mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

EPC goes mad!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo -> W210 / 208 sähkö
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Andy



Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 696

 LähetäLähetetty: 25.4.2019 22:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nostetaanpas vanhaa keskustelua.

Mulla on 320CDI-väykyssä sama ongelma eli reippaassa kiihdytyksessä EPC-joulukuusi syttyy ja kone sammuu siihen. Kone käynnistyy tämän jälkeen normisti ja kaikki pelaa. Tai siis pelaa niin kauan, kunnes taas erehtyy kiihdyttämään liian voimakkaasti. Joulukuusi tulee niin paikaltaan kiihdytyksessä kuin vauhdissa tehdyissä.

Tämä on muuten aavistuksen verran ärsyttävä ja jopa hengenvaarallinen vika. Kerran tuo tapahtui mulla ohitustilanteessa ja onneksi pääsin nippa nappa takaisin jarruttamalla omalle kaistalle, kun kone sammui eec eec.

Mulla oli tässä autossa talvella kylmäkäynnistysongelmaa ja suutinten ohivuotoa, ja nuukana vaihdatin paikalleen neljä käytettyä suutinta. Tosin, nyt kun muistelen, niin tätä samaa EPC-ongelmaa oli niin vanhoilla kuin nyt tilalle vaihdetuilla suuttimillakin...

Ja tätähän ei tartte kickdowniin asti painaa, että joulukuusi syttyy, se syttyy jo "rauhallisemmastakin" kiihdytyksestä kuin KD.

En ole vielä käynyt testerissä tämän kanssa, mutta muistelen, että aiempi omistaja olisi vaihtanut korkeapainepumpun aika hiljan.

Jos vika olisi edelleen suuttimissa, niin miten se näkyisi? Onkos nyt 10v aikana tullut lisäviisautta, missä muualla vika voisi olla? Generiggi dekadi sitten mainitsi ainakin tuon rail-putken anturin. Näkyykö tuo testerillä, jos vika olisi siinä?
_________________
MB E320CDI farkkuväykky -02
MB E220CDI farkkuväykky -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkovee
pelle peloton



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 1684
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 25.4.2019 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Paine tukissa putoaa alle turvallisen rajan, ja käynti vihelletään poikki vaurioiden estämiseks.

Ohivuodot tarkisteluun ekaks, Star auttaa
_________________
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 211 200 CDI TA -08
W 213 e 220 d All Terrain -17
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5941

 LähetäLähetetty: 26.4.2019 16:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Suuttimien ohivuoto tekee tuota.

Oikeasti hengenvaarallinen ominaisuus Exclamation
Jos ohjelman suunnittelijoilla olisi ollut edes hitunen järkeä päässä niin ohjelmasta olisi tehty sellainen ettei moottori sammu!
Rail-paineen putoamisen hallinta olisi onnistunut ihan ruiskutusta leikkaamallakin... ilman moottorin sammuttamista.


Ihan kiva ominaisuus kun lähdet jonon välistä letkaa ohi ja moottori sammuu siinä jonon rinnalla... Vauhti loppuu ja omalle kaistallekkin on sinne jonon sekaan aika mukava palata kun auto pysähtyy...

Toki tarkistuslistalle kannattaa ottaa myös Rail-paineensäädin ja anturi. Ja tarkista myös että siellä varmasti on 320:n kp-pumppu...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mesemies89



Liittynyt: 23 Mar 2014
Viestejä: 365

 LähetäLähetetty: 03.5.2019 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
Suuttimien ohivuoto tekee tuota.

Oikeasti hengenvaarallinen ominaisuus Exclamation
Jos ohjelman suunnittelijoilla olisi ollut edes hitunen järkeä päässä niin ohjelmasta olisi tehty sellainen ettei moottori sammu!
Rail-paineen putoamisen hallinta olisi onnistunut ihan ruiskutusta leikkaamallakin... ilman moottorin sammuttamista.


Ihan kiva ominaisuus kun lähdet jonon välistä letkaa ohi ja moottori sammuu siinä jonon rinnalla... Vauhti loppuu ja omalle kaistallekkin on sinne jonon sekaan aika mukava palata kun auto pysähtyy...

Toki tarkistuslistalle kannattaa ottaa myös Rail-paineensäädin ja anturi. Ja tarkista myös että siellä varmasti on 320:n kp-pumppu...



railpaineen säätimen vaihto lopetti ittellä sammumisen edellisessä väykyssä ja tässä nykysessäkin, vaikkakin ohivuotoa oli suuttimissa, toki samaan syssyyn meni uusi siirtopumppukin paikalleen. toki summitta ei kannata ostella on kohtuu hintava, koklaa toisesta joka ei sammu kiihytyksestä ensin vaikka, sekun ei aina anna vikakoodia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Andy



Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 696

 LähetäLähetetty: 04.5.2019 11:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Osaako kukkaan sanoa, onko 220cdi ja 320cdi railpainesäädin samanlainen?
_________________
MB E320CDI farkkuväykky -02
MB E220CDI farkkuväykky -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26326

 LähetäLähetetty: 04.5.2019 13:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

On, jos kärkiosa on saman mallinen. Kahta erilaista on ja ero näkyy päällepäin.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Andy



Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 696

 LähetäLähetetty: 07.5.2019 8:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Testeri näytti vikaa railpaineen säätimeen. No sen vaihtamalla ainakin helposti näkee, oliko vika oikeasti siinä.

Jostain netistä näin tälle osanumeron 611 078 01 49 tai A611 078 01 49. Mahtaakohan tuo olla oikea? Onko näissä jotain merkkiä/valmistajaa, jota kannattaa suosia tai välttää?

Ja jos jollain on tuollainen 320CDI-väykkyyn sopiva railpaineen säädin jouten, niin saa tarjota.
_________________
MB E320CDI farkkuväykky -02
MB E220CDI farkkuväykky -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Andy



Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 696

 LähetäLähetetty: 16.5.2019 9:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tyhmä ja tietämätön saa kysyä, joten kysytään. Tuo railpaineen säätömokkulahan on siinä tukin päässä. Onko sen vaihtaminen "ruuvit auki, vanha pois, uusi tilalle, ruuvit kiinni" juttu, vai pitäisikö tuossa kohtaa tietää jotain muutakin?
_________________
MB E320CDI farkkuväykky -02
MB E220CDI farkkuväykky -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mesemies89



Liittynyt: 23 Mar 2014
Viestejä: 365

 LähetäLähetetty: 16.5.2019 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Andy kirjoitti:
Tyhmä ja tietämätön saa kysyä, joten kysytään. Tuo railpaineen säätömokkulahan on siinä tukin päässä. Onko sen vaihtaminen "ruuvit auki, vanha pois, uusi tilalle, ruuvit kiinni" juttu, vai pitäisikö tuossa kohtaa tietää jotain muutakin?


ei oo muuta, ruuvit pois, liitin irti ja mokkula irti, rättiä sinne väliin, tulee naftaa jonnin verran ulos.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo -> W210 / 208 sähkö Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit