mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

GLE:n W212
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27486

 LähetäLähetetty: 22.12.2017 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juurikin noin, Multiviri !

Eilen ilmeni eräs OM642 sellaista vikaa...starttiremonttiin tuli ja startti olikin rikki (startattu savut ulos) mutta varsin jäykkä sitten moottorikin pyörittää...
_________________
M-B Osa Ylivieska 08-6139oo2
mbosa.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 22.12.2017 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oho, mitäs sille oli siis käynyt? Leikannu kiinni tai kankien/kampuran laakerit muusia?

Itsekään en usko noihin 25tkm öljynvaihtoväleihin, tämän takia omaan 320 öljyt vaihtuu aina 10tkm välein. Onneksi myös entinen omistaja oli huollattanut autoa säännöllisesti kerran vuoteen ja vähäisellä ajomäärällä oli 10-15tkm välit olleet. Jopa askiöljyt kahdesti tosin ekalla kerralla vasta 100tkm. On sekin silti 25tkm vähemmän kuin suositus Very Happy jopa peräöljyt oli vaihdettu. Harvinaista Shocked
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 22.12.2017 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

xin811 kirjoitti:
Lähtökohtaisesti merkki delphi kertoo paskalaadusta. V6 moottorissa on boschin piezosuuttimet eikä niissä erityisiä vikoja, delphit piti näistä vaihtaa heti pois.
Tarkoittaako 740 vanhempia mersuja niillä boschin suuttimilla?


Olin siinä käsityksessä, että 200 CDI versio OM651:sta tehtäisiin Boschin solenoidisuuttimilla, kuten Roistokin tuossa aiemmin linkitti?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 22.12.2017 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sakari kirjoitti:
tsekään en usko noihin 25tkm öljynvaihtoväleihin, tämän takia omaan 320 öljyt vaihtuu aina 10tkm välein. Onneksi myös entinen omistaja oli huollattanut autoa säännöllisesti kerran vuoteen ja vähäisellä ajomäärällä oli 10-15tkm välit olleet.

Vähäisillä ajomäärillä tahtoo tulla joko seisonta-aikoja tai pätkäajoa tai molempia, joten jo kondenssiveden vuoksi on syytä vaihtaa öljyt kerran vuoteen. Ja mitä pidempään seisoo, mielestäni sitä varmemmin öljynvaihdot perää myöten, koska se on se kylmin paikka, josta kosteus kaikkein viimeksi osaa pois "luonnollisen poistuman kautta".

Jos taas vuodessa tulee enemmän kuin tuo 25 tkm, niin eiköhän se kone käy välillä ihan kunnolla lämpöisenäkin?

Jos kone pysyy kasassa esilämmittämällä ja lämpimänä nokkapahvien kera ajaen, niin sitten minun auton pitäisi olla tuolta osin turvassa. Ei tuolla automaatilla saa koko talven keskikulutusta alle kuuteen ilman jatkuvaa Webaston käyttöä (sähkölämmityksen lisäksi). Vasta kaksi talvea turhaan paleltuani ymmärsin Webaston olevan ainakin minun työmatkallani plussasummapeliä, jossa valmiiksi lämmin auto kulkee tankillisella pidempään kuin +20 asteeseen sähköllä haaleaksi lämmitetty.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9734
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 22.12.2017 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

En osaa sanoa nuista Delphin solenoidisuuttimista mutta pietzot työntää hyvällä softalla tavaraa niin että heikompaa hirvittää Laughing
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 655

 LähetäLähetetty: 22.12.2017 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Työntää ne solenoiditkin, 250 cdi:stä vissiin 270hp paikkeilla mitä tuikku saa.
Kyllä mun 200 oli delphin suuttimilla, en tiedä onko suuttimet om651 moottorissa vaihtunut boschiin jossain vaiheessa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 08.5.2018 23:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Neljäs vuosi täyttyi. Mittarilukema nyt 188.000 km, mistä omia ajoja 112 tuhatta. Seuraavaan huoltoon vielä muutama tuhat km matkaa eikä toistaiseksi ylimääräisiä reklamaatioita.

Tiimaa on kertynyt hieman budjetoitua enemmän, mutta ollaan silti suunnilleen budjetoidun käyttöajan puolivälissä.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 05.6.2018 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nokian kesärenkaat vaihtoon 41.500 km jälkeen.

Tilalle Hankook Ventus Prime 3 ja yhtä kapeana kuin ennenkin. Ei yhtään paha ensivaikutelma.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 13.8.2018 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kirjataan nyt tännekin rutiinihuolto, ensi kertaa Wetterillä, kun ostivat Vehon henkilöautotoiminnot omalla alueellaan.

Ketjuista on paljon puhetta, joten hermo petti ja pyysin jakoketjun mittauksen ja kiristimen vaihdon saman tien 200.000 km lähestyessä.

Mittaustieto 79 mm, hylkyraja 82 mm 250.000 km saakka, sen jälkeen 84 mm.

Jatketaan ajamista.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.9.2018 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Katsastuksessa tuli yllättäen uusien sääntöjen mukaan pitkä leima, eli välivuosi. Seuraava katsastus syyskuussa 2020.

Alusta on 199.000 km jälkeen yhä tehtaan paketissa ja yhä kolisematon myös noppakivikadulla.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 20.12.2018 1:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Se on pienikin vika paha, kun se on korvien välissä. Pää ei kestä eri värisävyä ajovaloissa.

Valopaneli vaihtui ja X-Vision Genesis 600 värilämpötila 4500 K on LED-panelien lämpimämmästä päästä. Aiemmille kaukovaloille sovitetut xenonit erottuivat selvästi eri värisenä, mutta eipä hätää, onhan ne vanhan Yönsärkijät vielä hyllyssä.

Eipä aikaakaan, niin Night Breakerit paikalleen ja kokeilemaan...mitä hemmettiä, toinen valo värisee ihan simona jo auton tyhjäkäynnillä? Oli sen verran myöhä, että nukkumaan pelko persiissä, että mitä tuli rikotuksi?

Seuraavana päivänä taas polttimon vaihtoon, ja onneksi rikki oli vain polttimo, jonka pudotin ihan vaan kevyesti ahtaampaa kuskin puoleista vaihtaessani.

Hyllystä löytyy jostain syystä lähes käyttämättömiltä näyttävät Philips XenStart polttomot, joten kokeeksi ne paikalleen ja auto käyntiin. Valojen syttyessä muistankin saman tien tilanneeni joskus vuosia sitten halvat kiinanxenonit, jotka olivat niin roskaa, etten edes vaihtanut kuin toisen kokeeksi, minkä jälkeen hylkäsin halogeeninkeltaiset polttimot tallin hyllylle, vaikka olisi pitänyt heittää ne saman tien roskiin.

Seuraavana päivänä noudan töistä tullessa Kärkkäiseltä vakio Osram Xenarcit, joiden värilämpötilan pitäisi sopia Genesiksen kanssa ja vaihteeksi lampun vaihtoon. Viimein toimii, eikä silmä erota eri värisävyjä, kun xenarcille ilmoitetaan 4300 K

Kun auto oli mieleisessä kunnossa, virittelin takapihalle 3 metriä LED köyttä rimaristikkoon kiinnitettynä verannan kattoon. Uuden porealtaan yläpuolelle pitää saada tunnelmavalaistus, vaikka kattoon saakka ei altaan päällä yllä kuin ikkunalaudalla seisten milloin mistäkin yhdellä kädellä kiinni pitäen, toisella valohäkkyrää kannatellen, kolmannella ruuvia taskusta hakien että saa neljännellä turauttaa akkuruuvarilla värkin kiinni kattopaneliin. Kun kaikki on paikallaan pyydän leuhkana Rouvaa katsomaan kuinka hieno tuli. Ensimmäinen kommentti oli "etkös sinä meinannut tehdä siitä epäsuoraa valoa, joka heijastuu verannan katosta?".

Joo, nyt kun tarkemmin ajattelen, niin olisihan se minustakin varmaan parempi niin. Ajattelin vain näyttää sulle tämän prototyypin. Äkkiäkös minä tuon tuolta alas näppään ja maalaan sen toisenkin puolen, että kehtaa asentaa toisin päin... Embarassed

Tänään sitten Rouva varoittaa WhatsAppilla jo töistä tullessaan, että Volvossa valovahti valittaa ajovalosta, joten Säästökuopan kautta ja uudet polttimot mukaan, kun on lähivalo, eikä varmaa tietoa kuinka vanhat siellä on paikallaan. S80 on onneksi reilumman kokoinen kuin saman ikäluokan S60 ja V70, joissa kuskin puoleisen lähivalopolttimon vaihto on äärimmäisen ahdasta. Tehdas ehdottaa umpiota pois, mutta vaihtuu se ilmankin, kun irrottaa ilmansuodatinkotelon, purkaa kaiken pois valmiiksi ja sitten huutaa Rouvan paikalle näppäämään vanhan polttimon pois ja tunkemaan uuden tilalle. S80:n voi tehdä ilman alihankintaakin, kun mahtuu omatkin käpälät umpion sisään ihan kohtuudella.

Niin että lamppuja on vaihdettu nyt urakalla. Olisikohan nämä nyt vähäksi aikaa tässä?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 24.7.2019 0:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pitkään menikin ilman raportoitavaa, mutta nyt sattui tällainen:



Lomareissulta palatessa Nelostiellä Vaajakosken ABC:n liikenneympyrässä muksahti takaatulija perään. Oli sentään tolkun ihminen ja teki vahinkoilmoituksen ASAP ja sain jo korjausluvan hänen vakuutusyhtiöltään.

Puskuri kävi paljon syvemmällä, koska takanurkan parkkitutkan anturi oli murskaantunut korin rakenteita vasten, mutta joku raja pehmeänkin puskurin joustolla on. Ei onneksi särkynyt kuin pääasiassa muovia, mutta sitä meni vähän enemmänkin kuin tuon puskurin verran, koska vielä toimiva takavalo ei enää istu kiinnikkeissään kunnolla. Ainoa vaurio metallissa näyttäisi olevan takaluukun pieni maalinaarmu, jonka ilmeisesti tuo puskurin suojalista hieraisi taipuessaan.

Wetterin korikorjaamolle kuukauden jono. Tarkastaja teki tarkkaa työtä ja löysi KL-Varaosilta tuon aiemmin Saksasta tilaamani puskurin suojalistankin
( Ladekantshutz / Schätz ).
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 24.9.2019 0:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Puskurin lisäksi vaihtui muutama muukin pikku nippeli (parkkitutkan anturit, pakoputken pää ja muutama kiinnike puskurin alla. Vakuutusyhtiölle lähti hieman yli 3000 € lasku, mutta työn jälki on siistiä.

Anturit näyttävät olevan samaa mallia kuin aiemmatkin, joten kävin heidät spreijaamassa kotelosuojalla ennen talvea ja lunta.

Sen jälkeen 220.000 km kohdalla tehdyssä huollossa lisätyönä pienen vetopyörän stefan vaihto. Kerkesi tiputella pihan laatoitukselle nolon näköiset öljyläikät ennen kuin huomattiin.

Uudet talvirenkaat ja jatketaan ajamista.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 22.2.2020 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

150.000 km takana. Tuossa Spritmonitorin väliaikatulos sadan tonnin kohdalta:


_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 25.5.2020 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ellei uuden talvirengassarjan hankintaa mielipiteen muuttuessa lasketa, niin tuli varsin halpa talvi.

Tiedän kyllä pariin kertaan talven aikana nojanneeni tonttiin kevyesti kun lunta on ollut hieman yli maavaran. Oli näköjään sen verran ollut vääntöä noiden alustan äänieristyslevyjen kohdalla, että kuljettajan jalkatilan alapuolelta oli yksi kiinnike lentänyt tiehensä.

Toistaiseksi halvin ostamani Mersun varaosa, hintaa 0,80 € per kipale. Otin MB-Osasta sama tien kourallisen mukaan, että on jatkossa varallakin muutama.

Ai niin, ja Nokian 9 ei onneksi ole edeltäjänsä kaltainen ja se on hyvä asia. Ainakaan ensimmäisen talven jälkeen nastat eivät ole peruuttaneet kanta edellä kumiin upoksiin, vaan pelkän renkaan painolla tallin lattialla kiekkoja hyrrätessä kuuluu selkeä nastojen rapina.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dieselross



Liittynyt: 28 Maa 2017
Viestejä: 42
Paikkakunta: Nokia

 LähetäLähetetty: 26.5.2020 10:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Anopin GLK:hon laitoin Hakkis ysit alle kun halusivat nastat. Hieno ja hiljainen auto muuttui kyllä melkoiseksi rapistimeksi, nastameteli riipi korvia jo 50 km/h vauhdissa ja muuttui suorastaan infernaaliseksi jo normaali maantienopeuksissa 80-100 km/h. Muistui nopeasti mieleen, miksi olen itse ajanut kitkoilla jo parikymmentä vuotta...

Oma W212 on kanssa pelannut hienosti. Mitä nyt arkku katolla, 4 henkeä ja suksilomakamat eli ns. täysi poka päällä meinaa sukeltaa perä aika syvälle kun ei ole ilmajousia eikä nivomaticcia. Lumikelillä pakkaa aika paljon tavaraa takalokasuojiin ja sitten isommissa routaheitoissa on takasisälokasuojien kiinnitykset kovilla kun rengas haluaa painua vielä syvemmälle tiukkaan pakkautunutta lumi/jää kerrosta vasten...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
karvine
Teräshermo



Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 739

 LähetäLähetetty: 26.5.2020 15:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

En ole ikinä ymmärtänyt miksi kukaan ostaa enää Nokian talvirenkaita. Se vollotus on kauheaa kuultavaa. Moni ei ilmeisesti välitä melusta vaan pito on tärkein. Samaan pitoon päästäisiin tosin muillakin merkeillä.

Contin nastat (ei ne kuminastat) meluaa ensimmäiset 1 500 km mutta sisäänajon jälkeen melu asettuu. Sopii mersuun paljon paremmin. Nokialaisissa tuntuu olevan päinvastoin. Ensin hiljaiset mutta vollotus alkaa sisäänajon jälkeen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi



Liittynyt: 05 Mar 2005
Viestejä: 452
Paikkakunta: Suomussalmi

 LähetäLähetetty: 26.5.2020 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

karvine kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt miksi kukaan ostaa enää Nokian talvirenkaita. Se vollotus on kauheaa kuultavaa. Moni ei ilmeisesti välitä melusta vaan pito on tärkein. Samaan pitoon päästäisiin tosin muillakin merkeillä.

Contin nastat (ei ne kuminastat) meluaa ensimmäiset 1 500 km mutta sisäänajon jälkeen melu asettuu. Sopii mersuun paljon paremmin. Nokialaisissa tuntuu olevan päinvastoin. Ensin hiljaiset mutta vollotus alkaa sisäänajon jälkeen.

Kun Conteista loppuu ääni niin silloin on nastat painuneet renkaan sisään ja renkaat on kitkarenkaat....
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
650000tuttavuus

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 20 Tam 2007
Viestejä: 1901

 LähetäLähetetty: 26.5.2020 23:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Olihan minullakin kerran jotkut Continentalin Icet tai sinnepäin.
Mutta ei ne kyllä ollu enää talven jälkeen nastarenkaat ollenkaan.
Ihmettelin kovasti kun piti olla talvirengastestin ehkä jopa parhaat.
No se rengastesteistä, kun ne tehdään aina vaan ihkauusilla kummeilla, eikä olenkaan edes muutaman tonnin ajetuilla.
_________________
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
karvine
Teräshermo



Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 739

 LähetäLähetetty: 26.5.2020 23:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jkvi kirjoitti:

Kun Conteista loppuu ääni niin silloin on nastat painuneet renkaan sisään ja renkaat on kitkarenkaat....


Höpö höpö.

Kyllä niissäkin on tautinen pito sisäänajon jälkeen. Eikä se nastojen rapina täysin häviä, niissä vaan ei ole sitä Nokialaisille tyypillistä jollotusta. Kova ääni ei ole yhtä kuin kova pito.

Nokian ei osaa tehdä edes hiljaista kitkarengasta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jari Nysten



Liittynyt: 27 Lok 2010
Viestejä: 329
Paikkakunta: Valkeakoski

 LähetäLähetetty: 27.5.2020 10:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tossa mun w140 Hakkapeliitta 7 on miltei äänettömät vaikka on kaikki nastat tallella.
_________________
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
650000tuttavuus

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 20 Tam 2007
Viestejä: 1901

 LähetäLähetetty: 27.5.2020 14:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ässä nyt on senverran eristetty, ettei sinne kuulu mitään muutakaan ulkopuolelta, ja toisinkaan päin. Suosittelen nuorisollekin, niin saa kansa nukkua rauhassa, ellei sitten bassoteta ikkunat auki Laughing
_________________
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.6.2020 0:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

karvine kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt miksi kukaan ostaa enää Nokian talvirenkaita. Se vollotus on kauheaa kuultavaa. Moni ei ilmeisesti välitä melusta vaan pito on tärkein. Samaan pitoon päästäisiin tosin muillakin merkeillä.

Syy rengaskauppaan lähtöön oli se, että onnistuin myymään yhden talven ajetut luistimet seuraavalle hyväuskoiselle ja tarvitsin itse talvirenkaat. Ymmärrän hyvin, että ellei talviominaisuuksilla ole merkitystä talvirenkaan valinnassa, silloin joku Contin testivoittajakitkakin on varmaan ihan kelvollinen, mutta minun käyttööni se ei sopinut.

Nastarengasmerkin valinnan syy oli, että Micheliniä en enää huoli, kun on ainoa rengasmerkki, jonka olen laittanut kiertoon 9.5 millisenä, Hankook Ice *pike upotti nastansa kanta edellä vaimennintyynyynsä muuttuen (Nokian Kasin tavoin) upponastaiseksi eikä Conti Icea ollut saatavan 16" kokoisena kuminastoilla. Sääli, ettei tuo Kontiasien kuminasta kestänytkään, koska mittaustiedot ja toiminta muutenkin kuulosti lupaavalta ja Conti Icecontact on myös hyvä talvirengas. Mielestäni tasapainoisempi ja parempi ajaa sekä Nokialaista suuntavakaampi, vaikka jääpidossa ehkä hieman häviääkin. Kumpikin toimii vallan hyvin minun ajossani.

Jos jotain todellisia vaihtoehtoja jäi huomaamatta, kerro ihmeessä?

karvine kirjoitti:

Contin nastat (ei ne kuminastat) meluaa ensimmäiset 1 500 km mutta sisäänajon jälkeen melu asettuu. Sopii mersuun paljon paremmin. Nokialaisissa tuntuu olevan päinvastoin. Ensin hiljaiset mutta vollotus alkaa sisäänajon jälkeen.

Sama havainto itselläkin Ceen alla. Conti Icecontact on aivan uutena jonkin aikaa varsin meluisa, mutta hiljenee kyllä.

Nokian renkaassa tuo kuluneen nappularenkaan epätasainen vollotus tosiaan iskee joihinkin sarjoihin, joissain autoissa. Omastani katosi alle 1000 km, joten toistaiseksi ei valittamista.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.6.2020 0:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

650000tuttavuus kirjoitti:
Olihan minullakin kerran jotkut Continentalin Icet tai sinnepäin.
Mutta ei ne kyllä ollu enää talven jälkeen nastarenkaat ollenkaan.
Ihmettelin kovasti kun piti olla talvirengastestin ehkä jopa parhaat.
No se rengastesteistä, kun ne tehdään aina vaan ihkauusilla kummeilla, eikä olenkaan edes muutaman tonnin ajetuilla.

Mikä Continentalin malli?

Poikani S203:n mukana tulleet entiedäpaljonkoajetut ContiIce 2 nastarenkaat vievät vielä 6-millisiksi kuluneinakin aivan uusia testivoittajakitkoja jäisellä kelillä 6-0, 6-0, 6-0. Siis aivan luonnonolosuhteissa eikä vain testilabrassa.

Kävin erikseen ajamassa saman reitin Ceellä ja vanhoilla kuluneilla nastoilla, kun testivoittajakitkat sutivat leveässä sladissa suoralla tiellä Tempomaatti päällä automaatin vaihtaessa alle 1500 kierroksella. Olihan se jäinen keli, mutta ei nyt sentään niin vaikea, kuin kitkarenkaat yrittävät uskotella.

Viime talvena takaisin nastoihin palattuani huomasin mukavan mielikuvan jäätyvästä pakkasillasta. Kunnon renkailla ajaessa kylmäsävyisissä LED-valoissa auton edellä jäisinä timantteina hohtavat jääkiteet ovat taas vain häkellyttävän kauniita eikä muuta.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.6.2020 1:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

karvine kirjoitti:

Nokian ei osaa tehdä edes hiljaista kitkarengasta.

Melusta en osaa arvioida muuta kuin että todennäköisesti olivat hiljaisemmat W221:n alla kuin Nokian nastarenkaat minun W212:ssa?

Mutta jarruttaa osasimme Klubin talviajokoulutuksessa täsmälleen samalle jarrutusmerkille, kuten lumisella alustalla odottaa sopiikin.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.9.2020 20:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Huollettu ja katsastettu. Nyt on takana 246.000 km ja matkan varrella vaihdettuja jarrulevyjä, -paloja ja liukutappeja lukuunottamatta alusta on yhä tehtaan paketissa ja yhä kolinaton.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2534
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 29.10.2020 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vasenta etupyörän laakeria kiristetty sormivoimin juuri sen verran että renkaasta heilutellesaa tuntunut välys katosi. Saapa nähdä , ilmaiseeko säätötarve laakerin lopun alkua?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sivu 9 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit