E420 startti riäkäsöö
E420 startti riäkäsöö
Pitäs vilkaista V8:n starttia. Ahtaan näköistä. Mitenkäs tuo helpoiten irtoaa, vai onko purettava puoli autoa?
Onpas hankalasti saatavilla oleva osa tuo M119:n moottorin automaatin stattikehä tai vetolevy miksi sitä nyt kukin kutsuukaan. A1190300812.
Sanokaas fiksummat, käykö tuohon tilalle jonkun muun koneen osa, esim. M113:n vastaava on melkosen saman näkönen kehältään? Niitä olis enemmän markkinoilla.
Käytettyjen hinnat vaihtelevat rikkinäisistä 5e:stä vähänajettusta autosta peräsin olevaan 150e ulkomailla. 50e on aika tyypillinen pyyntihinta. Suomessa ei romiksilla ole purettuna just nyt yhtään.
Uusia sais Itäblokista 280e, ja Saksasta 390e alveineen kaikkineen ja alkup. osaksi mainostavat. Jossain MB katalogissa pyydettiin lähemmäs tonni tuosta. UK:sta ja USA:stakin löytys, mutta ne on tuota Saksan hinnan luokkaa.
Suomessa tuohon Saksan hintaan tulee päälle normaali Itämerilisä. Tilaustavaraa harvinaisempaan malliin kaikki kuitenkin aina, joten sama tilata sitten Saksasta, eiks niin?
Homman hinta pyörii siis jossin 300-1000e välillä. Osien toimitusaika on lähteestä riippumatta n. 1-2vkoa. Säätämisen määrä riippuu siitä tekeekö ja hankkiiko itse tai korjauttaako toisaalla.
Sanokaas fiksummat, käykö tuohon tilalle jonkun muun koneen osa, esim. M113:n vastaava on melkosen saman näkönen kehältään? Niitä olis enemmän markkinoilla.
Käytettyjen hinnat vaihtelevat rikkinäisistä 5e:stä vähänajettusta autosta peräsin olevaan 150e ulkomailla. 50e on aika tyypillinen pyyntihinta. Suomessa ei romiksilla ole purettuna just nyt yhtään.
Uusia sais Itäblokista 280e, ja Saksasta 390e alveineen kaikkineen ja alkup. osaksi mainostavat. Jossain MB katalogissa pyydettiin lähemmäs tonni tuosta. UK:sta ja USA:stakin löytys, mutta ne on tuota Saksan hinnan luokkaa.
Suomessa tuohon Saksan hintaan tulee päälle normaali Itämerilisä. Tilaustavaraa harvinaisempaan malliin kaikki kuitenkin aina, joten sama tilata sitten Saksasta, eiks niin?
Homman hinta pyörii siis jossin 300-1000e välillä. Osien toimitusaika on lähteestä riippumatta n. 1-2vkoa. Säätämisen määrä riippuu siitä tekeekö ja hankkiiko itse tai korjauttaako toisaalla.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
no sittenhän se hammaskehä on hiton likelläMika.T kirjoitti:Tuskimpa siinä hammaskehässä mitään vikaa on.
Startin bemdix todennäköisesti jumii ja hammasratas ei tule kunnolla vauhtipyörän hammaskehälle.
Mulla pitäs olla tuollainen M119 ehjä hammaskehä jos vaan -92 W140:stä käy väykkyyn.
Se on vaan tällä hetkellä vajaan metrisen lumipenkan alla...

Noniin, case closed.
Kehä oli ehjä niinkuin tuossa aiemmin Mika T epäili. Hampaat olivat ehjät, mutta etukulmat olivat sillä tavalla kirkkaat ja kuhmuilla, että jotakin osumaa vahvsti ottaneet.
Startti oli kaput. Rattaan akseli oli käytännössä irti, ja sieltä laakerit tms. palasina. Jotenkin se kuitenkin vielä pyöri, ja kehään osuessaan sitä liikutti.
Vaihto-operaatio ei omassa pihassa onnistunut, joten korjaamolla hoitui. Startti on kuskinpuolella ja sen ja pakosarjan välissä on suojalevy. Suojalevyn ja pakoputken irroittamalla sai startin mahtumaan irti. mahd. myös kallistuksenvakaajan irrotus saattaa riittää, jos sen irti saa. Jotakin on pakko irrottaa.
Operaation isoimmat mutkat olivat tekijän mukaan suojalevyn (ruostunut) irrottelu alakautta ja startin piuhojen kiinnittely. Startin osanumero oli sama, mutta herätevirran piuhan kiinnitystapa toisessa mutteri, toisessa ristipää. Startti on näemmä sama kuin vanhemmassa W140 V8:ssa. Mistä lie tuo piuhojen sijoitteluero johtuu, kun tulevat hankalaan paikkaan.
Käytetty toimiva startti 56e + toimituskulut + työt. käytetty ehjä kehäkin tuli hommattua (11e), mutta se nyt jää ylimääräiseksi.
Kehä oli ehjä niinkuin tuossa aiemmin Mika T epäili. Hampaat olivat ehjät, mutta etukulmat olivat sillä tavalla kirkkaat ja kuhmuilla, että jotakin osumaa vahvsti ottaneet.
Startti oli kaput. Rattaan akseli oli käytännössä irti, ja sieltä laakerit tms. palasina. Jotenkin se kuitenkin vielä pyöri, ja kehään osuessaan sitä liikutti.
Vaihto-operaatio ei omassa pihassa onnistunut, joten korjaamolla hoitui. Startti on kuskinpuolella ja sen ja pakosarjan välissä on suojalevy. Suojalevyn ja pakoputken irroittamalla sai startin mahtumaan irti. mahd. myös kallistuksenvakaajan irrotus saattaa riittää, jos sen irti saa. Jotakin on pakko irrottaa.
Operaation isoimmat mutkat olivat tekijän mukaan suojalevyn (ruostunut) irrottelu alakautta ja startin piuhojen kiinnittely. Startin osanumero oli sama, mutta herätevirran piuhan kiinnitystapa toisessa mutteri, toisessa ristipää. Startti on näemmä sama kuin vanhemmassa W140 V8:ssa. Mistä lie tuo piuhojen sijoitteluero johtuu, kun tulevat hankalaan paikkaan.
Käytetty toimiva startti 56e + toimituskulut + työt. käytetty ehjä kehäkin tuli hommattua (11e), mutta se nyt jää ylimääräiseksi.