mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Onko Väykystä vielä "ykkösautoksi"

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
_WiLLe_



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Kpä

 LähetäLähetetty: 23.7.2018 22:20    Viestin aihe: Onko Väykystä vielä "ykkösautoksi" Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Moromoro

Toisessa topicissa jo tiedustelinkin Väykyn soveltuvuuta 5h (3 turvaistuinta) perheelle ja näyttää siltä, ettei tila-autoa tarvitsekaan hankkia eli mahtuisimme kaikki mersuun.
Olen itse aina ollut vanhan autokannan puolustaja, osittain johtuen kroonisesta rahapulasta ja huonoista väleistä pankinjohtajan kanssa. Väykky puoltaisi tätä ajatusta ja tosiaan on tällähetkellä ainoa joka pystyy tarjoamaan meille mitä tarvitsemme, MUTTA mihin hintaan?
Eli joutuuko "kunnollisesta" Väyrysestä köyhtymään kuinka paljon?

Luin tuota "työmatka väykyn tulevaisuuden pohdintaa" topikkia ja siinä on sellaista ajatusta mitä minä käytän, eli halpa hankkia, laitetaan käyttö kuntoon ja ajetaan. Näin saadaan käyttöarvoa jota minä arvostan enemmän kuin jotain muuta arvoa. Mutta ei siinäkään tietenkään ole mieltä että lähtökohta on aivan onneton ja josta muodostuukin pohjaton kaivo. Varsinkin kun ruosteelle olen allerginen.

Nykyinen kulkine on 9-5 saabi. Oli halpa hankkia, vielä halvempi pitää, paras auto mitä minulla on ollut. Ajattelinkin jättää 2 autoksi, koska ei ole muutakuin käyttöarvo.

Kiikarissa olisi yksi facelift mallin s210 320 bensakoneella. 260tkm ajettu, saksasta tullut joten en tiedä onko oikein. Todella siisti, apukuskin takakaaressa pilkku, ei muuta. Äkkiä ajatellen voisi olla autoa pitkäksi? Aikaa? Hinta vain on vähän sellainen, että mielestäni siihen hintaan ei saisi olla juurikaan huomautettavaa: mm. Jarrut täräjää,luvattu kunnostaa, vikavalo palaa, syy kuulemma toisio ilmapumppu,tämän korjauksesta ei vielä puhuttu, ja sitten tosiaan tuo rupi kaaressa. Kaikki vielä puheen tasolla enkä ole renkaita käynyt potkimassa kun on vähän välimatkaakin.
Mutta vaikka autolla on vähän ajettu (ehkä), rupeaako aika tekemään tehtäviänsä?

Summasummarum, en oikein itsekään tiedä mitä tässä nyt haen takaa, kuhan ajattelen ääneen Laughing
Saa kommentoida Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3725
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 23.7.2018 22:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Et kerro oikeastaan yhtään, että minkälaiseen käyttöön auto tulisi? Ilmeisesti hyvin vähille kilometreille, kun bensamersua olet katsellut. Yli 10tkm vuosiajolla cdi-dieseli tulee edullisemmaksi ja on muutenkin paljon luotettavampi valinta. En osaa oikein muuta sanoa. Ei niitä väyrysiä oikeastaan tuolla tienpäällä enää kovin paljoa näy. Muutaman tonnin kun laittaa enemmän niin saa jo alle 10 vuotiaan mersun, jotka on ainakin ruosteen keston suhteen paljon paremalla tasolla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
_WiLLe_



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Kpä

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 5:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aivan, unohtu tosiaan. Eli kilometrejä tulee vuodessa sen n.15-18tkm
Olen aina vain jotenkin mieltänyt bensat vähän yksinkertaisemmiksi ja siten miellyttävämmiksi, mutta ei tuo dieseli ihan poissuljettu ole. En usko kuitenkaan, että näillä kilometreillä ero aivan järkyttävä olisi?

Tosiaan väyrynen siksi kiikarissa, koska on kaikista tilavin takapenkin osalta, siis kun ei esim. ärrää lasketa.



Edit: Mikä muuten tekee CDI-koneesta luotettavamman Confused Shocked
Toiseksi unohdin mainita, että mielummin katselisin noita vähän isommalla koneella olevia, ettei downgreidaus saabista (+300hv) olisi ihan mahdoton
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mou



Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 853

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 8:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sen ilmapumpun voi sammuttaa ohjelmallisesti eikä sillon häiritse enäää mitensäkään.

Ootkos kokeillut miten perhe sopisi Mk3 Mondeoon..? Mulla olis just semmonen juuri katsastettuna kaupan, jos kiinnostaa. Kpä on liki Pria.
_________________
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 850i 5.0i V12 - '96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Capri 2.8i
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
_WiLLe_



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Kpä

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 9:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mou kirjoitti:
Sen ilmapumpun voi sammuttaa ohjelmallisesti eikä sillon häiritse enäää mitensäkään.

Ootkos kokeillut miten perhe sopisi Mk3 Mondeoon..? Mulla olis just semmonen juuri katsastettuna kaupan, jos kiinnostaa. Kpä on liki Pria.



En ole kokeillut mutta kehuvat kyllä noita Mondeonkin takatiloja.
Jos Mondeo on automaatilla niin voisin jopa miettiä?

Mikäs virka sillä Mesen ilmapumpulla on jos toimii ilmankin?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2367
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 9:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Päästöjä alentaa.
_________________
W251 R 280 CDI
S124 E 280

ex. V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mou



Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 853

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 9:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

_WiLLe_ kirjoitti:
Mou kirjoitti:
Sen ilmapumpun voi sammuttaa ohjelmallisesti eikä sillon häiritse enäää mitensäkään.

Ootkos kokeillut miten perhe sopisi Mk3 Mondeoon..? Mulla olis just semmonen juuri katsastettuna kaupan, jos kiinnostaa. Kpä on liki Pria.



En ole kokeillut mutta kehuvat kyllä noita Mondeonkin takatiloja.
Jos Mondeo on automaatilla niin voisin jopa miettiä?

Mikäs virka sillä Mesen ilmapumpulla on jos toimii ilmankin?


Valitettavasti ei ole automaatilla. Löytyy NA:sta jos vielä kiinnostaa, mutta selväksihän tuon teit jo.

Ilmapumppu on sitä varten että se kylmäkäynnistyksessä puhaltaa pakosarjoihin ilmaa ja lämmittää katit nopeammin. Härveli hurahtaa myös joskus kovilla pakkasilla liikennevaloissakin muutamaksi sekunniksi. Yleensä se itse moottori menee ajansaatossa jumiin ja palaa sähkäisesti. Alkaa polttaa sulaketta tai hitsaamaan relettä. Sen poistaminen ei vaikuta mitattaviin päästöihin mitenkään. Starilla sen pystyy koodaamaan pois päältä ja sitten vaikka poistamaan mekaanisesti koko härvelin. Sillon tosin pitää imusarjassa reijät tulpata. Moni jättää sen paikoilleen.
_________________
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 850i 5.0i V12 - '96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Capri 2.8i
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fenton
Jyllisti

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 23 Maa 2008
Viestejä: 2850
Paikkakunta: Nastola

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

_WiLLe_ kirjoitti:
Mou kirjoitti:
Sen ilmapumpun voi sammuttaa ohjelmallisesti eikä sillon häiritse enäää mitensäkään.

Ootkos kokeillut miten perhe sopisi Mk3 Mondeoon..? Mulla olis just semmonen juuri katsastettuna kaupan, jos kiinnostaa. Kpä on liki Pria.



En ole kokeillut mutta kehuvat kyllä noita Mondeonkin takatiloja.
Jos Mondeo on automaatilla niin voisin jopa miettiä?

Mikäs virka sillä Mesen ilmapumpulla on jos toimii ilmankin?

Mondeo on kolmelle turvaistuimelle auttamatta kapea. Turvaistuin, koroke ja yksi lapsi ilman istuinta oli sekin jo varsin ahdas paketti.
_________________
Ville

Meillä mennään jeepillä Vennään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4695
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 16:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Työkaverilla on 7 rekisteröity väykkä (nahkat kaikille 7 matkustajalle Very Happy ). Kai siihen mahtuu jo jonkinkokoinen perhe? Ja ei se ruosteessa ole mutta on siinä remontinkorjuuta kun esp, bas, abs ei pelaa - no onhan se 21v vanha auto.

Onko niiden muksujen pakko olla takapenkillä vierekkäin?

Oisko 220 korinnen ässä tilavampi viidelle?
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.


Viimeinen muokkaaja, AK47 pvm 26.7.2018 13:07, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2367
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

AK47 kirjoitti:

Oisko 220 korinnen ässä tilavampi viidelle?

Sanoisin että ei. Mahtuu ässäänkin ongelmitta kolme vierekkäin, mutta mielestäni väyryseen meni helpommin. Toki jalkatilat on ainakin langissa eri planeetalta, kestää etuselkänojat puhtaampana kun ei ylety potkimaan.
_________________
W251 R 280 CDI
S124 E 280

ex. V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
650000tuttavuus

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 20 Tam 2007
Viestejä: 1762

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mutta W140 mahtuu vaikka mitenpäin, ja vielä jää seinämiinkin paksuutta. Laughing
Huomaa varsinkin nyt kun välillä ajan tuolla 211 kopilla.
Ei mitään mahdollisuutta ahtaa kolmen pikkupojan istuimia kuin kax taakse.
Ja sitten kytröttää joku aikuinen niiden välissä.
Six vaihdetaankin aina Volvo XC90 meille poikien mukana.
No on siinä 211:ssa monta muutakin pikkuauton ongelmaa Ässään verraten.
Mitenhän pieni se 201..203 sitten liekään.
_________________
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
_WiLLe_



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Kpä

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 17:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko nuon? Mondeon penkin muoto kyllä olisi otollinen istuimille, ja jostain olin kyllä lukenevinani, että mahtuisi Rolling Eyes . No pienempi se joka tapauksessa on kun väykky...kai....

Emäntä kyllä St mondeon ulkonäöstä pitäää ( hän sillä pääasiassa ajaisi) ja mielestäni st:n nahkaiset etuistuimet ovat kokolailla parhautta. Mutta niitä ei automaattina ole ja pitäisi kyllä fyysisesti mennä sitten sovittelemaan istuimia. Toisekseen jos vertaa väykkyä ja mondeota niiiiiiiiiin, en sitten tiedä olisiko se mondeo kuitenkaan parempi ratkaisu, ainakaan ruosteiden osalta.

Hieman jo cdi koneisiakin katselin, ei huono sekään,mutta kyllä niissä kilometrit ja elämä näkyy, tai ainakin tuossa tarjonnassa mitä katselin. Ja se vero, aika kova Embarassed . Tietty sitten pitää lisätä ajeluita niin voi perustella itselleen dieselin Laughing .
Jotenkin vain ujostuttaa nuot cdi:t Embarassed

Sen verran kysyn vielä vaikka haulla varmaan löytyisikin, mutta, jos ajatuksen tasolla ostaisin väykyn, joka teknisesti olisi hyvä, mutta pelleiltään ei niin hyvä niin millä hintaa siittä mahdollisesti saisi "käyttöauto hyvän", eli onko ne pellit mahdollista saada jonkinmoisiksi järkevällä kustannuksella?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
_WiLLe_



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Kpä

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 17:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

650000tuttavuus kirjoitti:
Mutta W140 mahtuu vaikka mitenpäin, ja vielä jää seinämiinkin paksuutta. Laughing
Huomaa varsinkin nyt kun välillä ajan tuolla 211 kopilla.
Ei mitään mahdollisuutta ahtaa kolmen pikkupojan istuimia kuin kax taakse.
Ja sitten kytröttää joku aikuinen niiden välissä.
Six vaihdetaankin aina Volvo XC90 meille poikien mukana.
No on siinä 211:ssa monta muutakin pikkuauton ongelmaa Ässään verraten.
Mitenhän pieni se 201..203 sitten liekään.



Ässää en ole tullut ajatelleeksikaan, pyörinyt vain nuot farmarit mielessä. Hmm, kai ässässä konttikin on kiitettävän kokoinen?


Edit: tai sen verran mietin sedania että hylkäsin Lincolnin ja Capriset vöiden takia
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
_WiLLe_



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Kpä

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 18:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

AK47 kirjoitti:
Työkaverilla on 7 rekisteröity väykkä (nahkat kaikille 7 matkustajalle Very Happy ). Kai siihen mahtuu jo jonkinkokoinen perhe? Ja ei se ruosteessa ole mutta on siinä remontinkorjuuta kun esp, bas, abs ei pelaa - no ongan se 21v vanha auto.

Onko niiden muksujen pakko olla takapenkillä vierekkäin?

Oisko 220 korinnen ässä tilavampi viidelle?



Tuohon takapenkki asiaan, näkisin että turvallisuuden kannalta olisi ihan jees jos olisivat takapenkillä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2367
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

650000tuttavuus kirjoitti:
Mutta W140 mahtuu vaikka mitenpäin, ja vielä jää seinämiinkin paksuutta. Laughing
Huomaa varsinkin nyt kun välillä ajan tuolla 211 kopilla.
Ei mitään mahdollisuutta ahtaa kolmen pikkupojan istuimia kuin kax taakse.
Ja sitten kytröttää joku aikuinen niiden välissä.
Six vaihdetaankin aina Volvo XC90 meille poikien mukana.
No on siinä 211:ssa monta muutakin pikkuauton ongelmaa Ässään verraten.
Mitenhän pieni se 201..203 sitten liekään.

211 on taas ahtaampi kuin väykky tai 220. Mutta kaikkiin mahtuu kun valitsee tuolit oikein, allekirjoituksen listassa w204:n kohdalla syntyi neljäs muksu, jolloin oli pakko tunkea kolme taakse ja onnistui sekin. Siitä eteenpäin myös mennyt kaikkiin helpommin tai vaikeammin. Sitä kykenee pärjäämään kumman hyvin kun yrittää välttää tila-autoja (yksi pakko olla pihassa kun kuudella hengellä mennään, mutta kakkosauto oltava "matala" että mielenterveys säilyy) mahdollisimman paljon vaikka todellisuudessa tartteisikin. Laughing

Kontti ässässä on iso, suunniteltu että useampi ruumis mahtuu ongelmitta. Tai vaunut.
_________________
W251 R 280 CDI
S124 E 280

ex. V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
_WiLLe_



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Kpä

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 18:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

luokyio kirjoitti:
650000tuttavuus kirjoitti:
Mutta W140 mahtuu vaikka mitenpäin, ja vielä jää seinämiinkin paksuutta. Laughing
Huomaa varsinkin nyt kun välillä ajan tuolla 211 kopilla.
Ei mitään mahdollisuutta ahtaa kolmen pikkupojan istuimia kuin kax taakse.
Ja sitten kytröttää joku aikuinen niiden välissä.
Six vaihdetaankin aina Volvo XC90 meille poikien mukana.
No on siinä 211:ssa monta muutakin pikkuauton ongelmaa Ässään verraten.
Mitenhän pieni se 201..203 sitten liekään.

211 on taas ahtaampi kuin väykky tai 220. Mutta kaikkiin mahtuu kun valitsee tuolit oikein, allekirjoituksen listassa w204:n kohdalla syntyi neljäs muksu, jolloin oli pakko tunkea kolme taakse ja onnistui sekin. Siitä eteenpäin myös mennyt kaikkiin helpommin tai vaikeammin. Sitä kykenee pärjäämään kumman hyvin kun yrittää välttää tila-autoja (yksi pakko olla pihassa kun kuudella hengellä mennään, mutta kakkosauto oltava "matala" että mielenterveys säilyy) mahdollisimman paljon vaikka todellisuudessa tartteisikin. Laughing

Kontti ässässä on iso, suunniteltu että useampi ruumis mahtuu ongelmitta. Tai vaunut.


Jaaaa se kontti on suunniteltu sen pohjalta Laughing
Toi on totta, että sitä oppii ja kykenee pärjäämään, mutta jotenki tahtois tehdä siittä edes siedettävää Very Happy
Itsellä käyttöautona on E350 foortti jossa 6 paikat mutta kun on aina työkaluja ja tarvikkeita täynnä niin jotenkin tahtoisi ihan tavallisen auton matkoille Smile
Menisihän ne penkit tosiaa tuoho saabiinki mutta käy poikia sääliksi kun istuvat vinossa Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
8848



Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 78

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla oli ennen ensimmäistä väyrystä joku "epäillys" niitä kohtaan, johtui lähinnä siitä kun olin koeajanut täysin paskoja pelkästään.

Lokakuussa ostin sitten lähes pakon edessä -02 320cdi farkun ja sehän on itse asiassa aika hyvä auto ajella, putsaa monen monta uudempaakin autoa käytettävyydellä. Nyt takana reilut 25tkm ja uskallan suositella, että käy ainakin testailemassa.

Tästäkin lähes ensitöiksi purin kyllä lokarit ja kynnysmuovit mielenrauhan säilyttämiseksi -> pesua ja kotelosuojaa vaan. Tällä kyseisellä väykyllä on muuten mielenkiitoinen toimituskohde, Nigeria Cool
_________________
300GD
S300
E320
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
_WiLLe_



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Kpä

 LähetäLähetetty: 26.7.2018 5:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meissenkeri kirjoitti:
Et kerro oikeastaan yhtään, että minkälaiseen käyttöön auto tulisi? Ilmeisesti hyvin vähille kilometreille, kun bensamersua olet katsellut. Yli 10tkm vuosiajolla cdi-dieseli tulee edullisemmaksi ja on muutenkin paljon luotettavampi valinta. En osaa oikein muuta sanoa. Ei niitä väyrysiä oikeastaan tuolla tienpäällä enää kovin paljoa näy. Muutaman tonnin kun laittaa enemmän niin saa jo alle 10 vuotiaan mersun, jotka on ainakin ruosteen keston suhteen paljon paremalla tasolla.



Ihminen on niin helposti vietävissä. Katselin oikein laskurilla tuota Bensa/Diesel kannattavuutta ja hämmästyin, Eli nyt olen katsellut sitten cdi koneisia, sekin tietysti vaikuttaa ettei bensoista ihan järkyttävää tarjontaa ole. Ja jos tosiaan Cdi:t on luotettavampia niin se painaa vaakakupissa kyllä paljon.

Aika laaja skaala tuntuu näissä olevan, ja totesin melkein, että mitä vähemmän ajettu niin sitä huonomi Laughing . Tai mitenkä sen nyt ottaa, näihin enämpi ajettuihin on vaihdettu osaa jo ihan kiitettävästi, yksikin mahdollinen ehdokas on saanut uutta suutinta 5/6, kansirempaa, imusarjat ym.ym. ja kulutusosat tietty, ja mittarissa melkein 500tkm. Yhdestä reilut 300t ajetusta soittelin ja totesin, että nämä on kaikki edessä Rolling Eyes .
Tätä sitten olenkin miettinyt, uuttahan näistä ei enää saa, ruoste mitä ilmeisemmin vakio, eli hankkiakko pienillä kilometerillä oleva, jolla kilometrejä edessä mutta myös mahdolliesti "Kalliita remontteje" vai sitten tämmöisen aika paljon elämää nähneen jossa kumminkin "kalliit" remontit tehtynä Question

Pitänee kai vähän tutustua noiden remonttien hintoihin hieman ja miettiä siltä pohjalta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 454
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 26.7.2018 7:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eipä taida olla enää Väykästä ykkösautoksi. Toki siihen vaikuttaa mitä autolta vaatii ja onko itsellä halua ja kykyä "harrastaa" auton rassaamista eli harrasteautoja alkavat Väykät olla.

Veljellä oli jonkin aikaa W211 cdi 2009, mutta harrasteauto siitäkin tuli, vaikka oli todella siisti ja hyvällä huoltohistorialla. Tuli liian monta taksireissua töihin, joten auto lähti kiertoon.

Paljon vähemmällä papatuksella ja sättimisellä pääsee, jos vaimolle hommaa auton, joka vie perille ajamalla eikä hinurin kyydissä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mou



Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 853

 LähetäLähetetty: 26.7.2018 7:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

En oikeen ymmärrä tätä argumenttia että cdi:it luotettavempia. Mihin tämä perustuu? Suutinvikoja ja vuotavia jotain öljytiivisteitä jossain laaksossa, turbomurheita, tuhkaluukUt tukossa ja täynnä ja ei generoi ja mitä näitä nyt on. Eipä ole moisia murheita M112 ja 113 koneissa. Very Happy
_________________
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 850i 5.0i V12 - '96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Capri 2.8i
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4058
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 26.7.2018 8:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hankala verrata bensa ja diesel mersuja.
Tuossa mitä käy vikakoodinluvussa niin ajomäärät kovin eriävät.
Toissailtana johdon päässä 191 000 km ajettu vm 2000 bensaväykky.
Vastaavan ikäinen diesel on vähän ajettu jos mittarilukema alkaa kolmosella.
Eipä oo näkynyt 500-700 000 km ajettuja M112 ja 113 koneisia täälläpäin Rolling Eyes
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25933

 LähetäLähetetty: 26.7.2018 9:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Eli joutuuko "kunnollisesta" Väyrysestä köyhtymään kuinka paljon?

Ei voi vastata tuollaiseen kysymykseen...jos löydät sellaisen mikä ei ole laho ja on asiallinen huoltohistoria ja kunto muuten niin osta se, maksaa 1000-3000€.


Mou kirjoitti:
Mihin tämä perustuu? Suutinvikoja ja vuotavia jotain öljytiivisteitä jossain laaksossa, turbomurheita, tuhkaluukUt tukossa ja täynnä ja ei generoi ja mitä näitä nyt on. Eipä ole moisia murheita M112 ja 113 koneissa.

Väyrysissä ? Vain "suutinvikoja" täsmää tuossa listassa. Niissähän ei ole pelättävää.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanja-eno

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2803
Paikkakunta: Träskenda (Norra-Kervo)

 LähetäLähetetty: 26.7.2018 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä näistä on ihan ykkösautoiksi vieläkin. Itse ostin farmari väyryn vajaa pari vuotta sitten (tsekkaa topic) ja varsin vähillä murheilla olen päästellyt 57 tkm. Nyt alkaa olla näkyvissä hetkellinen korjauspulssi, kun pitäisi korjata käsijarru, vaihtaa takajarrulevyt ja takapönttö (tai edes hitsata kiinnike takaisin kiinni pönttöön). Nyt kuumilla huomasin että ilmastointikin vaatisi ehkä kohta täyttöä. Ei pahoja vikoja ja olisi jo korjattu jollei kaikki ylimääräiste rahat olisi uponneet vaimon Focuksen kunnostukseen.
_________________
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3725
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 26.7.2018 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

On niistä ykkösautoksi, jos aiemmat omistajat ovat hiemankaan hoitaneet vuosien saatossa tulevia ns. pikkuvikoja kuntoon, joista lopulta kertyy niin pitkä lista+ruosteet, että ei ole enää järkevää kunnostaa.

Huvikseni laitoin tuohon edelliseen kirjoitukseeni ehdolle että diesel cdi on parempi vaihtoehto, että saa vähän vauhtia keskusteluun, niin kuin näytti tulevankin Very Happy Ostakaa semmoisella koneella oleva väyrynen, joka tuntuu teknistaloudellisesti järkevimmäksi teidän käyttöön.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
650000tuttavuus

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 20 Tam 2007
Viestejä: 1762

 LähetäLähetetty: 26.7.2018 23:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laughing
Siis vähintään kolmelitranen
_________________
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4695
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 26.7.2018 23:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

_WiLLe_ kirjoitti:


Sen verran kysyn vielä vaikka haulla varmaan löytyisikin, mutta, jos ajatuksen tasolla ostaisin väykyn, joka teknisesti olisi hyvä, mutta pelleiltään ei niin hyvä niin millä hintaa siittä mahdollisesti saisi "käyttöauto hyvän", eli onko ne pellit mahdollista saada jonkinmoisiksi järkevällä kustannuksella?


Jos haluaa ruosteettoman niin sellaisen löytää ulkomailta missä ei ole suolattu. Kaverilla E320 21v farkkuväykkä n 130-140tkm ja ei ruostetta, japanista tuotu. Mutta hinta varmaankin kilvissä ja ruostesuojattuna n. 6000+ että eipä semmoinen halpa ole. Pistää pari tonnia lisää niin saa w220 alle satatonnia ajettuna.

Mutta voi sen suomestakin ostaa niin voi itse potkia renkaat ja luetella vikoja ja tinkailla kun on jo 300, 400, 500, 600tkm ajettukin Very Happy
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
_WiLLe_



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Kpä

 LähetäLähetetty: 08.8.2018 12:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu ja tua... Tässä nyt tullut jokunen paavo kierrettyä ja katsottua.
Ei hyvää päivää......... Sad
Rupeaa näyttämään vähän pahalta. Tarjontaa ei liikaa ole ja nekin mitkä on tarjolla, ovat olleet siellä ihan syystä.
En halua purnata, mutta on sen verran perse kipeä 8h junassa istumisen takia joka tuli istuttua ihan vain terveisiä vieden. On se jännä miten ihmisillä on eri näkemys asioista esim. "kuiva" kone on melko laaja käsite ilmeisesti. Jos koneen päällinen on siinä mallissa, että suuttimien lukumäärää laskemalla ei voi määritellä moniko pyttyinen auto on kysessä niin mielestäni tilanne on aika paha. Eli selvennykseksi; suuttimet olivat vuotaneet niin pahasti että 5/6 oli niin vahvan paskan peitossa, että edes suuttimessa olevaa sähkö liitintä ei näkynyt. Tosin tässä yksilössä olisi pellit ollut hyvät.

No, ei muuta kuin uutta matoa koukkuun....taas..... Arrow Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4695
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 09.8.2018 0:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

_WiLLe_ kirjoitti:
Juu ja tua... Tässä nyt tullut jokunen paavo kierrettyä ja katsottua.
Ei hyvää päivää......... Sad
Rupeaa näyttämään vähän pahalta. Tarjontaa ei liikaa ole ja nekin mitkä on tarjolla, ovat olleet siellä ihan syystä.
En halua purnata, mutta on sen verran perse kipeä 8h junassa istumisen takia joka tuli istuttua ihan vain terveisiä vieden. On se jännä miten ihmisillä on eri näkemys asioista esim. "kuiva" kone on melko laaja käsite ilmeisesti. Jos koneen päällinen on siinä mallissa, että suuttimien lukumäärää laskemalla ei voi määritellä moniko pyttyinen auto on kysessä niin mielestäni tilanne on aika paha. Eli selvennykseksi; suuttimet olivat vuotaneet niin pahasti että 5/6 oli niin vahvan paskan peitossa, että edes suuttimessa olevaa sähkö liitintä ei näkynyt. Tosin tässä yksilössä olisi pellit ollut hyvät.

Hyvän väykän voi vielä saada japanista...
No, ei muuta kuin uutta matoa koukkuun....taas..... Arrow Laughing

_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2367
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 09.8.2018 7:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

AK47 kirjoitti:

Hyvän väykän voi vielä saada japanista...

Tosiaan budjetista riippuen kannattaisi miettiä tätäkin. Jos on pitkäksi aikaa ostamassa, niin esimerkkinä juuri huudosta läpi mennyt 2001 E240, 104 tkm ajettuna, erittäinkin hyvillä gradeilla 4/B, eli suomalaisiin versioihin verrattuna yksinkertaisesti uudenveroinen, loppuhinta 380 tjpy. Pikalaskulla kuluineen verottomana 6500€ Suomessa, veroja ei varmaan montaa sataa mene.
_________________
W251 R 280 CDI
S124 E 280

ex. V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
_WiLLe_



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Kpä

 LähetäLähetetty: 09.8.2018 10:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tätä Japan tuontia pitääkin miettiä, ja ennenkaikkee tutustua millanen projekti olisi. Pitkäksi aikaa kyllä olisi tarkotus hankkia joten pieni panostus olisi paikallaan. Hmm...tutustutaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit