mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

320 cdi OM642 vinkuna

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo -> W211 / W209 / W219 moottori
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
A.T.H



Liittynyt: 20 Kes 2016
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 20.3.2018 23:34    Viestin aihe: 320 cdi OM642 vinkuna Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Morjesta!
Alkanut kismittää ja mietityttää outo vinkuminen kiihdytettäessä. Ääni alkaa jossakin tuossa 2000rmp kohdilla häviää jos polkasee reilummin kaasua, mutta jokaisessa rauhallisessa tasakaasukiihdytyksessä tuo ininä ilmestyy joka seuraa kierroksia aina tuonne reiluun 3000rpm. Hankala paikallistaa, kun en ole ainakaan vielä saanut parkissa kaasutellen ilmenemään.
Sillä Kyselen, jos jollain on ollut samanmoista ääntelyä että mistä lähtä metsästämään?
Moniurahihna ja kaikki rullat, kiristin vaihdettu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 20.3.2018 23:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Paljonko kilsoja? Olisko turbo? Ahtovuoto?

Kuvailemillasi kierrosalueilla ainakin taitaa olla tän moottorin max tehoalue. Eli eniten ahdinta rasittavaa jne. Ahtovuotokin tosiaan vois olla hankala sanoa kuulematta sen paremmin.

Pakosarjoistahan pieniä metallinpalasia näissä on irronnu ja tuhonnu turbon siivet mennessään mutta ne yleensä tuppaa vinkumaan kyllä jatkuvasti.

Käytä imuputkea irti ja kokeile onko ahtimen siipien akselissa välystä, pitkittäisvälystä ei sais olla, korkeussuunnassa pieni välys yleensä tuntuu, häviää auton käydessä kun ahdin saa öljynpaineen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nix0n
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 08 Maa 2013
Viestejä: 1122
Paikkakunta: Kymi

 LähetäLähetetty: 21.3.2018 8:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lisäyksenä Sakarin kertomukseen, kato että y-haara on ehjä turbon päästä. Koska olet vaihtanut ilmansuodattimet?
_________________
-Pappa S211 320cdi -07
-EX VW Golf gtd farkku -16
-EX S204 350cdi amg -10
-EX W124 300E Sportline -91
-EX W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05
-EX BMW E61 530dA stage2 dpf off -05
-EX Saab 9-5 Aero Biopower steg1 -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
A.T.H



Liittynyt: 20 Kes 2016
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 21.3.2018 23:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kilsoja onpi n.270tkm ja ahtin ja pakosarjat on vaihettu tuossa joku aika sitten. Y-haara on muutoin ehjä paitti klemmarin kohilta parista kohin muovi vähä lohkeillu. Oisi siihen tilalle silikoni t-haara siis tuommonen
https://www.motor-talk.de/bilder/nach-einbau-t-stueck-von-kraftwerk-turbofauchen-g72463818/photo-2015-12-17-00-22-08-i208296119.html
Jos viikonloppuna laittas pikolleen
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
A.T.H



Liittynyt: 20 Kes 2016
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 22.3.2018 7:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Moniurahihna ja rullat ja kiristin tosiaan vaihdettu,mutta kiristimen rullassa klappia jonkinverran. Ei ilmeisesti kuuluisi liiemmin lonksua? jos näin on niin olipa merkillisen löyhä osa. Ajettu vain noin 10tkm
Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nix0n
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 08 Maa 2013
Viestejä: 1122
Paikkakunta: Kymi

 LähetäLähetetty: 22.3.2018 8:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mistä tilasit tuon osan? Miten ne ilmansuodattimet? Kiristimen rullassa ei kuulu olla klappia, ainakaan omassani ei ollut kun viime vkl vaihdoin rullat ja kiristimen.
_________________
-Pappa S211 320cdi -07
-EX VW Golf gtd farkku -16
-EX S204 350cdi amg -10
-EX W124 300E Sportline -91
-EX W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05
-EX BMW E61 530dA stage2 dpf off -05
-EX Saab 9-5 Aero Biopower steg1 -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
A.T.H



Liittynyt: 20 Kes 2016
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 22.3.2018 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

nix0n kirjoitti:
Mistä tilasit tuon osan? Miten ne ilmansuodattimet? Kiristimen rullassa ei kuulu olla klappia, ainakaan omassani ei ollut kun viime vkl vaihdoin rullat ja kiristimen.
Ebaysta ostin yheltä jantterilta. Se pittää lähtä uus kiristin hommaamaan. Juu nii syksyllä vähän ennen lumia pistin uuvvet suodattimet.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nix0n
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 08 Maa 2013
Viestejä: 1122
Paikkakunta: Kymi

 LähetäLähetetty: 22.3.2018 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meneekö kiristin vielä takuuseen? Itsekin vaihdoin ennen syksyä uudet sudit ja helmikuussa vaihdoin taas uudet. Vanhat oli aivan täynnä roskaa, omassa ajossa nuita saa 15tkm välein vaihdella. Onneksi tähän nuo eivät maksa mitään jos vertaan edelliseen 350cdi moottoriin Laughing
_________________
-Pappa S211 320cdi -07
-EX VW Golf gtd farkku -16
-EX S204 350cdi amg -10
-EX W124 300E Sportline -91
-EX W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05
-EX BMW E61 530dA stage2 dpf off -05
-EX Saab 9-5 Aero Biopower steg1 -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
A.T.H



Liittynyt: 20 Kes 2016
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 27.3.2018 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

juu nyt viikonloppua vaihdoin t-haaran ei vaikutusta. suodattimet puhtaat. yhä vinkuna vedossa hyppää korvakäytäviin. Mad Mad
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 1836
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 28.3.2018 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Omassa, tosin 270cdi:ssä, on kuvan putkessa kiinnitysosassa klappia ja tulee vinkuminen siitä. Välillä jopa tyhjäkäynnilläkin mutta yleensä vedossa vain.

En ole sille vielä muuta tehnyt kuin koitin kiristää huonolla menestyksellä.
Onko tuo sitten joku imusarjan putki tms.



Kuva netistä, ei omasta koneesta.

Liekö sitten yhteistä sun kuvaillun vian kanssa, mutta ajattelin pari senttiä heittää kehiin.
_________________
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nix0n
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 08 Maa 2013
Viestejä: 1122
Paikkakunta: Kymi

 LähetäLähetetty: 28.3.2018 14:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niin ahdin vaihdettu, vaihdettiinko samalla tiiviste ahtimen ja ahtoputken välille? Katso se liitos ahtimen päästä, vuotaa siitä helposti jos tiiviste ei ole paikoillaan. Eipä tullut aikaisemmin mieleen tuo kohta. Hesen kommentin jälkeen syttyi tuumaus

EDIT: siis tuo liitos sinun kuvassa, mikä näkyy silikonimuppalan oikealla puolella
_________________
-Pappa S211 320cdi -07
-EX VW Golf gtd farkku -16
-EX S204 350cdi amg -10
-EX W124 300E Sportline -91
-EX W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05
-EX BMW E61 530dA stage2 dpf off -05
-EX Saab 9-5 Aero Biopower steg1 -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
JIs



Liittynyt: 01 Huh 2007
Viestejä: 40

 LähetäLähetetty: 01.5.2018 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

A.T.H kirjoitti:
Moniurahihna ja rullat ja kiristin tosiaan vaihdettu,mutta kiristimen rullassa klappia jonkinverran. Ei ilmeisesti kuuluisi liiemmin lonksua? jos näin on niin olipa merkillisen löyhä osa. Ajettu vain noin 10tkm
Rolling Eyes

Karva vajaa 2000 rpm alkaen 3000rpm? kuuluen juuri ko kapistus vihelsi/vinkui, ei kestä olla väljä.
_________________
S211 280CDI - KaralaImproved
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
A.T.H



Liittynyt: 20 Kes 2016
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 17.5.2018 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Molemmilla puolilla oli pari pakosarjanmutteria hivenen löysällä. Vinkuna hävisi.
uudessakin kiristimenrullassa oli samanlainen klappi kun kokeilin varaosatiskilla joten se jäi sinne.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo -> W211 / W209 / W219 moottori Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit