Ensin oli Buick Roadmaster,sitten Ford F350 and The end
Tuo on tarkoitettu vaihdettavaksi koko mötikkä 100tml välein  Tällä autolla ajettu nyt vajaa 175000mailia ja jakajan ulkonäöstä päätellen taitaa olla alkuperäinen osa vielä paikallaan
 Tällä autolla ajettu nyt vajaa 175000mailia ja jakajan ulkonäöstä päätellen taitaa olla alkuperäinen osa vielä paikallaan  
 

Vesipumppu on otettu edestä pois jolloin näkymä oli tälläinen 
 

Vähän pyyhkäisin jakajan kantta niin kovasti alkaa vaikuttamaan alkuperäiseltä osalta Irtihän tuota ei saa ennenkuin ottaa dampperin ja hihnapyörän irti joten marsittaa huomenna kauppaan ostamaan tuohon sopivaa ulosvetäjää
 Irtihän tuota ei saa ennenkuin ottaa dampperin ja hihnapyörän irti joten marsittaa huomenna kauppaan ostamaan tuohon sopivaa ulosvetäjää  Taisi olla myös johdot alkuperäisiä kun puolan johdon otin jo irti niin murentui käsiin
 Taisi olla myös johdot alkuperäisiä kun puolan johdon otin jo irti niin murentui käsiin  Aikaa tällä hetkellä tähän remppaan mennyt vajaa 3 tuntia joten ei varmaan kauaksi heitä tehtaan ilmoittama 8 tunnin vaihtoaika tälle hommalle
 Aikaa tällä hetkellä tähän remppaan mennyt vajaa 3 tuntia joten ei varmaan kauaksi heitä tehtaan ilmoittama 8 tunnin vaihtoaika tälle hommalle 
			
			
									
									 Tällä autolla ajettu nyt vajaa 175000mailia ja jakajan ulkonäöstä päätellen taitaa olla alkuperäinen osa vielä paikallaan
 Tällä autolla ajettu nyt vajaa 175000mailia ja jakajan ulkonäöstä päätellen taitaa olla alkuperäinen osa vielä paikallaan  
 
Vesipumppu on otettu edestä pois jolloin näkymä oli tälläinen
 
 
Vähän pyyhkäisin jakajan kantta niin kovasti alkaa vaikuttamaan alkuperäiseltä osalta
 Irtihän tuota ei saa ennenkuin ottaa dampperin ja hihnapyörän irti joten marsittaa huomenna kauppaan ostamaan tuohon sopivaa ulosvetäjää
 Irtihän tuota ei saa ennenkuin ottaa dampperin ja hihnapyörän irti joten marsittaa huomenna kauppaan ostamaan tuohon sopivaa ulosvetäjää  Taisi olla myös johdot alkuperäisiä kun puolan johdon otin jo irti niin murentui käsiin
 Taisi olla myös johdot alkuperäisiä kun puolan johdon otin jo irti niin murentui käsiin  Aikaa tällä hetkellä tähän remppaan mennyt vajaa 3 tuntia joten ei varmaan kauaksi heitä tehtaan ilmoittama 8 tunnin vaihtoaika tälle hommalle
 Aikaa tällä hetkellä tähän remppaan mennyt vajaa 3 tuntia joten ei varmaan kauaksi heitä tehtaan ilmoittama 8 tunnin vaihtoaika tälle hommalle 
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
						-08 Volvo S80 2.4D
Ja hommat jatkui tänään tämän kaksiosaisen mötikän irroituksella  
 
 Huolto etenee (2) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (2) by antti hietanen, on Flickr
Mutta tuo ei lähe millään otanpa ja tempaisen asenteella vaan vaatii sopivan ulosvetäjän jonka kipaisin Biltemasta tällä kertaa
 Huolto etenee (3) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (3) by antti hietanen, on Flickr
Tuommoinen sarja sieltä mukaan aamusella lähti ja samalla reissulla kävin tilaamassa uudet hihnat tähän ja ne tulevat huomiselle sitten 
 
 Huolto etenee (4) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (4) by antti hietanen, on Flickr
Ja niinhän se dampperi ja hihnapyörä irtosi 
 
 Huolto etenee (6) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (6) by antti hietanen, on Flickr
Mutta sitten kun tuli tilaa nähdä tarkemmin jakaja niin kas kehveliä sieltähän löytyikin sitten ruuvit mitkä pitivät jakajan kantta ja pyörijää kiinni No paikalliseen IKH kauppaan hakemaan lisää työkaluja että saa torxit auki tuosta jotka ovat sitten aivan hengettömiä... Mutta kuten kuvasta näkyy niin irtosi nekin ruuvit kannesta
 No paikalliseen IKH kauppaan hakemaan lisää työkaluja että saa torxit auki tuosta jotka ovat sitten aivan hengettömiä... Mutta kuten kuvasta näkyy niin irtosi nekin ruuvit kannesta 
 Huolto etenee (5) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (5) by antti hietanen, on Flickr
 Huolto etenee (8) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (8) by antti hietanen, on Flickr
Olihan nuo autossa olevat osat jo parhaimmat päivänsä nähnyt,ihme edes että auto on käynyt noilla osilla 
 
 Huolto etenee (1) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (1) by antti hietanen, on Flickr
Tutkin tuota vanhaa jakajaa ja sen sisälle ei ollut päässyt vettä eikä mitään muutakaan moskaa joten ajattelin kuitenkin päästä helpommalla ja vaihdoin vaan sitten pyörijän,kannen ja tulpan johdot Ja nehän olikin sitten sellainen savotta että oksat pois ja pala latvaa
 Ja nehän olikin sitten sellainen savotta että oksat pois ja pala latvaa  Ei voisi enää johdot ahtaimmista väleistä mennä kuin tässä pitää mennä
 Ei voisi enää johdot ahtaimmista väleistä mennä kuin tässä pitää mennä  
 
 Huolto etenee (9) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (9) by antti hietanen, on Flickr
Loppujen lopuksi sitten purin vanhasta vesipumpusta lämpötila-anturin ja termostaatti kopan ja siirsin ne uuteen pumppuun Samalla tein myös pienen muutoksen tuon juorureiän kanssa ettei ainakaan tulevaisuudessa lorottelisi suoraan jakajan päälle
 Samalla tein myös pienen muutoksen tuon juorureiän kanssa ettei ainakaan tulevaisuudessa lorottelisi suoraan jakajan päälle  Huomenna hommat taas jatkuu sitten kun saa lisää osia ja tuon Hyundain pajalta takaisin
 Huomenna hommat taas jatkuu sitten kun saa lisää osia ja tuon Hyundain pajalta takaisin 
			
			
									
									 
  Huolto etenee (2) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (2) by antti hietanen, on FlickrMutta tuo ei lähe millään otanpa ja tempaisen asenteella vaan vaatii sopivan ulosvetäjän jonka kipaisin Biltemasta tällä kertaa
 Huolto etenee (3) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (3) by antti hietanen, on FlickrTuommoinen sarja sieltä mukaan aamusella lähti ja samalla reissulla kävin tilaamassa uudet hihnat tähän ja ne tulevat huomiselle sitten
 
  Huolto etenee (4) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (4) by antti hietanen, on FlickrJa niinhän se dampperi ja hihnapyörä irtosi
 
  Huolto etenee (6) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (6) by antti hietanen, on FlickrMutta sitten kun tuli tilaa nähdä tarkemmin jakaja niin kas kehveliä sieltähän löytyikin sitten ruuvit mitkä pitivät jakajan kantta ja pyörijää kiinni
 No paikalliseen IKH kauppaan hakemaan lisää työkaluja että saa torxit auki tuosta jotka ovat sitten aivan hengettömiä... Mutta kuten kuvasta näkyy niin irtosi nekin ruuvit kannesta
 No paikalliseen IKH kauppaan hakemaan lisää työkaluja että saa torxit auki tuosta jotka ovat sitten aivan hengettömiä... Mutta kuten kuvasta näkyy niin irtosi nekin ruuvit kannesta 
 Huolto etenee (5) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (5) by antti hietanen, on Flickr Huolto etenee (8) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (8) by antti hietanen, on FlickrOlihan nuo autossa olevat osat jo parhaimmat päivänsä nähnyt,ihme edes että auto on käynyt noilla osilla
 
  Huolto etenee (1) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (1) by antti hietanen, on FlickrTutkin tuota vanhaa jakajaa ja sen sisälle ei ollut päässyt vettä eikä mitään muutakaan moskaa joten ajattelin kuitenkin päästä helpommalla ja vaihdoin vaan sitten pyörijän,kannen ja tulpan johdot
 Ja nehän olikin sitten sellainen savotta että oksat pois ja pala latvaa
 Ja nehän olikin sitten sellainen savotta että oksat pois ja pala latvaa  Ei voisi enää johdot ahtaimmista väleistä mennä kuin tässä pitää mennä
 Ei voisi enää johdot ahtaimmista väleistä mennä kuin tässä pitää mennä  
  Huolto etenee (9) by antti hietanen, on Flickr
Huolto etenee (9) by antti hietanen, on FlickrLoppujen lopuksi sitten purin vanhasta vesipumpusta lämpötila-anturin ja termostaatti kopan ja siirsin ne uuteen pumppuun
 Samalla tein myös pienen muutoksen tuon juorureiän kanssa ettei ainakaan tulevaisuudessa lorottelisi suoraan jakajan päälle
 Samalla tein myös pienen muutoksen tuon juorureiän kanssa ettei ainakaan tulevaisuudessa lorottelisi suoraan jakajan päälle  Huomenna hommat taas jatkuu sitten kun saa lisää osia ja tuon Hyundain pajalta takaisin
 Huomenna hommat taas jatkuu sitten kun saa lisää osia ja tuon Hyundain pajalta takaisin 
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
						-08 Volvo S80 2.4D
Onpas jännä tapaus. Kampuran hihnapyörä ei ole siis mersumaisesti kiinni kampiakselilla vaan siinäkin on joku adapteri välissä. Onko sen keskellä joku pultti, jolla se vedetään kampiakselin päähän kiinni? Nokka-akseli pyörittää vesipumppua?
Jenkkipelejä pidetään niin yksinkertaisina kapineina mutta uudemmat ei näköjään ookkaan.
t.
Risto
			
			
									
									Jenkkipelejä pidetään niin yksinkertaisina kapineina mutta uudemmat ei näköjään ookkaan.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
						Juu siinä on tuollainen holkki kampuran päässä vielä kiinni pultilla mihin sitten dampperi ja hihnapyörä kiinnitetään  Ja itse asiassa perjantai-ilta meni myöhäiseksi tämän kanssa kun kokeilin autoa käyntiin kun sain romut nippuun mutta jätin ilmaputket irti vielä testaus vaiheessa jolloinpa se ei lähde edes käyntiin vaan hörähtää sekunniksi pariksi ainoastaan
 Ja itse asiassa perjantai-ilta meni myöhäiseksi tämän kanssa kun kokeilin autoa käyntiin kun sain romut nippuun mutta jätin ilmaputket irti vielä testaus vaiheessa jolloinpa se ei lähde edes käyntiin vaan hörähtää sekunniksi pariksi ainoastaan  Voitte vain arvata nyt miksi ei lisää kuvia tullut napsittua kun oikein huolella oli patti otsassa
 Voitte vain arvata nyt miksi ei lisää kuvia tullut napsittua kun oikein huolella oli patti otsassa  No vaihtelin siinä sitten koko jakajankin ja taas romut nippuun ilman niitä letkuja ja siinä vaiheessa itellä keitti sen verran että koin paremmaksi lopettaa perjantai illan rassaukset
 No vaihtelin siinä sitten koko jakajankin ja taas romut nippuun ilman niitä letkuja ja siinä vaiheessa itellä keitti sen verran että koin paremmaksi lopettaa perjantai illan rassaukset  No lauantai aamuna sitten velipoika tuli hakemaan matkaan mukaan mutta kun aikaa oli vielä lähtöön niin mentiin halliin ja sanoin että mäpäs kasaan varmuuden vuoksi nuo ilmaputket paikoilleen ja katsotaan mitä tapahtuu
 No lauantai aamuna sitten velipoika tuli hakemaan matkaan mukaan mutta kun aikaa oli vielä lähtöön niin mentiin halliin ja sanoin että mäpäs kasaan varmuuden vuoksi nuo ilmaputket paikoilleen ja katsotaan mitä tapahtuu  No sehän tärähti heti sitten käyntiin ja naapuritkin varmaan osasivat arvostaa tälläistä temppua ennen aamu kasia lauantaina
 No sehän tärähti heti sitten käyntiin ja naapuritkin varmaan osasivat arvostaa tälläistä temppua ennen aamu kasia lauantaina  No lauantai päivä menikin sitten siitä eteenpäin aika tavalla päin persusta velipojan suhteen jonka seurauksena tuli iltapäivästä pikkuisen kiire saada Buickiin vielä visko,remmit,viskon kiristinsysteemi ja nesteet paikoilleen koska Buick piti saada valjastettua trailerin eteen
 No lauantai päivä menikin sitten siitä eteenpäin aika tavalla päin persusta velipojan suhteen jonka seurauksena tuli iltapäivästä pikkuisen kiire saada Buickiin vielä visko,remmit,viskon kiristinsysteemi ja nesteet paikoilleen koska Buick piti saada valjastettua trailerin eteen  No tunti meni siinä kun kotia pääsin ja auto tuli ulos hallista
 No tunti meni siinä kun kotia pääsin ja auto tuli ulos hallista  Tuli sitten iltaa ja yötä vasten suoritettua vähän pidempi koeajo lenkki uusilla osilla kun karvan vajaa 500km vedin traileria eilen perässä
 Tuli sitten iltaa ja yötä vasten suoritettua vähän pidempi koeajo lenkki uusilla osilla kun karvan vajaa 500km vedin traileria eilen perässä  Nythän keulille sitten meni seuraavat uudet osat kuin koko virranjakaja,tulpanjohdot,vesipumppu,termostaatti,molemmat hihnat ja uudet nesteet toki
 Nythän keulille sitten meni seuraavat uudet osat kuin koko virranjakaja,tulpanjohdot,vesipumppu,termostaatti,molemmat hihnat ja uudet nesteet toki  Maileja mittarissa tämän rempan kohdalla oli 174954mil
 Maileja mittarissa tämän rempan kohdalla oli 174954mil
			
			
									
									 Ja itse asiassa perjantai-ilta meni myöhäiseksi tämän kanssa kun kokeilin autoa käyntiin kun sain romut nippuun mutta jätin ilmaputket irti vielä testaus vaiheessa jolloinpa se ei lähde edes käyntiin vaan hörähtää sekunniksi pariksi ainoastaan
 Ja itse asiassa perjantai-ilta meni myöhäiseksi tämän kanssa kun kokeilin autoa käyntiin kun sain romut nippuun mutta jätin ilmaputket irti vielä testaus vaiheessa jolloinpa se ei lähde edes käyntiin vaan hörähtää sekunniksi pariksi ainoastaan  Voitte vain arvata nyt miksi ei lisää kuvia tullut napsittua kun oikein huolella oli patti otsassa
 Voitte vain arvata nyt miksi ei lisää kuvia tullut napsittua kun oikein huolella oli patti otsassa  No vaihtelin siinä sitten koko jakajankin ja taas romut nippuun ilman niitä letkuja ja siinä vaiheessa itellä keitti sen verran että koin paremmaksi lopettaa perjantai illan rassaukset
 No vaihtelin siinä sitten koko jakajankin ja taas romut nippuun ilman niitä letkuja ja siinä vaiheessa itellä keitti sen verran että koin paremmaksi lopettaa perjantai illan rassaukset  No lauantai aamuna sitten velipoika tuli hakemaan matkaan mukaan mutta kun aikaa oli vielä lähtöön niin mentiin halliin ja sanoin että mäpäs kasaan varmuuden vuoksi nuo ilmaputket paikoilleen ja katsotaan mitä tapahtuu
 No lauantai aamuna sitten velipoika tuli hakemaan matkaan mukaan mutta kun aikaa oli vielä lähtöön niin mentiin halliin ja sanoin että mäpäs kasaan varmuuden vuoksi nuo ilmaputket paikoilleen ja katsotaan mitä tapahtuu  No sehän tärähti heti sitten käyntiin ja naapuritkin varmaan osasivat arvostaa tälläistä temppua ennen aamu kasia lauantaina
 No sehän tärähti heti sitten käyntiin ja naapuritkin varmaan osasivat arvostaa tälläistä temppua ennen aamu kasia lauantaina  No lauantai päivä menikin sitten siitä eteenpäin aika tavalla päin persusta velipojan suhteen jonka seurauksena tuli iltapäivästä pikkuisen kiire saada Buickiin vielä visko,remmit,viskon kiristinsysteemi ja nesteet paikoilleen koska Buick piti saada valjastettua trailerin eteen
 No lauantai päivä menikin sitten siitä eteenpäin aika tavalla päin persusta velipojan suhteen jonka seurauksena tuli iltapäivästä pikkuisen kiire saada Buickiin vielä visko,remmit,viskon kiristinsysteemi ja nesteet paikoilleen koska Buick piti saada valjastettua trailerin eteen  No tunti meni siinä kun kotia pääsin ja auto tuli ulos hallista
 No tunti meni siinä kun kotia pääsin ja auto tuli ulos hallista  Tuli sitten iltaa ja yötä vasten suoritettua vähän pidempi koeajo lenkki uusilla osilla kun karvan vajaa 500km vedin traileria eilen perässä
 Tuli sitten iltaa ja yötä vasten suoritettua vähän pidempi koeajo lenkki uusilla osilla kun karvan vajaa 500km vedin traileria eilen perässä  Nythän keulille sitten meni seuraavat uudet osat kuin koko virranjakaja,tulpanjohdot,vesipumppu,termostaatti,molemmat hihnat ja uudet nesteet toki
 Nythän keulille sitten meni seuraavat uudet osat kuin koko virranjakaja,tulpanjohdot,vesipumppu,termostaatti,molemmat hihnat ja uudet nesteet toki  Maileja mittarissa tämän rempan kohdalla oli 174954mil
 Maileja mittarissa tämän rempan kohdalla oli 174954mil-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
						-08 Volvo S80 2.4D
Auto sai tänään uudet öljyt ja suodattimen moottoriin  Mittarissa tällä hetkellä 175712mil eli reilu 3000mailia tullut tällä toukokuusta lähtien ajeltua
 Mittarissa tällä hetkellä 175712mil eli reilu 3000mailia tullut tällä toukokuusta lähtien ajeltua  Ja tänään tuli auto taas valjastettua kärryn eteen vielä kun kävin hakemassa talveksi polttopuita niin mukava se on kärryä vetää sellaisella autolla joka ei mäkiin hyydy edes täydessä kuormassa
 Ja tänään tuli auto taas valjastettua kärryn eteen vielä kun kävin hakemassa talveksi polttopuita niin mukava se on kärryä vetää sellaisella autolla joka ei mäkiin hyydy edes täydessä kuormassa  Tosin polttoaineen kulutuksesta tuskin tarvitsee edes mainita muutakuin että sitä maistuu täyden kärryn kanssa
 Tosin polttoaineen kulutuksesta tuskin tarvitsee edes mainita muutakuin että sitä maistuu täyden kärryn kanssa  
			
			
									
									 Mittarissa tällä hetkellä 175712mil eli reilu 3000mailia tullut tällä toukokuusta lähtien ajeltua
 Mittarissa tällä hetkellä 175712mil eli reilu 3000mailia tullut tällä toukokuusta lähtien ajeltua  Ja tänään tuli auto taas valjastettua kärryn eteen vielä kun kävin hakemassa talveksi polttopuita niin mukava se on kärryä vetää sellaisella autolla joka ei mäkiin hyydy edes täydessä kuormassa
 Ja tänään tuli auto taas valjastettua kärryn eteen vielä kun kävin hakemassa talveksi polttopuita niin mukava se on kärryä vetää sellaisella autolla joka ei mäkiin hyydy edes täydessä kuormassa  Tosin polttoaineen kulutuksesta tuskin tarvitsee edes mainita muutakuin että sitä maistuu täyden kärryn kanssa
 Tosin polttoaineen kulutuksesta tuskin tarvitsee edes mainita muutakuin että sitä maistuu täyden kärryn kanssa  
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
						-08 Volvo S80 2.4D
Ja tänään vaihtui Buickin tilalle itselle paremmin sopiva auto romppeiden kuskausta ajatellen kun täräytin pihaan F350 Fordin kuorma-auton  Ei jäänyt pahaa sanottavaa kyllä tuollaisesta Buickista,mukava laitos oli ajella mutta kun jostain juurtunnut päähän vaan se että ison auton pitää olla dieselillä toimiva niin minkäs sille mahtaa sitten,nyt sitä dieseliä syö 7.3litrainen "natikan" tekosia oleva V-8 diesel kone
 Ei jäänyt pahaa sanottavaa kyllä tuollaisesta Buickista,mukava laitos oli ajella mutta kun jostain juurtunnut päähän vaan se että ison auton pitää olla dieselillä toimiva niin minkäs sille mahtaa sitten,nyt sitä dieseliä syö 7.3litrainen "natikan" tekosia oleva V-8 diesel kone 
			
			
									
									 Ei jäänyt pahaa sanottavaa kyllä tuollaisesta Buickista,mukava laitos oli ajella mutta kun jostain juurtunnut päähän vaan se että ison auton pitää olla dieselillä toimiva niin minkäs sille mahtaa sitten,nyt sitä dieseliä syö 7.3litrainen "natikan" tekosia oleva V-8 diesel kone
 Ei jäänyt pahaa sanottavaa kyllä tuollaisesta Buickista,mukava laitos oli ajella mutta kun jostain juurtunnut päähän vaan se että ison auton pitää olla dieselillä toimiva niin minkäs sille mahtaa sitten,nyt sitä dieseliä syö 7.3litrainen "natikan" tekosia oleva V-8 diesel kone 
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
						-08 Volvo S80 2.4D
Ei sentään putket kai ole niin lavoavat kuin IDIssä.mese300 kirjoitti:Powerstroke tuo on ja tiedossa on kyllä tuon koneen akilleen kantapäät mutta ainahan se jenkkien kanssa on omat metkunsa mistä ei euro/japsi autoissa tarvitse välittää
Kyllä noissa amerikanlaitteissa oma viehätyksensä on, huolimatta kaikista ominaisuuksistaan
 
 Laitahan hopasta juttua ja kuvia myös

Jatketaan nyt tässä kuitenkin hopan elämää meikäläisen omistuksessa  Eikait sitä nyt jokaisesta autosta aina erikseen tarvitse omaa topiccia tehdä
 Eikait sitä nyt jokaisesta autosta aina erikseen tarvitse omaa topiccia tehdä  
 
Mutta tosiaan tuo uusin tulokas on siis takapotku Ford F350 7.3Powerstroke kera EO4D sähköohjatulla automaattiaskilla. Taitaa olla mallisarjan pisimpiä kun autosta löytyy pitkä hytti 4ovella ja istumapaikkoja 6kpl ja mallisarjan pisin lava kera paripyörien 
 
 Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (1)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (1)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Omaan silmään keulan ilme on sopivan tylyhkö 
 
 Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (4)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (4)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Pituuttakin autosta löytyy sen verran ettei enää mahdu senkään puolesta yhteen parkkiruutuun 
 
 Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (3) by antti hietanen, on Flickr
Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (3) by antti hietanen, on Flickr
Tässähän on sellainen hauska erikoisuus että autossa on ns.tuplatankit ja kojelaudasta löytyy nappi kumpaa tankkia halutaan käyttää Etummainen on tilavuudeltaan 90litraa ja takimmainen 50litraa
 Etummainen on tilavuudeltaan 90litraa ja takimmainen 50litraa  
 
Tokihan tähän piti heti aloittaa remppa ja parannuksia tulee kokoajan lisää mieleen Mutta tästähän oli pakoputki katkennut hytin alta joten mölyä piisasi kabiinissa liikaa meikäläisen makuun
 Mutta tästähän oli pakoputki katkennut hytin alta joten mölyä piisasi kabiinissa liikaa meikäläisen makuun  Joten ei muutakuin kauppaan etsimään 3,5tuuman pakoputken käyrää ja suoraa pätkää
 Joten ei muutakuin kauppaan etsimään 3,5tuuman pakoputken käyrää ja suoraa pätkää  
 
 Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (2) by antti hietanen, on Flickr
Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (2) by antti hietanen, on Flickr
Eli jatkoin putkea sen verran että putki tuli hytin takareunan ylitse josta 60asteen käyrällä vienti rungon alta taka viistoon Melu ohjaamossa hiljeni huomattavasti ja nyt se on sellainen ettei enää häiritse omia korvia eikä matkustajiakaan,jalankulkijat kyllä voivat toista mieltä kohdatessa
 Melu ohjaamossa hiljeni huomattavasti ja nyt se on sellainen ettei enää häiritse omia korvia eikä matkustajiakaan,jalankulkijat kyllä voivat toista mieltä kohdatessa  Mutta päivitellään tilannetta niinkuin ennenkin sitten kun lisää tapahtuu
 Mutta päivitellään tilannetta niinkuin ennenkin sitten kun lisää tapahtuu 
			
			
									
									 Eikait sitä nyt jokaisesta autosta aina erikseen tarvitse omaa topiccia tehdä
 Eikait sitä nyt jokaisesta autosta aina erikseen tarvitse omaa topiccia tehdä  
 Mutta tosiaan tuo uusin tulokas on siis takapotku Ford F350 7.3Powerstroke kera EO4D sähköohjatulla automaattiaskilla. Taitaa olla mallisarjan pisimpiä kun autosta löytyy pitkä hytti 4ovella ja istumapaikkoja 6kpl ja mallisarjan pisin lava kera paripyörien
 
  Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (1)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (1)NETTI by antti hietanen, on FlickrOmaan silmään keulan ilme on sopivan tylyhkö
 
  Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (4)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (4)NETTI by antti hietanen, on FlickrPituuttakin autosta löytyy sen verran ettei enää mahdu senkään puolesta yhteen parkkiruutuun
 
  Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (3) by antti hietanen, on Flickr
Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (3) by antti hietanen, on FlickrTässähän on sellainen hauska erikoisuus että autossa on ns.tuplatankit ja kojelaudasta löytyy nappi kumpaa tankkia halutaan käyttää
 Etummainen on tilavuudeltaan 90litraa ja takimmainen 50litraa
 Etummainen on tilavuudeltaan 90litraa ja takimmainen 50litraa  
 Tokihan tähän piti heti aloittaa remppa ja parannuksia tulee kokoajan lisää mieleen
 Mutta tästähän oli pakoputki katkennut hytin alta joten mölyä piisasi kabiinissa liikaa meikäläisen makuun
 Mutta tästähän oli pakoputki katkennut hytin alta joten mölyä piisasi kabiinissa liikaa meikäläisen makuun  Joten ei muutakuin kauppaan etsimään 3,5tuuman pakoputken käyrää ja suoraa pätkää
 Joten ei muutakuin kauppaan etsimään 3,5tuuman pakoputken käyrää ja suoraa pätkää  
  Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (2) by antti hietanen, on Flickr
Ford F350 7.3Powerstroke 1995 (2) by antti hietanen, on FlickrEli jatkoin putkea sen verran että putki tuli hytin takareunan ylitse josta 60asteen käyrällä vienti rungon alta taka viistoon
 Melu ohjaamossa hiljeni huomattavasti ja nyt se on sellainen ettei enää häiritse omia korvia eikä matkustajiakaan,jalankulkijat kyllä voivat toista mieltä kohdatessa
 Melu ohjaamossa hiljeni huomattavasti ja nyt se on sellainen ettei enää häiritse omia korvia eikä matkustajiakaan,jalankulkijat kyllä voivat toista mieltä kohdatessa  Mutta päivitellään tilannetta niinkuin ennenkin sitten kun lisää tapahtuu
 Mutta päivitellään tilannetta niinkuin ennenkin sitten kun lisää tapahtuu 
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
						-08 Volvo S80 2.4D
Kyllä se vielä omasta liittymästä mahtuu kääntymään  Tosin silloin kun tien pätkän tänne tein niin autona oli LT46 Volski niin tuli jo silloin mitoitettua liittymät sillein että pihan lävitse pääsee tarvittaessa vaikka rekalla ajamaan lävitse
 Tosin silloin kun tien pätkän tänne tein niin autona oli LT46 Volski niin tuli jo silloin mitoitettua liittymät sillein että pihan lävitse pääsee tarvittaessa vaikka rekalla ajamaan lävitse  Tosi kankeahan tälläinen on varsinkin kun lukkoperä vielä vähän rajoittaa tuota kääntymistä pitävällä alustalla
 Tosi kankeahan tälläinen on varsinkin kun lukkoperä vielä vähän rajoittaa tuota kääntymistä pitävällä alustalla 
			
			
									
									 Tosin silloin kun tien pätkän tänne tein niin autona oli LT46 Volski niin tuli jo silloin mitoitettua liittymät sillein että pihan lävitse pääsee tarvittaessa vaikka rekalla ajamaan lävitse
 Tosin silloin kun tien pätkän tänne tein niin autona oli LT46 Volski niin tuli jo silloin mitoitettua liittymät sillein että pihan lävitse pääsee tarvittaessa vaikka rekalla ajamaan lävitse  Tosi kankeahan tälläinen on varsinkin kun lukkoperä vielä vähän rajoittaa tuota kääntymistä pitävällä alustalla
 Tosi kankeahan tälläinen on varsinkin kun lukkoperä vielä vähän rajoittaa tuota kääntymistä pitävällä alustalla 
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
						-08 Volvo S80 2.4D
Mittarissa 250535miles kun moottori sai uudet öljyt ja suodattimen  Harvoin on omistuksessa ollut autoa joka tempaisee moottoriin 15l öljyä kerralla
 Harvoin on omistuksessa ollut autoa joka tempaisee moottoriin 15l öljyä kerralla  
 
 Fordin öljynvaihto (3) by antti hietanen, on Flickr
Fordin öljynvaihto (3) by antti hietanen, on Flickr
On se kyllä tuo suodatinkin ihan miehekkään kokoinen 3litraa nappasi öljyä pelkästään sisäänsä jo tuo
 3litraa nappasi öljyä pelkästään sisäänsä jo tuo  
 
 Fordin öljynvaihto (1)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Fordin öljynvaihto (1)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Ja siinähän se komeus on jo hallista ulkona,meinasi alkaa olla oven leveys jo vähän ahdas peilien kohdalta vaikka ovikin on 3metriä leveä
			
			
									
									 Harvoin on omistuksessa ollut autoa joka tempaisee moottoriin 15l öljyä kerralla
 Harvoin on omistuksessa ollut autoa joka tempaisee moottoriin 15l öljyä kerralla  
  Fordin öljynvaihto (3) by antti hietanen, on Flickr
Fordin öljynvaihto (3) by antti hietanen, on FlickrOn se kyllä tuo suodatinkin ihan miehekkään kokoinen
 3litraa nappasi öljyä pelkästään sisäänsä jo tuo
 3litraa nappasi öljyä pelkästään sisäänsä jo tuo  
  Fordin öljynvaihto (1)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Fordin öljynvaihto (1)NETTI by antti hietanen, on FlickrJa siinähän se komeus on jo hallista ulkona,meinasi alkaa olla oven leveys jo vähän ahdas peilien kohdalta vaikka ovikin on 3metriä leveä

-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
						-08 Volvo S80 2.4D
Melekoinen laiva. 
Siirtääkö tuo HPOP nyt öljyä vai polttoainetta? Liittyy ilmeisesti molempiin mutta aika hämärästi on selitetty.
Tässä kuvassa puhutaan öljyn kierrosta (öljysuodatin, kanavat lohkossa ja kannessa) ja sitten on suihkutuspaineen säätöventtiiliä samoissa putkissa.

EDIT:
Jaaha. Taisi selvitä, kun luin tämän. Onpa vehke. Tuo siis käyttää öljyn painetta ruiskujen ohjaukseen / voimanlähteenä.
 Tuo siis käyttää öljyn painetta ruiskujen ohjaukseen / voimanlähteenä.
t.
Risto
			
			
									
									
Siirtääkö tuo HPOP nyt öljyä vai polttoainetta? Liittyy ilmeisesti molempiin mutta aika hämärästi on selitetty.
Tässä kuvassa puhutaan öljyn kierrosta (öljysuodatin, kanavat lohkossa ja kannessa) ja sitten on suihkutuspaineen säätöventtiiliä samoissa putkissa.

EDIT:
Jaaha. Taisi selvitä, kun luin tämän. Onpa vehke.
 Tuo siis käyttää öljyn painetta ruiskujen ohjaukseen / voimanlähteenä.
 Tuo siis käyttää öljyn painetta ruiskujen ohjaukseen / voimanlähteenä.t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
						Piti ottaa aamusella pikku videon tynkä kun mittari näytti -5 asteen lukemaan  
 
 -5astetta kylmäkäynnistys by antti hietanen, on Flickr
-5astetta kylmäkäynnistys by antti hietanen, on Flickr
Täytyy koittaa sitten jos ja kun tulee se talvi ja pakkaset että miten hörähtää kylmemmästä ilman lämmityksiä
			
			
									
									 
  -5astetta kylmäkäynnistys by antti hietanen, on Flickr
-5astetta kylmäkäynnistys by antti hietanen, on FlickrTäytyy koittaa sitten jos ja kun tulee se talvi ja pakkaset että miten hörähtää kylmemmästä ilman lämmityksiä

-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
						-08 Volvo S80 2.4D
Tänään messupäivän jälkeen innostuin valopäivitykseen  Viime viikolla tilasin saksasta kokeeksi tuollaisen 21" led barin ja tänään se sitten tosiaan eksyi keulille...
 Viime viikolla tilasin saksasta kokeeksi tuollaisen 21" led barin ja tänään se sitten tosiaan eksyi keulille...
 Valojen päivitystä (2)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Valojen päivitystä (2)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Vähän aikaa joutui pähkäilemään kiinnitystä mutta sitten kun sen keksi niin eihän se ollut muutakuin teki raudat puskuriin mihin pötkylän pulttaa,tuskin kovin helposti puskurista irtoaa kun se mokoma olin 8mm vahvaa rautaa joten ei mennyt porakaan ihan heittämällä siitä lävitse 
 
 Valojen päivitystä (1) by antti hietanen, on Flickr
Valojen päivitystä (1) by antti hietanen, on Flickr
Ja johdotukset tottakai sulakkeen ja releen kautta kulkemaan ja kaikki liitokset tinaamalla yhteen ja kutistesukkaa päälle Nyt olen alkannut suosimaan katkaisijan kytkennässä sellaista tapaa että ohjaan katkaisijalla ainoastaan releen maapuolta niin ei tarvitse viedä virtoja aina ohjaamon puolelle ja saa käyttää vähän pienempiä johtoja silloin ohjauspuolella
 Nyt olen alkannut suosimaan katkaisijan kytkennässä sellaista tapaa että ohjaan katkaisijalla ainoastaan releen maapuolta niin ei tarvitse viedä virtoja aina ohjaamon puolelle ja saa käyttää vähän pienempiä johtoja silloin ohjauspuolella  
 
 suodatinkin oli vaihtokunnossa by antti hietanen, on Flickr
suodatinkin oli vaihtokunnossa by antti hietanen, on Flickr
Samalla kun jouduin muutenkin ilmanputsarin ilmanoton käyttämään pois paikaltaan niin vaihdoin sinnekin uuden suodattimen ja kuten kuvasta huomaa niin olikin jo korkea aika siihen hommaan 
 
 ilman lisäpitkää by antti hietanen, on Flickr
ilman lisäpitkää by antti hietanen, on Flickr
Ja sitten pikku koeajolle toteamaan että miten näyttää,ekana auton omat pitkät 
 
 ja lisäpitkän kanssa by antti hietanen, on Flickr
ja lisäpitkän kanssa by antti hietanen, on Flickr
Ja sitten katkaisijasta lisäpitkä päälle Alkoi jo vähän paremmin tienoo näkymään nyt mutta valoahan ei ole koskaan liikaa
 Alkoi jo vähän paremmin tienoo näkymään nyt mutta valoahan ei ole koskaan liikaa 
			
			
									
									 Viime viikolla tilasin saksasta kokeeksi tuollaisen 21" led barin ja tänään se sitten tosiaan eksyi keulille...
 Viime viikolla tilasin saksasta kokeeksi tuollaisen 21" led barin ja tänään se sitten tosiaan eksyi keulille... Valojen päivitystä (2)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Valojen päivitystä (2)NETTI by antti hietanen, on FlickrVähän aikaa joutui pähkäilemään kiinnitystä mutta sitten kun sen keksi niin eihän se ollut muutakuin teki raudat puskuriin mihin pötkylän pulttaa,tuskin kovin helposti puskurista irtoaa kun se mokoma olin 8mm vahvaa rautaa joten ei mennyt porakaan ihan heittämällä siitä lävitse
 
  Valojen päivitystä (1) by antti hietanen, on Flickr
Valojen päivitystä (1) by antti hietanen, on FlickrJa johdotukset tottakai sulakkeen ja releen kautta kulkemaan ja kaikki liitokset tinaamalla yhteen ja kutistesukkaa päälle
 Nyt olen alkannut suosimaan katkaisijan kytkennässä sellaista tapaa että ohjaan katkaisijalla ainoastaan releen maapuolta niin ei tarvitse viedä virtoja aina ohjaamon puolelle ja saa käyttää vähän pienempiä johtoja silloin ohjauspuolella
 Nyt olen alkannut suosimaan katkaisijan kytkennässä sellaista tapaa että ohjaan katkaisijalla ainoastaan releen maapuolta niin ei tarvitse viedä virtoja aina ohjaamon puolelle ja saa käyttää vähän pienempiä johtoja silloin ohjauspuolella  
  suodatinkin oli vaihtokunnossa by antti hietanen, on Flickr
suodatinkin oli vaihtokunnossa by antti hietanen, on FlickrSamalla kun jouduin muutenkin ilmanputsarin ilmanoton käyttämään pois paikaltaan niin vaihdoin sinnekin uuden suodattimen ja kuten kuvasta huomaa niin olikin jo korkea aika siihen hommaan
 
  ilman lisäpitkää by antti hietanen, on Flickr
ilman lisäpitkää by antti hietanen, on FlickrJa sitten pikku koeajolle toteamaan että miten näyttää,ekana auton omat pitkät
 
  ja lisäpitkän kanssa by antti hietanen, on Flickr
ja lisäpitkän kanssa by antti hietanen, on FlickrJa sitten katkaisijasta lisäpitkä päälle
 Alkoi jo vähän paremmin tienoo näkymään nyt mutta valoahan ei ole koskaan liikaa
 Alkoi jo vähän paremmin tienoo näkymään nyt mutta valoahan ei ole koskaan liikaa 
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
						-08 Volvo S80 2.4D
Käytin viime viikon perjantain koulussa hyödykseni ja tein siellä loput huollot mitä en ollut vielä kerennyt tekemään  Eli Vaihteistoon uudet öljyt ja suodatin sekä polttoainesuodattimen vaihto ja peräöljyn tarkastus ja alustan rasvaus tuli suoritettua isommassa hallissa
 Eli Vaihteistoon uudet öljyt ja suodatin sekä polttoainesuodattimen vaihto ja peräöljyn tarkastus ja alustan rasvaus tuli suoritettua isommassa hallissa  
 
 Fordin perushuolto (1) by antti hietanen, on Flickr
Fordin perushuolto (1) by antti hietanen, on Flickr
Suodattimen päällähän tässä on muovikoppa mikä on kuvasta vielä poissa ja uusi suodatinkin on jo paikallaan Ilmauskin oli tähän erityisen "haastava"
 Ilmauskin oli tähän erityisen "haastava"  Kuppi täyteen polttoainetta,uusi suodatin paikalleen ja käyntiin
 Kuppi täyteen polttoainetta,uusi suodatin paikalleen ja käyntiin  
 
 Fordin perushuolto (2)netti by antti hietanen, on Flickr
Fordin perushuolto (2)netti by antti hietanen, on Flickr
Mukavahan se on tuollaisessa ympäristössä autoa huoltaa kun valoa ja puhtautta riittää ympärillä Opettajakin oli tuossa hommassa kokoajan kaverina kun ei ollut koskaan nähnyt miten tälläisiä vekottimia huolletaan
 Opettajakin oli tuossa hommassa kokoajan kaverina kun ei ollut koskaan nähnyt miten tälläisiä vekottimia huolletaan  Paras kommentti oli ehkä silloin kun auton ajoin halliin että oliko se noinkin iso
 Paras kommentti oli ehkä silloin kun auton ajoin halliin että oliko se noinkin iso 
			
			
									
									 Eli Vaihteistoon uudet öljyt ja suodatin sekä polttoainesuodattimen vaihto ja peräöljyn tarkastus ja alustan rasvaus tuli suoritettua isommassa hallissa
 Eli Vaihteistoon uudet öljyt ja suodatin sekä polttoainesuodattimen vaihto ja peräöljyn tarkastus ja alustan rasvaus tuli suoritettua isommassa hallissa  
  Fordin perushuolto (1) by antti hietanen, on Flickr
Fordin perushuolto (1) by antti hietanen, on FlickrSuodattimen päällähän tässä on muovikoppa mikä on kuvasta vielä poissa ja uusi suodatinkin on jo paikallaan
 Ilmauskin oli tähän erityisen "haastava"
 Ilmauskin oli tähän erityisen "haastava"  Kuppi täyteen polttoainetta,uusi suodatin paikalleen ja käyntiin
 Kuppi täyteen polttoainetta,uusi suodatin paikalleen ja käyntiin  
  Fordin perushuolto (2)netti by antti hietanen, on Flickr
Fordin perushuolto (2)netti by antti hietanen, on FlickrMukavahan se on tuollaisessa ympäristössä autoa huoltaa kun valoa ja puhtautta riittää ympärillä
 Opettajakin oli tuossa hommassa kokoajan kaverina kun ei ollut koskaan nähnyt miten tälläisiä vekottimia huolletaan
 Opettajakin oli tuossa hommassa kokoajan kaverina kun ei ollut koskaan nähnyt miten tälläisiä vekottimia huolletaan  Paras kommentti oli ehkä silloin kun auton ajoin halliin että oliko se noinkin iso
 Paras kommentti oli ehkä silloin kun auton ajoin halliin että oliko se noinkin iso 
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
						-08 Volvo S80 2.4D
Tänään kävin vaihdattamassa tämän alle nastarenkaat ja samalla reissulla kävin myös rautakaupan poistomyynnissä 
 Pieni kuorma by antti hietanen, on Flickr
Pieni kuorma by antti hietanen, on Flickr
Ostin sitten varastosta kaikki loput kyllästetyt 4tuumaiset laudat pois Mukava kuskata tuollaista määrää kerralla kun auto jaksaa liikkua ilman minkäänlaisia puutumisen oireita ja eikä ollut kyllä mikään kevein lasti kun laudat oli olleet ulkona niin senhän tietää ettei yksikään noista ollut edes kuiva
 Mukava kuskata tuollaista määrää kerralla kun auto jaksaa liikkua ilman minkäänlaisia puutumisen oireita ja eikä ollut kyllä mikään kevein lasti kun laudat oli olleet ulkona niin senhän tietää ettei yksikään noista ollut edes kuiva  Mutta kotiin kun tulin oli postin mukana tullut myös paketti
 Mutta kotiin kun tulin oli postin mukana tullut myös paketti  
 
 ledejä by antti hietanen, on Flickr
ledejä by antti hietanen, on Flickr
Tuli kiinasta vähän ledejä nyt sitten Täytyy noitakin alkaa ripottelemaan ympäri autoa sitten
 Täytyy noitakin alkaa ripottelemaan ympäri autoa sitten 
			
			
									
									
 Pieni kuorma by antti hietanen, on Flickr
Pieni kuorma by antti hietanen, on FlickrOstin sitten varastosta kaikki loput kyllästetyt 4tuumaiset laudat pois
 Mukava kuskata tuollaista määrää kerralla kun auto jaksaa liikkua ilman minkäänlaisia puutumisen oireita ja eikä ollut kyllä mikään kevein lasti kun laudat oli olleet ulkona niin senhän tietää ettei yksikään noista ollut edes kuiva
 Mukava kuskata tuollaista määrää kerralla kun auto jaksaa liikkua ilman minkäänlaisia puutumisen oireita ja eikä ollut kyllä mikään kevein lasti kun laudat oli olleet ulkona niin senhän tietää ettei yksikään noista ollut edes kuiva  Mutta kotiin kun tulin oli postin mukana tullut myös paketti
 Mutta kotiin kun tulin oli postin mukana tullut myös paketti  
  ledejä by antti hietanen, on Flickr
ledejä by antti hietanen, on FlickrTuli kiinasta vähän ledejä nyt sitten
 Täytyy noitakin alkaa ripottelemaan ympäri autoa sitten
 Täytyy noitakin alkaa ripottelemaan ympäri autoa sitten 
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
						-08 Volvo S80 2.4D
Jonkinlaista kokemusta on asiasta. Yhden päivän kun ensin opettelee toimintaperiaatetta kuuntelemalla huonoja neuvoja(täällä pohjoisessa ei monikaan ymmärrä näistä mitään), katselemalla juutuubia ja soittelemalla jonnekin Lappajärven suunnalle. Toisena päivänä jo alkaa selvitä miksi ei käynnisty( ei kunnollista öljynpainetta ylä- eikä alakerrassa) ja kolmantena päivänä lähteekin yhtäkkiä käyntiin kuin tyhjää vain, jättääkseen taas parin päivän päästä käynnistymättä asiakkaan kotipihalla(aika työläs siirreltävä talvipakkasella).mese300 kirjoitti:Juurikin noin se pelittää kuin olitkin laittanut,tarvitsee siis öljynpainetta suuttimien oikeaan toimintaanToimiessaan vallan vekkuli keksintö mutta annas olla jos tuo puoli alkaa kränämään niin voi alkaa äkkiä itku tulemaan
Siinä sitä aihetta niin ilon kuin surun kyynelille.
Osiahan saa yleensä myös odotella viikkotolkulla ja euroautojen korjaajalla ei oikein tahdo avaimetkaan aina passata.
Ainakin uudempikorisen kohdalla tuntui aika monesti tulevan vastaan käsitteet kahdenlaisista korjauksista: "Cabin on" ja Cabin off" joista jälkimmäiset ovat arvatenkin vähän vielä työläämpiä.

- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- 
				man 12-224
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Kävin alkuviikosta tankkaamassa kuorma-auton. Toisella puolella oli samanlainen lava voorti ja kuskilla tuntui palavan käpy kiinni pahemman kerran, hirveä noituminen kuului... "Voe v*tun rottelo, tähänkö sitten halavaannuit. S**tana hinnoon sinut räästäs tippuun ja ajan vaekka tukatolla". Vaikka kuinka starttas niin ei lähtenyt käyntiin. Sain tankattua ja olin juuri lähdössä niin tuntui voortikin käynnistyvän. Iltapäivällä ajoin kaupungin läpi niin sama auto oli keskustassa nokkapelti pystyssä, eikä kuljettaja ainakaan ollut mitenkään rauhallisen oloinen. Eilen sitten kävin grilliltä hakemassa evästä, sama ukko tuli ovella vastaan ja näkyi nousevan Fiat Ducaton kuskin paikalle...
			
			
									
									...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
						


 
 



