W124 ensiautoksi?? Risut ja ruusut?
W124 ensiautoksi?? Risut ja ruusut?
Tässä pitkään harkinnut että noin vuoden sisään saisi hommata ensiauton ihtelle ja päädyin siihen että haluan w124 korisen mesen.
Itselle on aivan sama onko kyseessä diisseli vai bensa mutta haluisin kuulla kummastakin hyvät ja huonot puolet. Tyyppiviat yms kaikki mahdollinen tärkeä tieto. Missä kilsoissa hajoaa mikäkin noin suurinpiirtein.
Tarkoituksena on etsiä auto joka on ruosteeton tai vähäruosteinen ja vähillä kilometreillä. Alle 300tkm yritän löytää mutta onhan tässä aikaa etsiäkkin vielä En vielä ole ostamassa mutta olisi hyvä tietää näistä jotakin ennen mahdollista ostoa ku on rahat kasattu.
Haukkukaa tai kehukaa. Antaa palaa
Itselle on aivan sama onko kyseessä diisseli vai bensa mutta haluisin kuulla kummastakin hyvät ja huonot puolet. Tyyppiviat yms kaikki mahdollinen tärkeä tieto. Missä kilsoissa hajoaa mikäkin noin suurinpiirtein.
Tarkoituksena on etsiä auto joka on ruosteeton tai vähäruosteinen ja vähillä kilometreillä. Alle 300tkm yritän löytää mutta onhan tässä aikaa etsiäkkin vielä En vielä ole ostamassa mutta olisi hyvä tietää näistä jotakin ennen mahdollista ostoa ku on rahat kasattu.
Haukkukaa tai kehukaa. Antaa palaa
Tunkinkohtiin, takakelkan kiinnikkeisiin ja pintapelteihinkin purasee se ruoste. Etukaarien etupuolelta monesti kans joutuu paikkailemaan, mutta löytyy varmasti hyviäkin.
Tiisselinä ja etenkin 200-250 ja manuaalilla oikein naftapihi. 250d jopa ihan järkevä kulkuinenkin. Pensakoneelle maistuu huomattavasti enempi aine. Pensakoneisissa jotaki tyhjäkäyntihämminkejä mut pääasiassa aivan hyviä ollu bensakoneisetki mulla
Tiisselinä ja etenkin 200-250 ja manuaalilla oikein naftapihi. 250d jopa ihan järkevä kulkuinenkin. Pensakoneelle maistuu huomattavasti enempi aine. Pensakoneisissa jotaki tyhjäkäyntihämminkejä mut pääasiassa aivan hyviä ollu bensakoneisetki mulla
® Mesen Porkkana-klubi
Käläviältä ei oo ees kaakana tämä https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/11165778
Saako tuommosta ees ajamalla loppuun? Ruoste se varmaan pahin vihollinen on. Merkitystä myös omistajien mielenkiinnolla huoltaa autoa.
Teiltäpäin tuppaa tulemaan semmosia mitkä poistuu tarvittaessa aika livakasti...
Saako tuommosta ees ajamalla loppuun? Ruoste se varmaan pahin vihollinen on. Merkitystä myös omistajien mielenkiinnolla huoltaa autoa.
Teiltäpäin tuppaa tulemaan semmosia mitkä poistuu tarvittaessa aika livakasti...
Siittä en tiedä millon on loppuunajettu mut kohtuu kilometrillä olisi varmasti varmempi tapaus. Kun auton saan josain välissä sitä huolletaan asianmukaisesti. Kestää kauan sitten.Pappi kirjoitti:Käläviältä ei oo ees kaakana tämä https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/11165778
Saako tuommosta ees ajamalla loppuun? Ruoste se varmaan pahin vihollinen on. Merkitystä myös omistajien mielenkiinnolla huoltaa autoa.
Teiltäpäin tuppaa tulemaan semmosia mitkä poistuu tarvittaessa aika livakasti...
Kohta 15 vuotta tuolla omalla pikikirnulla on tullut kuljettua. Bensakoneista en niin tiedä kun ajokilometrit jää muutamaan kymmeneen, mutta helkkarin paljon on enemmän tavaraa konehuoneessa mitä enemmän on moottorissa tehoja. 200D moottoritilaan melkein mahtuu notkeampi asentaja istumaan, kuusipyttyisen moottoritila taas on pituussuunnassa täynnä.
Isompien moottorien mukana monesti tulee kaikenlaista krumeluuria jotka kolmattakymmentä vuotta vanhassa autossa jo saattavat toimimattomuuttaan tai pätkiessään aiheuttaa kaikenlaista tuntemusta käyttäjässä.
Yksilöitä alkavat jo olla satalankut ja käyttöarvon määrittelee pitkälti se miten on pidetty ja huollettu. Kulutusosat eivät ole kalliita oikein missään versiossa mutta niihin pitää budjetoida vuosittain jonkunlainen summa. Silti on lankku helpoimpia autoja huoltaa ja korjata. Täällä matka jatkuu kunnes luotettavampi kulkine löytyy.
Isompien moottorien mukana monesti tulee kaikenlaista krumeluuria jotka kolmattakymmentä vuotta vanhassa autossa jo saattavat toimimattomuuttaan tai pätkiessään aiheuttaa kaikenlaista tuntemusta käyttäjässä.
Yksilöitä alkavat jo olla satalankut ja käyttöarvon määrittelee pitkälti se miten on pidetty ja huollettu. Kulutusosat eivät ole kalliita oikein missään versiossa mutta niihin pitää budjetoida vuosittain jonkunlainen summa. Silti on lankku helpoimpia autoja huoltaa ja korjata. Täällä matka jatkuu kunnes luotettavampi kulkine löytyy.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Eli taitaa tulla pienipyttynen kone Jos kerran konehuone täynnä isommissa. En hae tehoa haen luotettavuutta. Mutta hyvä jos on kestävä auto.JuMu S kirjoitti:Kohta 15 vuotta tuolla omalla pikikirnulla on tullut kuljettua. Bensakoneista en niin tiedä kun ajokilometrit jää muutamaan kymmeneen, mutta helkkarin paljon on enemmän tavaraa konehuoneessa mitä enemmän on moottorissa tehoja. 200D moottoritilaan melkein mahtuu notkeampi asentaja istumaan, kuusipyttyisen moottoritila taas on pituussuunnassa täynnä.
Isompien moottorien mukana monesti tulee kaikenlaista krumeluuria jotka kolmattakymmentä vuotta vanhassa autossa jo saattavat toimimattomuuttaan tai pätkiessään aiheuttaa kaikenlaista tuntemusta käyttäjässä.
Yksilöitä alkavat jo olla satalankut ja käyttöarvon määrittelee pitkälti se miten on pidetty ja huollettu. Kulutusosat eivät ole kalliita oikein missään versiossa mutta niihin pitää budjetoida vuosittain jonkunlainen summa. Silti on lankku helpoimpia autoja huoltaa ja korjata. Täällä matka jatkuu kunnes luotettavampi kulkine löytyy.
Kaikki myynti-ilmot kannattaa huomioida, esimerkkinä oma edellinen om602 w201, huonot myyntikuvat ja myyntitekstinä että ei katsastettu viiteen vuoteen.
Kävin lunastamassa pyyntihinnalla (350e) ja ajelin kolme vuotta ja 98tkm ja ainoat pakolliset huollot mitä tein oli jarrulevyjen ja palojen vaihto. tietty öljyt säännöllisesti myös.
Ei huono 86 vuoden autolta
Kävin lunastamassa pyyntihinnalla (350e) ja ajelin kolme vuotta ja 98tkm ja ainoat pakolliset huollot mitä tein oli jarrulevyjen ja palojen vaihto. tietty öljyt säännöllisesti myös.
Ei huono 86 vuoden autolta
® Mesen Porkkana-klubi
Ei se pitempi kone oikeastaan haittaa muuten kuin remmin ja vesipumpun vaihdossa, muuten on samanlaista noiden nokivasaroiden omistaminen sylinteriluvusta riippumatta. Paitsi että 5/6 pyttyisillä pysyy liikenteen vauhdissa, pumppu ruuvattuna hyvinkin. Vakiotikkisellä nelipyttyisellä puolestaan ei tarvi ohituksista haaveilla kuin erittäin ennakoivalla ajamisella.Kaapeli kirjoitti:Eli taitaa tulla pienipyttynen kone Jos kerran konehuone täynnä isommissa. En hae tehoa haen luotettavuutta. Mutta hyvä jos on kestävä auto.
Silloin vuosia sitten kun tuota omaani etsiskelin niin oli tilanne se että hyvän 200D:n sai Suomesta 4-5kE ja hyvästä 300D:stä pyydettiin suunnilleen tuplia. Lähtökohdat kun oli itselläkin suunnilleen samat kuin sinulla niin Saksasta kävin tuon omani hakemassa, veroineen maksoi tuolloin vajaa neljä tonnia ja matkakulut päälle. Frankfurtissa majaillut kaveri pyysi muutaman satkun vaivanpalkkaa kun kävi katselemassa tarjokkaat ja hoiti kaikki paikalliset siirtokilpiruljanssit puolestani. Nykyään lähtee noiden hinnat satasista melkeinpä tekniikoista riippumatta, ja pyyntien yläraja on karannut johonkin kauas. Saksassa hintataso on noilla paremmin säilyneillä jo huomattavankin korkea.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Niinkuin tuolla jo mainittiin, suurin huolenaihe tämän ikäluokan kamppeissa on ruoste, ruoste, sekä lisäksi ruoste.
Ensiautona 200D tai 250D olisivat melko taloudellisia, tosin sitämukaa laiskahkoja.
Se ominaisuus tuoreelle autoilijalle on tosin melko tervetullut.
Pumppua säätämällä kulkua saa kyllä paremmaksi.
300D on jo selvästi janoisempi pikkupyörittelyssä.
Nuo jumalaiset dieselkoneet kestävät kyllä hämmästyttäviä kilometrilukemia, bensakoneista ei kokemusta minulla juuri ole.
Tekniikan osat on helpohkosti ja halvalla korjattavissa (vaihdettavissa) ja osia saa vielä hyvin. Tältä foorumilta voi olla aika vaikeaa saada ketään haukkumaan 124:ää.
Jos sitä tahdot, koitas kysellä vaikka pimmeriporukalta.
Lueskele aikasi kuluksi 124 osiota (kuten varmaan olet jo tehnytkin), siellä on paljon hyvää tietoa. Kun tämä koronajupakka hälvenee, tuun käymään niin pääset hypistelemään S124:ää.
Eli tästä voitaneen päätellä että Kaapelin kanssa olemma tuttuja kyllä.
Ensiautona 200D tai 250D olisivat melko taloudellisia, tosin sitämukaa laiskahkoja.
Se ominaisuus tuoreelle autoilijalle on tosin melko tervetullut.
Pumppua säätämällä kulkua saa kyllä paremmaksi.
300D on jo selvästi janoisempi pikkupyörittelyssä.
Nuo jumalaiset dieselkoneet kestävät kyllä hämmästyttäviä kilometrilukemia, bensakoneista ei kokemusta minulla juuri ole.
Tekniikan osat on helpohkosti ja halvalla korjattavissa (vaihdettavissa) ja osia saa vielä hyvin. Tältä foorumilta voi olla aika vaikeaa saada ketään haukkumaan 124:ää.
Jos sitä tahdot, koitas kysellä vaikka pimmeriporukalta.
Lueskele aikasi kuluksi 124 osiota (kuten varmaan olet jo tehnytkin), siellä on paljon hyvää tietoa. Kun tämä koronajupakka hälvenee, tuun käymään niin pääset hypistelemään S124:ää.
Eli tästä voitaneen päätellä että Kaapelin kanssa olemma tuttuja kyllä.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Se sun farkkus on kyllä komea en muuta voi sanoa Juu lueskeltu on ja paljon mutta aina voi löytyä uutta tietoa jos kysyy Tuu ihmeessä piipahtaan joskus jos siltä tuntuu! Näin olin käsittänytkin miten selitit mutta lisätieto ei ikikä ole pahaksiKarvanaama kirjoitti:Niinkuin tuolla jo mainittiin, suurin huolenaihe tämän ikäluokan kamppeissa on ruoste, ruoste, sekä lisäksi ruoste.
Ensiautona 200D tai 250D olisivat melko taloudellisia, tosin sitämukaa laiskahkoja.
Se ominaisuus tuoreelle autoilijalle on tosin melko tervetullut.
Pumppua säätämällä kulkua saa kyllä paremmaksi.
300D on jo selvästi janoisempi pikkupyörittelyssä.
Nuo jumalaiset dieselkoneet kestävät kyllä hämmästyttäviä kilometrilukemia, bensakoneista ei kokemusta minulla juuri ole.
Tekniikan osat on helpohkosti ja halvalla korjattavissa (vaihdettavissa) ja osia saa vielä hyvin. Tältä foorumilta voi olla aika vaikeaa saada ketään haukkumaan 124:ää.
Jos sitä tahdot, koitas kysellä vaikka pimmeriporukalta.
Lueskele aikasi kuluksi 124 osiota (kuten varmaan olet jo tehnytkin), siellä on paljon hyvää tietoa. Kun tämä koronajupakka hälvenee, tuun käymään niin pääset hypistelemään S124:ää.
Eli tästä voitaneen päätellä että Kaapelin kanssa olemma tuttuja kyllä.