mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Ärrä tuli taloon - kurahaara kuivattu
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 23.6.2018 15:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top



Vetokoukku ilmestyi perään koukkupajan toimesta. Takasumari palaa vaikka vaunu on perässä, pitäisikö starilla kertoa jotenkin koukun olemassaolosta? Toimii kuitenkin kaikki sähköt kuten pitääkin.

Nyt ensimmäisellä vaunureissulla, ja vikatilaa vetää päälle vajaan sadan kilometrin välein. Bootilla tokenee. Ei vikavaloja. Saas nähdä kun kotiin pääsee, että mikä sitä harmittaa.

Pitää varmaan vaihtaa harrastusta, kolme edellistä autoa on saaneet vikatilat päälle karavaanihommissa. S211 EGR:n ja Captiva DPF:n takia.
_________________
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 24.6.2018 17:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pakokaasujen vastapaine liian suuri. Stari käskee tarkistamaan ahtopaineen tunnistimen, ainakin se testi menee kuten ohje sanoo. Voisiko Turbotecin ohjelma aiheuttaa jotenkin että kunnon kuormituksessa menee jotkut arvot yli?
_________________
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 17.7.2018 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lisää ongelmia... Sähköt sekoilee, akun kuva loistaa mittaristossa, parkkitutka piippailee satunnaisesti, pyyhkijät pyyhkii nolla-asennossakin ym. Lataa hyvin kuitenkin. Star antaa herjaa kutakuinkin kaikista laitteista, että can-väylässä joko yli- tai alijännitettä ja/tai yhteyskatkoksia. Akku hajoamassa vai joku kamala väylävika? Ja olikohan näissä yksi vai kaksi akkua?

Edit: itse itselleni vastaten, ei ole pikkuakkua, ja pääakkukin harvinaisen ikävästi esille saatavilla apukuskin penkin alla. Näkyy olevan alkuperäinen akku, eli eiköhän aloiteta korjausyritys vaihtamalla uuteen.
_________________
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 18.7.2018 15:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Uusi akku paikallaan ja ongelmat poissa. Ei ollut muuten alkuperäinen akku vuodelta 2008, vaan vaihdettu merkkiliikkeessä vuonna 2015.
_________________
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 25.7.2018 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vastapaineongelmia lähdetään taklaamaan koodarin suosituksesta vähentämällä pakopuolelta turhia osia, eli DPF:lle käy köpelösti. Tyhjennyksen ja uudelleensoftauksen välillä on reilu viikko lomalogistista syistä. Ei pitäisi kuulemma aiheuttaa ongelmaa kun tyhjennyksen jälkeen väitetään autolle että kiinni uusi DPF, joten polttoja ei pitäisi tulla kun paine-ero ei pääse muuttumaan. Jos kuitenkin poltto lähtee päälle, niin menee pikasoftaukseen kesken koodarin loman.

Toinen korjausmahdollisuus olisi ollut pudottaa syöttöjä, mutta se nyt ei oikein innosta ajatuksena. Kuulemma aiemminkin käynyt vastaavaa oiretta pakettiautojen kanssa täydellä kuormalla vedätettäessä, ja samat autot toimineet täydellisesti tyhjänä. Täysin samaa juttua tässä, ilman vaunua ei ikinä mitään, mutta heti kun tökkää tuon 1400-kiloisen painon koukkuun, niin sadan kilsan jälkeen limputellaan.
_________________
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 8739

 LähetäLähetetty: 25.7.2018 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sinulta viisautta, että vaunun edessä on veturi jonka pitäisi jaksaa vetää...

Työmatkalla on vakiopaikat, missä liikenne menee sumppuun kun autoista loppuu vedot. Yksi paikoista ns "takkopuarin mäki". Kajaanin suunnalta tullessa pidempi nousu ja välissä yksi ohituspaikka.

Tässä jo ohitettu takkopuari ja takana yksi nousu. Suoran päässä sitten mäki missä otetaan veturista mittaa.
https://goo.gl/maps/oQgj5o1cXqx

Onhan tuonne saanut soittaa virkavaltaakin paikalle kun rekat jää talvella jumiin.

Hyvää lomareissua!
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 25.7.2018 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu, kyllä tämä on ylivoimaisesti paras veturi tähän asti mitä on tullut käytettyä. Ei hyydy mihinkään niin kauan kun pysyy vikatila poissa. Enemmän ärsyttää kun kaikkien on pakko ohittaa 80:n alueella vaikka ajan tasan 90 km/h, ja jäävät sitten eteen hidastelemaan mäissä.
_________________
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
RH



Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 87
Paikkakunta: Salon seutu

 LähetäLähetetty: 26.7.2018 13:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

luokyio kirjoitti:
Enemmän ärsyttää kun kaikkien on pakko ohittaa 80:n alueella vaikka ajan tasan 90 km/h, ja jäävät sitten eteen hidastelemaan mäissä.

Oisko niilla samaa tautia kuin allekirjoittaneella...? Minäkin painelen hyvässä paikassa herkästi ohi niin kuormureista kuin karavaanareistakin. Syynä yksinkertaisesti se, että vaikka jättäytyisi paremmankin turvavälin taakse, niin teikäläiset tukkii näkymän etiäpäin. Minä ainakin tykkään nähdä reippaasti kauas ja ennakoida sitä kautta ajamista. En kyllä sitten myöskään jää hidasteeksi eteen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 01.8.2018 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kamala onnettomuus kävi, uhrilta katosi sisuskalut.




Ei ole vielä ohjelmaa muokattu, mutta ainakaan ensimmäinen 40 kilsan ajo ei tuonut mitään vikoja esiin. Voi olla placeboa, mutta tuntuu vetävän aiempaa rajummin nyt. Peilistä ei ainakaan näy savua yhtään kuitenkaan.
_________________
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 19.8.2018 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Softa muokattu uudelleen ja jäljet hiukkasloukusta sieltäkin pois. Ja innolla vaunun kanssa reissuun kun luvassa kerrankin vikatilaton reissu... Rolling Eyes

Tai sitten ei. Universumi yrittää saada minut luopumaan vaunuharrastuksesta, vikatilaahan se taas tarjosi. Star antaa tällä kertaa ahtopaineen säätimen syypääksi. ttu Se ohjaus pelaa kuitenkin ohjeen mukaan, minkä stari käskee tekemään.

Ja lisäksi akun kuva palasi mittaristoon, näin surkeako on TAB... Akkuliikkeen oma merkki, jota luonnollisesti kehuivat taivaisiin. Vietävä takuuseen ja mieluiten vaihdettava Exideen.
_________________
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D


Viimeinen muokkaaja, luokyio pvm 19.8.2018 18:51, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26024

 LähetäLähetetty: 19.8.2018 18:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ettei olisi vaan pikkuakku joka vikoo ? Tai peräti vain sen liitin ison akun navassa ?

Ahtopaineensäätimen vikakoodi saattaa johtua myös imusarjan läpistä.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 19.8.2018 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Missä tämän pikkuakku on, luulin ettei tässä versiossa ole?

Kurahaararemppahan tähän on tulossa, samalla kannattanee heittää läpät kuikkaan...
_________________
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26024

 LähetäLähetetty: 19.8.2018 19:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eipähän taas muista oliko se ison akun vieressä piilossa vai etujalkatilan sivussa alhaalla, kun niitä ML/R/GL eri paikoissa on.

Googleen "w251 auxiliary battery location" Very Happy
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 19.8.2018 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hmm, pitääpä purkaa tuo apukuskin jalkatila uudestaan. Viimeksi olin löytävinäni tiedon ettei tässä olisi, mutta kertahan se olisi ensimmäinenkin, että joku netissä kirjoitettu ei pitäisikään paikkaansa. Laughing

Ison akun vieressä ei ainakaan ollut.
_________________
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 19.9.2018 14:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Akku ei ole herjaillutkaan enää kertaakaan latauksen jälkeen, seuraillaas tilannetta.

Kurahaararemppa tehtynä, aina yhtä iloista käydä tämän kanssa korjaamolla. Embarassed Noh, tyyppiviat selätettynä, jokohan rauhoittuisi. Reilu 30 000 km tullut ensimmäiseen vuoteen metrejä, eli ei tämä nyt ihan paikallaankaan ole seissyt eurojen vastineena.



_________________
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit