mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Belgialainen nokivasara eli Höömyn farkku-Mondeo -03
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 13.2.2016 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei sen myyntihinta mihinkään muuttunut, mutta käyttöarvo sentään palasi. Neljä suutinta meni kerralla. ALunperin vikatila oli ykkössylinteristä, mutta sen vaihdon jälkeen auto lähti käyntiin ja 10 minuutin päästä sammui ja vikakoodit muista kolmesta taulussa.

Tuossa siis pajan koko lasku, osat, työt ja alvit.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 459
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 13.2.2016 18:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kallista lystiä tuntuu olevan. Et ajatellut pistää paaliin?

Katsoin nopeasti netistä; näyttäisi kunnostetut suuttimet maksavan vajaat 800 e ja jos muistan oikein, niin vaihdon jälkeen pitää "opettaa" boxille uudet suuttimet. Muuten vaihto menee Mesen tapaan. Pitikö vaihtaa myös suutinputket?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 8739

 LähetäLähetetty: 13.2.2016 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mikä tuossa on kallista? Taitaa ihan jokaiseen "nykyaikaiseen" dieseliin suuttimet maksavan. Museoautot erikseen. Rolling Eyes
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 13.2.2016 18:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ajattelin paaliakin, mutta jatkoon se meni silti. Pääsyynä se, ettei sillä 1 700 eurolla olisi sen kummempaa vehjettä saanut, ehkäpä suorastaan huonomman. Teetettynä työt maksaa, mutta niin kai pitääkin, jos työllä kerran pitää elääkin.

Autoilu ei ole halpaa itse asiassa missään vaiheessa: uudessa autossa pääoma kuluu aivan tajutonta vauhtia ja vanhassa korjaukset nielevät - aivan tajuttomasti. Vain hyvällä tuurilla tai korjaustoiminnan harrastamisella saa vanhan auton kulkemaan halvemmalla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 459
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 13.2.2016 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei nuo suuttimet mitkään kalliit ole, kun kerran auto kuntoon tulee. Vanhan auton kanssa on usein juuri näin, eli rahaa palaa eikä paalaus ole aina se järkevin vaihtoehto, kun auto on tullut jo tutuksi ja paikat on vähitellen saatu kuntoon.

Miksi asiaa olen kysynyt, niin Mondeo saattaa olla myös seuraava kakkosauto, jos sille tarvetta jostain syystä taas ilmenee. Niin hyvä oli tuo edellinen Mondeo ajaa, että hyvä maku siitä jäi näin jälkeenpäin kun muistelee.

Näiden vanhojen ropposten osalta olen koettanut noudattaa linjaa, että jos yksittäisen korjauksen kustannusarvio lähestyy auton arvoa, niin paalaus tai myyntiin laitto on ollut seuraava toimenpide.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 14.2.2016 1:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Se on hyvä ajaa ja tilava keksintö. Kaikissa on myös tyyppivikansa ja niiden kanssa pitää vaan keinotella eteenpäin. Kaverin Skoda hajotti koneen alkutekijöihinsä alle 200 000 ajettuna. Siinä oli isommasta vahingosta kysymys kuin tässä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 15.2.2016 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Huono-onninen auto. Tänä aamuna aseman parkissa joku peruutti kylkeen ja en verran tuli jälkeä, että telakointi odottaa taas. Onneksi rouva oli vielä autossa ja asia lähti ns. oikeille urille. Saapas nähdä millainen kuvio tästä syntyy.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 06.3.2016 20:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämä menee nyt viikoksi peltipajalle Pohjolan laskuun. Melko kallista, mutta onneksi ei mene suoraan omasta pussista (vaan ajan kanssa vakuutusmaksuissa).

Mahtaa jossain ihmetyttää, kun 13 vuotiasta Fordia korjataan tuon verran. Hyvä kuitenkin, etteivät halunneet lunastaa sitä. Yhtä vähän ajettua ei olisi kuitenkaan löytynyt ja raha olisi varmaan ollut alle käyttöarvon suutinrempan jälkeen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 05.4.2016 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vuoden vittumaisin huoltohomma on AINA Fordin renkaitten vaihto. Pajaan joutui taas turvautumaan. Siellä turvauduttiin kaasuliekkiin vanteiden irrotuksessa. Nyt niitä ei taas saa irti millään, mutta ei mitään väliä, kun viimeksi tuhoutui se tunkkikin.

Kas kun eivät ole tehtaalla hitsanneet niitä vanteita napoihin kiinni.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanja-eno

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2812
Paikkakunta: Träskenda (Norra-Kervo)

 LähetäLähetetty: 06.4.2016 2:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oon joskus joutunu irrottaan kanssa tosi ikäviä jumiutuneita vanteita. Kovimmin jumissa olleet sai irti kun avasi pyörän pultit/mutterit melkein auki, koukkupäinen ketju/hinausköysi vanteeseen kiinni ja ketjun/hinausköyden toinen pää kiinni toisen auton vetokoukkuun. Irtoaa kun kunnolla nykäsee Laughing
_________________
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
RATSUNI



Liittynyt: 06 Maa 2008
Viestejä: 279

 LähetäLähetetty: 09.4.2016 9:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meiltä loppui mondeon kanssa jo taidot miten takavanteet saadaa navasta irti joten otettiin voima käyttöön. 10kg mosalla suoraan vanteeseen ajattelin että ihan sama miten vanteelle käy sen verran jo jurppi noinkin yksinkertainen homma.
Jatkossa uitin koko navan kuparitahnassa Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 09.4.2016 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei taida tosiaan olla ainut Mondeo, jossa vanteet tarttuu kiinni. Tuntui olevan pajallakin tuttu ongelma. Se lämmitys näytti toimivan aika hyvin. Lekamenetelmä tulee kalliimmaksi, mutta on tietysti miehekkäämpi.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3732
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 10.4.2016 12:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meillä tarrautuu Focuksessa talvirenkaissa olevat Fordin alkuperäiset vanteet kiinni. Potkimalla ne on yleensä lähteneet irti. Tänään pitää taas kokeilla.

Kesävanteina on Dezentin vanteet. Ne ei tarraudu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tenutähti



Liittynyt: 31 Jou 2005
Viestejä: 109
Paikkakunta: Tornio

 LähetäLähetetty: 10.4.2016 15:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mistäs johtuu fordin vanteissa tuomonen?
On kai sitä ollut ruostetta vanteen ja navan välissä muissakin merkeissä, mutta harvemmin noin rajujen työkalujen tarvista tullut...
_________________
S211 320CDI -04
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 10.4.2016 16:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pajaukon mielestä vanteen keskireikä on mitoitettu turhan tarkkaan keskiön kanssa ja Mondeossa se on vielä aika "pitkä" joten ruostuminen tartuttaa niitä erityisesti takana. Mulla on ollut jumitusta eturenkaissakin. Ei ole enää suunnitelmissa vaihdella itse renkaita siihen, edistetään elinkeinoa sen verran.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 27.5.2016 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Fordi on nyt nakutellut ihan moitteetta. Eukko on alkanut vetää siellä röökiä, joten itse en enää sillä aja kuin pakon edessä. Mennee näillä näkymin paaliin tässä taloudessa, ei sitä kannata enää edes ajatella vaihtaa mihinkään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 19.8.2016 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sitkeästi nakuttaa Fordi. Nyt on ajettu 283 tkm, mistä meillä reilut 70 tkm. Suutinten vaihtamisen jälkeen ei ole isompia murheita ollut, vaikka ei se tietenkään paremmaksi tule vanhetessaan.

Tämä ei vie öljyä, kuten bensamersu, joka on muuten paljon parempi.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 26.9.2016 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aikanaan tätä vaivasi maalin irtoaminen helmojen etuosasta ja ensimmäinen oma maalaus ei pysybyt kiinni. Pistin toisella kertaa ruosteenestomaalin päälle "spraykumia" ja pintamaalin vasta sen päälle. Ja ihme kumma, maali on pysynyt paremmin kiinni. Eniten sitä irrottanee runsas hiekkateillä ajelu yhdistettyna eturoiskeläppien puutteeseen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 22.10.2016 23:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tälle kävi sillä tavalla erikoinen juttu, että rengas meni yllättävällä tavalla, kun rouva oli Hailuodossa koiran juoksukisoissa. Rengas oli sisäreunaltaan haljennut oikein perusteellisesti ja onneksi oli päiväaika ja saivat uuden nakin alle Ylivieskasta. On ihmeellistä, että rengasrikko iskeen aina koiratouhuissa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 07.1.2017 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämä alkoi hävittämään jäähdytysnestettä ja ei tullut maahan. Laitoin syylärinkorjausainetta ja toivon, että se loppuu. Voi toki olla myös vesipumppu, mutta epäilen, kun ei merkkaa alustaansa. Muuten ajettiin joulun aikaan tuolla toistatuhatta kilometriä ilman isompia ongelmia. Melkein 300 000 km alkaa olla mittarissa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 20.1.2017 14:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aineet ovat pysyneet syylärissä, että se toimi ainakin toistaiseksi. Katsastusmies antoi vähän harvinaisemman hylsyn: kuljettajan turvavyö uusintaan. Muuten kehui hyväkuntoiseksi Fordia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 27.1.2017 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään vaihdettiin turvavyö ja haettiin leima vuodeksi. Vyöviritys piti ottaa merkkihuollosta, joka Fordin kyseessä ollen ei ole ihan sikahinnakas. Osat ja työ ja alvi 290 euroa. Pitäisi kuulemma kestää 300 000 km, mitä se auto ei enää kestä. Jääpähän sitten purkuosia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 19.4.2017 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eilen meni motarilla ohitukseen lähdössä Mondeo vikatilaan. Tie mikä lienee ja pajalle pääsee vasta ensi viikolla. Käyntiin kuitenkin lähtee joten kuten ja kulkee hiljaksiin.

Pikkusen jännää plajonko se vaatii seteleiä, tuon ikäistä ei kannata aivan saakelisti omalla rahalla hieroa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 26.4.2017 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vikatila johtui 4 sylinterin suuttimen lipeämisestä toleranssien ulkopuolelle. Reilulla 160 eurolla selvisin, mutta silti ketuttaa, kun suuttimet vaihdettiin aika vähän aikaa sitten.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 15.9.2017 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei ole vikatilat uusiutuneet, joten suutin lienee sinällään kunnossa. Laatikossa on alkanut turbiini lipsumaan, maantienopeuksista kiihdyttäessä alkaa nypyttämään ja kiekkamittari heijaa. Siinähän on sinetöity loota, jossa ei ole edes öljytikun reikää. Kilometrit on reilut 300 000.

Neljä vuotta ja yli 90 000 km on takana tällä. Meidän taloudessa eniten ajettu auto tähän mennessäj ja suutinjumpasta huolimatta halvimmilla korjauskuluilla mennyt.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanja-eno

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2812
Paikkakunta: Träskenda (Norra-Kervo)

 LähetäLähetetty: 16.9.2017 15:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Höömy kirjoitti:
Ei ole vikatilat uusiutuneet, joten suutin lienee sinällään kunnossa. Laatikossa on alkanut turbiini lipsumaan, maantienopeuksista kiihdyttäessä alkaa nypyttämään ja kiekkamittari heijaa. Siinähän on sinetöity loota, jossa ei ole edes öljytikun reikää. Kilometrit on reilut 300 000.


Ei ole mitenkään tavatonta (kuulemma) että kun Mondeoon tulee mitariin yli 250 tkm niin automaatti alkaa antautumaan. Jotkut puhuvat jopa tyyppiviasta.
_________________
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 16.9.2017 18:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

En ihmettele yhtään - huoltovapaa autonaattialaatikko on tyypillisesti ns. sadantuhannen mailin vehje. Fordihan myönsi joskus jopa julkisesti, että heiden valmistamiensa henkilöautojen käyttöikä on laskettu tuohon lukuun. Pakuilla on sen sijaan 150 000 mailin käyttöikäoletus.

Ne eivät ole kuulleet Suomesta ja Kreikasta. Mutta joka tapauksessa tuohon nähden ne ovat hämmästyttävän kestäviä laitteita.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 8739

 LähetäLähetetty: 06.1.2018 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tutulla meni tämän korimallin mondeosta noin 190tkm ajettuna kaikki suuttimet vaihtoon. Käyntiääni oli vielä siedettävä, mutta testipenkissä jokainen suutin sain hylkytuomion. Pari tonnia oli mennyt huoltoon ja aikoi ajaa auton nyt "loppuun asti".

Muuten on ollut tyytyväinen Fordisti.
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 27.2.2018 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jaahah emännän autoilutavat tuottivat taas akunvaihdon. Sitä se tekee, kun ajetaan viikkotolkulla 10 minuutin pätkiä ja aamuisin ollaan alle -20 celsiuksen. Uusi akku pellin alle ja lähti taas kukkumaan, vaikkakin kitsaasti.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 15.9.2018 1:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämä taisi tulla nyt meillä tiensä päähän. Arvoa ei ole kaupallisesti enää mitään ja käyttöarvokin alkaa tökkimään. Vedet ei kestä sisässä, sauhua puskee ja kallimpaa remonttia ei enää tähän meillä tehdä.

Tämä sai kesällä motarilla kovan tällin kun joku ohittaja meni niin lähetlä, että osui. Benari häipyi horisonttiin ja jäljelle jäin vain kolhut takapuskuriin. Luulen, ettei ole enää ensi viikonloppuna pihassa.

Jos joku haluaa rempata tätä, saa tehdä muutaman satasen tarjouksia. Mittarissa on 310 tkm.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 4 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit