220CDI+5v aut. käynti ontuu(video), NYT VUOTO EIKÄ KÄYNNISTY
220CDI+5v aut. käynti ontuu(video), NYT VUOTO EIKÄ KÄYNNISTY
https://youtu.be/MNs-4jItSTE
Elikkäs, useimmiten ongelma tuntuu kylmänä ja vaihdekeppi D tai R asennossa. Tuntuu kuin laatikko pyrkisi vetämään turbiinilukkoa päälle eli jos vain hennosti pitää paikallaan jarrulla niin auto saattaa rynnätä eteen päin. Kummallisemmaksi tämän tekee se että joskus(eilen taas seistyään pari päivää tallissa, kunnes lämpeni) käynti ontuu samalla tavalla myös laatikon ollessa P asennossa jolloin turbiinilukon ei pitäisi vaikuttaa. Tämän takia en nyt tiennyt että kuuluuko tämä moottori vai voimansiirto puolelle.
Laatikon sähköpistoke on uusittu ja johtosarja puhdistettu. Ohjainboksissa ei vaikuttanut olevan atf:ää. Laatikkoöljyt tarkoitus vaihtaa seuraavina toimenpiteinä mutta mietin että voisiko se ohjainlevy aiheuttaa jotain tällaista? Se olisi kätevä uusia samalla.
Auto on siis 2000 C220CDI 5v automaatilla.
Elikkäs, useimmiten ongelma tuntuu kylmänä ja vaihdekeppi D tai R asennossa. Tuntuu kuin laatikko pyrkisi vetämään turbiinilukkoa päälle eli jos vain hennosti pitää paikallaan jarrulla niin auto saattaa rynnätä eteen päin. Kummallisemmaksi tämän tekee se että joskus(eilen taas seistyään pari päivää tallissa, kunnes lämpeni) käynti ontuu samalla tavalla myös laatikon ollessa P asennossa jolloin turbiinilukon ei pitäisi vaikuttaa. Tämän takia en nyt tiennyt että kuuluuko tämä moottori vai voimansiirto puolelle.
Laatikon sähköpistoke on uusittu ja johtosarja puhdistettu. Ohjainboksissa ei vaikuttanut olevan atf:ää. Laatikkoöljyt tarkoitus vaihtaa seuraavina toimenpiteinä mutta mietin että voisiko se ohjainlevy aiheuttaa jotain tällaista? Se olisi kätevä uusia samalla.
Auto on siis 2000 C220CDI 5v automaatilla.
Viimeksi muokannut N1kke, 25.3.2018 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 220CDI+5v aut. käynti ontuu(video)
Tarkista railipaineen säädinN1kke kirjoitti:https://youtu.be/MNs-4jItSTE
Elikkäs, useimmiten ongelma tuntuu kylmänä ja vaihdekeppi D tai R asennossa. Tuntuu kuin laatikko pyrkisi vetämään turbiinilukkoa päälle eli jos vain hennosti pitää paikallaan jarrulla niin auto saattaa rynnätä eteen päin. Kummallisemmaksi tämän tekee se että joskus(eilen taas seistyään pari päivää tallissa, kunnes lämpeni) käynti ontuu samalla tavalla myös laatikon ollessa P asennossa jolloin turbiinilukon ei pitäisi vaikuttaa. Tämän takia en nyt tiennyt että kuuluuko tämä moottori vai voimansiirto puolelle.
Laatikon sähköpistoke on uusittu ja johtosarja puhdistettu. Ohjainboksissa ei vaikuttanut olevan atf:ää. Laatikkoöljyt tarkoitus vaihtaa seuraavina toimenpiteinä mutta mietin että voisiko se ohjainlevy aiheuttaa jotain tällaista? Se olisi kätevä uusia samalla.
Auto on siis 2000 C220CDI 5v automaatilla.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: 220CDI+5v aut. käynti ontuu(video)
Itse kokeilin tuotakin, tosin käytetyllä osalla, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Toki on mahdollista, että se käytettykin olisi ollut jo viallinen kokeiltaessa...CDI203 kirjoitti:Tarkista railipaineen säädin
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 220CDI+5v aut. käynti ontuu(video)
Ja oireet oli tasan samatAndy kirjoitti:Itse kokeilin tuotakin, tosin käytetyllä osalla, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Toki on mahdollista, että se käytettykin olisi ollut jo viallinen kokeiltaessa...CDI203 kirjoitti:Tarkista railipaineen säädin
kuin sillä kysyjällä jolle vastaus oli
E: ja kaikki samt tarkistukset tehty mitä tuolla on kehotettu tekmään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: 220CDI+5v aut. käynti ontuu(video)
Omassa tapauksessani oireet ovat samat eli D tai R asennossa jarrua vasten (eniten lämmenneellä koneella) auto n. 10s syklissä pyrkii "ryntäämään" eli kierrokset ensin laskee hieman yli 500 tuntumaan ja sitten heilahtaa ylempää takaisin normityhjäkäyntiin ja samaan tuntuu ryntäävä nytkähdys.CDI203 kirjoitti:Ja oireet oli tasan samatAndy kirjoitti:Itse kokeilin tuotakin, tosin käytetyllä osalla, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Toki on mahdollista, että se käytettykin olisi ollut jo viallinen kokeiltaessa...CDI203 kirjoitti:Tarkista railipaineen säädin
kuin sillä kysyjällä jolle vastaus oli
E: ja kaikki samt tarkistukset tehty mitä tuolla on kehotettu tekmään
Mutta, itse EN vielä ole uusinut laatikon sähköpistoketta ja tarkistanut johtosarjaa/ohjainboksia. Pitää nuo tehdä seuraavaksi. Laatikkolöjyt on vaihdettu n. 50tkm sitten, menossa vaihtoon ennen kesää.
Olisiko tähän aiheeseen vielä jotain muita seikkoja, josta tuollainen ryntäily voisi johtua (muu kuin jokin edellä mainituista syistä)?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 220CDI+5v aut. käynti ontuu(video)
kokeile railipainen tunistimen johto irrallaanAndy kirjoitti:Omassa tapauksessani oireet ovat samat eli D tai R asennossa jarrua vasten (eniten lämmenneellä koneella) auto n. 10s syklissä pyrkii "ryntäämään" eli kierrokset ensin laskee hieman yli 500 tuntumaan ja sitten heilahtaa ylempää takaisin normityhjäkäyntiin ja samaan tuntuu ryntäävä nytkähdys.CDI203 kirjoitti:Ja oireet oli tasan samatAndy kirjoitti: Itse kokeilin tuotakin, tosin käytetyllä osalla, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Toki on mahdollista, että se käytettykin olisi ollut jo viallinen kokeiltaessa...
kuin sillä kysyjällä jolle vastaus oli
E: ja kaikki samt tarkistukset tehty mitä tuolla on kehotettu tekmään
Mutta, itse EN vielä ole uusinut laatikon sähköpistoketta ja tarkistanut johtosarjaa/ohjainboksia. Pitää nuo tehdä seuraavaksi. Laatikkolöjyt on vaihdettu n. 50tkm sitten, menossa vaihtoon ennen kesää.
Olisiko tähän aiheeseen vielä jotain muita seikkoja, josta tuollainen ryntäily voisi johtua (muu kuin jokin edellä mainituista syistä)?
ja onko mitään vika koodeja tallentunut(ennen sitä)
entä miten vaiva alkoi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: 220CDI+5v aut. käynti ontuu(video)
Pitääpä kokeilla tuo. Itselläni tuo oireilu tuli vain "jossain vaiheessa" päälle. Ei minkään äkillisen tapahtuman jälkeen.CDI203 kirjoitti:kokeile railipainen tunistimen johto irrallaan
ja onko mitään vika koodeja tallentunut(ennen sitä)
entä miten vaiva alkoi
Noniin, eli viimein sain kokeilluksi tuota uutta paineanturia jolla ei vika hävinnyt mihinkään. Ajatus oli seuraavaksi viedä pajalle jolla on Star laitteisto niin voisivat diagnosoida ettei tarvitse hakuammunnalla osia vaihdella. Ainut vaan että tuon päivän jälkeen kun ajelin uudella raili anturilla, niin kokeilin eilen lähteä aamulla liikenteeseen mutta autopa ei käynnisty ollenkaan. Pelti auki tutkimaan että onko anturi vaikkapa vuotanut liitoksestaan, mutta huomasin että apulaitehihna on litimärkä löpöstä. Bräkleenillä kuivasin paikat ja annoin uuden starttauksen niin paikallistin vuotokohdan jonnekin pumpun alapuolelle.
Mikähän siellä nyt voi vuotaa sillä seurauksella ettei lähde käymäänkään enään? Liekö vika kokoajan ollut sillä suunnalla?
Alan todella katua että vaihdoin tähän autoon.
Mikähän siellä nyt voi vuotaa sillä seurauksella ettei lähde käymäänkään enään? Liekö vika kokoajan ollut sillä suunnalla?
Alan todella katua että vaihdoin tähän autoon.
Mahdollisesti korkeapainepumppu vuotaa, pitää paikan päällä tutkia, näkeehän sen mistä polttoaine tulee kun käyttää autoa ja puhdistaa samalla vuotokohtaa brakecleanerilla ja/tai paineilmalla.
Aina kun vanhan auton ostaa pitää varata 500-1000€ rahaa että saa ajettavaan asialliseen kuntoon. Oli sitten tonnin tai kymppitonnin auto.
Aina kun vanhan auton ostaa pitää varata 500-1000€ rahaa että saa ajettavaan asialliseen kuntoon. Oli sitten tonnin tai kymppitonnin auto.
wiimax.fi
Yleensä ne letkut mitkä tulee pumpun kylkeen, niiden o-renkaat murtuu/kuivaa. Kannattaa melkein uusia koko letkusarja 0-renkaineen jos alkuperäiset.
Toinen vaihtoehto pumpun sisältä tiivisterenkula rikki, ja vuotaa siitä kannen välistä. (kuvia ja linkkejä korjauksesta ainakin naapurifoorumilla).
Toinen vaihtoehto pumpun sisältä tiivisterenkula rikki, ja vuotaa siitä kannen välistä. (kuvia ja linkkejä korjauksesta ainakin naapurifoorumilla).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Pumppu tosiaan sen verran arvokas että kannattaa ne letkut laittaa ensin uusintalistalle jos liittimistä vuotaisi. Kannattaa samalla sammuttimelle menevä musta muoviputki uusia. Ei maksa montaa euroa. Itsellä oli murtunut toisesta päästä hieman. Tämän jälkeen sitten korkeapainepumppua uusiksi jos ei oireet helpota.