mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Ilmastoinnin pulma.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W220 / W230 / W215
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
kimlahti



Liittynyt: 28 Mar 2005
Viestejä: 70
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 15.7.2020 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No jostakin tuo paine tehdään. Jos ei matalapainepuolen kaasusta niin sitten se on lämpöä. Toimiiko flekti keulassa ja onko kenno puhdas. Koetin lukea aiempia viestejä mutten hoksannut tästä mainintaa. Embarassed
_________________
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5409
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 15.7.2020 22:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Autossa karvalakkivarustus eli ei takaosan ilmastointia.

Hihnapyörän naamapinnassa kaikki pyörii eli kaiketi veto on päällä kompurassa.

Muuttuvatilavuuksinen kompressori kyseessä.

Aienmmin kun testasin niin höyrystin pääsi vain 12 asteeseen, sitten 16 ja nyt ei alle 20. Mutta en muista olisiko ollut ulkolämpötila sama.

Se että vähän aikaa toimii huonosti mutta kun moottori lämpenee alkaa tehot hävitä lopullisesti... Ne närhenmunat on vielä putsaamatta.

Toki sulakkeet on ehjiä mutta vois nekin vaihtaa jos on hapettuneet.

Paha aavistus että kompuraa joutuu etsimään...

Voikohan kompuraa pakko-ohjata ilman staria koska starissa ei ole kunnon pakko-ohjausta.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kimlahti



Liittynyt: 28 Mar 2005
Viestejä: 70
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 16.7.2020 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Paneelin testivalikosta saa jotain kokeiltua.

Aiemmin linkitetty pdf sanoo:
8. ACC Flap/Vent, Engine Fan and A/C Compressor Test Menu

Press the Residual Heat and Ventilation (REST) button and Recirculate Air Button for greater than five seconds with ignition on (position 2) or with engine running

Test Parameter NR.13: allows the A/C Compressor to be tested by varying its Capacity from; Off, 1%, 2%, 3% up to 98%, 99%, On.

Maksimi ohjaus normaalisti 70% (700mA) niin en tiedä mitä tapahtuu jos sitä kokeilee ylittää. Tuollahan voi kuitenkin kokeilla jumpata sitä ohjausventtiiliä jos vaikka olisi jumissa.
_________________
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sprinter99



Liittynyt: 12 Mar 2018
Viestejä: 113

 LähetäLähetetty: 16.7.2020 17:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Miinus varmaan rungon kautta. Plussa tulee johtoja pitkin.
Kuinka monta johtoa kompuralle tulee?

Kuivain on tarkistettu, että lämpötila ennen ja jälkeen sama.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5409
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 17.7.2020 1:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään pitikin korjata astianpesukonetta, vikaa ei sieltäkään löytynyt mutta liitinten irtikäyttö sai koneen pelaamaan taas. Pitääkö kaiken hajota ilman kunnollista näkyvää vikaa Very Happy

Mersusta:

Pitää vaihtaa alkuperäinen paneli takaisin kun varaosassa lcdnäyttö epäselvä ja ei saa luettua ainakaan alinta riviä missä nuo arvot näkyy.

Kokeiltavahan tuota on kun siellä semmoinen hieno ominaisuus on.

Eipä ennen ja jälkeen kuivainta lämpöjä ole mitattu vaan mitattiin anturin rungosta ja se vastasi starin lukemaa.

Ei saanut altapäin katsottua ja ylhäältäpäin kännykälläkin kuvaamalla vaikea sanoa mutta näyttäisi että maajohto ja sitten toinen johto kuoren sisässä. Siellä voi olla siis parikin piuhaa sen kuoren sisässä.

Pitää koettaa saada tämä pukille/nosturille niin pääsee katselemaan paremmin.

Yksi epäilys on kun alkaa tuntua ne moottorin kumit niin lopuilta ettei vaan ole moottorin huonosta tukikumeista johtuen joku piuha käynyt tiukalla kompuralta tai kylmäainelinjan päällä painoa tms Pitääpä sekin tutkia.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kimlahti



Liittynyt: 28 Mar 2005
Viestejä: 70
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.7.2020 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Internetin kuvissa näkyy kompuran päällä olevassa 2-nap liittimessä vain yksi johto. Solenoidin maajohto on ruuvattu kompuran kylkeen. Luulisin että tuossakin on virranvalvonta kun kerran tuhkakupin valollekin se on laitettu. Eli vikakoodi tulisi huonosta kontaktista.

15bar painetta kuitenkin kertoo että jotain tapahtuu. Matalapaineinen kaasu muuttuu korkeapaineiseksi. Very Happy Keulan kennollahan se pitäisi muuttua nesteeksi kun tarpeeksi jäähtyy.

Tätä pohtiessa otin lämpökameran mukaan ja kävin katsomassa miltä näyttää kun noin 20 asteessa tilataan hyttiin kylmää.

Aluksi kenno lehahti kuumaksi ja flektin käytyä täysillä hetkisen se jäähtyi 20 astetta. En älynnyt ottaa siitä kuvaa kun ihastelin tapahtumaa. Embarassed


Sitten kenno alkoi lämmetä uudestaan ja jäi tuollaiseksi toisesta päästä kuumaksi ja toisesta kylmäksi.




Ja putket lokasuojan päällä.

_________________
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5409
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 17.7.2020 14:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kimlahti kirjoitti:
Internetin kuvissa näkyy kompuran päällä olevassa 2-nap liittimessä vain yksi johto. Solenoidin maajohto on ruuvattu kompuran kylkeen. Luulisin että tuossakin on virranvalvonta kun kerran tuhkakupin valollekin se on laitettu. Eli vikakoodi tulisi huonosta kontaktista.

15bar painetta kuitenkin kertoo että jotain tapahtuu. Matalapaineinen kaasu muuttuu korkeapaineiseksi. Very Happy Keulan kennollahan se pitäisi muuttua nesteeksi kun tarpeeksi jäähtyy.

Tätä pohtiessa otin lämpökameran mukaan ja kävin katsomassa miltä näyttää kun noin 20 asteessa tilataan hyttiin kylmää.

Aluksi kenno lehahti kuumaksi ja flektin käytyä täysillä hetkisen se jäähtyi 20 astetta. En älynnyt ottaa siitä kuvaa kun ihastelin tapahtumaa. Embarassed


Sitten kenno alkoi lämmetä uudestaan ja jäi tuollaiseksi toisesta päästä kuumaksi ja toisesta kylmäksi.




Ja putket lokasuojan päällä.


Voi ihmettä. Lämpökamerahan olisi hyvä monessa muussakin asiassa.

Mikähän niiden hinta on nykyään...

Täytyy palata asiaan kun saa altapäin katseltua kompuran johtojen ja putkien tilanteen. Samoin pitää se kylmäaineen määrä selvittää mitä oli ja oliko oikea määrä.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kimlahti



Liittynyt: 28 Mar 2005
Viestejä: 70
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.7.2020 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Alle 300eur taisi olla tuo oma laite kun sen muutamia vuosia takaperin ostin. On ollut helppo katsoa mistä kylmä pyrkii mökkiin ja onhan se kiva kun on leluja. Näkee ruuvit kipsilevyistä ja korvatulehduksen kissalta. Osoittautunut varsin monipuoliseksi kodinkoneeksi. Laughing

Tämmöinen:
https://www.thermal.com/compact-series.html

Nykyään saattaa löytyä parempiakin. Rolling Eyes
_________________
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sprinter99



Liittynyt: 12 Mar 2018
Viestejä: 113

 LähetäLähetetty: 18.7.2020 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuollasen pitäis näyttää sininen piste lauhduttimella jos vuoto, kun kylmäainetta vielä tarpeeksi? Vois näyttää sen jopa moottori sammuksis?

Kokeile ottaa kuva kuivaimesta, jos jollain auto missä se helposti näkyillä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kimlahti



Liittynyt: 28 Mar 2005
Viestejä: 70
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 18.7.2020 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Allekirjoituksen esimerkissä kuivain näkyi kuskin lampun takana. Tuloputki kuvassa alareunassa.

_________________
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W220 / W230 / W215 Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit