s420;aan moottori e420;sta
s420;aan moottori e420;sta
Ässä on vielä virranjakajilla ja väykyssähän on suorasytkä. Onko ihan normaali autoasentajan taidoilla muutettavissa uudemmille sähköille ja mitä kaikkea täytyy vaihtaa? Ajatus olisi vaihtaa myös laatikko samalla.
Kyllähän tuossa aikasen nipun saa sähköjä vaihtaa jos haluaa tuon uudemman tekniikan kokonaisena vanhempaan autoon.
Uudempi moottorin/vaihteiston ohjaus taitaa haluta myös ajonvakautuksen uudemmasta vehkeestä että kaikki saa toimimaan.
Ite tein samanlaisen swapin toisinpäin eli laitoin -98 ässään samanlaisen mutta vanhemman moottorin.
Siinä joutui vaihtamaan mm. virranjakajat+pohjat, pakonokka-akselit+laakeripukit, venttiilikopat.
Imusarjan vaihdoin kokonaisena niin sai kaikki sähköhilut suoraan (suuttimet, kaasuläppä/imm läjä antureita)
Uudempi moottorin/vaihteiston ohjaus taitaa haluta myös ajonvakautuksen uudemmasta vehkeestä että kaikki saa toimimaan.
Ite tein samanlaisen swapin toisinpäin eli laitoin -98 ässään samanlaisen mutta vanhemman moottorin.
Siinä joutui vaihtamaan mm. virranjakajat+pohjat, pakonokka-akselit+laakeripukit, venttiilikopat.
Imusarjan vaihdoin kokonaisena niin sai kaikki sähköhilut suoraan (suuttimet, kaasuläppä/imm läjä antureita)
4.2 päivitys 5.0:n?
Kirjoittelen samaan topikkiin kun sivuaa asiaa.
Mun w140-koppassa on ollut alun perin 4.2l M119.981 jonka tilalle rempattiin aikoinaan w210 kopasta 4.2l m119.985.
Tuli mieleen että onko mahdollista vaihtaa nykyisen .985:n tilalle 5.0l m119.980 w140 koppaisesta tai m119.982 R129:stä suoraan ilman mittavia boksien/yms vaihtoa?
Tai mahdollista ajaa uutta pataa vastaavaa softaa star:illa bokseille jos 4.2l:n boksit ei toimi suoraan?
Ymmärtääkseni mekaanisesti koneissa on samat osat kun on suorasytytteinen/ruisku Motronic jne. Poraus ja isku ymmärrettävästi eroaa.
Tai sitten mahdollista porata 4.2 ja vaihtaa kampura/veivit jotta vastaisi esim viisilitraista sisuskaluiltaan. Minkähän verran tavan lohkossa on työstövaraa?
Mun w140-koppassa on ollut alun perin 4.2l M119.981 jonka tilalle rempattiin aikoinaan w210 kopasta 4.2l m119.985.
Tuli mieleen että onko mahdollista vaihtaa nykyisen .985:n tilalle 5.0l m119.980 w140 koppaisesta tai m119.982 R129:stä suoraan ilman mittavia boksien/yms vaihtoa?
Tai mahdollista ajaa uutta pataa vastaavaa softaa star:illa bokseille jos 4.2l:n boksit ei toimi suoraan?
Ymmärtääkseni mekaanisesti koneissa on samat osat kun on suorasytytteinen/ruisku Motronic jne. Poraus ja isku ymmärrettävästi eroaa.
Tai sitten mahdollista porata 4.2 ja vaihtaa kampura/veivit jotta vastaisi esim viisilitraista sisuskaluiltaan. Minkähän verran tavan lohkossa on työstövaraa?
-95 W140 420SEL "Good"
-91 W201 260E Sportline "Bad"
-90 W124 250D "Brutal"
-86 W124 300E "Ugly"
-8x/9x W201 "Burned"
-91 W201 260E Sportline "Bad"
-90 W124 250D "Brutal"
-86 W124 300E "Ugly"
-8x/9x W201 "Burned"
Re: 4.2 päivitys 5.0:n?
Kyllähän tuo toimii ihan suoraan kun otat sähköosat alkuperäisestä. Toki paras olisi vaihtaa 500sen ruiskupoksikin.LoCo kirjoitti: Tuli mieleen että onko mahdollista vaihtaa nykyisen .985:n tilalle 5.0l m119.980 w140 koppaisesta tai m119.982 R129:stä suoraan ilman mittavia boksien/yms vaihtoa?
Tai mahdollista ajaa uutta pataa vastaavaa softaa star:illa bokseille jos 4.2l:n boksit ei toimi suoraan?
Moottoriohjaimen ohjelmointi ei onnistu staarilla.
Käytännössä ei.LoCo kirjoitti:
Tai sitten mahdollista porata 4.2 ja vaihtaa kampura/veivit jotta vastaisi esim viisilitraista sisuskaluiltaan. Minkähän verran tavan lohkossa on työstövaraa?
Lohko oli jotain erikoisempaa seosta, eikä oikein Suomen kamaralla järkevästi koneistettavissa.
Tätä poraus vaihtoehtoa suunnittelin ex S600:sen koneelle mutta hylkäsin sen heti alkuunsa.
Toki onnistuu mutta taskun pohjaa pitää kuopasta todella syvältä.
Viimeksi muokannut Mika.T, 23.4.2018 18:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kiitos tiedosta Mika T.
Nyt sitten vaan suunnittelemaan vaihtoa. Jos jollakulla on sopivia heebeleitä niin voi olla yhteyksissä.
Ja yksi toimiva 420-pata kiinnostaa myös, ei tarvi kuin koneen.
Nyt sitten vaan suunnittelemaan vaihtoa. Jos jollakulla on sopivia heebeleitä niin voi olla yhteyksissä.
Ja yksi toimiva 420-pata kiinnostaa myös, ei tarvi kuin koneen.
-95 W140 420SEL "Good"
-91 W201 260E Sportline "Bad"
-90 W124 250D "Brutal"
-86 W124 300E "Ugly"
-8x/9x W201 "Burned"
-91 W201 260E Sportline "Bad"
-90 W124 250D "Brutal"
-86 W124 300E "Ugly"
-8x/9x W201 "Burned"