Sepon W126 300SE (korjataan: W123 200D, W140 S320)
Tarpeeksi ajoissa aamulla kun lähtee niin eiköhän sitä oo illalla perillä.
Tuurissaanhan se on, onko sellaisia onnettomuuksia, joiden takia menee koko moottoritie tukkoon joksikin aikaa. Myös tietulliasemille kertyi joskus mahoton ruuhka, saattoi 30 min mennä pikkuhiljaa eteenpäin ryömiessä.
Nyt jälkeenpäin naurattaa, silloin ei...
Mukava kun on kuvia ja stooria sitten tiedossa
Tuurissaanhan se on, onko sellaisia onnettomuuksia, joiden takia menee koko moottoritie tukkoon joksikin aikaa. Myös tietulliasemille kertyi joskus mahoton ruuhka, saattoi 30 min mennä pikkuhiljaa eteenpäin ryömiessä.
Nyt jälkeenpäin naurattaa, silloin ei...
Mukava kun on kuvia ja stooria sitten tiedossa
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
- Teddy
- Viestit: 731
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Tuoootaaa... Passaako udella aiheesta M103 suuttimet? Tuolla toisessa topikissa ammoin kehuit, että on saksanmaalta ruikkareita tulossa ja näin. Elikkä meinaan, onko tullut vaihdettua ja mikäli vastaus on "kyllä", niin auttoiko kuumakäynnistysvaivoihin?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Joo, tosiaan hyvä kun kysyit ! Vaihdettu on ne n. 10 000 km sitten ja kyllä oli selkeästi merkitystä puolikuumakäynnistykseen, eli voin suositella operaatiota.Teddy kirjoitti:Tuoootaaa... Passaako udella aiheesta M103 suuttimet? Tuolla toisessa topikissa ammoin kehuit, että on saksanmaalta ruikkareita tulossa ja näin. Elikkä meinaan, onko tullut vaihdettua ja mikäli vastaus on "kyllä", niin auttoiko kuumakäynnistysvaivoihin?
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Tässä yks ilta kotiopäin tullessa pojan kanssa ajeltiin ihan lunkisti menemään, kunnes yhtäkkiä veto loppuu...ja autohan tietty pysähtyy kun moottori on sammunut ja rullaus vapaalla selevä. Vajaa 10 km ois ollu kotiin. Noh, pelti ylös ja tutkimaan, mitään ilmiselvää ei näy, pyörittää komeasti ja bensapumppukin surahtaa normaalisti. Kaivan periksestä toisen sytkäboksin, ei vaikutusta. Samassa pysähtyy tein penkalle ystävällinen nuorimies W124 500E:llä (!), ja seisotaan molemmat tumput suorina aikamme ja todetaan, että tämähän vähän niinkuin kuuluu harrastukseen
Noh, soitin rouvan hakemaan ja niin W140:llä hinattiin puuttuvat kilometrit kotiin, saipahan hänkin uuden elämyksen (polvet olivat tärisseet koko matkan )
Kotona jatkoin tutkimuksia, mutta ilta ja pimeys ja väsy tuli, eikä muuta tullut selvyyttä kuin että kipinää ei tosiaan tule. Seuraavan pvänä sitten virranjakaja käteen ja mitä h-vettiä :
No uus jakaja oli jo hankittuna ja laitoin sen paikalleen, käytin autoa ja ajelinkin jonkun verran ja kansi auki ja taas oli vähän öljyä siellä, eli kaipa se nokka-akselin stefa sitten vuotaa, mutta miten olikin moisen pärskäytyksen tms. saanutkin aikaan ?! Uus stefa tilaukseen ja vaihtoon sitten, 4 € kustannus siitä.
Ei kyllä vanhassa mitään selviä repeämiä tms ollut, tosin pois otettaessa se tietty vioittui kun sen tuosta kaivoin pikkukoukulla ulos.
Tässä oli se hyvä työkaluyhdistelmä jakajan kannen alapultin aukaisuun:
Tuli Unkaristakin kirjepostia joku viikko sitten, parkkisakkoapa perivät oikein valokuvien ja ukaasien kera. Maksoin mukisten pois, 90 € kustansi se parkkeeraus sitten
Noh, soitin rouvan hakemaan ja niin W140:llä hinattiin puuttuvat kilometrit kotiin, saipahan hänkin uuden elämyksen (polvet olivat tärisseet koko matkan )
Kotona jatkoin tutkimuksia, mutta ilta ja pimeys ja väsy tuli, eikä muuta tullut selvyyttä kuin että kipinää ei tosiaan tule. Seuraavan pvänä sitten virranjakaja käteen ja mitä h-vettiä :
No uus jakaja oli jo hankittuna ja laitoin sen paikalleen, käytin autoa ja ajelinkin jonkun verran ja kansi auki ja taas oli vähän öljyä siellä, eli kaipa se nokka-akselin stefa sitten vuotaa, mutta miten olikin moisen pärskäytyksen tms. saanutkin aikaan ?! Uus stefa tilaukseen ja vaihtoon sitten, 4 € kustannus siitä.
Ei kyllä vanhassa mitään selviä repeämiä tms ollut, tosin pois otettaessa se tietty vioittui kun sen tuosta kaivoin pikkukoukulla ulos.
Tässä oli se hyvä työkaluyhdistelmä jakajan kannen alapultin aukaisuun:
Tuli Unkaristakin kirjepostia joku viikko sitten, parkkisakkoapa perivät oikein valokuvien ja ukaasien kera. Maksoin mukisten pois, 90 € kustansi se parkkeeraus sitten
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Kah, jostain puun takaa ilmestyi ykskaks motivaatiota yykaakoon herättelemiseksi 1½ v. horroksesta. Akku laturiin yöksi ja eikun sunnuntaina puolihuolestuneena käynnistelemään. No aikansa se otti mutta jo vainen hörähti käymään kun tajusin käsipumpusta painella menemään n. 100 kertaa
Kävi kyllä nätisti eikä juuri savuttanutkaan, jesss ihanaa dieselin sulotuoksua sai hengitellä pitkästä aikaa ! Liikkeellekin päästiin kun vähän nitkutti eestaas jumiutuneita jarruja...ajoin pukille tarkoituksena irrottaa pohjapanssarin etuosa jottaa saapi lokarit lopulta pois. Toinen muttereista muljusi pyöreäksi, joten sai hiki päässä taistella, mutta aukesihan se lopulta.
Sen verran haistatin Klokkerholmia paikalleen, että näyttäis jopa yllättävän hyvin passaavan, katsotaan sitä sitten tarkemmin aikanaan.
Ei ne autot tykkää seisottamisesta, tuli jälleen todettua...putsaamista riittää ja alustassa ois hommia (toinen takatukivarsi, etupäässä kumipuslat hädin tuskin enää kumia jne) ennenkuin ulkopinnan käsittelyä pääsee edes miettimään. Katsellaan mitä tehhään !
Eräänä pvänä kirpparilla pyöriessä sattui silmään
No sinne se jäi, mitäpä tuolla olis tehny, heh.
Kävi kyllä nätisti eikä juuri savuttanutkaan, jesss ihanaa dieselin sulotuoksua sai hengitellä pitkästä aikaa ! Liikkeellekin päästiin kun vähän nitkutti eestaas jumiutuneita jarruja...ajoin pukille tarkoituksena irrottaa pohjapanssarin etuosa jottaa saapi lokarit lopulta pois. Toinen muttereista muljusi pyöreäksi, joten sai hiki päässä taistella, mutta aukesihan se lopulta.
Sen verran haistatin Klokkerholmia paikalleen, että näyttäis jopa yllättävän hyvin passaavan, katsotaan sitä sitten tarkemmin aikanaan.
Ei ne autot tykkää seisottamisesta, tuli jälleen todettua...putsaamista riittää ja alustassa ois hommia (toinen takatukivarsi, etupäässä kumipuslat hädin tuskin enää kumia jne) ennenkuin ulkopinnan käsittelyä pääsee edes miettimään. Katsellaan mitä tehhään !
Eräänä pvänä kirpparilla pyöriessä sattui silmään
No sinne se jäi, mitäpä tuolla olis tehny, heh.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Viime päivityksestä onkin aikaa, tapahtunutta tähän mennessä:
- ajeltu 126lla menemään, vuoden ajosuorite oli ~30 000 km, oma hlökohtainen ennätys. Alkutalvesta vaihdoin etujarrupalat kun kulumisentunnistin aktivoitui, olivat jotkin helkatin tarvikkeet, joita piti hioa ennenkuin sain hakattua ne paikoilleen
- siitä jonkin ajan kuluttua alkoi välillä kuulua jumalaton kirskuna edestä, pari päivää joutui nuin ajelemaan ennenkuin sain renkaan pois ja siellähän oli se asennussarjan jousi osin katkennut ja hinkkasi levyn reunaan. Jousi pois ja uuden ostoon ja vaihtoon, sillä välin ajeltiin pelkillä tapeilla...
- kauppaan mennessä huomasin, että kuskin peilistä oli tipahtanut kuori ja tiiviste matkalle (siis se sama minkä unkarilainen rajamies tipautti asvaltille viime kesänä). Uuden sain foorumin kautta ja vaikka se ei lämmitetty ollutkaan, sopi paikoilleen mukavasti
- sitten katastus: raidetangon pää väljä ja reikä kannatinpalkissa pyöränkotelossa --> hylsy siis ja sitten vaihtoa ja paikkausta pihalla talviremonttina ja matka jatkuu taas laillisesti
- viimeisimpänä vinkeenä toinen etujarrusatula on alkanut vuotamaan, täytyy nestettä lisätä kerran pari kuussa...laitettava kuntoon asap, samalla vois vaihtaa jarruletkut (joka paikkaan).
- ens kesän reissua varten tilailtu osia, vaihtorumba alkaa kun kelit lämpenee kunnolla
Pari kuvatusta loppuun:
- 123 ulkoilemassa joulukuussa. Jotain jumpsutusta kuuluu alustasta ajettaessa, liekö vetoakseli, laakeri tai kardaani, häätyy tutkia kesemmällä, tarkoitus tästä on vielä oikia auto tehdä.
- mitä tehdä kun alle vuoden vanha antenni ruosteessa eikä lähde irti, edes tongilla ja autopesuun pitäis päästä ? Yks ratkaisu
- muutama kuva Syötteen maisemista tältä viikolta, W140:llä liikenteessä:
- ajeltu 126lla menemään, vuoden ajosuorite oli ~30 000 km, oma hlökohtainen ennätys. Alkutalvesta vaihdoin etujarrupalat kun kulumisentunnistin aktivoitui, olivat jotkin helkatin tarvikkeet, joita piti hioa ennenkuin sain hakattua ne paikoilleen
- siitä jonkin ajan kuluttua alkoi välillä kuulua jumalaton kirskuna edestä, pari päivää joutui nuin ajelemaan ennenkuin sain renkaan pois ja siellähän oli se asennussarjan jousi osin katkennut ja hinkkasi levyn reunaan. Jousi pois ja uuden ostoon ja vaihtoon, sillä välin ajeltiin pelkillä tapeilla...
- kauppaan mennessä huomasin, että kuskin peilistä oli tipahtanut kuori ja tiiviste matkalle (siis se sama minkä unkarilainen rajamies tipautti asvaltille viime kesänä). Uuden sain foorumin kautta ja vaikka se ei lämmitetty ollutkaan, sopi paikoilleen mukavasti
- sitten katastus: raidetangon pää väljä ja reikä kannatinpalkissa pyöränkotelossa --> hylsy siis ja sitten vaihtoa ja paikkausta pihalla talviremonttina ja matka jatkuu taas laillisesti
- viimeisimpänä vinkeenä toinen etujarrusatula on alkanut vuotamaan, täytyy nestettä lisätä kerran pari kuussa...laitettava kuntoon asap, samalla vois vaihtaa jarruletkut (joka paikkaan).
- ens kesän reissua varten tilailtu osia, vaihtorumba alkaa kun kelit lämpenee kunnolla
Pari kuvatusta loppuun:
- 123 ulkoilemassa joulukuussa. Jotain jumpsutusta kuuluu alustasta ajettaessa, liekö vetoakseli, laakeri tai kardaani, häätyy tutkia kesemmällä, tarkoitus tästä on vielä oikia auto tehdä.
- mitä tehdä kun alle vuoden vanha antenni ruosteessa eikä lähde irti, edes tongilla ja autopesuun pitäis päästä ? Yks ratkaisu
- muutama kuva Syötteen maisemista tältä viikolta, W140:llä liikenteessä:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Jännä kattoa kuvaa kun vois olla melkeinpä omat kaarat siinä Tosin mulla molemmat 199 värillä.Seppo kirjoitti:
Hieno nähdä kun joku ajaa bensa 126:lla noin paljon vuodessa ja uskaltaa vielä tehdä 7000km reissun ulkomailla
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Noniin, pikkureisu pääsiäisenä tuli tehtyä Imatralle kylpylöimään. Kelit vaihteli lähtöpäivän auringonpaisteesta ja kuivista teistä jäisiin teihin ja tulopäivän lumipyräkkään. Ei niin rentoa ajamista koko ajan siis. Irtos kerran peräkin Imatraa lähestyttäessä mutkien ja mäkien keskellä n. 80 km/h vauhdissa, onneks oikeni ennen vastaantulijaa (joka tuijotti ankarasti ). Edellissäpänä tuli tehtyä jousijumppaa taakse, samalla vahtui 2sen kumet 3siksi, eipä laahaa enää takapää renkaiden päällä, nousi senttitolkulla. Hyvä lähtä reisuun sitten loosteri täynnä rompetta !
Tullee varmaan taas sama 30tkm vuoteen, kun nyt on jo yli 20tkm ajettu reisun jäliltä. Ei muuta kun simoksikin vaan reisuun, kyllä nää kestää (ja eiköhän apua saa jos sattuu lasahtamaan tien päällä). Touhottajakin vois laittaa fotoksen antennista, hinnan kera tietysti kiitos
Tullee varmaan taas sama 30tkm vuoteen, kun nyt on jo yli 20tkm ajettu reisun jäliltä. Ei muuta kun simoksikin vaan reisuun, kyllä nää kestää (ja eiköhän apua saa jos sattuu lasahtamaan tien päällä). Touhottajakin vois laittaa fotoksen antennista, hinnan kera tietysti kiitos
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Saatko sivulta otettua kuvaa miltä näyttää uusilla jousilla ja 3:sen kumeilla.
Mietinnässä uusia takajouset kun näyttää omassakin perä laahaavan. Kakkosen kumit on tällä hetkellä.
Oliko muuten jouset ihan vakiot vai jotkut vahvistetut?
Mietinnässä uusia takajouset kun näyttää omassakin perä laahaavan. Kakkosen kumit on tällä hetkellä.
Oliko muuten jouset ihan vakiot vai jotkut vahvistetut?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Joo, vähän harmitti ittiäkin kun en älynnyt ennen ja jälkeen kuvia ottaa. Otanpa jossain välissä sivukuvan tyhjemmällä peräkontilla kun satun muistamaan, nyt kottura tallissa ja semmonen sohojo tallin eessä että siihen jää jos lähen sen ulos ajamaan .Samuli H kirjoitti:Saatko sivulta otettua kuvaa miltä näyttää uusilla jousilla ja 3:sen kumeilla.
Mietinnässä uusia takajouset kun näyttää omassakin perä laahaavan. Kakkosen kumit on tällä hetkellä.
Oliko muuten jouset ihan vakiot vai jotkut vahvistetut?
Jouset tilasin autodocista, 62 € yht., taitaa olla ihan tavalliset (mietin kyllä vahvistettujenkin hankintaa, mutta tähän päädyin kun nuin halvalla sai, hah). Ajelin tosiaan jonkin aikaa täysin kuolleilla takaiskareilla ja muutenkin näillä kilometreillä voi olettaa vähän kuoleentumista tapahtuneen. Sinänsä vanhat eivät olleet poikki eikä kovin pahasti ruosteessa, mutta tosiaan kontti on nyt selvästi eri korkeudella kun takana seisoo.
Palijonkos se touhottaja piiskastaan haluaa ? Kokeilin vähän mietoa teräsharjaa tuohon omaani ja kyllä sieltä vielä kirkasta paljastuu (joka ruostuu samantien uuvestaan...)
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
kyllä nyt taisin vetästä kieleeni antennin hinnottelussa kun pyysin siitä vain postit, muttei mitään vastausta, siksipä nyt tarjoonki sitä sillai että tulet hakemaan sen niin ei tartte maksaa etes postimaksuja, eikä mun tartte sitä pakata eikä viijä 8km päähän postiin tällä mennääntouhottaja kirjoitti:saisko siitä postit, onhan se aivan valtavan arvokas mutta jos sais
Nojuu, ei tuu sentään ihan joka päivä käytyä täällä joten jäi tämä tarijous nyt välistä. Eipä siinä, entrailen tuo nykystä sitte ku kelit lämpiää, katotaan mitä saahaan aikaseksi siittä.touhottaja kirjoitti:kyllä nyt taisin vetästä kieleeni antennin hinnottelussa kun pyysin siitä vain postit, muttei mitään vastausta, siksipä nyt tarjoonki sitä sillai että tulet hakemaan sen niin ei tartte maksaa etes postimaksuja, eikä mun tartte sitä pakata eikä viijä 8km päähän postiin tällä mennääntouhottaja kirjoitti:saisko siitä postit, onhan se aivan valtavan arvokas mutta jos sais
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
No jo oli hankalaa saaha sivukuva otettua, eikä kyllä hääppönen tämäkään mutta jos jotain saapi siitä irti Josko kesärenkailla sitten joskus uuvestaan !
Etupäässä myös jonkun vuodet vanhat uudet jouset ja kumit; toiset näitä madaltaa, toiset nostaa...
Etupäässä myös jonkun vuodet vanhat uudet jouset ja kumit; toiset näitä madaltaa, toiset nostaa...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Ryhdikkäännäköinen se on tuollaisena. Tuohon verrattuna tuo minun auton perä roikkuu aikalailla.
Innostuin viimeviikolla jo laittamaan samanlaiset Lesjöforssit tilaukseen ja täytyy heittää samantien alle kun talvilomilta pääsee kotiin.
Innostuin viimeviikolla jo laittamaan samanlaiset Lesjöforssit tilaukseen ja täytyy heittää samantien alle kun talvilomilta pääsee kotiin.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Kiitoksia, omaankin silmään aivan sopiva on; onnea sinnekin remonttiin, tuohan ei kovin paha rasti ookaan.
Juuri kun pääsin kehumasta etujousia (muka uudet...), niin perjantaina töihin ajaessa 4 km kotoa lähdettyä hyvällä maantiellä ajaessa kuului keulasta: "DDONGGG". Pikkusen säpsäytti ja kylymää rinkiä pukkas penkille, mutta ajo-ominaisudet eivät muuttuneet miksikään, joten jatkoin tylysti matkaa. Toki sitten epätasaisuuksilla ja joustoissa kuului välillä melekosta metakkaa, joten vähän halju olo oli ajella töihin ja takas kotio n. 40 km matka. Tänään sitten tutkimaan ja tätähän löytyi:
Laitoin jousen takas paikoilleen ilman alakiekuraa, varmaan keula nyt sitten vähän vinossa, häätyy katella miten asettuu. Nämä jouset oli vajaat 5 v. / 100 000 km vanhat. Kait sitä täytyy etujousikauppaan mennä...
Unohtunut mainita, että se vuotava jarrusatula (+ letkut) vaihdatin jo aikaa sitten korjaamolla. Siinäkin simmottinen episodi kävi, että heti seuraavana päivänä tuttu jumalaton kirskunta kuului asennuksen jäliltä, se tappien välissä oleva jousi tietty hinkkasi taas jarrulevyyn. Koitin ite katella tilannetta kuntoon, mutta olivat korjaamolla vääntäneet pultit niin tiukkaan, että sujahti yks kieroon prkl ja siihen jäi se remontti ! No uus aika korjaamolle, korjasivat vian ja sain uuden pultinkin (mistä lie löytäneetkin !) eikä maksanut mitään, joten asiahan oli ok kaikeksi lopuksi. Tänään tosiaan toisen puolen rengasta irrottaessa piti turvautua ristokkoavaimella touhutessa jatkovarteen ja löin sitten moskalla toista vartta niin aukes pultit.
Juuri kun pääsin kehumasta etujousia (muka uudet...), niin perjantaina töihin ajaessa 4 km kotoa lähdettyä hyvällä maantiellä ajaessa kuului keulasta: "DDONGGG". Pikkusen säpsäytti ja kylymää rinkiä pukkas penkille, mutta ajo-ominaisudet eivät muuttuneet miksikään, joten jatkoin tylysti matkaa. Toki sitten epätasaisuuksilla ja joustoissa kuului välillä melekosta metakkaa, joten vähän halju olo oli ajella töihin ja takas kotio n. 40 km matka. Tänään sitten tutkimaan ja tätähän löytyi:
Laitoin jousen takas paikoilleen ilman alakiekuraa, varmaan keula nyt sitten vähän vinossa, häätyy katella miten asettuu. Nämä jouset oli vajaat 5 v. / 100 000 km vanhat. Kait sitä täytyy etujousikauppaan mennä...
Unohtunut mainita, että se vuotava jarrusatula (+ letkut) vaihdatin jo aikaa sitten korjaamolla. Siinäkin simmottinen episodi kävi, että heti seuraavana päivänä tuttu jumalaton kirskunta kuului asennuksen jäliltä, se tappien välissä oleva jousi tietty hinkkasi taas jarrulevyyn. Koitin ite katella tilannetta kuntoon, mutta olivat korjaamolla vääntäneet pultit niin tiukkaan, että sujahti yks kieroon prkl ja siihen jäi se remontti ! No uus aika korjaamolle, korjasivat vian ja sain uuden pultinkin (mistä lie löytäneetkin !) eikä maksanut mitään, joten asiahan oli ok kaikeksi lopuksi. Tänään tosiaan toisen puolen rengasta irrottaessa piti turvautua ristokkoavaimella touhutessa jatkovarteen ja löin sitten moskalla toista vartta niin aukes pultit.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Vissiin oli pyöränpulteista kyse
Mulla oli omassa 126:ssa tuo etujousen alalautanen ihan mätä kuskin puolella... sen kun jättää vaihtamatta niin lähtee jousi varmaan mäelle nopiaa kun sopivaan töyssyyn kolauttaa [/i]
Mulla oli omassa 126:ssa tuo etujousen alalautanen ihan mätä kuskin puolella... sen kun jättää vaihtamatta niin lähtee jousi varmaan mäelle nopiaa kun sopivaan töyssyyn kolauttaa [/i]
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
- Teddy
- Viestit: 731
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Joo, noi perkeleen pyöränpultit, mikä siinä on niin saatanan vaikeeta? Tänään sai yhden, Volvon renkaita vaihtaessa nojata varteen ihan kunnolla, oli nimittäin paikat oikein merkkiliikkeen jäljiltä. Yks niistä syistä miksi mun kulkineitani ei nähdä korjaamolla pilattavana. No on niitä varmaan kunnollisiakin, mutta kanan hampaita sano, kanan hampaita.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Niin.. jotenkin sekin että vanne laitetaan hollille ja ammutaan heti ensimmäinen pultti sillä koneella täysiä kiinni ei istu omaan pääkoppaan kun oma tapa ollu ensin räikällä vetää jokapultti hollille että vanne keskittyy ja alkaa siitä pikkuhiljaa kiristeleen jokaista pulttia vastakkaisilta puolilta kunnes selvästi tuntuu että nyt on kireelläTeddy kirjoitti:Joo, noi perkeleen pyöränpultit, mikä siinä on niin saatanan vaikeeta? Tänään sai yhden, Volvon renkaita vaihtaessa nojata varteen ihan kunnolla, oli nimittäin paikat oikein merkkiliikkeen jäljiltä. Yks niistä syistä miksi mun kulkineitani ei nähdä korjaamolla pilattavana. No on niitä varmaan kunnollisiakin, mutta kanan hampaita sano, kanan hampaita.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Jees, eka kertaa jouduin tosiaan moisen pulttiongelman eteen, kun päätin korjaamolla käyttää (kun en uskaltanut ruosteisia jarruletkuja alakaa vaihtamaan ja kylymäkin oli ja lunta ja muutenkin väsytti...).
No mutta, tänään posti toi nämä:
Kilanderille iso kiitos siis: kuinka halvalla tuon saikaan verrattuna muihin kauppaajiin (6 €) ! Kumiprofiilit taas pitäisivät passata ajovalojen pyyhkijöihin, kun vähän viitsii värkätä.
No mutta, tänään posti toi nämä:
Kilanderille iso kiitos siis: kuinka halvalla tuon saikaan verrattuna muihin kauppaajiin (6 €) ! Kumiprofiilit taas pitäisivät passata ajovalojen pyyhkijöihin, kun vähän viitsii värkätä.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Lisää värkätty ja värkätetty. Vaihdoin jo viime kesänä tilatun ilmastoinnin lauhduttimen ja kuivaimen tämä oli maannut joko useita vuosia osalootassa...). Olisin halunnut tilata Hella-merkkisen, mutta autodoc ilmoitti ettei ole saatavilla, kävisikö halvempi...no otin tietty sen, joku alle 100 € se sitten maksoi.
Sitten purkamaan, rupeli ja syyläri pois eestä, letkut tietty eka irti nesteineen ja vanaha pois. Karunnäköinen oli ja moskaa tuli pari kolme täyttä kourallista. Tuo muovisuojus oli sitten melekonen keksintö, ne pirun pyöreät kiinnikkeet hajos kaikki pois otettaessa, varmaan joku nätti työkalu olis pitänyt olla. No eipä haitannut, sillä uus lauhdutin osoittautui ruuvien reiltään sopivaksi laidoilta muttei keskeltä eikä se muovisuojus ois tuohon mahtunut millään, jätin sitten pois. Kuivain vaihtui myös samassa hässäkässä, koitin mahdollisimman vähän aikaa antaa olla ilmalle alttiina systeemin. Muutama kuvatus:
Varalta ostin tuuliohjaimet etuoviin, jos sattuu ettei toimikaan...
Sitten vaihdoin termostaatin; Saksan foorumuilta vinkki M103:een: BorgWarner 4105.83D. Vanha olikin tiivisteineen jo kulahtaneen oloinen. Jokohan uskaltais tuulettaa: ei ole lämmöt nousseet nyt näillä >+20°C keleillä kuin viivan verran yli 80°C missään tilanteessa ! Tosi testiin joutuu sitten toki myöhemmin.
Tänään käytin korjaamolla täytättämässä ilmastoinnin ja kardaanin keskilaakeri+kumi vaihdettiin myös. 0.08 g oli vielä ainetta systeemissä, meinas korjaamo että menee näillä nykyisillä aineiden hinnoilla melkein tappion puolelle moinen täyttö Mokomaha sitten pelasikin kaikeksi hyväksi
Seuraavana tuulilasin vaihto eessä + jtn muuta näpräämistä ennen reisua.
Sitten purkamaan, rupeli ja syyläri pois eestä, letkut tietty eka irti nesteineen ja vanaha pois. Karunnäköinen oli ja moskaa tuli pari kolme täyttä kourallista. Tuo muovisuojus oli sitten melekonen keksintö, ne pirun pyöreät kiinnikkeet hajos kaikki pois otettaessa, varmaan joku nätti työkalu olis pitänyt olla. No eipä haitannut, sillä uus lauhdutin osoittautui ruuvien reiltään sopivaksi laidoilta muttei keskeltä eikä se muovisuojus ois tuohon mahtunut millään, jätin sitten pois. Kuivain vaihtui myös samassa hässäkässä, koitin mahdollisimman vähän aikaa antaa olla ilmalle alttiina systeemin. Muutama kuvatus:
Varalta ostin tuuliohjaimet etuoviin, jos sattuu ettei toimikaan...
Sitten vaihdoin termostaatin; Saksan foorumuilta vinkki M103:een: BorgWarner 4105.83D. Vanha olikin tiivisteineen jo kulahtaneen oloinen. Jokohan uskaltais tuulettaa: ei ole lämmöt nousseet nyt näillä >+20°C keleillä kuin viivan verran yli 80°C missään tilanteessa ! Tosi testiin joutuu sitten toki myöhemmin.
Tänään käytin korjaamolla täytättämässä ilmastoinnin ja kardaanin keskilaakeri+kumi vaihdettiin myös. 0.08 g oli vielä ainetta systeemissä, meinas korjaamo että menee näillä nykyisillä aineiden hinnoilla melkein tappion puolelle moinen täyttö Mokomaha sitten pelasikin kaikeksi hyväksi
Seuraavana tuulilasin vaihto eessä + jtn muuta näpräämistä ennen reisua.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Kesälomareisu nyt tehty. 7822 km tuli ajettua, 27 päivää oltiin tien päällä.
Menomatka (noin suurinpiirtein, pallurat ovat pysähdyspaikkoja):
Kotimatka about noin:
Osa pysähdyksistä oli yhden yön mittaisia, parissa paikassa oltiin kaksi yötä, Riminillä 5 yötä ja Napolinlahdella 6 yötä.
Auto pelasi, bensaa paloi reilusta kympistä vajaaseen 12 litraan / 100 km.
Öljylaatua menin vaihtamaan ennen reisua toisenlaiseksi siinä toivossa, että M103 ei jättäisi "käyntikorttejaan" joka parkkipaikalle kuten viimeksi , no tämähän onnistuikin, mutta kostoksi piti sitten lisätä kolmatta litraa koneeseen öljyä...pirun kallista oli muuten huoltareilta ostettuna (~20 € litran purkki ).
Ilmastointi toimi ja koneen lämmötkään eivät nousseet ruuhkissa seistessä, eli matkanteko oli kyllä mukavaa kunhan Suomi, Ruotsi, Tanska ja Pohjoissaksa oli ajettu "pakkopullana" läpi. Aurinkoa saatiin etelässä +26°C - +31°C lämmön kera, joskin myös valtavia rankkasateita koettiin tien päällä.
Roomassa kävi sitten kehnot: täpötäydessä ruuhkabussissa käsi kävi housuntaskussani ja vei puhelimen muistikortteineen, jossa kuvat...onneksi sattui olemaan päällä varmuuskopiointi Google-kuviin, joten ei aivan ollut totaalikatastrofi. Menee nyt vähän aikaa että saan reisun kuvatukset selvitettyä, laittelen niitä sitten aikanaan; vielä on pääkin kohtuu sekaisin matkasta kun eilen illalla vasta tultiin kotio.
Menomatka (noin suurinpiirtein, pallurat ovat pysähdyspaikkoja):
Kotimatka about noin:
Osa pysähdyksistä oli yhden yön mittaisia, parissa paikassa oltiin kaksi yötä, Riminillä 5 yötä ja Napolinlahdella 6 yötä.
Auto pelasi, bensaa paloi reilusta kympistä vajaaseen 12 litraan / 100 km.
Öljylaatua menin vaihtamaan ennen reisua toisenlaiseksi siinä toivossa, että M103 ei jättäisi "käyntikorttejaan" joka parkkipaikalle kuten viimeksi , no tämähän onnistuikin, mutta kostoksi piti sitten lisätä kolmatta litraa koneeseen öljyä...pirun kallista oli muuten huoltareilta ostettuna (~20 € litran purkki ).
Ilmastointi toimi ja koneen lämmötkään eivät nousseet ruuhkissa seistessä, eli matkanteko oli kyllä mukavaa kunhan Suomi, Ruotsi, Tanska ja Pohjoissaksa oli ajettu "pakkopullana" läpi. Aurinkoa saatiin etelässä +26°C - +31°C lämmön kera, joskin myös valtavia rankkasateita koettiin tien päällä.
Roomassa kävi sitten kehnot: täpötäydessä ruuhkabussissa käsi kävi housuntaskussani ja vei puhelimen muistikortteineen, jossa kuvat...onneksi sattui olemaan päällä varmuuskopiointi Google-kuviin, joten ei aivan ollut totaalikatastrofi. Menee nyt vähän aikaa että saan reisun kuvatukset selvitettyä, laittelen niitä sitten aikanaan; vielä on pääkin kohtuu sekaisin matkasta kun eilen illalla vasta tultiin kotio.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Aloiteltiin matka kesäkuun alussa, peräkonttiin olis vielä mahtunut lisääkin tavaraa:
Oulusta Turkuun:
Sillan yli Tanskaan:
Lautalla Saksaan:
Ja Mersu pitkästä aikaa kotimaassaan, autobaana A1 aukeaa lopulta:
Ajettiin Travenhorst-nimiselle pikkupaikkakunnalle, josta yö varattuna maatilamajoituksella reilu 40 € / yö. Sinne tullessa tervehti reiluhko kanap*skan haju eikä ihme, sillä kämpän alla majaili 4000 kanaa ! Oli myös lehmiä, kanoja, kukkoja, sikoja, ankkoja, hanhia ja mehiläispesiäkin tarjolla ja tietty kissoja ja koiria. Ihme kyllä kiekunaa tms ei kuulunut yöllä, joten sai rauhassa nukkua.
Täältä sitten maaseututeitä pitkin takas autobaanoille kohti Müncheniä.
Välillä oli tietty ruuhkia, kuten Saksassa aina. Navigaattori näytti ruuhkien keston ja ajan, joten oli ehkä hiukan helpompi kestää köröttelyt:
Hotelli oli keskustan ulkopuolella parkkihalli sopivasti käytössä 10 € / pvä hintaan...
Keskustassa käytiin sitten metrolla seikkailemassa, ns. pyhiinvaelluspaikkana Der Altesta tuttu poliisitalo:
Komeaa oli keskustassa:
"Aamupalalla" käytiin jossain kadunvarrella syömässä Weißwurstit ja Leberkäset Pretzeleineen tms, eikä maksanut kuin 45 €...ei siis mikään halapa kaupunki tämä (varmaan laitakaupungilla ois halvempaa kuten yleensä...).
Parin yön jälkeen sitten kohti etelää taas, vihdoin saatiin Alpit näkyviin:
Matkan varrella käytiin Kehlsteinhaus katsomassa, eli Hitlerin Kotkanpesä. Auto ajetaan parkkiin (3 €), sitten mennään ostamaan bussiliput (~30 € perhe), bussilla vuoristotie ylös, joko kävellen tai hissillä vielä ylös talolle. Parin, kolmen tunnin keikka kaikkiaan tälviisii.
Bussissa:
Hissitunneli, talo näkyy päällä:
Pesä:
Maisemaa:
Täältä sitten kohti seuraavaa yöpaikkaa Ramsau am Dachsteinissa.
Sitten kohti Italiaa Itävallan läpi. Mainittakoon, että tuli se moottoritievinjetti ostettua ja eiköhän sieltä poistuttaessa ollutkin poliisipartio tarkastamassa niitä. Kerrankin kävi tuuri...
Tunneleita alkoi tulla aina vain vastaan, ja tällä reisulla niitä olikin lopulta kymmeniä ja kymmeniä...
Polttoainekin alkoi olla yllättävän kallista:
Italian raja tuli vastaan sitten:
Ajettiin menemään ja välillä taukoa:
Pari yötä Jolly Camping- alueella Venetsian ulkopuolella. Tästä käytiin siellä alueen omalla bussikuljetuksella. Turistia joka paikka täynnä itse kaupungissa, jäi jotenkin epäsiisti vaikutelma ja pettynyt olo vaikka oli kai siellä ihan hienoja pytinkejä ja hyvää pizzaa sai kyllä.
Tuo Gondoliajelu ois maksanut 80 - 100 €, syötiin mieluummin sillä rahalla...
Sitten ajettiin matkan ekaan pääkohteeseen, jossa vietettiin 5 yötä, eli Riminille. Hotelli oli vasta remontoitu ja todella hyvä. Aamupalapöytä parasta mitä missään koskaan ja hyvä hiekkaranta tien toisella puolella. Adranmeri oli lämmin ja päivät meni mukavasti rentoutuessa n. 30°C lämmössä. Öljyvalo kun oli jo losottanut pidemmän aikaa, tuli lisättyä sitä ja jäähdytysnestettäkin samalla.
Muutaman kymmenen kilsan päässä oli San Marinon valtio, käytiin siellä mutka. Autolla ajettiin mäkeä ylös köysiradan alkupäähän (tässä vaiheessa muuten lämmöt nousi jo moottorissakin sinne 105°C:een), jolla ylös ja linnoitusta katselemaan. Auton pintaan oli tullut parkissa jotain ihme sotkua, tahmeaa vaaleaa läikkää joka ei lähtenyt edes vesisateessa pois, mitä lie...
Riminiltä sittena aluksi rantatietä, sitten Apenniinien läpi kohti Napolia, todella miellyttävää ajelua upeissa maisemissa. Matkalla muutama jumalaton vesisade, tiet melkein jokia ja vauhti oli välillä sen mukaista.
Moottoritiet maksullisia, vajaa 10 € / 100 km tasi olla kustannusta. Napoliin tullessa peritään vielä 2.10 € maksua, siis joka kerta kun tulee motarille, eli kun käytiin autolla isommassa kaupassa niin 4.2 € hurahti niihin...maksut hoituvat kätevimmin luottokortilla, kunhan vain valitsee oikean kaistan.
Napoliin saavuttaessa oli ollut rankkasadepäivä, isoja lammikoita siellä täällä kaduilla ja yksi pikku-Alfa olikin jäänyt sellaisen keskelle, onneksi pääsimme itse vierestä läpi. Sateen tauottua näky oli mielenkiintoinen, porttien pieliin kerätyt roskapussit olivat lähteneet liikkeelle...
Taustalla siis Vesuvius ed. kuvassa.
Hotellin altaalta näkymät Caprin saarelle ja Sorrentoon (ei tullut käytyä kummassakaan...).
Täällä vietettiin viikko, jatketaan juttua myöhemmin...
Oulusta Turkuun:
Sillan yli Tanskaan:
Lautalla Saksaan:
Ja Mersu pitkästä aikaa kotimaassaan, autobaana A1 aukeaa lopulta:
Ajettiin Travenhorst-nimiselle pikkupaikkakunnalle, josta yö varattuna maatilamajoituksella reilu 40 € / yö. Sinne tullessa tervehti reiluhko kanap*skan haju eikä ihme, sillä kämpän alla majaili 4000 kanaa ! Oli myös lehmiä, kanoja, kukkoja, sikoja, ankkoja, hanhia ja mehiläispesiäkin tarjolla ja tietty kissoja ja koiria. Ihme kyllä kiekunaa tms ei kuulunut yöllä, joten sai rauhassa nukkua.
Täältä sitten maaseututeitä pitkin takas autobaanoille kohti Müncheniä.
Välillä oli tietty ruuhkia, kuten Saksassa aina. Navigaattori näytti ruuhkien keston ja ajan, joten oli ehkä hiukan helpompi kestää köröttelyt:
Hotelli oli keskustan ulkopuolella parkkihalli sopivasti käytössä 10 € / pvä hintaan...
Keskustassa käytiin sitten metrolla seikkailemassa, ns. pyhiinvaelluspaikkana Der Altesta tuttu poliisitalo:
Komeaa oli keskustassa:
"Aamupalalla" käytiin jossain kadunvarrella syömässä Weißwurstit ja Leberkäset Pretzeleineen tms, eikä maksanut kuin 45 €...ei siis mikään halapa kaupunki tämä (varmaan laitakaupungilla ois halvempaa kuten yleensä...).
Parin yön jälkeen sitten kohti etelää taas, vihdoin saatiin Alpit näkyviin:
Matkan varrella käytiin Kehlsteinhaus katsomassa, eli Hitlerin Kotkanpesä. Auto ajetaan parkkiin (3 €), sitten mennään ostamaan bussiliput (~30 € perhe), bussilla vuoristotie ylös, joko kävellen tai hissillä vielä ylös talolle. Parin, kolmen tunnin keikka kaikkiaan tälviisii.
Bussissa:
Hissitunneli, talo näkyy päällä:
Pesä:
Maisemaa:
Täältä sitten kohti seuraavaa yöpaikkaa Ramsau am Dachsteinissa.
Sitten kohti Italiaa Itävallan läpi. Mainittakoon, että tuli se moottoritievinjetti ostettua ja eiköhän sieltä poistuttaessa ollutkin poliisipartio tarkastamassa niitä. Kerrankin kävi tuuri...
Tunneleita alkoi tulla aina vain vastaan, ja tällä reisulla niitä olikin lopulta kymmeniä ja kymmeniä...
Polttoainekin alkoi olla yllättävän kallista:
Italian raja tuli vastaan sitten:
Ajettiin menemään ja välillä taukoa:
Pari yötä Jolly Camping- alueella Venetsian ulkopuolella. Tästä käytiin siellä alueen omalla bussikuljetuksella. Turistia joka paikka täynnä itse kaupungissa, jäi jotenkin epäsiisti vaikutelma ja pettynyt olo vaikka oli kai siellä ihan hienoja pytinkejä ja hyvää pizzaa sai kyllä.
Tuo Gondoliajelu ois maksanut 80 - 100 €, syötiin mieluummin sillä rahalla...
Sitten ajettiin matkan ekaan pääkohteeseen, jossa vietettiin 5 yötä, eli Riminille. Hotelli oli vasta remontoitu ja todella hyvä. Aamupalapöytä parasta mitä missään koskaan ja hyvä hiekkaranta tien toisella puolella. Adranmeri oli lämmin ja päivät meni mukavasti rentoutuessa n. 30°C lämmössä. Öljyvalo kun oli jo losottanut pidemmän aikaa, tuli lisättyä sitä ja jäähdytysnestettäkin samalla.
Muutaman kymmenen kilsan päässä oli San Marinon valtio, käytiin siellä mutka. Autolla ajettiin mäkeä ylös köysiradan alkupäähän (tässä vaiheessa muuten lämmöt nousi jo moottorissakin sinne 105°C:een), jolla ylös ja linnoitusta katselemaan. Auton pintaan oli tullut parkissa jotain ihme sotkua, tahmeaa vaaleaa läikkää joka ei lähtenyt edes vesisateessa pois, mitä lie...
Riminiltä sittena aluksi rantatietä, sitten Apenniinien läpi kohti Napolia, todella miellyttävää ajelua upeissa maisemissa. Matkalla muutama jumalaton vesisade, tiet melkein jokia ja vauhti oli välillä sen mukaista.
Moottoritiet maksullisia, vajaa 10 € / 100 km tasi olla kustannusta. Napoliin tullessa peritään vielä 2.10 € maksua, siis joka kerta kun tulee motarille, eli kun käytiin autolla isommassa kaupassa niin 4.2 € hurahti niihin...maksut hoituvat kätevimmin luottokortilla, kunhan vain valitsee oikean kaistan.
Napoliin saavuttaessa oli ollut rankkasadepäivä, isoja lammikoita siellä täällä kaduilla ja yksi pikku-Alfa olikin jäänyt sellaisen keskelle, onneksi pääsimme itse vierestä läpi. Sateen tauottua näky oli mielenkiintoinen, porttien pieliin kerätyt roskapussit olivat lähteneet liikkeelle...
Taustalla siis Vesuvius ed. kuvassa.
Hotellin altaalta näkymät Caprin saarelle ja Sorrentoon (ei tullut käytyä kummassakaan...).
Täällä vietettiin viikko, jatketaan juttua myöhemmin...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Mukavaa luettavaa jälleen, tulee taas matkakuume automatkalle.
Vaikka nyt oon samoilla leveleillä missä kävitte, mutta muitten kyydeillä.
Alkuviikosta oltiin Sarandessa ja yksi vaihtoehto tulla Italian Barin kautta Dubrovnikiin laivalla, mutta tultiinkin maita myöten tänne.
Vaikka nyt oon samoilla leveleillä missä kävitte, mutta muitten kyydeillä.
Alkuviikosta oltiin Sarandessa ja yksi vaihtoehto tulla Italian Barin kautta Dubrovnikiin laivalla, mutta tultiinkin maita myöten tänne.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----