
Etupäähän saa kuitenkin ilpillä nopeaa lämpöä jos on tarvista.
Tottahan tällainen laite, joka on tarkoitettu kestämään muutaman miljoonan ajokilometrin lisäksi jääkausi, ydinsota ja suuren meteorin osuminen suoraan kohteeseen, on varustettu rasvattavin kuulalaakereinJuMu S kirjoitti:^Liukurenkaat lienevät alternaattorin "takapäässä" eli laakerina joko grafiittinen tai messinkinen liukulaakeri. Vai onko kuitenkin peräti kuulalaakerilla?Ulosvetäjää nuo yleensä tottelevat, liukulaakeri jos kyseessä niin tarkkaan täytyy katsoa ettei ole mitään lukkorengasta tai tappia sokan virkaa toimittamassa, voi olla niin pieni ja mitätön että jää näkymättä jos on yhtään hiilipölyllä paikat mustuneet.
Käy varoiksi kysymässä paikallisessa autosähkökorjaamossa mitä voisi maksaa laakeri- ja liukurengasremontti irtolaturiin. Ei ole vältsysti edes kallis pieti kun ei tuossa oikeilla työkaluilla tehtynä aikaa juuri mene ja osia todnäk löytyy hyllystä.
Täytyy tutkailla tuota säätöä, savunnut se on kokoajan, mutta tuntuu lisääntyneen nytMika.T kirjoitti:Seossuhteen säätö.
Oliko niin että paloilmasta mitataan co2 tms ja säädetään se kohdalleen.
Huonosti palava lämmitin karstottuu tukkoon.
Paloilmapuhallin on oikeastaan ainoa joka ääntä pitää.
Savuaminen johtuu useinmiten loppuun palaneesta/tukkoisesta höyrystimestä.
Valo palaamöllöttää koko ajan vaikka moottori käy.JuMu S kirjoitti:Mittaas nyt vielä huviksesi vastukset napojen väliltä sekä kaikista navoista maahan. Netistä löytynee ohjearvoja noille lukemille. Säädinhän ei pääse tekemään mitään jos vaikka tasasuuntausdiodit onkin sökönä tai jossain päin käämityksiä katkos. Merkkivalo siis palaa mutta sammuuko se normaalisti?
Pahaa pelkään että toi aiempi erheellinen kytkentä on päästellyt savuja karkuun jostakin. Menee paikat turhan kuumiksi verrattain nopeasti jos on kenttäkäämi oikoisessa.
Tämä pitää paikkansa jos säätimen sisuskalut koostuvat käämeistä ja koskettimista. Jos sieltä sitävastoin löytyy transistoreita ja diodeita tai peräti joku ihana integroitu piiri niin yksikin jännitepiikki voi olla liikaa.Leemu kirjoitti: Käsittääkseni tuo herätteen tarjoaminen df-nastaan on ihan käypäinen testauskeino, kunhan se tehdään nimenomaan noin, että virta otetaan hetimmiten pois kun jännite nousee
Luullakseni säädin on elektroninen, avattua sitä ei saa ilman väkivaltaa, mutta muotoilu on selkeästi sirompaa ja koko on pienempi verraten perinteiseen tolppareleeseenJuMu S kirjoitti: Tämä pitää paikkansa jos säätimen sisuskalut koostuvat käämeistä ja koskettimista. Jos sieltä sitävastoin löytyy transistoreita ja diodeita tai peräti joku ihana integroitu piiri niin yksikin jännitepiikki voi olla liikaa.Onkos toi latausvalo alkuperäinen varuste vai jälkeenpäin tuohon laitettu? Kysyn siksi että monessa tuonikäisessä ja uudemmassakin on käytetty voltti- ja/tai ampeerimittaria eikä koko valoa välttämättä ole kojelaudassa.