mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Mulukun -00 EMW 730dA, käyttöharraste.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Mulqvist



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1731
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 23.2.2015 8:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuohan selviää ajan mittaan sitten kuinka käy askin kanssa.
Tietysti Kilanderi vois valaista asiasta lisää jos on vaan jotain tiedossa, eli onko nuo seiskojen askit ajettu 300tkm samoilla öljyillä ensin tukkoon ja sitten todettu ettei softattuna toimi vaiko mitä?

EDIT: Eipä tuo gm askikaan niin toivoton ole kuin maineensa on. Turbiinin vahvistusta nuo on yleensä vailla. Pitkälle pääsee kun asennoituu niin ettei lähde hakemaan aivan maksimeja pieniltä kierroksilta.

EDIT2: soittelin tuossa just yhdelle askinkorjaajalle. Pakkojen puolesta ei ole ongelmia, hyvin pitää. Ekan pakan rummun repeeminen se fataalein vika, sille voisi jotain olla tehtävissä.
_________________
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26013

 LähetäLähetetty: 23.2.2015 18:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo, minä en tiedä mikä aski missäkin on mutta bemarien hajoilleita automaatteja on nähty ja kuultu paljon, eräs laatikkoguru tuumaili että laatikko antautuu kun moottoriin lisätään vääntöä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mulqvist



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1731
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 23.2.2015 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No laskeskelin tuossa että jos pysyttäisiin 440nm maksimeissa tulisi seuraavanlainen tehon osalta. Teoreettinen, riippunee paljolti saisiko alkupäässä toteutumaan edes tuota 440nm, loppupäässä pitää jo vähän hidastella ja suuttimet jarruttaa. Mutta mielikuvitusleikit on kivoja.

1500rpm - 69kW
2000rpm - 92kW
2500rpm - 115kW
3000rpm - 137kW (vakio 135kW tonnin ylempänä)
3500rpm - 161kW (todellisuudessa tämä lähimpänä totuutta.)
4000rpm - 184kW (teoriassa mahdollinen, ei käytännössä)

GM aski sekin kestää jos vähän malttaa rajottaa alkupäässä, tosin tuollaisella ajaneet ymmärtää varmasti sen "kaikki irti 1500rpm" tarpeettomaksi muutenkin, nuo kun tykkää antaa melkosesti myöten turbiinista vapauttaen lukon melko helposti joskin turbiini on kovilla mutta sen voi vahvistaa.

Vakiona GM:n aski kestää ajaa 200-5xxtkm samoilla öljyillä, onnesta riippuen. Sitten kun aski on jo valmiiksi kuolemassa öljyihin ja softataan voi varmasti arvata kuinka käy. Kuten totesin, aski on mainettaan parempi kun sille vaan tehdään normaalit toimenpiteen mitä askille pitääkin, eli 60-80tkm välein öljyt ja turbiini laukiaa joka tapauksessa jossain kohdin.

EDIT: ZF askin A-kytkimen rumpuun löytyy päivitysversiokin, joten siinä mielessä se on ratkaistavissa. Sitten täytyy vähän kartottaa että mihin hintoihin jää vahvistettu turbiini.
_________________
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Vensku_
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 02 Elo 2007
Viestejä: 2258
Paikkakunta: Inksa

 LähetäLähetetty: 26.2.2015 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kilander kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Onko 700-sarjalaisessa kestävämpi laatikko kuin E39:ssä ?


500 sarjassa taitaa olla kahdenlaisia, se GM valmiste ei sovellu virityskäyttöön kun ei voi vahvistaa.
En tiedä mikä noissa 730 mallien laatikoissa ei kestä,kuulemma mihin voimaa lisätty,parin viikon sisään palautettu vakioksi.

440 nm.tämän kokoluokan autossa kuullostaa vikatilalta Smile


noissa diesel automaateissa on kaikissa GM "paska" laatikko, E38 730d:tä lukuunottamatta. Eli E46, myös neliveto, jos automaatti, on sama GM:n aski.
Bensakoneissa on sitte hyvää askia, mutta tosiaan dieselit on susia. Tai kaiketi vaan kutosdieselit? En tiiä sitte mitä on 2 litrasen dieselin perässä?
_________________
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger ICQ Numero
Mulqvist



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1731
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 26.2.2015 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Huomenna lähtee alvadille tilaus, eli peilinlasit, sumarien lasit ja varotuskolmio joka mahtuu sille tarkoitettuun paikkaan.

Työlistalle jää takapään kolinoiden metsästys ja etulaakerien vaihto, täytyy käydä kyseleen mitä fixus tahtoo laakereista. SKF ei ole vaihtoehto joten FAG:iin on tyytyminen.

EDIT: Tuli sitten tilattua nauhakaapeli mittaristoon saksasta. Pitäs olla helppo vaihtaa, sitä vastoin MID kanssa ei lie samaa hienoutta odotettavissa.
_________________
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Mulqvist



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1731
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 05.5.2015 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämän kanssa ei ole tapahtunut mitään, mittariston kaapeli on mutta eipä ole tullu purettua mittaristoa. Jousi meni poikki edestä, puskurin teloin ja peilinlasit tuli väärät alvadilta.

Visko ei ole paikallaan, kontissa kyllä uusi ja siipikin kiinni.
Etupäässä väljää, eli uretaania jossaan kohin tilalle sisäpäihin.
Pyöränlaakeri kypsä, nyt koetellaan onnea että kuinka pitkään kestää vai kerkiääkö vaihtaan ensin.

Askin kestotesti olisi tarkoitus aloittaa piakkoin, mennään samalla reseptillä kuin 525d kanssa. Tehdään ylävireinen niin ei suotta säretä paikkoja, muutenkin aivotonta yrittää alhaalta kaivella kaikkea irti kun kuitenkin aski toimii normaaliajon kiihdytyksissä 1750-2500rpm väliin. Eli 2500-> sitten enempi irti, sitä ennen lähinnä pientä extraa ja herkistelyä.

Btw, GM askit kun ei kestä niin samalla idealla tehdyillä ohjelmilla kyllä kestävät ottaa voimaa ihan nätisti, eikä yksikään tiedetyistä vielä ole oksentanut sisuskaluja ulos vaikka pääosalla +300tkm mittarissa. Muutamassa toki turbiini vaiheltu vuosia sitten, eli toiset öljyt menossa.

EDIT: Lisätään sen verran että ei tuo GM tappiin asti virittämistä kestä mutta nuo perus -softaamiset kyllä kun vähän on ajatusta on käytetty ohjelmaa tehdessä. ZF kanssa taas ongelmaksi tulee aina A-pakan rumpu jolle ei ihmeitä pysty.
_________________
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Mulqvist



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1731
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 26.6.2015 21:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aiemmin jäsen kilander tuolla kritisoi ajatusta ahtimen vaihtamisesta, eli GTV2556 -> GT2260V. Tuosta on nyt sen verran kaverilta kokemuksia että vakiossa koneessakin oli positiivinen vaikutus, yläkierroksilla nimenomaan. Alhaalta herää himpun myöhemmin mutta se nyt ei juuri automaatin kanssa vaikuta, tai ainakaan GM askin kanssa sitä vastoin vetää nyt iloisesti pidemmälle. Toki vanha ahdin oli kulunut kaikinpuolin mutta silti, alapäässä häviät 200rpm ja yläpäähän saat 500-700rpm käyttökelpoisemmaksi vakioon verrattuna. Mersun kanssa valikoisin toisin, näiden kanssa tuo on paree vaihtoehto. Teho ei tietystikkään kasvanut mutta kierrosherkkyys kyllä.
_________________
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
xr
ohjelmoija

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 04 Jou 2005
Viestejä: 1796
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

 LähetäLähetetty: 27.6.2015 4:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

GTV2556 ongelma on liian pieni kompura siipi sen pumppaus kyky loppuu
siitä on ihan olemassa livedataa ahto putoaa samoin käy ilmamäärälle
GT2260V on saman kokoinen pakosiipi imu puoli on isompi siinä pysyy ahto ja ilmamäärä ihan ok (live datat) jos ei ihan järjettömiä yritä

paljon on juttuja kuinka huono se Ranskalinen GM loota on mutta niin näkyy usein myynnissä olevia 730d mallejakin että loota rikki tai korjattu

kyllä se BMW pensakoneissa kestää (välttävästi) kun alhaalla ei voi vähäisestäkään väännöstä puhua (ollu 520 ajaahan siilä kun vaihteen vaihdossa huomioi että uudellä pykälällä on +4000 rpm kerkijää just kauppaan ennen sulkemis aikaa) jopa vanha 2,0l mondeokin tuntuu voiman pesältä

lukematon määrä ohjelman muutoksia gm lootalisiinkin ensimmäinen vuonna 2007 viimme kesänä siinä oli mittarissa 560tkm loota toimii ohjemaa kiristetty moneen kertaan ahdinkin päivitetty 500tkm paikkeilla GT2260V malliin eikä kuskillakaan ihan kevyt kaasu jalka ola (rajoitintakin piti nostaa alun perin 230kmh) yhtään tietooni tullutta laatikon poikimista ei ole tullut lastutuksen jälkeen mutta pitää tehdä järjellä

jos multa kysytään niin kaikki automaatti laatikot on sontaa ehkä koenigsegg regera menettelis kun siinä on vain yksi vaihde pakkikin on sähköinen vääntöä 2000nm 0-400kmh 19s (bugatti veyron 55s) Very Happy

oman auton kiusausta suurimall vaihteella kolme vuotta menty samalla vauhipyörällä ja kytkin levyllä
autossa kaikki vakiota vain ohjelmaa muutettu harmittaa kun tuli kesken lopettua (linkin laittajalla on ihan mielenkiintoinen cossu videokin)

https://www.youtube.com/watch?v=4lYuinSn2Pk

suljetulla radalla tapahtuu taas
http://www.sunrisecruisers.com.....weekend-2/
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mulqvist



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1731
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 27.6.2015 11:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Seiskat on ZF 5HP24:llä, mutta sama näitäkin vaivaa että öljyihin kuolee. Niitä ei varmaankaan ole tarkoitettu +300tkm ajoon.
_________________
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4058
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 27.6.2015 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllähän Hesalaisten kelpaa , kehäteitä riittää kymmeniä kilometrejä.
Siinä niin vääntöä tarvi kun matkaa piisaa.
Toista se on täällä susirajan takana kirkonkylillä.
Saisi olla semmoinen kevytkulkuinen, helppo ajella.
Hyvä mittari optimoinnin onnistumiselle: laittaa kakkosnelosen pätkän kaasupolkimen alle (mielellään pystyyn), silti pitää pystyä normiajot ajamaan ihan mainiosti Smile
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mulqvist



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1731
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 27.6.2015 21:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eli et ole koskaan tämmöisillä siis ajanut automaatin kera? Ainakin kommentisi viittaa siihen.
_________________
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4058
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 28.6.2015 9:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulqvist kirjoitti:
Eli et ole koskaan tämmöisillä siis ajanut automaatin kera? Ainakin kommentisi viittaa siihen.


Jos minua tarkoitat niin en ole.
Kokemukset rajoittuu automaatti 530 malliin jossa semmoiset 400 hp. /1000nm. Ja siinä ei ollut GM: n laatikkoa.
Mutta siinä oli sitä ajamisen vaivattomuutta, sentin painallus kaasupolkomesta riitti mainiosti normaaliin liikkumiseen näillä meidän nopeuksilla.

Ei kannata kokeilla, voip tulla kalliiksi..
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mulqvist



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1731
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 28.6.2015 11:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tarkoitin nimenomaan askin käyttäytymistä, normaaliajossa et käytännössä näillä askeilla kostu paskaakaan siitä alle 2000rpm vääntöpiikistä.

Tieten, jos tekee tuikut ja rukkaa askin ohjelmaa niin sitten mutta nämä askit oksentaa taas sitten sisuskalut ulos.
_________________
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Feikki



Liittynyt: 11 Hei 2018
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 11.7.2018 22:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämän romiskon aski sitten vihdoin rupee antautumaan, ei kestä vakionakaan 300tkm samoilla öljyillä. Pitkä veto kuumana ja tukos vedonvapautuksen solkkuun, no tietänee että pohja auki, palju alle, imupäästä tuoretta tilalle ja vähän läpi uuempaa. Seuraavaksi venttiilipöytä/levy mikälie käsiin ja uitamma jossain myrkyssä. Sitten ravenolin öljyä muistuttavat tilalle taas, A-pakan rumpua ei nyt kerkii vaihtaan mutta myöhemmin menee se vahvistettu versio tiluuseen jos romussa leimaa tai käyttövoima edes enään sama, kummasti rupeaa kiinnostamaan petrooli dieselillä kihnuttamisen jälkeen. Vapari kulkee kuin turbodiesel ja turbolla petrooli paremmin kuin dieseli vapaapudotuksessa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4058
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 11.7.2018 22:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Höpöhöpö, tuo on sitä aita on ruohon takana vihreämpää ajattelua.
Toki jos ei ajoa ole kuin pyhänä kirkkoon niin sama kai sitten millä ajelee.
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Feikki



Liittynyt: 11 Hei 2018
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 11.7.2018 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Toisaalta jos on koodausvehkeet, tieto sekä taito näiden kanssa niin miksi enään vaihtaa?

Oli odotettavissa, oma laiskuus vaan sitten syynä ettei ajoissa tehnyt, kun oli varaa että aikaa

EDIT: Ymmärrettyäni väärin Kilanderin jutun lisään tähän, eli petroolikasi vaivattomampi ajettava ja liikkunee käskiessä riittämiin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Feikki



Liittynyt: 11 Hei 2018
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 11.9.2018 6:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli puolivahingossa talouteen kakkosauto, -01 525iA Touring, ensalkuun on mun käyttöpelinä, kohtapian kun hommat vaihtuu ja dieselin järkevyys paranee niin saa jäädä emännälle kauppakassiksi. DSC tuossa on että ehkäpä se tiellä pysyy. Jotenkin tuo petrooli on vaan pintakaasulla paljon nöyrempi mitä dieseli, toki mono pohjaan niin sitten eroa ei olekkaan ja 100-200 välillä sitten dieseli vie jo mennen tullen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Feikki



Liittynyt: 11 Hei 2018
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 05.11.2018 18:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Uusin tulokas ei saanut leimaa, taino ainakaan vielä. Etupäässä vähän väljää, joten eiköhän tuohon sitten tule koko kierros varsia laitettua eteen, samalla raidetangonpäät kun nyt kerta ryhtyy. Justiinsa tulin vaihtaneeksi tuossa etujarrut, ATE powerdisc + ceramic palat, josko pysyisi suorana edes tovin.

On vaan nyt tullu jo opittua ettei enään halvinta kiinalaista kestä järki laittaa, vähemmällä juomisella ja vitutuksella pääsee kun tekee kunnollisista kerralla. Seiskassakin jarrumurheet loppui siihen kun laittoi zimmermann/ebc paketin, sillä on tullut pariin otteeseen jarrutettua vähän reilumminkin vielä on suorat ja palatkin tuntuu kuluvan levyn sijaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit