja ja täräyttäisin autoni -30 asteisen lohkon käyntiin.
Juuri tätä varten on hienoa että tällaisia foorumeja on.
Nyt Mersu lämpeää juuri niin kuin sen olisi jo tehtaalta lähtiessään pitänyt olla.
Minulla kun ei mitään muuta lämmitintä tuossa ole.
Siispä iso kiitos Markoala sinulle!
Itse en näistä mitään älyä ja jos täällä mesessä tuota Markoalan kirjoittelua en olisi huomannut niin vieläkin pakkasella lämmittäisin webastolla vain auton sisätiloja ja täräyttäisin autoni -30 asteisen lohkon käyntiin.
Juuri tätä varten on hienoa että tällaisia foorumeja on.
Nyt Mersu lämpeää juuri niin kuin sen olisi jo tehtaalta lähtiessään pitänyt olla.
Minulla kun ei mitään muuta lämmitintä tuossa ole.
Siispä iso kiitos Markoala sinulle!
Kiitos. Minä olin ns. tiedon vuotaja. Keksijä oli Cardoc näin selvennyksenä. Tämä on suurin parannus autossani. Tehtaan asetus toimii hyvin pikkupakkasissa. Lapin pakkasissa ei.
Juuri eilen korjaamolla katsottiin uuden Vw trp T6 ohjelmoinnit. Vesiventtiili olikin jo pois koodattu. Voisin kuvitella että lämmitys parantaa moottorin kestoa. Mercedes on erilainen.
Juuri eilen korjaamolla katsottiin uuden Vw trp T6 ohjelmoinnit. Vesiventtiili olikin jo pois koodattu. Voisin kuvitella että lämmitys parantaa moottorin kestoa. Mercedes on erilainen.
Mielestäni muutos parantaa myös mukavuutta kylmässä kelissä. Vaikka hytti onkin lähtiessä viileämpi, se on silti selvästi lämmitetty, ja käynnistyksen jälkeen tilanne alkaa kehittyä välittömästi oikeaan suuntaan.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuo onkin Webaston etu AGM-akun kanssa. Ainakin omassani oli akun purkauskyky niin suuri aivan loppuun saakka, että startista ei olisi millään kuullut akun olevan Kaput.Jackpot kirjoitti:Webasto moitti huonoa akkua, kumpaa akkua webasto käyttää, peräkontin vai pikku akkua kone huoneessa?
Starttauksesta ei siis voinut kuulla, ettei akussa olisi ollut henkeä enää toiseen yritykseen, jos sitä olisi joskus tarvittu. Webaston jännitevalvonta on ainakin omaa korvaa tarkempi varoittaja huonosta akusta.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tosiaan starttaus ei korvakuulolla anna minkäänlaista varoitusta huonosta akusta.Autossa on Defan laturi ja letkulämmitin, muttei riittänyt lataus 19 asteen pakkasessa. Ensi viikolla käyntiä Oulussa niin kipasta akkutalosta uusi patteri.
Löytyiskö samalla reissulta tuo vastus jostakin kaupasta? Sekin on vielä tekemättä (laiskuutta).
Löytyiskö samalla reissulta tuo vastus jostakin kaupasta? Sekin on vielä tekemättä (laiskuutta).
Mersu.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
W212 -13 220 facelift
Terve vaan foorumilaiset.
Tuli viimeviikolla tuommonen -13 220 facelift humppa haeuttua. Nyt kylmillä moitin tuota orkkis webastoa, kun ei tunnu motti lämpeevän sillä ollenkaan. Kysymys kuuluukin, että toimiiko modaus myös tässä samalla tavalla? Ja vaatiiko vastuksen vai pelaako myös ilman sitä?
Hyvää Joulun odotusta kaikille!
Tuli viimeviikolla tuommonen -13 220 facelift humppa haeuttua. Nyt kylmillä moitin tuota orkkis webastoa, kun ei tunnu motti lämpeevän sillä ollenkaan. Kysymys kuuluukin, että toimiiko modaus myös tässä samalla tavalla? Ja vaatiiko vastuksen vai pelaako myös ilman sitä?
Hyvää Joulun odotusta kaikille!
Itsellä olisi vastus tuossa pöydällä odottamassa taidan huomenna nakata paikalleen ennen noita kovia pakkasia mitä se nyt on lupaillut. Katsotaan mitä tapahtuu.tni kirjoitti:Onko tähän mukavuusventtiilin huijaus hommaan tullut kokemuksia tuosta faceliftistä että toimiiko se vastuksell vai pitääkö tehdä jotain muita temppuja.