Puukimänin puuhanurkka (in Toyota we trust)
Kivi teki selvää jälkeä tuulilasista. Tarkka osuma vasempaan reunaan halkaisi lasin samantien 10 sentin matkalta, ja halkeama jatkoi reippaasti etenemistään lämpötilanvaihteluiden myötä.
Lasipajoilla on ruuhkaa Joensuussa - ilmeisesti kiitos kehnojen teiden ja uusien katsastussäännösten - ja tarjotut vaihtoajat menevät hyvän matkaa toukokuun puolelle. Pariin paikkaan on vielä kysely vetämässä, saa nähdä onnistuuko vähän nopeammalla tahdilla
Mitattu kulutus on ollut 80 % matka-ajolla 5,7 - 6,0 luokkaa. Uskomattoman pienellä menee. Kesänopeudet nostavat jatkossa kulutusta, mutta toisaalta kesärenkaat laskevat. Saa nähdä.
Lasipajoilla on ruuhkaa Joensuussa - ilmeisesti kiitos kehnojen teiden ja uusien katsastussäännösten - ja tarjotut vaihtoajat menevät hyvän matkaa toukokuun puolelle. Pariin paikkaan on vielä kysely vetämässä, saa nähdä onnistuuko vähän nopeammalla tahdilla
Mitattu kulutus on ollut 80 % matka-ajolla 5,7 - 6,0 luokkaa. Uskomattoman pienellä menee. Kesänopeudet nostavat jatkossa kulutusta, mutta toisaalta kesärenkaat laskevat. Saa nähdä.
Anjoviksessa on tuulilasivakuutus niin se on 150 tai 200 €, oikeata hintaa en tiedä. Tässä ei ole sadetunnistinta eikä ajovaloautomatiikkaa, perusvarusteilla mennään.Pappi kirjoitti:Liekkö kuinka kallis tuulilasi vaihdettuna? Sadetunnistin? Meidän origamiin tulee sama homma eteen varmaan tälle vuodelle.
Tähän asti täysmiehitys on liikkunut kahdella ajoneuvolla, kun seitsemää ihmistä ei yhteen Avenksikseen saanut mahtumaan millään matematiikalla, vaikka joukosta noin 71,428571428571428571428571428571 % onkin vajaamittaisia. Jo viiden matkustajan mahduttaminen samaan autoon oli haasteellista, kiitos isojen turva(vyö)istuinten.
Vaivaan on olemassa lääke: miehistönkuljetusvaunu! Sehän ei ole kuin mennä ja ostaa ja matka etenee puolet vähemmällä kalustolla!
Ensinnäkin, tarjolla on joko liian pieniä (väki mahtuu, mutta tavarat ei), liian paljon ajettuja (700 tkm on toki hyvä lukema mille tahansa autolle), liian kalliita (köyhälle), ilmastoimattomia hikikoppeja tai muuten vaan epäilyttäviä kulkineita (VW).
Toisekseen, yhdestä Avensiksesta kun piti luopua, vaihdokin piti löytyä liikkeestä vaihdon sujuvuuden parantamiseksi. Tämä tuotti hieman päänvaivaa, mutta lopussa, kiitos, seisoo
parkissa pitkä Hiace DX-bussi:
Nyt mahtuu, eikä tarvitse matkatavaroistakaan karsia
On muuten mahtava ajaa tämmöisellä pitkällä autolla, josta näkee henkilöautoa paremmin ja joka kulkee kun kaasua painaa.
Vaivaan on olemassa lääke: miehistönkuljetusvaunu! Sehän ei ole kuin mennä ja ostaa ja matka etenee puolet vähemmällä kalustolla!
Ensinnäkin, tarjolla on joko liian pieniä (väki mahtuu, mutta tavarat ei), liian paljon ajettuja (700 tkm on toki hyvä lukema mille tahansa autolle), liian kalliita (köyhälle), ilmastoimattomia hikikoppeja tai muuten vaan epäilyttäviä kulkineita (VW).
Toisekseen, yhdestä Avensiksesta kun piti luopua, vaihdokin piti löytyä liikkeestä vaihdon sujuvuuden parantamiseksi. Tämä tuotti hieman päänvaivaa, mutta lopussa, kiitos, seisoo
parkissa pitkä Hiace DX-bussi:
Nyt mahtuu, eikä tarvitse matkatavaroistakaan karsia
On muuten mahtava ajaa tämmöisellä pitkällä autolla, josta näkee henkilöautoa paremmin ja joka kulkee kun kaasua painaa.
Tehdastekoinen. Suomessa koritehtaan sisustamat Hiacet ovat pääasiassa Tamlansin käsialaa (Pegabus), ja jostain syystä - ainakin minun budjettiin mahtuvissa vuosimalleissa - keskirivillä on vain lannevyöt.Pappi kirjoitti:Tehdastekoinen pikkubussi vai koritehtaan tekemä.
No kyllä!Pappi kirjoitti:Takimmaisen penkin takana vielä tavaratilaakin
23 asteen pakkanen alkaa olla siinä rajoilla, että tarkeneeko Hiacessa ilman toppavaatetusta. Mittään lisälämmittimiä tässä ei ole, vaan D4D:n hukkalämmöllä pelataan.
Takatilaan olisi oma lämmityspuhallin, mutta sen säädin on jumahtanut kylmyys-asentoon, joten sen käyttö ei varsinaisesti edesauta lämpenemistä. Pitäisi keksiä että mistä se jumittaa, miksi, ja miten se korjataan. Takaseinästä takalämppärin säätöpaneelista löytyvä vipu ei siis inahdakaan.
Bussi on ollut koko perheen suosikkikulkine. Nuorempi väki nauttii tasaisesta kyydistä, jossa tilaa riittää eikä matkapahoinvointi vaivaa. Etupenkin asukkaat taas arvostavat hyviä penkkejä, joiden ansioista pitkätkin siirtymät sujuvat (selkä)kivutta.
Takatilaan olisi oma lämmityspuhallin, mutta sen säädin on jumahtanut kylmyys-asentoon, joten sen käyttö ei varsinaisesti edesauta lämpenemistä. Pitäisi keksiä että mistä se jumittaa, miksi, ja miten se korjataan. Takaseinästä takalämppärin säätöpaneelista löytyvä vipu ei siis inahdakaan.
Bussi on ollut koko perheen suosikkikulkine. Nuorempi väki nauttii tasaisesta kyydistä, jossa tilaa riittää eikä matkapahoinvointi vaivaa. Etupenkin asukkaat taas arvostavat hyviä penkkejä, joiden ansioista pitkätkin siirtymät sujuvat (selkä)kivutta.
Sisustan irti purku ja kunnon äänieristys ja verhoilu jokapuolelle, erityisesti paljaat peltipinnat piiloon niin lämpenee kummasti. Samalla matkustusmukavuus pomppaa toiseen potenssiin kun lähes paljaan peltikopin meteli hiljenee.boogieman kirjoitti:23 asteen pakkanen alkaa olla siinä rajoilla, että tarkeneeko Hiacessa ilman toppavaatetusta.